|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

חובת מידע לפרודים - גם למשפחתונים

לדרישת ועדת החוקה החובה תכלול גם מעונות פרטיים כפוף להסכמת שר המשפטים שיצטרך לחתום על הצו המתוקן משרד המשפטים: "יש לבחון את הרחבת החוק למעונות הפרטיים מאחר שהדברים נעשו בפרק זמן קצר"
23/12/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
ועדת החוקה [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

ועדת החוקה אישרה (יום ד', 23.12.20) את הצעת צו הכשרות המשפטית והאפוטרופסות (שינוי התוספת הראשונה לחוק), התשפ"א-2020, לאחר ששר המשפטים נענה ליוזמתה של ח"כ הילה שי וזאן לעיגון החובה בחקיקת משנה.

הצו מעגן בחקיקה את הוספת מעונות היום והמשפחתונים המוכרים ע"י האגף למעונות יום ולמשפחתונים במשרד העבודה הרווחה והשירותים החברתיים, לרשימת הגופים המחויבים למסור מידע להורים לקטינים החיים בנפרד. הוועדה אישרה את הצעת יו"ר הישיבה, ח"כ מיכאל מלכיאלי, לתיקון הצו כך שיכלול גם מעונות אשר אינם מוכרים על-ידי האגף למעונות יום ולמשפחתונים כפוף לחתימתו מחדש של שר המשפטים.

חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות קובע כי הורים לקטינים החיים בנפרד רשאים לקבל עותק מהמידע על הקטין שגופים מסוימים המנויים בתוספת לחוק מחויבים למסור להורה. עוד נקבע כי הורה המעוניין לקבל את המידע יפנה בבקשה בכתב אל הגוף והגוף ימסור את המידע גם להורה זה. הגופים עליהם חלה חובת מסירת המידע הם מוסדות פיננסיים כגון בנקים, קרנות השקעות וקופות גמל, וכן המוסד לביטוח לאומי, מוסדות חינוך שבחוק לימוד חובה, רשויות מקומיות ומוסדות רפואיים.

מלכיאלי: "אני מציע להרחיב את החובה גם על מעונות פרטיים, מדובר בפעולה פשוטה של 'העתק הדבק'. כיום כשאחד ההורים מבקש את המידע הוא מקבל ואין כל הצדקה שלא להרחיב זאת למעונות שאינם עם סמל". הוא פנה לנציגי משרדי הממשלה שטענו כי אינם מתנגדים עקרונית לשינוי הצו אך עליהם לבדוק את השפעת ההרחבה ואמר: "איזו תשובה יכולה להצדיק זאת? איש לא יכול לסנגר על אותו בעל מעון שיסרב".

מיה אוברבאום מהייעוץ המשפטי לכנסת: "המידע שיימסר הוא לאיזה מעון רשום הילד, מידע בדבר פציעה, פגיעה, מידע מפורט פיזי ובריאותי. בעקבות עתירה בנושא הוסדרה החובה למסירת מידע בהנחיות של משרד העבודה והרווחה בהקשר של משפחתונים ומעונות יום. החוק מפנה להוראות על-פי כל דין ולא ברור מהו אותו מידע שנדרש למסור. לטעמנו ראוי להחיל את הצו גם על המעונות הפרטיים ולכן לאחר שיח עם משרדי הממשלה הנוסח ישונה בהסכמה עם משרד המשפטים ל"מקום המשמש או נועד לשמש מקום שהיה יומי לחינוך וטיפול בפעוטות". מוסדות חינוך כהגדרתם בחוק לימוד חובה כבר כלולים בהסדר זה".


ח"כ הילה שי ואזן הודתה לשר המשפטים שנעתר לבקשתה לעגן את ההנחיות בצו ולשר הרווחה שעיגן את ההנחיות ואמרה כי "המטרה היא להביא לכך שכמה שיותר הורים יהיו מעורבים בחיים של ילדיהם. זה דבר הקיים במוסד לביטוח ללאומי, בתאגיד בנקאי, ברשות מקומית במוסד רפואי ובמוסד לימודי אך לא במעונות היום. במקרה של הורים שנפרדו והיחסים לא טובים, המידע לעיתים נשמר אצל צד אחד והמעונות לא היו חייבים בדיווח אלא רק להורה המשמורן. התיקון מחייב את המעון למסור את כל המידע לשני ההורים, כל עוד בית המשפט לא יחליט אחרת. מול כל הרע והטירוף שסביבנו חשוב להביא קצת שפיות והיגיון. כנציגי ציבור חשוב שנעביר מסר שההורים שניהם יהיו מעורבים בגידול הילדים. כמי שחרתה על דגלה שוויון ותיקון אפליות ועיוותים ממסדיים, זהו תיקון חשוב". היא הצטרפה לדרישתו של מ"מ היו"ר להחיל את התיקון על כלל המעונות.

נציגי משרדי הממשלה השונים השיבו לדרישת מ"מ יו"ר הוועדה מלכיאלי להרחבת החובה לכלל המעונות. עו"ד יעל בלונדהיים ממשרד המשפטים אמרה כי אין למשרד התנגדות עקרונית להרחבת החובה לכלל המעונות אך הבהירה כי "יש לבחון את הרחבת החוק למעונות הפרטיים מאחר שהדברים נעשו בפרק זמן קצר. לכן אנחנו מציעים להביא את התיקון כפי שהוא ולהמשיך לבחון את ההשפעה הרגולטיבית למעונות פרטיים". לטענתו של מלכיאלי כי אין כאן השפעה אסדרתית השיבה כי לפני שמחילים אסדרה על גוף פרטי יש לבחון השפעתה, וכי להבנתה נערכה כבר פניה של הייעוץ המשפטי לוועדה לאותם גופים פרטיים לברר שלא מדובר ברגולציה כבדה ולא נרשמה התנגדות, אך עדיין יש לברר זאת גם מצדנו".

נטלי מופסיק מהלשכה המשפטית במשרד הרווחה: "כבר היום שני ההורים הם האפוטרופוסים הטבעיים של ילדיהם אלא אם נשללה אפוטרופוסותם בהתאם לצו בית המשפט או בהתאם לחוק, כמו החוק החדש שעבר במקרה של הורה שרוצח או אונס. למעשה לפי התיקון תיעשה פנייה יזומה אחת מצד ההורה ולאחריה הוא יקבל את המידע באופן שוטף".

עו"ד איל גינגולד נציג זרוע העבודה במשרד הרווחה: "אנחנו לא מתנגדים, אך רוצים לוודא עם המעונות הפרטיים שאין קושי מיוחד ולאחר בדיקה קצרה בה יתברר שזו לא משימה קשה מדי עבורם לא נתנגד. לגבי מעונות מ-7 ילדים ומעלה לפי חוק הפיקוח החדש לא אמורה להיות בעיה. אומנם הרגולציה לא נראית בעייתית אך מכיוון שהיא חדשה, יש לוודא שאין כאן משהו שלא חשבנו עליו והבדיקה יכולה להתבצע בהליך קצר".

חגי פורגס מנהל תחום מטה אגף מעונות יום ומשפחתונים במשרד הרווחה: "היום דרך העברת המידע היא פשוטה, בווטסאפ ולוחות מודעות ורוב העברת המידע לא נעשית בדואר רשום. מבחינת האגף, מסגרת גילי לידה עד שלוש הילד היא במרכז, והעברת המידע בין הורים אני לא מקל בה ראש, אך זה פחות נוגע לילד. הוא לא צריך להיפגע מכל התהליכים הללו. בשגרה אם אין בעיות המשמעות היא צירוף מישהו לקבוצת ווטסאפ של המעון. הבעיה יכולה להיות במקרים של סכסוכים כשמנהל המעון נכנס בין הפטיש לסדן של שני הורים והוא יכול למצוא עצמו בסיטואציה לא נעימה".

מלכיאלי תמך בצו, וזה התקבל.

תאריך:  23/12/2020   |   עודכן:  23/12/2020
עידן יוסף
+2.75 מיליארד שקל בקרן לשמירת הניקיון
00:53 24/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה לנציג הקרן: זה משהו שאתם צריכים לא לישון בלילה בגללו, ולקום בבוקר עם תוכנית. אני מרגישה חוסר אכפתיות בתוך הקרן הזו וחוסר הבנה לאיך המדינה שלנו נראית  ▪  נציג הקרן: "הכסף נועד להקמת מתקני השבה ופיתוח מפעלי מיחזור"
([צילום: איתמר לוין])
+מחיר החלב: "יש לכם שבוע להגיע להסכמות"
21:17 23/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
סמנכ''ל גורמי ייצור במשרד החקלאות, אסף לוי [צילום: דוברות הכנסת]
יו"ר ועדת הכלכלה מרגי סירב לאשר את הארכת הסדר מחיר המטרה בענף החלב  ▪  משרד החקלאות: אחרי מו"מ ממושך ורגע לפני סיכום האוצר רוצה לפתוח את הענף לייבוא  ▪  משרד האוצר: משרד החקלאות לא הביע עניין בהסכם  ▪  נציגי החקלאים: אפשר להגיע לסיכום עוד היום - בלי תכנון היצרנים הקטנים ייפגעו
(מחלבת אלון תבור [צילום אילוסטרציה: האתר הרשמי])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חובת מידע לפרודים - גם למשפחתונים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ יעקב מרגי, מסרב להצביע על צו מתוקף חוק תכנון משק החלב, הדוחה בחצי שנה את הסדרת ענף החלב והחובה להתקין תקנות בעניין קביעת מחיר מזערי שעל המחלבות לשלם לרפתנים יצרני החלב (מחיר המטרה). הסירוב לקיים את ההצבעה הגיע לאחר דיון (יום ד', 23.12.20) שבו טענו נציגי החקלאים כי ניתן בתוך שעה להגיע לסיכום בין כל הצדדים ובהם גם האוצר ומשרד החקלאות. בעקבות זאת קרא מרגי לשר האוצר להיכנס לעובי הקורה. "יש לכם שבוע, לכו לסיים את המשא-ומתן ותבואו אחרי הסכמה וקחו בחשבון גם את המצב הפוליטי", סיכם.
23/12/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
סגנית יו"ר הכנסת, ח"כ שרן השכל הודיעה (יום ד', 23.12.20) על התפטרותה מהכנסת וחבירתה למפלגתו החדשה של גדעון סער. "מצפוני אינו מאפשר לי להמשיך בממשלה ולהיות חברה בליכוד. בכוונתי להתפטר מחברותי בכנסת ואעשה זאת בהקדם", אמרה בהצהרה לתקשורת. במקומה צפוי להיכנס איוב קרא.
23/12/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
מליאת הכנסת אישרה הלילה (יום ג', 22.12.20) בקריאה שנייה ושלישית, את הצעת החוק להתקנת מערכות לייצור חשמל מאנרגיית השמש, על גגות של בתים משותפים. ההצעה אושרה ברוב של 11 בעד, ללא נמנעים, או מתנגדים.
23/12/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
הוועדה לזכויות הילד קיימה (יום ג', 22.12.20) דיון מעקב בנושא תקנות חוק הפיקוח על מעונות היום, אשר נחקק ב-2018, ובו נקבע כי התקנות יובאו לאישור הוועדה עד לאוקטובר 2019. במקור נקבע הדיון כדי לברר מדוע טרם הובאו התקנות לאישור הוועדה למעלה משנה לאחר המועד הקבוע בחוק, אולם רק לילה קודם העביר משרד העבודה הרווחה והשירותים החברתיים את נוסח התקנות לאישור הוועדה. עם זאת, עם התקנות לא הועבר מסמך בחתימת שר האוצר, המאשר את קיום חובת ההיוועצות הקבועה בחוק, אלא בקשת האישור מטעם שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, ח"כ איציק שמולי, אשר השתתף בדיון, ותשובת סגן הממונה על התקציבים באוצר בנושא.
23/12/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק החזר מקדמה בשל ביטול אירוע (נגיף הקורונה החדש), התשפ"א-2020, של חברי הכנסת הילה שי וזאן, יעקב מרגי וקבוצת חברי כנסת.
23/12/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il