|   15:07:40
דלג
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

ניתוח המגבלות על התעופה והפנאי

נפגעי הקורונה: המסחר, הפרסום והשמירה

פגיעה בפעילות בהיקף של משרה אחת בתחומי התעופה, הפנאי וההארחה עלולה להוביל לפגיעה בארבע משרות בענפים אחרים עיקר ההשפעה: השמירה ותחזוקת בניינים, המסחר, הפרסום, סקרי דעת קהל וגינון
04/01/2021  |   מירב ארד   |   חדשות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
נתב"ג בתקופת הגבלות הקורונה [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

התמקדות בהשפעתן של מגבלות בתחומי התעופה, הפנאי וההארחה מצביעה כי קיימת
תלות של מגוון רחב של ענפי המשק בתחומים אלו, כך שענפים רבים מושפעים מהמגבלות אך בעוצמות שונות ובטווחי זמן שונים - כך עולה מסקירה שמפרסם (יום ב', 4.1.21) משרד האוצר בנושא "קשרים בין ענפים כאינדיקציה להשפעות העקיפות של מגבלות הקורונה".

מהסקירה עולה כי רגישות גבוהה של השפעת המגבלות שהוטלו בתחומי התעופה, הפנאי וההארחה הייתה קשורה במיוחד לפעילות בענפי השמירה ותחזוקת בניינים, המסחר, הפרסום, סקרי דעת קהל ועבודות גינון.

החישוב מלמד שתחומי התעופה, הפנאי וההארחה רוכשים שירותים המשויכים ל-16% מהמשרות בענף השמירה והתחזוקה, לכ-12% מהמשרות בענף עבודות גינון ולכ-11% מהמשרות בענף הפרסום ולכ-9% בענף חקר שווקים וסקרי דעת קהל. סביר כי ההשפעות של ההגבלות בתחומי הפנאי התעופה
וההארחה על ענפים אלו כבר באו לידי ביטוי בטווח זמן קצר יחסית.

הניתוח מראה שכל משרה בענפי התעופה, הפנאי וההארחה קשורה לתעסוקה עקיפה של כ-0.4 משרות בענפים אחרים. גם תעסוקה עקיפה מסוג זה עלולה להיות מושפעת מההגבלות.

בתחום התעופה עסקו כ-9,500 עובדים בשנת 2019 ולפי האומדנים ישנם כ-16.5 אלף מועסקים
נוספים המתפרנסים מענף זה באופן עקיף. כלומר ישנם כ-1.74 משרות בענפים אחרים על כל משרה
בתחום התעופה, יחס תלות זה הוא הגבוה מבין ענפי המשק.

ענף נוסף בו עלולות לחול מגבלות עד להשגת חיסוניות נרחבת באוכלוסייה הוא ענף שירותי אירוח,
בו הועסקו כ-39 אלף עובדים בשנת 2019. מהאומדנים עולה שהיקף הרכישות של העסקים בתחום
האירוח מעסקים בענפים אחרים הסתכם כ-19 אלף מועסקים נוספים. כלומר, יחס תלות של כ-
0.5. ניתן להבחין כי הענפים שמירה, שירותי כביסה, ענפי המסחר וייצור מוצרי מזון זוהו כרגישים
באופן מיוחד לענף שירותי האירוח.

הגבלות ממושכות ייתכנו גם בענף שירותי מזון ומשקאות, הכולל בין היתר מסעדות, בתי קפה
ואולמות אירועים ושהועסקו בו כ-140 אלף עובדים בשנת 2019. תחומי המסחר וייצור מוצרי מזון
בענף זוהו כתלויים באופן מיוחד בפעילות בענף זה לצד שירותי שמירה ושירותים משפטיים.

ההגבלות עלולות להימשך גם בענפים פעילויות ספורט, בילוי ופנאי ויצירה, אומנות ובידור הכולל
תערוכות, אירועים ומתקני ספורט. בתחומים אלו הועסקו כ-84 אלף עובדים בשנת 2019
ומהאומדנים עולה שהיקף הרכישות של תחומים אלו מעסקים בתחומים אחרים מקושר לכ-37
אלף מועסקים נוספים, יחס תלות של כ-0.44.
קשרים בין ענפים כאינדיקציה להשפעות העקיפות של מגבלות הקורונה / סקירה
סקירה זו אומדת את הקישוריות והתלות בין ענפי המשק השונים בהיבטי תעסוקה ותוצר. בכך היא מאפשרת לקבל אינדיקציה למשרות ולתוצר שעשויים להיפגע באופן עקיף מהגבלות שמושתות על ענף ספציפי (13 עמ')

תאריך:  04/01/2021   |   עודכן:  04/01/2021
מירב ארד
+בריטניה נכנסת לסגר קורונה מלא
23:05 04/01/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
בעקבות התפשטות נגיף הקורונה שעבר מוטציה הפציר ראש ממשלת בריטניה בתושבים לציית להנחיות הסגר שנכנסות לתוקף הלילה בחצות  ▪  כל בתי הספר והמכללות ייסגרו והלימודים יתקיימו במתכונת מקוונת למשך חודש וחצי, עד אמצע חודש פברואר
ג'ונסון. נכנסים לשלב האחרון של המאבק [צילום: AP]
האזרחים נקראו להישאר בבתיהם [צילום: קירסטי וויגלסוורת', AP]
+הממשלה אישרה המשך תוכנית סיוע לעסקים
19:51 04/01/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
רף הזכאות המקל למענקי הסיוע לעסקים בדבר הוצאות קבועות כפי שנקבע לחודשים נובמבר-דצמבר 2020, גם לתקופת הזכאות ינואר-פברואר 2021  ▪  כמו-כן נקבע כי בסמכות שר האוצר להאריך הרחבה זו לשאר תקופות הזכאות
([צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90])
+תעודת מתחסן תפטור מבידוד למשך חצי שנה
18:49 04/01/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
משרד הבריאות הציג בפני ועדת החוקה של הכנסת את יישומון הדרכון הירוק שאמור לאפשר כניסת מתחסנים נגד קורונה לפעילויות חד-פעמיות הכוללות פעילויות תרבות וספורט  ▪  תעודת מתחסן תפטור את המתחסנים מבידוד למשך חצי שנה מיום החיסון
([צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
+בתוך 48 שעות יכונס הקבינט
18:16 04/01/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה נתניהו הודיע כי קבינט הקורונה יכונס בתוך 48 שעות לצורך אישור הידוק ההגבלות  ▪  מסתמן שגנץ יאשר את הסגירה המוחלטת של בתי הספר
(נתניהו וגנץ. האם יגיעו להסכמות? [צילום: יניב נדב/דוברות הכנסת])
+בריטניה צפויה להכריז הערב על סגר כללי
17:28 04/01/21  |  עידן יוסף
סגר בבריטניה: ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון צפוי להכריז הערב על סגר כללי בכל רחבי הממלכה לאור העלייה בתחלואה.
+דנמרק דוחה את מתן מנת החיסון השנייה
16:55 04/01/21  |  עידן יוסף
אחרי בריטניה: דנמרק מודיעה שהיא דוחה את מתן המנה השנייה של החיסון נגד הקורונה. גם בגרמניה חושבים לפעול כך.
+חיסוני קורונה במסגרות הדיור השיקומיות של בריאות הנפש בקהילה
15:52 04/01/21  |  עידן יוסף
משרד הבריאות הודיע על יציאה לדרך במבצע חיסונים לקורונה במסגרות הדיור השיקומיות של בריאות הנפש בקהילה בשיתוף מלא עם קופות החולים.

דיירי מסגרות הדיור של בריאות הנפש מתועדפים בעדיפות ראשונה למתן החיסונים ע"פ המלצת הוועדה לחיסונים נגד קורונה. בעזרת קופות החולים ניתן יהיה לשמר את הרצף הטיפולי תוך ראייה מתכללת של מורכבות המטופל כולל מחלות רקע, רגישויות, היסטוריה של תגובות אלרגיות ועוד, מה שהכרחי לשמירת בטיחות הטיפול ובריאותם של המטופלים. זאת, תוך ניצול הנסיון הרב והמיומנויות של הקופות החולים במתן חיסונים, כפי שכבר הודגם מאז תחילת מבצע החיסונים.

+שירות התעסוקה: 48,544 נרשמו כדורשי עבודה מאז תחילת הסגר השלישי
13:40 04/01/21  |  מירב ארד
שירות התעסוקה מדווח (יום ב') כי ביממה האחרונה נרשמו 5,909 דורשי עבודה חדשים, ומאז יום ראשון (27.12.2020) היום בו החל הסגר, נרשמו בסך-הכל 48,544 דורשי עבודה חדשים. יצוין, כי רק עבור 20% מבין דורשי העבודה החדשים הייתה זו הפעם הראשונה בה נרשמו כדורשי עבודה מאז פרץ משבר הקורונה. לעומתם, עבור 25% מהנרשמים, 12,163, הייתה זו הפעם השנייה ול-55%, 26,507, זו הפעם השלישית בה נרשמו.

רמי גראור, מנכ"ל שירות התעסוקה: "נתוני הדלת המסתובבת, המתייחסים לדורשי העבודה היוצאים וחוזרים ממעגל העבודה, אותם פרסמנו הבוקר אכן מטרידים. אולם, מה שיותר מדאיג הוא עתידם של אותם דורשי העבודה הנמצאים בחל"ת כבר חודשים ארוכים, ושל דורשי העבודה המפוטרים - ששיעורם מאז פרוץ הסגר השלישי עומד על 19.2% מכלל הנרשמים. זאת מפני ששילובם מחדש בשוק העבודה יהיה מאתגר מאוד, עלול להימשך חודשים ארוכים ואף שנים לאחר תום המשבר, ולהוביל אותם לעומק אבטלה ולתלות בקצבאות. אל מול כל אלה, שירות התעסוקה הכין תוכנית כוללת ליום שאחרי המשבר".

+גונבי הדעת והדת
11:25 04/01/21  |  אליהו קאופמן   |   לרשימה המלאה
פרשת נעילת האברך התמים בחדר ההמתנה של הגר"ח קנייאבסקי, על-ידי נכדו של הגר"ח, היא עוד דוגמה לשקר שבטענה שמי שקובע ופוסק ליהדות החרדית בישראל הם "גדולי הדור"  ▪  מזמן הפסיקה התורתית עברה בעיקר לנכדים המודרניים והפרו חילוניים  ▪  וכול זאת גם בענייני פיקוח נפש, כמו בעניין מחלת "הקורונה"
(הרב חיים קנייבסקי [צילום: דוד כהן, פלאש 90])
+"אין פתרון מלבד לעצור את המדינה לשבועיים לפחות"
10:13 04/01/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
תומכת בהידוק הסגר: "פתרון אחר לא עובד"  ▪  אתמול אובחנו 5,135 חולי קורונה מאומתים בישראל  ▪  אדשלטיין: "אנחנו מנצחים במרוץ החיסונים אבל לצערי מפסידים בקרב מול המוטציה"
(שרון אלרעי-פרייס. תחלואה אדירה בתוך מערכת החינוך [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת])
+קרית יערים הודיעה על סגירת כל מערכת החינוך
09:53 04/01/21  |  מירב ארד
לאור התחלואה העולה בכל הארץ הוחלט (יום ב') על ידי המועצה קרית יערים לסגור את מערכת החינוך במועצה לאלתר. הורים נדרשו להגיע למוסדות החינוך ולקחת את ילדיהם הבייתה. סגירת מערכת החינוך כוללת את גני הילדים, בתי הספר היסודיים והתיכוניים.
+נשים שהוצאו לחל"ת ויילדו ב-2021 יהיו זכאיות לדמי לידה
09:51 04/01/21  |  
שר האוצר ישראל כ״ץ ומנכ״ל הביטוח לאומי מאיר שפיגלר סיכמו - נשים שהוצאו לחל״ת מתחילת משבר הקורונה בחודש מרץ 2020 ומאוחר יותר ובלבד שלא עבדו במשך 10 חודשים ברצף לפחות בעקבות משבר הקורנה, וילדו החל מחודש ינואר 21’ יהיו זכאיות לדמי לידה. הפתרון מהווה תיקון לחוק היים לפיו יולדת, אשר תלד החל מינואר 2021, ושקיבלה דמי אבטלה ברציפות לתקופה ממושכת ולא חזרה לעבוד מאז תחילת ההריון, לא תהיה זכאית לדמי לידה.
+מספר שיא של חולי קורונה במרכז הרפואי בני ציון
09:26 04/01/21  |  מירב ארד
המרכז הרפואי בני ציון מדווח (יום ב') על מספר שיא של חולי קורונה, בעקבות זאת ייסגרו ארבעה חדרי ניתוח. עוד נמסר כי החל מהיום תרד הפעילות האלקטיבית בביה"ח בכ-40%. מנכ"ל המרכז הרפואי בני ציון ד"ר אוהד הוכמן: "בבני ציון מאושפזים 56 חולי קורונה מרביתם במצב קשה, נתון שכאמור לא חווינו קודם לכן
והמעורר דאגה רבה".
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נפגעי הקורונה: המסחר, הפרסום והשמירה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
באתר האינטרנט ששמו "בעולמם של חרדים" פורסמה הקלטה מסעירה. אחד מאברכי ישראל ניגש לרב חיים קנייאבסקי לשאלו לגבי החיסון מ"הקורונה". הגר"ח קנייאבסקי שלל את החיסון מכול וכול והורה לשואל, לאשתו ולילדיו להימנע ממנו. איכשהו הצליח השואל להקליט את דברי הרב ואיכשהו גילה זאת נכדו של הרב, המשמש כשומר, מביא, מכניס ומסתבר שגם מוציא בלשכת הרב. הנכד, מגובה בבני משפחתו ובסייעניו להשלטת הטרור והסדר בלשכה, הורה לאברך למחוק את ההקלטה כתנאי לכך שהאברך יוכל לצאת דרך הדלת ולא יכלא שם! כל השיחה בין השניים הוקלטה והושמעה אח"כ באתר "בעולמם של חרדים". האברך צלצל למשטרה וזו איימה שתפרוץ את הדלת אבל את "הפוליטרוקים" בשחור לבן, בראשות "הנכד המסור" זה כלל לא עניין.
"אין דרך אחרת מלד לעצור את המדינה כדי להוריד את המספרים, אין דרך אחרת, לפחות לשבועיים. גם במדינות אחרות, כמו אנגליה שניסתה לסגור את המערכת בלי מערכת החינוך - אחרת זה לא עובד". כך אמרה הממונה על בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, בראיון ל-103FM.
04/01/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
שוק המניות האמריקני סיים את 2020 בשיאים של כל הזמנים, למרות הקורונה שהרגה 340,000 אמריקנים והותירה מיליונים מובטלים ורעבים. מדד סטנדרד אנד פור עלה בשנה היוצאת ב-16%; מדד דאו-ג'ונס עלה ב-7.25%, ומדד נסאד"ק זינק ב-43.6%. הזינוק קיבל רוח גבית מחבילת הסיוע הגדולה ביותר בתולדות ארה"ב, מסיוע חסר תקדים של הפדרל ריזרב ומאופטימיות לגבי קצב ההתאוששות מהמגיפה. המשקיעים התעלמו מהאבטלה, הצניחה במסחר, בתי החולים המוצפים וקריסת העסקים הקטנים.
03/01/2021  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
שר הבריאות, יולי אדלשטיין, יעלה (יום א', 3.1.21) בישיבת הממשלה הצעת החלטה להטלת סגר מלא בישראל לתקופה של שבועיים. זאת, לנוכח העלייה המשמעותית והמדאיגה בתחלואת הקורונה ובמספר החולים הקשים, וגילוי מקרי מוטציה של הנגיף בארץ. יותר מ-6,000 מאומתים חדשים התגלו בישראל אתמול ובבתי החולים מאושפזים כ-740 חולים במצב קשה.
02/01/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מעוניין בהטלת הגבלות משמעותיות יותר על המרחב הציבורי בישראל - כולל סגירת מערכת החינוך. נתניהו מעוניין להטיל את המגבלות כבר מן השבוע הקרוב, ולמשך זמן מוגבל יחסית.
02/01/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il