|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
טוען רבני יכול לשקם את חיי הנישואין שלכם?

פתיחת התיכונים מעלה משמעותית את סיכוי ההדבקה

ברקע המחלוקת בישראל, מצאו חוקרים ישראלים כי בפלורידה שבה נפתחו בתי הספר נצפתה עלייה בהדבקות העלייה - במיוחד בטווח הגילים 17-14 "יש חשיבות עליונה לצמצם את שיעורי ההדבקה באמצעות סגירת בתי ספר"
27/12/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
החוקר אורן מירון [צילום: רונן אקרמן]

חוקרים מאוניברסיטאות בן-גוריון בנגב והרווארד בחנו את קצב ההדבקה בנגיף הקורונה בילדים, לאחר פתיחת בתי ספר במדינת פלורידה. נמצא שבמחוזות בהם פתחו את בתי הספר ללימודים נים אל פנים, נצפתה עלייה בהדבקות נגיף הקורונה, במיוחד בגילי התיכון, לעומת מחוזות בהם בתי ספר לימדו מרחוק. ממצאי המחקר פורסמו בכתב העת Archives of Disease in Childhood (ADC).

על-פי נתונים שניתחו חוקרי אוניברסיטת בן-גוריון בנגב וחוקרי אוניברסיטת הרווארד במדינת פלורידה, המדינה היחידה שאוספת נתוני תחלואה מתאימים על-פי גיל, נמצא שמחוזות שפתחו בתי ספר ללימוד בנוכחות הצביעו על עלייה בהדבקות בנגיף הקורונה, במיוחד בגילי התיכון. מחוזות בהם בתי ספר לימדו מרחוק, לדוגמה באמצעות זום, לא ראו עלייה בהדבקות הקורונה.

אורן מירון, דוקטורנט של פרופ' נדב דוידוביץ', מהמחלקה לניהול מערכות בריאות באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, עקב אחר נתוני תחלואה במשך עשרה ימים לפני פתיחתם מחדש של בתי הספר ללימודים ובמשך עשרים ימים נוספים לאחר פתיחתם מחדש. באמצעות השוואת בתי ספר שנפתחו מחדש עם בתי ספר שהמשיכו בלימוד מרחוק, נצפתה עלייה בשיעור התחלואה בנגיף הקורונה, במיוחד בטווח הגילים 17-14.

"המחקר מעיד שכדאי לבחון את הרחבת הלימוד מרחוק בבתי ספר, באופן מונגש ומותאם לחלקי האוכלוסייה השונים בדגש על אזורים שאינם ירוקים ובמיוחד בגילי התיכון", אומר דוידוביץ', ראש ביה"ס לבריאות הציבור בבן-גוריון. "הצורך לכך בישראל מתחזק לאור העלייה בהדבקות הקורונה, והעדר היכולת לחסן את רוב התלמידים בשל גילם הנמוך. למערכת החינוך חשיבות רבה בהתפתחות הקוגניטיבית והנפשית של הילדים, ויש להשקיע את המשאבים הנדרשים בתקופה המורכבת בה אנחנו נמצאים".

"לניתוח שלנו יש השלכות משמעותיות עבור כל מדינה המנסה לקבל החלטה אם לפתוח את בתי הספר בעוד הם נלחמים בשיעורי ההדבקה", מסביר החוקר אורן מירון. "החיסונים לא יינתנו לילדים בתחילה ולכן יש חשיבות עליונה לצמצם את שיעורי ההדבקה באמצעות סגירת בתי ספר".

במחקר השתתפו גם החוקרים: קון-הסינג יו ויצחק קוהאנה מהמחלקה לאינפורמטיקה ביו-רפואית בבית הספר לרפואה של הרווארד, ורחל וילף-מירון, מבית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת תל אביב.

טבלת שכיחות נגיף הקורונה על פי ימים
תאריך:  27/12/2020   |   עודכן:  27/12/2020
עידן יוסף
+תקנות הסגר אושרו ללא שינוי
13:13 28/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת החוקה אישרה את תקנות הסגר ברוב של 8 ח"כים מול 7 לאחר שיועמ"ש הוועדה ד"ר עו"ד בליי הכריע כי ח"כ מרב מיכאלי לא יכולה להצביע  ▪  יו"ר ועדת החוקה עדכן כי משרד הבריאות נענה לדרישתו ויערוך תיקון בנוגע לרפואה המשלימה  ▪  יו"ר הקואליציה הודיע כי תיערך הצבעה מחודשת לפתיחת הטייק-אווי בעוד שבוע כפוף למדדי התחלואה
(שלמה קרעי, גור בליי ומיכאל מלכיאלי [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת])
+נדבק שישי של המוטציה אותר בישראל
13:01 28/12/20  |  עידן יוסף
נדבק שישי של המוטציה אותר בישראל. לראשונה - מדובר באדם שלא שב מחו"ל.
+חולה לב שחוסן לקורונה מת זמן קצר לאחר החיסון
12:57 28/12/20  |  עידן יוסף
גבר כבן 75 מבית שאן, הסובל ממחלת לב פעילה וממחלה ממארת, ואשר עבר מספר התקפי לב בעברו, חוסן הבוקר כנגד נגיף הקורונה. זמן קצר לאחר החיסון הוא מת בביתו. מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי מינה ועדת בדיקה למקרה בראשות ראש אגף בטיחות ואיכות במשרד הבריאות.

בבדיקה ראשונית לא נראה קשר בין האירוע המצער לחיסון ומבצע החיסונים ממשיך להתנהל. בתו של המנוח העבירה באמצעות דובר העירייה בקשה שלא לקשור בין מותו של אביה לחיסון. לדבריה, אביה סבל ממחלות לב והמשפחה אינה רואה כל קשר בין המקרים. משרד הבריאות הביע השתתפות בצער המשפחה.


+2,253 דוחות נרשמו ביממה האחרונה
12:52 28/12/20  |  עידן יוסף
2,253 דוחות נרשמו בגין ההפרות השונות של הסגר השלישי והשעות שלפניו. מרביתם בגין אי-עטיית מסיכה - 1,286. ובהם גם 471 דוחות בגין יציאה ממקום מגורים למטרה או פעולה שאינה מותרת.
+הכנסת איתרה שני נדבקים בקורונה
12:23 28/12/20  |  עידן יוסף
בבדיקה שעשו אחד מעובדי מדור תחבורה ותקשורת ואחד מעובדי חברת שפיר - נמצאו השניים חיוביים לנגיף הקורונה. כעת נערכת בדיקה אפידמיולוגית.
+החרדים החדשים
11:14 28/12/20  |  מנחם רהט   |   לרשימה המלאה
הקורונה עשתה משהו לעולם החרדי, שתחילה התייחס אליה בזילזול מוחלט, כאילו אינה קיימת, ועתה נוהר בהמוניו להתחסן מפניה  ▪  יותר ויותר חרדים עוברים למעמד חדש של 'החרדים החדשים', שרגלם האחת בעולם התורה ורגלם השנייה בעולם המעשה, במציאות הריאלית
(מכירים בסכנה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+51% מתושבי ישראל בערים כתומות ואדומות
09:12 28/12/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
3,498 נדבקים בקורונה אובחנו אתמול  ▪  מתחילת מבצע החיסונים נגד קורונה התחסנו 379 אלף איש  ▪  היום מתחיל מבצע החיסונים בצה"ל
סגר שלישי [צילום: הלל מאייר/פלאש 90]
כ-99 אלף חוסנו אתמול [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+ממשלת פשע בלתי מארגנת
08:29 28/12/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
היו חודשים ארוכים לקביעת סדר עדיפות ברור למתן החיסונים, פרסומו מראש לציבור ועמידה קפדנית על יישומו; זה מה שצריך היה לעשות, וכמובן לא נעשה
(מישהו יודע מי קודם? [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90])
+המרוץ לחיסון מרחיב הפערים העולמיים
08:29 28/12/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ארה"ב והאיחוד האירופי הזמינו 3.5 מיליארד מנות של חיסוני הקורונה - בעוד המדינות העניות נותרות מאחור  ▪  ניו-יורק טיימס מזהיר: המדינות העניות ימשיכו להיאבק בקורונה וייאלצו להמשיך להוציא משאבים שאינם ברשותן, וכך יגדלו חובותיהן למלווים בארה"ב, אירופה וסין
התחלת החיסונים באירופה, 27.12.20 / ABC Australia
הודו. חיסון רק ב-2024 [צילום: אשוויני באטיה, AP]
אתיופיה. פגיעה קשה במיעוטים [צילום: מולוגטה איינה, AP]
+משרד הבריאות: שיעור הבדיקות החיוביות - 4.9%
08:21 28/12/20  |  מירב ארד
משרד הבריאות מעדכן כי ביממה האחרונה אובחנו 3,498 נדבקים בקורונה. שיעור הבדיקות החיוביות - 4.9%. 590 חולים במצב קשה, 144 מונשמים. 3,226 נפטרו מפרוץ המגפה.
+טראמפ אישר את התקציב והסיוע לקורונה
06:19 28/12/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
יבקש רשמית מהקונגרס להגדיל את הסיוע במזומן ל-2,000 דולר לאדם ולהגביל את ההגנה על הרשתות החברתיות מפני תביעות לשון הרע - אך הדמוקרטים הודיעו שלא ידונו בבקשה  ▪  חתם על החקיקה יממה לפני השבתת חלקים ניכרים מהממשל ולאחר שפקעה ההגדלה הקודמת של דמי האבטלה הפדרליים
"לסלק את הפריטים הבזבזניים" [צילום: סוזן וולש, AP]
יבטל את הווטו על תקציב הביטחון [צילום: חוזה לואיס מגנה, AP]
+דיון ועדת החוקה ננעל ללא הצבעה על תקנות הסגר
23:58 27/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר הישיבה הודיע כי ההצבעה על תקנות הסגר תתקיים למחרת בדרישה לתשובות ממשרד הבריאות וחברי האופוזיציה נטשו את הדיון בזעם  ▪  ראש שירותי בריאות הציבור: היעדים ליציאה מהסגר הם מתחת ל-1,000 מאומתים ביום ומקדם הדבקה קטן מ-1; בעוד שבועיים נהיה עם 8,000 ביום ואם היה ריסון מהודק כהצעתנו- והסגר היה נמנע
שרון אלרעי פרייס [צילום: דוברות הכנסת]
יוראי להב הרצנו ועופר כסיף נעמדים על רגליהם [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+התחלואה בבתי הספר גדלה ב-60%
23:07 27/12/20  |  עידן יוסף
נתוני משרד החינוך: גידול של 60% בתחלואה בבתי הספר בתוך שבוע ל-8662 חולים פעילים. ב-50% מהתיכונים וב-45% מהיסודיים יש חולי קורונה פעילים.
+מתאם פעולות הממשלה בשטחים נכנס לבידוד
21:56 27/12/20  |  עידן יוסף
מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, נכנס לבידוד.
+כחול לבן: נתניהו ממשיך להשתמש בקורונה לצרכיו הפוליטיים
21:22 27/12/20  |  עידן יוסף
כחול לבן מגיבה להאשמות הליכוד: "בכל מדינות העולם מערכת החינוך פועלת גם בסגר. נתניהו, שמנע טיפול במוקדי הדבקה והעלאת הקנסות משיקולים פוליטיים צרים, ממשיך להשתמש בקורונה לצרכיו הפוליטיים. לא נקבל הטפות מוסר ממי שמביא מאות אלפי משפחות לפת לחם ולא העביר תקציב רק כדי להימלט מהדין ולפגוע במערכת המשפט".
+השבים מחו"ל עשויים לקבל פטור ממלוניות
21:01 27/12/20  |  עידן יוסף
‏לאחר התלונות: בקרוב - החוזרים מחו"ל יישלחו לבידוד ביתי במקום למלוניות (חדשות 13).
+בכירי כחול לבן פעלו לפטור עצמם מבידוד
20:58 27/12/20  |  עידן יוסף
מסע לחצים מצד בכירי כחול לבן לפטור אותם מבידוד. בכירי המפלגה בני גנץ, גבי אשכנזי ויזהר שי, ניסו לעקוף את הרופאה המחוזית (כאן חדשות).
+הליכוד: כחול לבן מסכנת חיי אדם משיקולי בחירות
20:48 27/12/20  |  עידן יוסף
הליכוד: "כחול לבן מסכנים את חייהם של אזרחי ישראל בכך שהם משבשים את הסגר מסיבות פוליטיות כדי להאריך את הסגר במהלך הבחירות, בזמן שהתחלואה עולה דרמטית והמוטציה מתפשטת בישראל. זה יביא עוד מתים ויאריך את הזמן בו העסקים סגורים. כחול לבן חייבים להפסיק עם המשחקים הפוליטיים ולהצטרף לראש הממשלה נתניהו במאמץ לסגר הדוק ומהיר יחד עם מבצע חיסונים ענק שיביא את ישראל להיות אחת המדינות הראשונות בעולם שיוצאות מהקורונה ופותחות את הכלכלה".
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
פתיחת התיכונים מעלה משמעותית את סיכוי ההדבקה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
ההכנות של הישראלים לקראת תחילת הסגר השלישי וההגבלות על פעילות המשק, הובילו לעלייה של 9.3% בהוצאות בכרטיסי אשראי. כך עולה מנתונים שפרסמה (יום א', 27.12.20) חברת שב״א (שירותי בנק אוטומטיים), מנהלת מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי.
27/12/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
עם כניסת הסגר השלישי לתוקף, התחבורה הציבורית ממשיכה לפעול במתכונת רגילה, כפי שפעלה בימים האחרונים. תפוסת הנוסעים באוטובוסים תצומצם ל-50%, אף היקף השירות בתחבורה הציבורית ימשיך במתכונת שהייתה בשבועות האחרונים וקווים בעלי ביקוש גבוה יזכו לתגבור.
27/12/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ערב הכניסה לסגר השלישי, שירות התעסוקה מפרסם (יום א', 27.12.20) את תחזיתו באשר למשמעויות התעסוקתיות שצפוי שוק העבודה להתמודד איתן נוכח הסגר. לפי הערכת חוקרי שירות התעסוקה, מספר דורשי העבודה החדשים שיירשמו במהלך הסגר השלישי צפוי להיות נמוך משמעותית מאשר מספר הנרשמים במהלך הסגר השני.
27/12/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
קיבלתי חיסון. כל התהליך מהרגע שהגעתי לקח פחות מ-5 דקות ולכולנו זה נראה כל כך ברור, מגיע לנו!! אז כדאי שכולנו נביע הערכה ותודה לאלו שדאגו שנקבל חיסון.
27/12/2020  |  מוטי הרכבי  |   מכתבים/הערות
ערב כניסתנו לסגר השלישי, זו העת להודות לכל אלו שהביאו את מדינת ישראל עד הלום. תודה לכולנו, על כך שלא עטינו מסכות במרחב הציבורי, כפי שנתבקשנו. או ליתר דיוק, כפי שמורה החוק (סעיפים 13/14, ס"ק ה-3. לצו בריאות העם תש"ף-2020). כל הכבוד לנו על הזילזול בהנחיות ובהפרתן, ועל אי-שמירת הריחוק החברתי אליו נידרשנו. מחיאות כפיים סוערות לכל אלו שביצירתיות מדהימה מצאו תירוצים מתירוצים שונים על-מנת להפר את הכללים, והביאונו עד הלום. עשינו עבודה נפלאה בלהוכיח לעצמנו ולעולם כולו שהציבור הישראלי איננו מבין שמירת-חוק מה היא, ושלא אכפת לנו זה מזה וזו מזה. אכפת לנו רק מעצמנו.
27/12/2020  |  שמואל לוין  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
ביבי הבליג על כל הפגיעות בישראל, בחייליה ובאזרחיה    למרות דרישות שר הביטחון וצה"ל לקבוע יעדים ברורים מעבר להצהרות ריקות מתוכן, להחליט סוף-סוף מה הן מטרות המלחמה ולקבוע מתווה ליום ש...
דוד חרמץ
דוד חרמץ
עדויות של אנשי הוראה, כמו גם הורים לתלמידים במערכת החינוך הממלכתית, מובילות למסקנה: הרוח הפרוגרסיבית העיפה את לימודי מורשת היהדות מתוך אוהלי הלימוד של התלמידים החילונים    אותה רוח ...
דן מרגלית
דן מרגלית
אין עתה צורך בהתלהטות היצרים, בפאטה-מורגנה כאילו עוד מכה אחת ו"זבנג וגמרנו", והניצחון המוחלט בידינו    יותר מכל יש לישראל אינטרס אסטרטגי לבנות נדבך נוסף לברית ההגנה ההולכת ונרקמת בי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il