|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מיכי קסטנבאום
חלוק מגבת לילדים
קבוצת ירדן
פחד מרופא שיניים: אסטרטגיות להתמודדות

הרכבים מורחבים בעתירות בנוגע לממשלה והתקציב

למרות שהעתירות בנוגע לממשלת החילופים ודחיית אישור התקציב הפכו לתיאורטיות עם פיזור הכנסת, החליטה חיות שתשעה שופטים ידונו בהן באותו יום בתחילת פברואר
04/01/2021  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
חיות. הוצאו צווים על תנאי [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

בית המשפט העליון ידון בהרכבים מורחבים בני תשעה שופטים בעתירות נגד מבנה ממשלת החילופים ונגד דחיית העברת תקציב המדינה - החליטה (יום ב', 4.1.21) הנשיאה אסתר חיות. זאת, למרות שהעתירות התייתרו למעשה עם הקדמת הבחירות.

ממשלת החילופים עוגנה בהוראות שעה בחוק יסוד הכנסת ובחוק יסוד הממשלה, ואילו דחיית העברת התקציב עוגנה כהוראת שעה בחוק יסוד הכנסת כדי למנוע את פיזורה באוגוסט שעבר. העתירות מעלות את השאלה העקרונית של התערבות בית המשפט העליון בחוקי יסוד; בדיון על חוק יסוד הלאום בחודש שעבר אמרו רוב השופטים, כי התערבות כזאת אפשרית רק במקרים קיצוניים ביותר. בשתי העתירות הוצאו צווים על תנאי וכעת על המדינה להסביר מדוע לדעתה יש לבטל אותם, ולא להורות על ביטול שני הליכי החקיקה.

החלטתה של חיות לדון בעתירות בהרכבים של תשעה שופטים מלמדת, כי בכוונתה לקיים דיון לגופן, כולל האפשרות של התערבות בחקיקה. זאת, למרות שכאמור הן הפכו לתיאורטיות בשל התפרקותה בפועל של ממשלת החילופים ופיזור הכנסת לאחר שהתקציב לא אושר גם במועד הדחוי. המדינה צפויה לטעון, כי אין מקום לדון כעת בעתירות אלו - שכן בג"ץ דן רק בעתירות מעשיות המעלות סוגיה עכשווית.

שני הדיונים יתקיימו באותו יום - 2.2.21. ההרכב בנושא התקציב יכלול את חיות והשופטים ניל הנדל, יצחק עמית, נעם סולברג, דפנה ברק-ארז, ענת ברון, ג'ורג' קרא, דוד מינץ ויוסף אלרון. בעתירה בנושא הממשלה ידונו חיות; המשנה לנשיאה, חנן מלצר; והשופטים הנדל, עמית, סולברג, ברק-ארז, ברון, קרא ומינץ.

תאריך:  04/01/2021   |   עודכן:  04/01/2021
איתמר לוין
+תלמידת כיתה ח' "המיסה" את חברי ועדת הכלכלה
23:26 04/01/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בדיון על הפחתת נזקי האקלים אמרה: מקבלי ההחלטות יכולים לעצור את הכחדת המין האנושי - חייבים לפעול עכשיו  ▪  היו"ר מרגי: הממשלה צריכה להתחיל לחשוב 'ירוק' והאוצר צריך להקצות לכך את התקציבים הדרושים
([צילום: דוברות הכנסת])
[צילום: דוברות הכנסת]
+3 ח"כים חדשים בנאומי בכורה
18:37 04/01/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ח"כ יעל רון בן-משה, מטי יוגב ושבח שטרן נשאו את נאומי הבכורה שלהם פחות משלושה חודשים לפני פיזור הכנסת  ▪  ח"כ שטרן: אני כאן בכנסת לזמן שאול. זה אולי הנאום היחיד שאשא בכנסת
(ח"כ מטי יוגב [צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת])
+הכנסת תצא ברביעי לפגרת בחירות
16:50 04/01/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
דיוני ועדות בנושאי הקורונה, ועדת הכנסת וועדות בנושאי ביטחון יכונסו ללא צורך באישור ועדת ההסכמות  ▪  אלעזר שטרן יעמוד בראש הוועדה לביקורת המדינה  ▪  יעל רון בן-משה תעמוד בראש ועדת המדע
(מאיר כהן ומיקי זוהר [צילום: הדס פרוש/פלאש 90])
+מתווה "הדרכון הירוק": מופעי תרבות, אירועי ספורט וכנסים
14:01 04/01/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הסקטורים שבהם ייתכן שיופעל הדרכון הירוק הם מסעדות ובתי קפה, קניונים, מלונות וחדרי כושר  ▪  "תעודת מתחסן" תהיה בתוקף מיום קבלת מנת החיסון השנייה ותספק פטור מחובת בידוד
(השר אדשלטיין בוועדת חוקה [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת])
+תגמולים למשפחתו של מי שנהרג תוך הצלת אדם אחר
13:08 04/01/21  |  מירב ארד
ועדת העבודה, הרווחה והבריאות אישרה (יום ב', 4.1.20) לקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק של ח"כ מיכאל מלכיאלי שתעניק תגמולים להורים ובני משפחה אחרים של מי שקיפח חייו תוך הושטת עזרה לאדם הנמצא בסכנת חיים. התגמולים, המענקים או ההטבות שיינתנו למשפחות יקבעו בתקנות שיוגשו לאישור הוועדה עד סוף שנת 2021. כמו-כן, יהיה רשאי שר הרווחה להגדיר בתקנות תגמולים גם עבור מי שנפצע בנסיבות דומות.

על-פי נתוני הביטוח הלאומי רשומים עד היום כ-20 מקרים של אנשים שנהרגו או נפצעו כתוצאה מהצלת אדם אחר. עם זאת, לא ניתן היה לקבוע כמה מהם פעלו במסגרת התנדבות וכוסו בשל כך בביטוח חיים. הצעת החוק שאושרה עוסקת במקרים בהם האדם ביצע את המעשה שלא במסגרת התנדבות מוסדרת.

כפוף לאישורו במליאה, החוק יחול רטרואקטיבית על מקרים שהתרחשו החל מראשית שנת 2018, בהם המקרים של מוטי בן שבת ז"ל, שטבע בעת הצלת אחרים בשיטפונות בנהריה בינואר 2020 ומיכאל בן זיקרי ז"ל, שטבע לאחר שהציל שלושה ילדים מטביעה באגם זיקים ביולי 2020.

ח"כ מיכאל מלכיאלי, יוזם הצעת החוק: "להצעת החוק הזו יש תמיכה מימין ומשמאל, קואליציה ואופוזיציה כאחד. זו הצעת החוק הראשונה שאני מזדהה ומתרגש להעביר אותה. אנחנו כבית מחוקקים ובתקופה כל כך מורכבת שסועה אנחנו רוצים להראות שאנחנו מוקירים את אותם אנשים".

מאיר שפיגלר, מנכ"ל הביטוח הלאומי אמר בדיון: "צריך לתת ביטוי משמעותי ומעשי למקרים כאלה. סיכמנו עם משרד האוצר שהדבר יעשה כמה שיותר מהר ואין לנו כוונה לדחות את זה. אנחנו מאמינים בזה, יודעים שזה חשוב גם לפרט וגם לחברה כולה".

חוה בן שבת, אמו של מוטי בן שבת ז"ל: "מוטי שלי היה סך הכל ילד שראה מהחלון אנשים שצריכים עזרה וביום חתונת אחייניתו, במקום להתארגן יצא לעזור שוב ושוב והציל אנשים. מוטי עשה עבודה של אף אחד, כולם ישבו והסתכלו. אני לא רוצה כלום, תחזירו את הבן שלי, לא רוצה את הכסף. יש לי נכדה בת שמונה, הילדה של מוטי וצריך לדאוג לה. מוטי חשב על עצמו ולא על כסף. הוא רצה להציל אנשים וראוי לעשות הכל בשבילו. "

מ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ טלי פלוסקוב השיבה לה: "חוה את יכולה להיות גאה, גידלת ילד לתפארת. אני מבינה שעבורך זה לא עניין של כסף. אנחנו חייבים למוטי, לך כאמא שלו, לילדים שלו שאני רוצה שיגדלו ויהיו גאים באבא שכל המדינה דיברה על מעשה הגבורה שעשה. נעשה את הכל כדי לחבק אתכם. כל אדם במדינה שלנו צריך להכיר את מקרי הגבורה האלה".
(הצפות בנהריה [צילום: דוד כהן, פלאש 90])
+אושרו תקנות השימוש בטכוגרף הדיגיטלי
12:15 04/01/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
התקנות יכנסו לתוקף לאחר הצטרפות ישראל לאמנה האירופית, בעוד כחצי שנה לפחות  ▪  כלי רכב כבדים חדשים יחויבו בהתקנת הטכוגרף הדיגיטלי, ובכלי הרכב הישנים המעבר יהיה הדרגתי  ▪  משרד התחבורה: מקדמים תיקון לתקנה 168 העוסקת בשעות העבודה והמנוחה של הנהגים
(יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ יעקב מרגי ויו"ר ארגון נהגי האוטובוסים ישראל גנון)
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הרכבים מורחבים בעתירות בנוגע לממשלה והתקציב
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
עדת החוקה בראשות חבר הכנסת יעקב אשר התכנסה לדיון היום (שני) בנושא מעקב אחר ההתקדמות בהנפקת 'הדרכון הירוק' למתחסנים ולמחלימים מנגיף הקורונה. בדיון, משתתפים גם שר הבריאות יולי אדלשטיין וממונה הקורונה פרופ' אש.
04/01/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת הכלכלה אישרה (יום ב', 4.1.20) את בקשת משרד התחבורה לתקן את תקנות התעבורה, על-מנת להסדיר את השימוש בטכוגרף הדיגיטלי. לאחר שבשבוע שעבר סירב היו"ר יעקב מרגי לאשר את התקנות, וביקש הבהרות באשר להסדרת האכיפה ותיקון התקנה המסדירה את שעות העבודה והמנוחה של הנהגים המקצועיים, התאפשר היום האישור בעקבות הודעת נציגות משרד התחבורה, כי המשרד מקדם את תיקון התקנה המסדירה את שעות העבודה והמנוחה של הנהגים.
04/01/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכספים אישרה (יום ה', 31.12.20) שינויים פנימיים בתקציבי משרדי הממשלה במיליארדי שקלים. השינויים נובעים מהתאמות המבוצעות בכל סוף שנה בתוך תקציבי המשרדים ללא תוספות חיצוניות, בהתאם להיקף הביצוע של התוכניות ושל המוסדות הנוגעים לדבר. בנוסף אושרו העברות תקציביות בעשרות מיליוני שקלים
31/12/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
הוועדה המיוחדת לפיקוח על הקרן לאזרחי ישראל בראשות ח"כ אבי דיכטר דנה (יום ד', 30.12.20) בפוטנציאל שוק הגז הטבעי בארץ וייצוא לחו"ל. יו"ר הוועדה ח"כ אבי דיכטר אמר בפתיחת הדיון: "אנחנו סקרנים לדעת מה משמעות כניסת חברת שברון לזירה. ביקשנו מהם להופיע בוועדה על-מנת להסביר לנו להיכן בדעתם לקחת את שוק הגז בארץ וכיצד הקרן תהנה מהרווחים וההיטלים".
31/12/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
הוועדה לזכויות הילד החלה (יום ג', 29.12.20) לדון בתקנות חוק הפיקוח על מעונות יום לפעוטות (תנאים לפעילות של מעון יום לפעוטות). החוק נחקק ב-2018, ובו נקבע כי התקנות יובאו לאישור הוועדה עד אוקטובר 2019. התקנות הונחו לבסוף על שולחן הוועדה בשבוע שעבר, אך ללא חתימה על קיום חובת ההיוועצות עם שר האוצר. בשל מחלוקת משפטית זו לא יכלה הוועדה להתחיל לדון בתקנות לגופן, ויו"ר הוועדה ח"כ יוסף ג'בארין ביקש את החלטת המשנה ליועץ המשפטי לממשלה בנושא. בתחילת הדיון היום עו"ד אורי שלומאי, ממחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים אישר כי מבחינתם קוימה חובת ההיוועצות.
30/12/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   כנסת 23  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ממשלה 35  /  מי ומי  
בקרוב: דיווח לוועדת הכלכלה על יישום חוק שוטף פלוס 30  /  עידן יוסף
אין שינוי בתדירות: 120% מהאוטובוסים מופעלים  /  עידן יוסף
שבים מחו"ל יורשו בבידוד ביתי  /  עידן יוסף
משל המעיל השאול של דינה זילבר  /  דוד אמסלם
פוליטיקה ללא ערכים  /  יוסי אחימאיר
נמשיך לבחירות נוספות וגם ננצח  /  ניסים ואטורי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
במקרה שלנו התמונה המדומיינת הפוכה: ישראל היא האריה, המותקף משום-מה על-ידי עדר זברות מתייהרות    היוכלו החיות המפוספסות, עטויות כפיות וסרטים ירוקים למצחם ללביא הבודד?
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il