|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

האם תוקפא העברת הרשות לניצולי לשואה

ועדת הכספים קוראת להקפיא את העברת הרשות לניצולי לשואה ממשרד האוצר למשרד לשוויון חברתי עד לאחר הבחירות הוועדה הצביעה הצהרתית על הקפאת המהלך יו"ר הוועדה: "אנחנו באי-ודאות מוחלטת, מה יהיה אם יחליטו לפזר את המשרד לשוויון חברתי? מי יסבול את ההעברה חזרה לאוצר? אותם אלה שבגיל כ"כ מבוגר התקציב זה התרופות והחיות שלהם" מנכ"ל המשרד לשוויון חברתי: "זו החלטת הממשלה, לא תהיה פגיעה בניצולים"
29/12/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
יעל מבורך [צילום: יח"צ]

ועדת הכספים קיימה (יום ג', 29.12.20) דיון המשך בנושא העברת הרשות לזכויות ניצולי השואה למשרד לשווין חברתי.

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, פתח את הדיון: "ועדת הכספים עוסקת בנושא של ניצולי השואה, כמו במקרה של זכויות עובדים והטבות מס, אחד הדברים העיקריים שלקחנו על עצמנו זה ניצולי השואה. היו פה שגרירים של ממשלות גרמניה והולנד, הוספנו תקציבים לניצולי השואה, ואנחנו חושבים שיש חובה מוסרית, ציבורית, אישית, בנושא הזה, הניצולים פוחתים, ויש לנו מחויבות רבה. אנחנו נדרשים להחלטה שהיא במהותה החלטה פוליטית, ואנחנו נדרשים לבדוק מה ההעברה הזו עושה לניצולים".

ח"כ מיקי לוי: "אני מכיר את הרשות מ-2013, היא נסמכה על שולחן משרד האוצר ולאורך הזמן מצאנו מענים, פחות ויותר טובים, והכסף הגיע לניצולים. אם לא היו שינויים פוליטיים אולי הייתי שותק, למרות שאמרתי שההעברה לא על דעתי. 50 ימים לפני בחירות להעביר את הרשות למשרד שכנראה שלא יהיה קיים, לתת למנכ"לית ולשרה ללמוד את הדקויות בנושא, זו טעות. אתנגד בתוקף להעברה, ואגייס את חבריי, אופוזיציה וקואליציה. זה לא הזמן לעשות ניסויים קליניים, אין לי מושג אחר, ברשות הזו. למשרד אין יכולת לתת תמיכה מחשובית. עם בלאגן בכל המדינה בתקופת קורונה, אני מבקש שהוועדה בשלב הזה לא תיתן את ידה להעברת הרשות, אני מבקש לדחות את זה עד שתקום ממשלה חדשה".

ח"כ ינון אזולאי: "הולכים ומתמעטים ניצולי השואה, שיעורי הפטירה גבוהים. תגידו לנו שבכל מהלך יש חבלי לידה, אבל לניצולי השואה אין זמן לחבלי לידה. לצערנו המהלך הזה היה בהסכמי הקמת הממשלה, ואנחנו צריכים לפעול כדי לא לאפשר את ההעברה הזו".

יעל מבורך, מנכ"ל המשרד לשוויון חברתי: "יש הרבה סינרגיה בין האגף לאזרחים לפעילות המשרד לפעילות הרשות - עשינו כמה וכמה מיזמים בחודשים האחרונים - יש מיזם חדש של שיפוץ בתי ניצולי שואה, הרחבה של תוכנית בבדידות, מיזם של אוריינות דיגיטלית, מיזם ממשלתי של מגן הזהב - טלפונים יזומים לכל אחד מהאזרחים הוותיקים בישראל, ולתת להם מענים לכל הדרישות, מקניות בסופר, דרך בדידות והורדת הכלב - זה 500 אלף איש שהמשרד יוצר איתם קשר, ואלפי מתנדבים".

"מדובר בהחלטת ממשלה ועל פיה אנחנו פועלים, ונכון שהמשאבים שהיו באוצר יעברו עם הרשות. ההעברה ואומר בצורה עדינה, נעשתה בצורה לא מיטבית. הרשות שקיבלנו הגיעה בגרעון תקציבי, בגרעון של העובדים, מה שלא קרה במשרד האוצר. כל הקיצוצים שלא נעשו כל השנים במשרד האוצר. גם מבחינת הכלים שהגיעו, מערכות המידע. הדבר מצריך בדיקה. לא צריך להעביר את הרשות בצורה הזו, היא צריכה לעבור בדיוק כמו שפעלה באוצר".

סגן שר האוצר, יצחק כהן: "מקום המדינה ועד היום איש לא נגע ביחידה הזו, מעין קודש קודשים. התקציב שלה הוא 5 וחצי מיליארד שקל, לראות כותרת בעיתון שאנחנו מחביאים כסף זה קצת פוגע. הם קיבלו 60 מיליון ועוד 150 מיליון תוספות בעת האחרונה. נכון שזה הסכם קואליציוני שהגיע לממשלה, אבל לדעתי זה חוסר רגישות. היה צריך להקים צוות שיציג מסקנות תוך 45 יום ולא ראינו זאת. הדבר הזה צריך להישאר באוצר כאיקס טריטוריה".

יו"ר מרכז הארגונים של ניצולי השואה, קולט אביטל: "הבנתי שמתכוונים להעביר ביום שישי הקרוב את כל הצוות של הרשות למשרד לשוויון חברתי, אבל לא מעבירים את כל המערכות, את התמיכות, אני לא מבינה איך עושים את זה. איזה בלאגן ייווצר. אנחנו לא יודעים אם המשרד ימשיך להתקיים, מי יעמוד בראשו. אנחנו מבקשים לא לייצר עכשיו אנדרלמוסיה, לחכות עד אחרי הבחירות, אם תהיה החלטה להשאיר את זה במשרד לשוויון חברתי, יהיה זמן להעברה מסודרת".

יו"ר ארגון עובדי הכפייה תחת שלטון הנאצים, מרדכי הראלי: "לפני חצי שנה התפרסם דוח מבקר המדינה, דוח מעקב על מצב הניצולים, עלה שכל חודש נפטרים 1,300 ניצולים. בחלק גדול מהבעיות חל שיפור אבל נותרו לא מעט בעיות לטפל בהן. במצב קריטי כזה נקלענו למערבולת פוליטית. מהכרותינו עם השרה והפעילות שלה, היא פעלה רבות למען הקשישים, אך היא לבד לא יכולה להזיז את הכל. הבענו חששות והסתייגויות. בינתיים יש בחירות חדשות ובתוך כל הכאוס הזה רוצים להשלים את המעבר שלנו, זה דומה למצב שאדם עושה טוטאל-לוס עם האוטו שלו, והוא רוצה לתקן את המזגן. התשלומים לניצולי שואה תלויים במערכת שדופקת כמו שעון שוויצרי".

גליה מאיר אריכא, מ"מ מנהלת הרשות: "אנחנו גוף מאוד מקצועי עם רמת ביצוע מאוד מאוד גבוהה. הדאגה שלנו שכל הכלים המקצועיים שעמדו לרשותנו ימשיכו לעמוד לרשותנו, לא משנה באיזה משרד ומה השם שלו. אני יודעת שיעל וכל הצוות שלה מאוד רתומים לזה, ויש לדאוג לזה. הצוות הבין-משרדי שדן במעבר היה אמור לכלול נציגות מהרשות, וזו לא הייתה, לא קיבלנו הזמנות. אני מניחה שתהיה אוזן קשבת ונפתור את הנושאים, לא נרפה עד שנשיג את רמת המקצועיות הנדרשת".

יו"ר הוועדה גפני: "אנחנו נמצאים במצב שהוא בלתי מתקבל על הדעת בעליל, אני לא מדבר על המשרד או הרשות, אלא על מה שקורה במדינה. אנחנו יודעים איזה בלאגן יש לנו על דברים פשוטים. אנחנו הולכים למספר חודשים שהמצב יהיה רע יותר, לא יהיה מי שיקבל החלטות. במציאות הזו, זו הפקרות להעביר היום את הרשות ממשרד האוצר. איפה יהיה המחשוב ב-3 החודשים האלה? מה יעשה המשרד לשוויון חברתי? אני בעד השרה והמנכ"לית, ואני כמובן בעד הרשות, יש פה דבר שאנשים צריכים לקחת אחריות. מגיע הראשון בינואר, והנושא שתמיד עמדנו בקשר עם משרד האוצר לשלם את התשלומים והפערים לרנטה, ויש בעיה".

"אני לא מתווכח על העברה, אבל זה צריך להיות ביום שאחרי הבחירות, מה יהיה אם השרה כהן תמונה לשרת החוץ ויחליטו לפזר את המשרד? אנחנו באי וודאות מוחלטת. מי יסבול את ההעברה לאוצר בחזרה? אותם אלה שבגיל כ"כ מבוגר שהתקציב זה התרופות והחיות שלהם. אני מבקש שנצביע על זה - הקפאה של ההעברה עד אחרי הבחירות. שתתקבל החלטה של ממשלה בעיניים פקוחות, אנחנו חייבים שתהייה ממשלה אחראית שתגיד להעביר או לא להעביר, שתגיד מה הולך להיות קדנציה שלמה".

מבורך: "ככל שהעשייה החשובה הזו תהיה תחת אחריותנו לא תהיה פגיעה בניצולים. ככל שזו ההחלטה כרגע, משרד האוצר צריך לתת את המשאבים כדי לוודא שזה לא יקרה".

ח"כ גפני: "את מחזרת את דברינו אם האוצר לא מעביר משאבים, לכן בידידות אני אומר לך להמתין עם זה עד לאחר הבחירות".

בתום הדיון הצביעה הוועדה הצבעה הצהרתית על כך שהעברת הרשות לניצולי השואה תוקפא עד לאחר הבחירות, וכי החלטה כזו ככל שתתקבל, תתקבל בידי הממשלה הבאה מתוך אחריות וזמן לבצעה.

תאריך:  29/12/2020   |   עודכן:  30/12/2020
עידן יוסף
+ניסנקורן וקבאלה יתפטרו מהכנסת
13:02 30/12/20  |  עידן יוסף
חברי הכנסת אבי ניסנקורן ועינב קבאלה מכחול לבן יתפטרו מהכנסת ביום ראשון (חדשות 12).
+התיקונים ל"חוק טיבי" יוארכו עד סוף מרס 2021
10:08 30/12/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
לפי הנתונים שנמסרו לוועדה ארקיע וישראייר השיבו כמעט את כל הכסף לצרכנים ואל על השיבה כ-80-70 אחוז  ▪  היו"ר מרגי: נמשיך לעקוב - מקווה שהבנקים יעמידו את ההלוואה לאל על בקרוב והכל יחזור למקומו בשלום
([צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב])
+התקנות שיאפשרו רישום חברה מקוון ללא עו"ד
00:40 30/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
תקנות שאישרה ועדת החוקה אמורות לשפר את מיקומה של ישראל במדד קלות עשיית עסקים שיש לו השפעה ישירה על השקעות  ▪  יו"ר הוועדה עמד על כך שאם ייקבעו דרכי זיהוי נוספות הן יצטרכו לקבל את אישור הוועדה, זאת בניגוד לבקשת משרד המשפטים לפיה השר יוכל לאשר את המלצת רשם החברות, ללא אישור הוועדה
([צילום: AP])
+אושרה השקעה של 200 מ"ש בחברת ניהול המערכת
23:55 29/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
במסגרת ההשקעה בחברה שתקלוט את ניהול החשמל במדינה מחברת החשמל - תחלק חברת החשמל דיבידנד בסכום זהה למדינה  ▪  בהמשך אישרה הוועדה העברות תקציביות בסכום של 53 מיליון שקל
([צילום: יח"צ])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מבקר המדינה / The State Comptrollr   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קולט אביטל   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
האם תוקפא העברת הרשות לניצולי לשואה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
ועדת הכספים אישרה (יום ג', 29.12.20) השקעה של ממשלת ישראל בסך 200 מיליון שקל בחברת ניהול המערכת בע"מ. החברה, הנמצאת בבעלותה המלאה של המדינה, התאגדה בשנת 2008 במטרה לקלוט את ניהול החשמל בישראל מחברת החשמל. השינוי המבני בחברת החשמל כולל את הפרדת ניהול המערכת מחברת החשמל, לצד יחידת תכנון ופתוח טכנולוגיות, והיחידה לסטטיסטיקה ושווקים והעברתם לחברה החדשה.
29/12/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
תא"ל (מיל') רחלי טבת ויזל קיבלה (יום ב', 28.12.20) את אישור ועדת החוץ והביטחון ותמונה כנציבת קבילות החיילים. יו"ר הוועדה, ח"כ צבי האוזר אמר: "לרחלי יש ראיה מערכתית כוללת והכרות עם עולם התוכן של החיילים והמפקדים. בתפקידים שמילאת רכשת מיומנות להסתכל מן הפרט אל הכלל ולהפך, נקודת תצפית דואלית. כישורי השיפוט שלך חשובים ורלוונטיים לתפקיד. אני מברך את שר הביטחון ואת ועדת האיתור על שהמליצו עלייך".
28/12/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי קיימה (יום ב', 28.12.20) דיון חירום בכותרת: "אפליית נשים בהסכמי השיווק של הטוטו". יו"ר הוועדה ח"כ עודד פורר אמר בפתח הדיון: "קיימנו מספר דיונים בנושא תקצוב ספורט נשים. פניתי לטוטו ולשר הספורט, ואמרתי קחו את הנושא בחשבון שלא כמו שעשיתם בעבר. בהסכמי השיווק שלכם אתם מפלים לרעה את ספורט הנשים".
28/12/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק יסוד משק המדינה ואת הצעת חוק יסודות התקציב בנוגע להתנהלות בתקציב המשכי. מדובר בהצעה שאמורה לאפשר את המשך רשת הביטחון הכלכלית להתמודדות עם משבר הקורונה במהלך שנת 2021 בהיעדר תקציב מדינה מאושר. להצעת חוק יסוד משק המדינה נדרש רוב של 61 ח"כים ולאחר הצבעה שמית תמכו בחוק 64 ללא מתנגדים. בהצעת חוק יסודות התקציב תמכו 33 ללא מתנגדים.
28/12/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
ועדת הכספים אישרה (יום ב', 28.12.20) לקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק דחיית מועד תשלום מיסים בעת מצב מיוחד בעורף (תיקוני חקיקה), התש"ף-2020 של משה גפני, יעקב אשר - לרבות הוראות שעה לעניין מענקים בשל נגיף הקורונה.
28/12/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il