|
רק 17% מהטלפונים הציבוריים נמצא בשימוש משמעותי [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
מספר הטלפונים הציבוריים בישראל יצומצם בקרוב מכ-9,500 למאות בלבד. כך הודיע (יום ה', 31.12.20) משרד התקשורת. זאת, בעקבות זניחת השימוש בטלפונים הציבוריים בעקבות כניסת הטלפונים הסלולריים לחיינו.
מנתונים שהתקבלו במשרד עולה כי בכ-83% מהטלפונים הציבוריים יש שימוש של פחות מ-100 דקות בחודש. נתונים אלו מצביעים על כך שהשימוש היומיומי בטלפון הציבורי במקומות מסוימים נמוך מאוד ואף בחלק מהמקומות לא נעשה שימוש בטלפון הציבורי כלל.
חברת בזק וגורמים בשלטון המקומי פנו למשרד התקשרות בבקשה להסיר טלפונים ציבוריים, מהטעם שבמציאות הנוכחית בשוק התקשורת, אין עוד צורך בפרישה כה רחבה של טלפונים ציבוריים, הדבר מהווה נטל כלכלי שאינו מוצדק וכן מן הטעם שחלק מהטלפונים הציבוריים שהוצבו באזורי השיפוט של המועצות מקומיות לפני עשרות שנים מהווים כיום הפרעה ואף מפגע במרחב הציבורי.
המשרד פרסם "קול קורא" בעניין זה וקיבל התייחסויות מהציבור לרבות רשויות מקומיות ונציגי ציבור. לאחר בחינת כלל ההתייחסויות ובחינת הסוגיה, נמצא כי לא קיימת הצדקה להצבת טלפונים ציבוריים חדשים ולא קיים צורך בפרישה רחבה של טלפונים ציבוריים קיימים. בהתאם לאמור, משרד התקשורת החליט לתקן את תקנה 28 לתקנות הבזק, באופן שיאפשר את צמצום פרישת הטלפונים במקומות בהם היקף השימוש לא מצדיק את הצבתם, תוך שיבטיח את המשך מתן השירות במקומות בהם יש צורך בכך.
במסגרת השינויים, בזק תדרש להעביר למשרד התקשורת, עד לתום הרבעון הראשון של כל שנה, דוח המפרט את הטלפונים הציבוריים שהחברה מחויבת בהסרתם בהתאם למנגנון המוצע בתיקון, לפיו חברת בזק תחויב להסיר טלפונים ציבוריים שנעשה בהם שימוש של פחות מ-100 דקות שיחה בממוצע בחודש בשנה שקדמה להגשת הדוח. במקביל, תחויב בזק לתפעל ולתחזק את הטלפונים הציבוריים שלא יוסרו.
כמו-כן, במקרים מיוחדים ופרטניים, למנכ"ל המשרד תהיה הסמכות להורות על הסרה או תפעול של טלפון ציבורי, כדי לספק מענה למקרים בהם משיקולים של טובת הציבור יש להסיר או להפעיל את הטלפון הציבורי גם מבלי שיעמוד בהגדרת 100 הדקות כפי שפורט לעיל. זאת, כפוף להודעה לחברה ומתן אפשרות לחברה לטעון את טענותיה בפניו בנושא.