|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

מחיר החלב: "יש לכם שבוע להגיע להסכמות"

יו"ר ועדת הכלכלה מרגי סירב לאשר את הארכת הסדר מחיר המטרה בענף החלב משרד החקלאות: אחרי מו"מ ממושך ורגע לפני סיכום האוצר רוצה לפתוח את הענף לייבוא משרד האוצר: משרד החקלאות לא הביע עניין בהסכם נציגי החקלאים: אפשר להגיע לסיכום עוד היום - בלי תכנון היצרנים הקטנים ייפגעו
23/12/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
סמנכ''ל גורמי ייצור במשרד החקלאות, אסף לוי [צילום: דוברות הכנסת]

מחלבת אלון תבור [צילום אילוסטרציה: האתר הרשמי]

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ יעקב מרגי, מסרב להצביע על צו מתוקף חוק תכנון משק החלב, הדוחה בחצי שנה את הסדרת ענף החלב והחובה להתקין תקנות בעניין קביעת מחיר מזערי שעל המחלבות לשלם לרפתנים יצרני החלב (מחיר המטרה). הסירוב לקיים את ההצבעה הגיע לאחר דיון (יום ד', 23.12.20) שבו טענו נציגי החקלאים כי ניתן בתוך שעה להגיע לסיכום בין כל הצדדים ובהם גם האוצר ומשרד החקלאות. בעקבות זאת קרא מרגי לשר האוצר להיכנס לעובי הקורה. "יש לכם שבוע, לכו לסיים את המשא-ומתן ותבואו אחרי הסכמה וקחו בחשבון גם את המצב הפוליטי", סיכם.

את התקנות היה צריך להתקין שר החקלאות אלון שוסטר, יחד עם שר האוצר ישראל כ"ץ ובאישור ועדת הכלכלה, עוד באוקטובר האחרון, אולם ברקע הבחירות והקמת הממשלה אישרה הוועדה לתקן את החוק ולדחות את המועד עד לסוף 2020. הדחייה נועדה לאפשר להמשיך את התכנון במשק החלב, בהתאם לנהוג היום, ולנצל את התקופה על-מנת להגיע להסכמות בין כל הגורמים באשר לעתידו של הענף. עד כה לא הושגו הסכמות ומשרד החקלאות ביקש דחייה של חצי שנה נוספת, עד 30 ביוני 2021.

בפתח הדיון התייחס סמנכ"ל גורמי ייצור במשרד החקלאות, אסף לוי, למו"מ ואמר: "הרבה התרחש בשלושה חודשים האחרונים מאז שהיו"ר מרגי ביקש להגיע לסיכום ארוך טווח, שייתן ודאות לענף. הופתענו שאחרי מו"מ ממושך, בהובלת מנכ"ל המשרד ונציגי החקלאים, קיבלנו אתמול נייר של האוצר שלא נותן ודאות למחיר המטרה ולענף החלב ופותח אותו לייבוא. הנייר מנכס לשר האוצר סמכויות שאנחנו סבורים שאין לו מתוקף חוק החלב ומתנגדים לזה".

לוי התייחס להצעת האוצר, לפיה כל הגידול בצריכת החלב בעתיד תגיע מייבוא. לנוכח זאת הוא ביקש כי הסדר מחיר המטרה יוארך ללא הגבלת זמן, כדי שלא יהיו כוחות שינסו לאיים על החקלאים בביטולו ויאלצו אותם להגיע לסיכום לא טוב.

רפרנט מים וחקלאות במשרד האוצר, אלי מורגנשטרן, טען כי משרד האוצר דחף למו"מ בכל הכוח, בעוד שמשרד החקלאות לא הביע עניין רב בהסכם. הוא הוסיף, כי "ההצעה הייתה להסדר לשלוש שנים עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות, אך לפני 24 שעות הסתבר שהם (משרד החקלאות) לא מסכימים לחתום". לוי דחה את הדברים ואמר בתגובה: "המנכ"ל פינה שעות ארוכות והוביל דיונים, הוא לא רצה הסכם רע".

עוד ציין מורגנשטרן כי לפי ההסכם מי שמייצר היום חלב לא ייפגע והגידול העתידי יגיע מיבוא. הוא אף טען כי מחירי החלב בישראל גבוהים ב-80% מהמחיר באיחוד האירופי, וכי בישראל צורכים 30% מוצרי חלב מהעולם המערבי ומשנות ה-90 יש ירידה עקבית בייצור.

בתגובה לכך אמר מרגי, כי הדיון הוא עמוק יותר ולצד יוקר המחיה יש ערכים נוספים שחשובים למדינה, כמו שמירה על הגבולות ועל שוק העבודה. לדבריו, היבוא הוא הפתרון הקל ולא פלא שהמחלבות לא לוקחות חלק בדיון. "אם היינו מייבשים לכם את הסחורה במחסנים היינו רואים מי לוקח מחיר מופקע. התייעלות הייצור הוכיחה עצמה כטובה רק לרווחי היצרנים, והם לא צמצמו רווחים לטובת הצרכן בשום ענף", אמר. ח"כ אימאן ח'טיב יאסין הוסיפה: "השאלה היא לא אם לאשר או לא לאשר את הצו, אלא הביטחון התזונתי של אזרחי המדינה.

מנכ"ל מועצת החלב, איציק שניידר, אמר כי האוצר חושב שאם הוא יגיד הרבה פעמים שיש פער במחיר אז זה יהיה אמת, אבל אין פער של 80% במחיר בין ישראל לאירופה. שניידר ציין כי הצדדים היו קרובים לסיכום ונדרשים להם רק כמה שעות. מנכ"ל התאחדות מגדלי הבקר, ליאור שמחה, הוסיף: הרווחיות של הרפתן הישראלי היא הנמוכה ב-OECD. שמחה הזהיר מפקיעה אוטומטית של מנגנון התכנון, ואמר כי הענף חייב ודאות. מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום וילן, טען כי "אם לא יהיה תכנון הגדולים ישרדו, אבל הקטנים יפלו. בשעה אחת היום אפשר לגמור הסכם".

הרפתן עמוס סער סיפר כי ללא מנגנון מחיר המטרה אין לו זכות קיום. הוא הסביר כי בישראל המיסוי, מחיר המים, העבודה והמזון יותר גבוה מאשר באירופה, והחקלאי האירופי גם מקבל סובסידיה ממשלתית. "תנו לי את התנאים של איטליה ואני אתחרה באיטליה", דבריו.

כאמור, בעקבות העידכונים על המשא-ומתן החליט היו"ר מרגי שלא לקיים הצבעה בצו. הוא קרא לשר האוצר להיכנס לעובי הקורה ולהביא לידי ביטוי את ההתחייבות שלו למחיר המטרה ואת ההסכמות עם משרד החקלאות. "יש לכם שבוע, לכו לסיים את המו"מ ותבואו אחרי הסכמה. קחו בחשבון שאנחנו במצב פוליטי מסוים".

"רעל של קפיטליזם חזירי"
[צילום: דוברות הכנסת]


תאריך:  23/12/2020   |   עודכן:  23/12/2020
עידן יוסף
+2.75 מיליארד שקל בקרן לשמירת הניקיון
00:53 24/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה לנציג הקרן: זה משהו שאתם צריכים לא לישון בלילה בגללו, ולקום בבוקר עם תוכנית. אני מרגישה חוסר אכפתיות בתוך הקרן הזו וחוסר הבנה לאיך המדינה שלנו נראית  ▪  נציג הקרן: "הכסף נועד להקמת מתקני השבה ופיתוח מפעלי מיחזור"
([צילום: איתמר לוין])
+חובת מידע לפרודים - גם למשפחתונים
22:43 23/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
לדרישת ועדת החוקה החובה תכלול גם מעונות פרטיים כפוף להסכמת שר המשפטים שיצטרך לחתום על הצו המתוקן  ▪  משרד המשפטים: "יש לבחון את הרחבת החוק למעונות הפרטיים מאחר שהדברים נעשו בפרק זמן קצר"
(ועדת החוקה [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מחיר החלב: "יש לכם שבוע להגיע להסכמות"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
סגנית יו"ר הכנסת, ח"כ שרן השכל הודיעה (יום ד', 23.12.20) על התפטרותה מהכנסת וחבירתה למפלגתו החדשה של גדעון סער. "מצפוני אינו מאפשר לי להמשיך בממשלה ולהיות חברה בליכוד. בכוונתי להתפטר מחברותי בכנסת ואעשה זאת בהקדם", אמרה בהצהרה לתקשורת. במקומה צפוי להיכנס איוב קרא.
23/12/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
מליאת הכנסת אישרה הלילה (יום ג', 22.12.20) בקריאה שנייה ושלישית, את הצעת החוק להתקנת מערכות לייצור חשמל מאנרגיית השמש, על גגות של בתים משותפים. ההצעה אושרה ברוב של 11 בעד, ללא נמנעים, או מתנגדים.
23/12/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
הוועדה לזכויות הילד קיימה (יום ג', 22.12.20) דיון מעקב בנושא תקנות חוק הפיקוח על מעונות היום, אשר נחקק ב-2018, ובו נקבע כי התקנות יובאו לאישור הוועדה עד לאוקטובר 2019. במקור נקבע הדיון כדי לברר מדוע טרם הובאו התקנות לאישור הוועדה למעלה משנה לאחר המועד הקבוע בחוק, אולם רק לילה קודם העביר משרד העבודה הרווחה והשירותים החברתיים את נוסח התקנות לאישור הוועדה. עם זאת, עם התקנות לא הועבר מסמך בחתימת שר האוצר, המאשר את קיום חובת ההיוועצות הקבועה בחוק, אלא בקשת האישור מטעם שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, ח"כ איציק שמולי, אשר השתתף בדיון, ותשובת סגן הממונה על התקציבים באוצר בנושא.
23/12/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק החזר מקדמה בשל ביטול אירוע (נגיף הקורונה החדש), התשפ"א-2020, של חברי הכנסת הילה שי וזאן, יעקב מרגי וקבוצת חברי כנסת.
23/12/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
הכנסת ה-24 התפזרה רשמית בחצות (יום ד', 23.12.20) לאחר שלא הצליחה לאשר את תקציב המדינה, ומדינת ישראל הולכת לבחירות בפעם הרביעית בתוך שנתיים. יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, אמר בדברי הסיכום: "בשעה 00:00 תם סדר היום, ומשלא אושר תקציב המדינה לשנת 2020, אני מכריז על התפזרות הכנסת ה-23. אנו מצויים בתקופה מורכבת ומרובת אתגרים, ועם זאת גם מרובת מחלוקות. המחלוקות הקיימות בציבור, מצאו את ביטוין באופן טבעי גם כאן בבניין הזה.
23/12/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il