המאבק בין שידורי קשת (זכיינית ערוץ 12) לבין חברת הפרסום האינטרנטי ארטימדיה מסלים ומגיע לבית המשפט. ארטימדיה טוענת, כי קשת הפרה את ההסכם איתה בנוגע למכירת פרסום וידאו באתר מאקו (N12) ותובעת ממנה 68.7 מיליון שקל; קשת טוענת שארטימדיה נכשלה לחלוטין ומנסה למצוא אשמים בכשלונה.
ארטימדיה, חברה בינלאומית בשליטתו של עופר מילר, החלה לפעול בישראל בשנת 2014. היא הציעה לאתרי התוכן הגדולים שירות של מכירת פרסומות וידאו לפי קהלי יעד, ובין לקוחותיה היו מאקו, וואלה ו-ynet; בשיא פעילותה הגיעו הכנסותיה ל-100 מיליון שקל בשנה. אולם, בחודשים האחרונים הודיעו לקוחותיה הגדולים על נטישתה, כאשר חלקם עברו לעבוד עם החברה המתחרה IDX וחלקם עם גוגל. ארטימדיה הודיעה לפיכך שהיא מפסיקה את פעילותה בישראל בתחום זה ותתמקד בפרסומות טלוויזיה לקהלי יעד.
התביעה שהגישה ארטימדיה (יום ג', 29.12.20) לבית המשפט המחוזי בתל אביב מבחינה בין שני מסלולים בהם פעלה מול שידורי קשת. האחד הוא הפרסום באתר מאקו, שאת ההתקשרות לגביו הפסיקה קשת באוגוסט השנה; ארטימדיה אומרת כי הפסקה זו נעשתה בהתאם לחוזה ביניהן ואין לה טענות לגביה. התביעה מתמקדת בפרסום בתשתית OTT (ראשי תיבות של Over the top - שידור אינטרנטי של תכנים טלוויזיוניים ישירות לצופה על-פי העדפותיו). לטענת ארטימדיה, הסכם זה עודנו בתוקף, קשת הפרה אותו ולכן היא תובעת פיצוי על נזקיה.
על-פי התביעה, ארטימדיה שיווקה את שטחי הפרסום בדיגיטל של מאקו משנת 2015 ושילמה בתמורה 11 מיליון שקל בשנה. בשנת 2018 ביקשה קשת להעלות את התמורה ל-15 מיליון שקל (הסכום שלדבריה הציעה לה גוגל), ארטימדיה סירבה בנימוק שסכום זה יגרום לה הפסדים, ובתמורה הציעה לה קשת בלעדיות לשלוש שנים בפרסום ב-OTT כאשר תחל להפעיל שירות זה. הצדדים סיכמו, כי ארטימדיה תשלם לקשת שלושה-חמישה שקלים למנוי, בהדרגה מהמנוי הראשון ועד ליותר מ-200,000 מנויים. בעקבות זאת, הסכימה ארטימדיה להעלות כמבוקש את התמורה בעד הפרסום במאקו.
באמצע 2020, ממשיכה ארטימדיה, ביקשה קשת לשנות את מתווה ה-OTT, לאחר שהגיעה להסכם עם חברת אקספון (בשליטת חזי בצלאל) לפיו תרכוש מחצית ממנה ובמקביל הן יפעילו ביחד את המיזם החדש. ביוני השנה הודיע מילר שהמתווה החדש שמציעה קשת הוא הפסדי מבחינתו, חודש לאחר מכן ביקש להתקדם לפי המתווה המקורי - אך באוגוסט הודיעה כאמור קשת על הפסקת ההתקשרות כולה. באוקטובר השנה פורסם שהעסקה בין קשת לאקספון לא תצא לפועל, ואילו בנובמבר נמסר, כי קשת תקדם בעצמה את ה-OTT. התביעה הוגשה באמצעות עו"ד זיו עירוני.
לתביעה מצורף מכתבו של עו"ד מוטי ארד מחודש אוקטובר, המציג את עמדתה של קשת בסכסוך. לטענתו, ארטימדיה פעלה באופן כושל במשך שנים וזו הסיבה לכך שהגיעה למצבה העגום הנוכחי - ולא יעלה בידיה להטיל את האחריות על קשת. הבטחותיה של ארטימדיה לשינוי בשוק לא התממשו, בשל הטכנולוגיה הנחותה שלה, כשלונותיהם של אנשי המכירות שלה וחוסר היכרותה עם הענף, נטען עוד. היא התחייבה למכור 64% מנתח הפרסום של קשת, אך מעולם לא התקרבה ליעד זה.
עוד טען ארד, כי ארטימדיה הפרה את התחייבותה לשלם לה בעת מכירת מניותיה או מכירת פעילותה. הפעילות נמכרה למילר בשנת 2017 וקשת טוענת שלא קיבלה תשלום כלשהו. קשת אומרת עוד, כי חלק ממניותיה של ארטימדיה אמורות היו לעבור לידי נאמן לטובתה, וגם התחייבות זו הופרה. ארד גם דוחה בפירוט את טענותיה של ארטימדיה, כפי שהועלו בפנייתו של עירוני אליו ובאות לידי ביטוי כעת בתביעתה. לדבריו, לא היה כל הסכם בנוגע ל-OTT ושיתוף הפעולה בתחום זה הותנה במפורש בכך שמקביל יימשך שיתוף הפעולה לגבי מאקו - שכאמור הגיע לקיצו. לבסוף כתב ארד, כי לקשת מגיעים תשלומים מארטימדיה שהיא לא תהסס לתבוע, ונראה שדרישותיה של ארטימדיה נועדו לקזז שלא כדין תשלומים אלו.