|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

נציג הטוטו ניסה להסביר האפליה:

"ליגת הנשים לא מספיק מקצוענית להימורים"

יו"ר הוועדה למעמד האישה זעם על נציגי הטוטו: "אתם לא גוף פרטי. אתם מנהלים הימורים ויש תחום אחד שאתם מסרבים לנהל בו הימורים" סמנכ"ל הרגולציה במועצה: "בטוטו נמצאים בהליך עבודה לגיבוש נוהל הסכמי חסויות חדש. מתחייב שניתן את הדעת לדברים שנשמעו פה היום. יהיה וקטור של אקסטרה כסף לגופים שיקדמו נשים"
28/12/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
[צילום: דוברות הכנסת]
[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי קיימה (יום ב', 28.12.20) דיון חירום בכותרת: "אפליית נשים בהסכמי השיווק של הטוטו". יו"ר הוועדה ח"כ עודד פורר אמר בפתח הדיון: "קיימנו מספר דיונים בנושא תקצוב ספורט נשים. פניתי לטוטו ולשר הספורט, ואמרתי קחו את הנושא בחשבון שלא כמו שעשיתם בעבר. בהסכמי השיווק שלכם אתם מפלים לרעה את ספורט הנשים".

אסף וינינגר חוקר במרכז המחקר והמידע של הכנסת: "פנינו לטוטו לקבל את הסכמי השיווק שנחתמים - הטוטו אמרו שהם פחות מעוניינים להעביר את הסכמי השיווק מטעמי סודות מסחריים. הטוטו העביר טבלה עם הסכמי השיווק התקפים שהם חתמו מול גופי הספורט כאשר מהטבלה עולה שסך ההסכמים עומדים על 46 מיליון שקלים. בחלוקה המגדרית ניתן לראות שרוב הסכום ניתן לליגות הגברים בסכום של 43 מיליון שקלים. חצי מיליון שקלים נחתמו עם ליגת הכדורסל לנשים. ביקשנו לקבל מהטוטו נתונים על הכנסות של הטוטו לפי מקור הכנסות. בטבלה של הספורט הישראלי על הימורים מווינר עולה כי בשנת 2019 עולה ש-19% מההכנסות מקורם על משחקים בישראל והיתר על משחקים בחו"ל".

פורר פנה למאיר ברדוגו, סמנכ"ל רגולציה במועצה להסדר ההימורים בספורט, ואמר לו כי מהסכמי השיווק ניתן לראות שנשים לא מקבלות כסף בכלל. "ההכנסות שלכם משם זה שני מיליון ו-300 אלף שקל ובסוף אתם מעבירים להן חצי מיליון שקלים”. ברדוגו השיב: "צריך לעשות הבחנה בין הכנסות לרווח מהכנסות של שני מיליון הרווח הוא 400 אלף. המועצה לא מכניסה לכיסה שני מיליון. המדינה ביקשה בחקיקה לעשות הבחנה ברורה בין כספי תמיכה לכספי שיווק. הם קבעו שכספי השיווק יהיו רק על-פי פרמטרים קבועים. הפרמטרים הם פרמטרים מדידים. אסור לי בחקיקה לתת כסף שהוא לא ניתן להצדקה כלכלית כי אז אני עובר על החוק. אנחנו גוף סטטוטורי של המדינה, תגידו הטוטו מכספו צריך לתת כסף למטרות אחרות נעשה את זה. אני יכול להגיד שפניתי למשרד האוצר והספורט לקדם חקיקה שתאפשר לנו לקדם מטרות אחרות בספורט שכיום אנו מנועים לחלקם ולכן כותרת הדיון שהטוטו מפלה עושה עוול גדול לטוטו".

"ליגה שבמילים עדינות קלה להטיה"


היו"ר פורר: "הכנסות ווינר ממונדיאל נשים היו 7 מיליון שקל, כמה כסף הועבר לתמיכה בספורט נשים? נראה לך סביר שאתה מעביר בין 6.5 ל-7% לספורט נשים? אתה לא מבין שיש פה ביצה ותרנגולת. למה כדורגל נשים לא נמצא במקורות ההכנסה שלכם?". ברדוגו: "אם תחליט המדינה להשקיע בספורט נשים והנתונים יהיו טובים יותר יהיה לי אינטרס. כמובן שאשקיע. אז יהיה אינטרס". אהרון יונה סמנכ"ל מוצרים בטוטו: "האמת שאנחנו לא מכניסים הימורים כי זאת לא ליגה מספיק מקצוענית להימורים. שכר הכדורגלניות הוא מאוד נמוך. העניין בכדורגל הזה הוא מאוד נמוך. זאת ליגה שבמילים עדינות קלה להטיה".

ח"כ פורר הציג אתרי הימורים שונים שמהמרים על כדורגל הנשים בישראל. "אתה אמרת לפני רגע שהיא לא מספיק מקצוענית בשביל להמר עליה אז למה אתרי ההימורים חושבים שכן ואתם לא?". יונה השיב: "אם מהמרים ישראלים שיתחילו להמר על ליגה ישראלית לא מקצוענית ויכולים להשפיע על תוצאות הליגה. להזכיר לכם את פרשיית הטיית המשחקים? לתקופה מסוימת הפסקנו להמר על הליגה הלאומית והיום היא ליגה מקצוענית. המשחקים משודרים והיא במעקב ופיקוח. שנים לא הימרנו על ליגה א' בכדורגל ומשנה שעברה התקציבים שם עולים, השחקנים מרוויחים שם הרבה כסף, קשה להטות שם משחקים. זאת ההתפתחות של הליגה. התפקיד שלנו זה לא לקדם את הליגות, התפקיד שלנו זה לנהל הימורים בליגות קיימות ובליגות מסודרות. אנחנו לא נותנים כסף לפי הכנסות".

יו"ר הוועדה: "התשובות שלכם משתנות לפי הצורך. איך היא תהיה מקצוענית כשאתם לא מתייחסים אליה ככזאת?". יונה: "ליגה מקצוענית היא כזאת שמשודרת, שיש לה שכר טוב. אנחנו קצת מתבלבלים בתפקידים זה התפקיד של מנהלת הכדורגל נשים או הכדורסל. התפקיד שלנו זה להכניס למדינה כמה שיותר כסף מהימורים". ח"כ פורר זעם על נציגי הטוטו ואמר: "יש לכם גם אחריות ציבורית. אתם לא גוף פרטי. אתם מנהלים הימורים ויש תחום אחד שאתם מסרבים לנהל בו הימורים. נהייתם גם משטרה - אתם אומרים שהיא לא תהיה מספיק טובה כי אני חושש שתהיה שם בעיה. אתם המשטרה, הטוטו, מי אתם?".

שחקנית הכדורגל קארין סנדל: "אני מאוד מופתעת מהטוטו, נשמע שאין לכם מושג מה קורה בארץ. ליגת העל לנשים הוכרה כמקצוענית. המשחקים שאנחנו רואים בטופס הטוטו זה מליגה שלישית בקזחסטאן ולהגיד שאלה הפרמטרים זה ממש מגוחך בעייני. יש מקום לעשות שינוי תפיסתי".

יו"ר מנהלת ליגת העל בכדורסל נשים הילה קניסטר בר דוד: הילה קליסטר בר דוד: "אני מבקשת מחברי בטוטו, תחשבו שיושבות פה נציגות ששומעות שזאת לא ליגה מקצוענית וזה לא כך. תכבדו את הצד השני. יושבות פה שחקניות שנותנות את עצמן השכם וערב כדי למתג ולשפר את הליגות. השיח הציבורי פה קצת לא מכבד. אמרתי שהטוטו חושב מקובע ומרובע והוא צריך לפעול קדימה במישורים אסטרטגיים לקידום ספורט נשים. הטוטו יצא בפרסומת מאוד מרגשת של הטוטו למען הספורט בישראל כיצד הוא נחלץ לסייע לספורט בימים קשים אלה. האם אתם מרגישים שאתם מסייעים שיווקית לליגות הנשים? למה העפתם אותנו? למה דחיתם אותנו? למה לא להגיד שצריך לעשות שינוי. קריטריונים ניתנים לשינוי והתאמה לרוח התקופה".

ח"כ אורלי פרומן: "יש פה משהו שלא תואם שום מדיניות על של מדינת ישראל. זה מעמיד תחרות שבבסיסה איננה שווה. אם אנחנו רוצים לקדם באמת את ספורט הנשים אז צריכה להיות פה תוכנית מיוחדת ועתירת תקציב שלא מעמידה בתחרות כרגע, בלתי הוגנת את הנשים מול הגברים. יש פה פלונטר אחד גדול ואני קוראת לשר הספורט לקדם תוכנית רב שנתית לקידום ספורט הנשים כך שייכנס לחיינו כחלק בלתי נפרד כמו שמגיע לספורטאיות הללו".

ח"כ סונדוס סאלח: "צריך לשנות את נקודת המבט. יש רווח שצריך שיהיה לא חומרי וזה ההשתלבות של נשים בספורט. צריך להפסיק להסתכל על זה רק בשורת ההכנסה. היעד שלנו כרגע הוא קידום נשים בספורט. ההשוואה לספורט גברים הוא לא לעניין. לא שמעתי מה משרד התרבות והספורט רוצה לראות בעוד 5 שנים? התוצאות והפרמטרים זה לא כמות הצופים אלא כמות המשתתפות בענפי הספורט".

ברדוגו ביקש לומר לקראת סיום: "הטוטו מלפני שנתיים אינו עוד הגוף לקידום הספורט בישראל. המחוקק לקח מאתנו את הסמכות הזאת. אני אומר זאת בצער. אין לנו מנדט לקדם ולתמוך בספורט בישראל וברגע שנבין זאת ייטב לכולנו. אם יהיה תיקון חקיקה אנחנו נשמח". ברדוגו חשף: "בטוטו נמצאים בהליך עבודה לגיבוש נוהל הסכמי חסויות חדש. אני מבטיח ומתחייב שאנחנו ניתן במסגרת הדיונים שלנו גם את הדעת לדברים שנשמעו פה היום ונשתדל לתת ביטוי ככל שאפשר ויהיה ביטוי לעוד דברים כאלה - יהיה ווקטור של אקסטרה כסף לגופים שיקדמו נשים. יהיה פקטור לקידום פריפריה. כמה כסף אני לא יודע". ח"כ פורר סיכם ואמר: "על הסכמי השיווק צריך להביא להחרגה ונשנה את זה בכנסת הבאה. אני מברך את האמירה של הטוטו על גיבוש נוהל הסכמי חסויות חדש".

תאריך:  28/12/2020   |   עודכן:  28/12/2020
עידן יוסף
+יועמ"ש הכנסת: לחזק את עצמאות הכנסת
23:41 28/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
לוין בברכות לעו"ד שגית אפיק: "כאשר המערכת הפוליטית כל כך מקוטבת, חסרת יציבות וסובלת מהיעדר יכולת הכרעה ומשילות, הכרחי לבחור ביועץ משפטי שנהנה מאמון רחב של חברי הבית, ואשר מכיר היטב את המורכבויות"
(אפיק. אהובה ומוערכת ע"י הח"כים [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת])
+74% מהקבילות הן ביחסי מפקד-פקוד
23:19 28/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ירידה של 40% בקבילות אנשי מילואים בפני נציב קבילות החיילים, ושל 26% בקבילות מלש"בים. ירידה של 30% במשך הטיפול הממוצע בקבילות, ביחס לתקופה המקבילה אשתקד
(טבת ויזל. 125% עלייה בשיעור הקבילות בעילום שם [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת])
+הכנסת אישרה את התקציב ההמשכי
22:08 28/12/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מליאת הכנסת אישרה את הצעת חוק יסוד משק המדינה ואת הצעת חוק יסודות התקציב המאפשרת העברת 'קופסאות הקורונה' - חבילות הסיוע במסגרת משבר הקורונה - משנת 2020 לשנת 2021
(שר האוצר כ"ץ, הערב במליאה [צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"ליגת הנשים לא מספיק מקצוענית להימורים"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק יסוד משק המדינה ואת הצעת חוק יסודות התקציב בנוגע להתנהלות בתקציב המשכי. מדובר בהצעה שאמורה לאפשר את המשך רשת הביטחון הכלכלית להתמודדות עם משבר הקורונה במהלך שנת 2021 בהיעדר תקציב מדינה מאושר. להצעת חוק יסוד משק המדינה נדרש רוב של 61 ח"כים ולאחר הצבעה שמית תמכו בחוק 64 ללא מתנגדים. בהצעת חוק יסודות התקציב תמכו 33 ללא מתנגדים.
28/12/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
ועדת הכספים אישרה (יום ב', 28.12.20) לקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק דחיית מועד תשלום מיסים בעת מצב מיוחד בעורף (תיקוני חקיקה), התש"ף-2020 של משה גפני, יעקב אשר - לרבות הוראות שעה לעניין מענקים בשל נגיף הקורונה.
28/12/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
בתום דיון סוער בוועדת הכנסת (יום ב', 28.12.20) בפניית יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר בבקשה להכריז על ח"כ יפעת שאשא ביטון כפורשת מסיעת הליכוד, משך זוהר את הבקשה, "לא התנהל דיון שיפוטי. הדיון היה פוליטי. אלך עם הנושא לוועדת הבחירות". יו"ר הוועדה ח"כ איתן גינזבורג, השיב: "הדיון היה ענייני, הסתמן רוב לשלילת הבקשה".
28/12/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת העבודה, הרווחה והבריאות אישרה תקנות של משרד עבודה והרווחה, המסדירות את חובת הפקדת כספי הפיקדון עבור עובדים זרים במוסדות סיעודיים ובתעשיה. אישור התקנות יאפשר לראשונה ליישם את החלטות הממשלה המאפשרות להעסיק עובדים זרים בענפים אלה: החלטת ממשלה 4110 מאוגוסט 2018, שהגדירה מכסה של עד 2,000 עובדים זרים בענפי התעשיה, והחלטת ממשלה 183 מיולי 2020, שהתירה להעסיק עד 2,500 עובדים זרים במוסדות סיעודיים.
28/12/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה מסרבת (יום ב', 28.12.20) לאשר את בקשת משרד התחבורה לתקן את תקנות התעבורה, על-מנת להסדיר את השימוש בטכוגרף הדיגיטלי, לאחר שהתברר כי נושא האכיפה לא הוסדר במקביל, וכך גם לא התקנה העוסקת בשעות העבודה והמנוחה של הנהגים המקצועיים.
28/12/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il