|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
מיכי קסטנבאום
חלוק מגבת לילדים

סופית: החזר מקדמה על אירוע שבוטל בעקבות הקורונה

אם הצדדים לא הסכימו על קיום אירוע במועד אחר, או שהזוגות החליטו שלא לנהל משא-ומתן על מועד נוסף לאירוע - יוכלו בעלי האולמות לגבות גם דמי ביטול
23/12/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
[צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק החזר מקדמה בשל ביטול אירוע (נגיף הקורונה החדש), התשפ"א-2020, של חברי הכנסת הילה שי וזאן, יעקב מרגי וקבוצת חברי כנסת.

זוגות ששילמו עבור אירוע שהתקיים לפני שהחלו הגבלות הקורונה ובוטל בשל כך - יקבלו את כספם חזרה, אם לא הצליחו להגיע להסכמות עם בעלי האולמות. ההצעה תיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2021 ותחול על אירועים שמועדם נקבע ל-12 במרס 2020 ואילך, והחוזים לגביהם נחתמו לפני תקופת הקורונה. בשלב ראשון יעמדו לרשות הצדדים 5 חודשים כדי לנהל משא-ומתן כדי להגיע להסכמה על מועד אחר לאירוע.

אם הצדדים הסכימו על מועד אחר וגם האירוע השני בוטל, או אם מפעיל אולם האירועים החליט שלא לנהל משא-ומתן או שניהל אותו שלא בתום לב - אז יהיו הזוגות זכאים להחזר כספי של המקדמה ששילמו בתוך חודש ממועד האירוע המתוכנן או ממועד פניית הזוג בכתב לבעל האולם. במקרה כזה יוכל בעל האולם להפחית מהמקדמה רק את הסכום של הוצאות אירוע הטעימות, ובתנאי שלא יעלה על 2,000 שקלים.

עם זאת, אם הצדדים לא הסכימו על קיום אירוע במועד אחר, או שהזוגות החליטו שלא לנהל משא-ומתן על מועד נוסף לאירוע - יוכלו בעלי האולמות לגבות גם דמי ביטול. במקרה כזה יחויבו בעלי האולמות להחזר את סכום המקדמה בתוך חודש מיום הפנייה בכתב, אך כאמור יוכלו להפחית ממנו גם את עלות אירוע הטעימות, עד 2,000 שקלים, וגם דמי ביטול שלא יעלו על 5% מעלות האירוע או 3,000 שקלים - לפי הנמוך מבניהם.

עוד נקבע היום כי אם בעלי האולמות לא ישיבו את הכסף כפי שקבע החוק יוכלו הזוגות הצעירים להגיש תביעה לבית המשפט, שיוכל לקבוע פיצוי ללא הוכחת נזק של עד 10,000 שקלים. בקביעת הפיצויים יוכל בית המשפט לשקול, בין השאר, את חומרת הפרת החוק, היקפה הכספי ונסיבותיה.

בדברי ההסבר נכתב: "אזרחים רבים תכננו לקיים אירועי שמחות בתקופה שחלפה מתחילתו של משבר הקורונה ועד היום, אך נאלצו לדחות או לבטל את האירועים שתוכננו בשל ההגבלות שנקבעו לעניין קיום אירועים. לקושי הרגשי הכרוך בביטול האירוע נוספה ההתמודדות מול מפעילי אולמות האירועים, שחלקם חייבו את מבקשי השירות לשלם דמי ביטול בגין האירוע וחלקם לא החזירו מקדמות בסך עשרות אלפי שקלים. בעלי אולמות האירועים שרויים במצוקה כלכלית קשה בעקבות משבר הקורונה ואין סייג כי יש לסייע להם, וזאת מבלי לפגוע במבקשי השירות."

יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ יעקב מרגי: "לא בקלות הגענו למצב של התערבות המחוקק בהתנהלות של ענף ספציפי. דרך המלך מבחינתנו הייתה לתת לכוחות השוק לעשות את שלהם כלומר לתת לצדדים להגיע להסכמות ביניהם ללא הסדרה מחייבת ונוקשה. לצערי ההתנהלות בענף שגובלת לא פעם בפרקטיקות בלתי הוגנות כלפי הצרכנים והעדר רצון טוב להגיע הביאו אותנו למסקנה הבלתי נמנעת שללא הסדר חקיקתי לא יינתן מענה לצרכנים שכספיהם מוחזקים אצל בעלי האולמות".

21 ח"כים תמכו ללא מתנגדים.

תאריך:  23/12/2020   |   עודכן:  23/12/2020
עידן יוסף
+שרן השכל הודיעה על הצטרפותה לגדעון סער
11:01 23/12/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
"מצפוני אינו מאפשר לי להמשיך בממשלה ולהיות חברה בליכוד"  ▪  על סער אמרה: "האדם היחיד שיכול לאחד את העם, לחבר בין סיעות הבית ולהקים קואליציה יציבה"
(שרן השכל מגישה מכתב ההתפטרות )
+אושר סופית: התקנת מערכת סולארית בבניין משותף
08:54 23/12/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
התקנת המערכת תתאפשר בהסכמת שני שלישים מהדיירים  ▪  החברה להגנת הטבע: "החוק יפחית את הצורך להקצות שטחים פתוחים, לפיתוח האנרגיות המתחדשות בישראל"
([צילום: חן לאופולוד/פלאש 90])
+שוב עיכוב בפיקוח על מעונות היום
00:51 23/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
תקנות חוק הפיקוח על מעונות יום לפעוטות הועברו רק אמש לוועדה לזכויות הילד - אך אי-בהירות באשר לקיום חובת ההיוועצות עם האוצר מנעה דיון בהן כבר היום
(איציק שמולי ויוסף ג'בארין [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת])
+הכנסת ה-24 פוזרה באופן רשמי
00:31 23/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר הכנסת: "אנו יוצאים למערכת בחירות לא פשוטה, אני קורא מכאן לכל אחת ואחד מאיתנו, וכל אחת ואחד מאזרחי ישראל - להימנע מלהחריף את המתחים ולעשות ככל שניתן כדי שמערכת הבחירות תתנהל ותסתיים באופן מסודר וללא גילויי אלימות"
([צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת])
+בקריאה ראשונה: ייצוג הולם לחרדים ברשויות מקומיות ובתאגידים ציבוריים
00:07 23/12/20  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק להרחבת הייצוג ההולם של בני האוכלוסייה החרדית בתאגידים ציבוריים וברשויות מקומיות (תיקוני חקיקה), התשפ"א-2020 של חברי הכנסת משה גפני ויעקב אשר.

הצעת החוק נועדה לקבוע שבכל חברה ממשלתית ייועדו משרות למגזר החרדי, בהתאם לחלקם היחסי בכלל האוכלוסייה. עוד מוצע לקבוע, שבכל רשות מקומית, לרבות חברות עירוניות, ייועדו משרות לבני המגזר החרדי בהתאם ליחסם של בני המגזר החרדי מכלל תושבי הרשות המקומית. עוד לפי הצעת החוק, במשך חמש השנים הראשונות ייועדו משרות לבני האוכלוסייה החרדית ביחס של פי שניים מייצוגם באוכלוסייה.
+אושרה פה אחד הוראת השעה לניהול הבחירות בקורונה
23:54 22/12/20  |  
ועדת החוקה אישרה פה אחד לקריאה שנייה ושלישית את הוראת השעה לניהול הבחירות לכנסת ה-24 בזמן קורונה. הצעת החוק אושרה לאחר דיון מרתוני ולאחר שחברי הוועדה משכו את כל ההסתייגויות, ולפני פיזורה - אישרה הכנסת את הצעת החוק בקריאה שנייה ושלישית.
+חוק התקציב ההמשכי כמעט הופל בגלל חשש באופוזיציה
23:33 22/12/20  |  עידן יוסף
יו"ר הכנסת הפיג את חששה של האופוזיציה, שביקשה לתקוע את חוק התקציב ההמשכי מחשש שיתפרש כהעברת תקציב 2020 ויאפשר לכנסת להמשיך לפעול. באופוזיציה חששו מתרגיל שך הקואליציה - להכניס את חוק התקציב בקריאה ראשונה בשם אחר (חוק יסודות התקציב) וטענו שאם זה היה עובר קריאה ראשונה לפני חצות זה ייחשב כתחילת חקיקה של תקציב 2020 והכנסת לא תפוזר. לוין קרא בעניין את הודעתה של מ"מ יועמ"ש הכנסת שהבהירה כי אין מקום לחשש האמור.

חוק התקציב ההמשכי עבר ברוב של 63 (בהם לא מעט חברי אופוזיציה שהחליטו לתמוך בתקציב אחרי שהשתכנעו) מול 10.
[צילום: דוברות הכנסת]
+בפעם השלישית: שוטר דחף חבר כנסת בניגוד לחוק
23:09 22/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
+הדף את חבר הכנסת ארבל בעת שהגיע לבקר עציר שהתקבל מידע על איזוקו בניגוד לחוק  ▪  ארבל: לעשות סוף להשפלת העצירים  ▪  סמוטריץ': נעצור בוועדת הכספים תקציבים למשטרה
([צילום: פלאש 90])
+גם מי שיכול לקיים בידוד בבית מחויב במלונית
22:56 22/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת החוקה אישרה כי חוזרים מחו"ל מכלל המדינות יהיו מחויבים לקיים את הבידוד במלוניות גם אם יש באפשרותם לקיים את הבידוד בביתם  ▪  תוקף ההכרזה הוא לעשרה ימים עד 1 בינואר  ▪  במקרה של מחסור במקומות במלוניות ניתנה סמכות למנכ"ל משרד הבריאות לקבוע מדינות שהחוזרים מהן יופנו לבידוד ביתי
(שרון אלרעי פרייס [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת])
[צילום: דוברות הכנסת]
+יו"ר הכנסת בחר בשגית אפיק ליועמ"ש הכנסת
22:39 22/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
לוין בחר בעו"ד אפיק לתפקיד היועצת המשפטית לכנסת  ▪  על-פי הפרוצדורה, הבחירה של לוין מצריכה את אישור ועדת הכנסת  ▪  לוין פנה לח"כ איתן גינזבורג שייכנס את הוועדה לאישור
(עו"ד שגית אפיק [צילום: דוברות הכנסת])
+בקריאה ראשונה: עונש מינימום לתוקף או מתעלל בקטין או חסר ישע
21:57 22/12/20  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק העונשין (תיקון מס' 140) (עונש מזערי בעבירה של תקיפה או התעללות בקטין או בחסר ישע על-ידי האחראי עליו במסגרת חינוכית או טיפולית), התשפ"א-2020 של חבר הכנסת אופיר כץ.

ההצעה מבקשת לקבוע כי על מטפל התוקף או מתעלל בקטין או חסר ישע שבמסגרת אחריותו, יוטל עונש של ריצוי מאסר בפועל, שלא ירוצה בעבודות שירות או מאסר על תנאי אלא מטעמים מיוחדים.
+כשל המהלך לפגיעה במימון הבחירות של תקווה חדשה
21:45 22/12/20  |  עידן יוסף
ברגע האחרון: הליכוד חזר בו מהכוונה לפגוע במימון המפלגה של גדעון סער. המהלך לא צלח (וואלה ניוז).
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
סופית: החזר מקדמה על אירוע שבוטל בעקבות הקורונה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
הכנסת ה-24 התפזרה רשמית בחצות (יום ד', 23.12.20) לאחר שלא הצליחה לאשר את תקציב המדינה, ומדינת ישראל הולכת לבחירות בפעם הרביעית בתוך שנתיים. יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, אמר בדברי הסיכום: "בשעה 00:00 תם סדר היום, ומשלא אושר תקציב המדינה לשנת 2020, אני מכריז על התפזרות הכנסת ה-23. אנו מצויים בתקופה מורכבת ומרובת אתגרים, ועם זאת גם מרובת מחלוקות. המחלוקות הקיימות בציבור, מצאו את ביטוין באופן טבעי גם כאן בבניין הזה.
23/12/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ח"כ משה ארבל (שס) שהגיע הערב לבית החולים שערי צדק לוודא כי זכויות העצורים מהפגנת הפלג הירושלמי נשמרות, נדחף על-ידי שוטר שביקש להרחיקו, בניגוד לחוק חסינות חברי הכנסת. זו הפעם השלישית בתוך ארבעה חודשים שחסינות חברי הכנסת מופרת בידי שוטרים בניגוד לחוק. אתמול התעמת שוטר עם ח"כ בצלאל סמוטריץ' (ימינה) ולפני ארבעה חודשים התעמת שוטר עם ח"כ יוראי להב-הרצנו (יש עתיד).
22/12/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החוקה אישרה (יום ג', 22.12.20) כי חוזרים מחו"ל מכלל המדינות יהיו מחויבים לקיים את הבידוד במלוניות גם אם יש באפשרותם לקיים את הבידוד בביתם. תוקף ההכרזה הוא לעשרה ימים עד 1 בינואר 2021. במקרה של מחסור במקומות במלוניות ניתנה סמכות למנכ"ל משרד הבריאות לקבוע מדינות שהחוזרים מהן יופנו לבידוד ביתי.
22/12/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
יו״ר הכנסת ח״כ יריב לוין פנה הערב (22.12.20) במכתב ליו״ר ועדת הכנסת ח״כ איתן גינזבורג בבקשה לכנס את ועדת הכנסת על-מנת לאשר את החלטתו לבחור בעו״ד שגית אפיק לתפקיד היועצת המשפטית של הכנסת.
22/12/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
פחות מ-12 שעות לפיזור הכנסת, מתקיים (יום ג', 22.12.20) דיון סוער בוועדת החוקה על הצעת החוק לניהול הבחירות בזמן קורונה לקראת קריאה שנייה ושלישית. בתחילת הדיון אמר מ"מ יו"ר הוועדה ח"כ מיכאל מלכיאלי כי "על אף שהנושא מורכב יש כוונה להגיע להסכמות ולהצביע עוד היום על החוק, כדי להכינו לקריאה שנייה ושלישית".
22/12/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
דן מרגלית
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il