|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

"מרחב חדש בשפה לזהויות א-בינאריות"

פורום ארגוני הגנת המשפחה: "הציבור אינו מעוניין שיכתיבו לו איך לדבר ואיך לכתוב ולקרוא" יוזמה אזרחית: "נקודה באמצע מילה הופכת את העברית היפה לכלי ניגוח לפי אג׳נדות מתחלפות" שדולת הנשים: "אין אג'נדה מסתורית של ארגונים שמנסים לפעול מאחורי הקלעים"
05/01/2021  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
יו"ר הוועדה עודד פורר [צילום: דני שם טוב/דוברות הכנסת]

אבשלום קור: אין יום זיכרון לחללי ולחללות
עידן יוסף
מעיר על שינוי שמה של אגודת הסטודנטים ולאגודת הסטודנטים והסטודנטיות ואומר כי הוא נובע מחוסר הבנת השפה * מבהיר: גם אם יש בקהל גבר אחד תהיה הפנייה לקהל בלשון זכר
לרשימה המלאה

הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי קיימה (יום ב', 4.1.21) דיון לציון יום השפה העברית בכותרת "שפה ככלי לשינוי תודעה חברתית", שחשף פערים תרבותיים עמוקים בכל הקשור ליחס לשפה הרב-מגדרית.

ממציאת השפה, מיכל שומר, שיצרה גופן רב מגדרית, אמרה כי לשפה שהמציאה יש שתי מטרות מרכזיות - יצירת מרחב חדש בשפה לזהויות לזהויות א-בינאריות ("עיצבתי אותיות נוספות לשפה העברית שמאפשרות קריאה וכתיבה רב מגדריות. על בסיס הא"ב העברי פיתחתי אותיות חדשות. אנחנו יודעות שממחקרים יש לשפה השפעה על התודעה שלנו") והנכחת הנשים בשיח העברי.

ראש המועצה האזורית גזר, רותם ידלין, אמרה כי "היום האקדמיה ללשון עברית מאשרת לקרוא לי ראשת מועצה או ראש מועצה. זה נתון לבחירה שלנו ואני העדפתי דווקא את המושג ראשת מועצה מתוך כבוד למקורות ללשון העברית. בעברית הרב מגדרית של מיכל ראיתי את ההנכחה של הנשים בשפה העברית באופן גרפי, מכבד. בהרבה רשויות מקומיות השלט נמצא במבואות הכניסה שלהן והנה גם בכנסת ישראל וזה כל הסיפור. לעברית רב מגדרית יתרגלו כמו שהתרגלו לשגרירה, שרה וראשת. רק מי שלא שולט ברזי ההיסטוריה היהודית ורזי השפה יכול לפחד משלט כניסה חזותי או מעיצוב גרפי של השפה העברית ואני חוששת שאולי הוא לא מהשלט אלה מהנוכחות של נשים במרחב הציבורי".

נעמה סלע מפורום הארגונים בישראל להגנה על המשפחה הביעה התנגדות לשפה החדשה: "אני רוצה לומר לחברותי ממציאות השפה החדשה שאני מוטרדת מאוד. הפרסומים משבשים את העברית גורמים להיות לה בלתי מובנת ומלאת טעויות. כשפנינו לברר את העניין הזה גילינו שיש כאן אג'נדה שחושבת שהאישה מדוכאת באמצעות השפה. הסתבר לנו שהציבור מסתייג בצורה משמעותית ביותר מהשיטה הזאת". יו"ר הוועדה: "מי עשה את המחקר?", סלע השיבה: "זה לא מחקר". ח"כ פורר: "אז איך את אומרת ציבור?". סלע השיבה שבקרב הקבוצות שבהן הופץ הנושא הדבר גורם לאנטגוניזם בציבור. "האג'נדות הרדיקליות הללו מעוניינות להשתלט, והציבור אינו מעוניין שיכתיבו לו איך לדבר ואיך לכתוב ולקרוא. השיטה הזאת מאיימת על הציבור".

עדי כהן מ"יוזמה אזרחית" אמרה: "יש שינויים בשפה אבל הם שינויים טבעיים, איטיים ודינמיים. פה יש החדרת אג׳נדות באופן בוטה מאוד. אלו אג׳נדות שלא כל הציבור עומד מאחוריהן. להסתכל על יהדות כמרחב שרק מדיר נשים - זו לא היהדות שאני חיה. היהדות היא מרחב אדיר לנשים וליצירה נשית.

"בשפה הא-מגדרית אין גברים ואין נשים. רוב הציבור מוצא את עצמו באחת משתי התבניות האלה והוא שמח בזה. הדחיפה של האג׳נדות האלה לתוך משרד החינוך, והבקשה מהאקדמיה ללשון לאשר את השינויים האלה, פוגעת בי ובעוד אנשים שחושבים כמוני. השפה באה להעביר רעיונות ומהויות. הנקודה באמצע המילה הופכת את השפה העברית היפה לכלי ניגוח לפי אג׳נדות מתחלפות".

יעל סיני משדולת הנשים הסתייגה: "קולות ההתנגדות ימשיכו לדבר ולטעון שיש אג'נדה מסתורית של ארגונים שמנסים לפעול מאחורי הקלעים, אבל מה שיש בפועל אלו נשים ונערות שרוצות לראות עצמן בכתוב. הן ימשיכו לדרוש כתיבה שתתייחס אליהן וזה מגיע מהשטח ומאנשים וזה יותר חזק מכולנו כי הנשים כיום רוצות לראות עצמן בסרטים כמנהיגות ולמזלי לא נראה שזה הולך אחורה".

ח"כ הילה שי וזאן (כחול לבן): "שפה מבנה מציאות משום שהסטראוטיפים המגדריים הם אלה שמחלחלים לשפה והדוגמה היותר נפוצה היא רופאים ואחיות. בכל עולם הרפואה יש את היום החגיגי שנקרא יום הרופא ורופא בתפקיד זה השלט שמותר להם לשים על הרכב וכאשר מדברים על אחות מדברים על אחות מטפלת. הסתכלתי בקבוצות ברשתות החברתיות ויש פרסום לקוביות בנייה ויש חוואי ושוטר ולוחם ואסטרונאוט ונסיכה. זה מעבר לסמנטיקה ושפה יוצרת מציאות וזה התפקיד שלנו לדאוג לדברים האלה ולשים את הדברים על השולחן ולפתוח כמה שיותר דלתות עבור אותן נשים והשפה היא בהחלט הדרך".

היו"ר עודד פורר סיכם את הדיון ואמר שהמקום של האישה נוכח: "דווקא בעת הזו יש לשפה חשיבות עצומה במתן המקום לכלל החברה להיות חלק. שפה מקדמת אג'נדה. אם ברשות מסוימת מחליטים למחוק נשים משמות רחובות זה קידום אג'נדה. אם בעיתונות מסוימת לא יכול להופיע שם אישה וזה יהיה בשמות בדויים זה בדיוק המקום שבו מנסים להעלים דברים מהמרחב הציבורי. השימוש בשפה במרחב הציבורי הוא מנצח. מי שמייצר את ההתקדמות של השפה הוא העם והוא יקבע".
עברית רב־מגדרית / מצגת
מערכת של אותיות עבריות חדשות, המאפשרות קריאה וכתיבה רב־מגדריות. העברית הרב־מגדרית מנכיחה את הנשים בשפה העברית ויוצרת מרחב למי שזהות המגדרית אינה בינארית (5 עמ')
הצוות הבינמשרדי לקידום האוכלוסיה הטרנסית בישראל / דוח ביניים
המלצות לקידום האוכלוסייה הטרנסג'נדרית בתחומי התעסוקה, המינהל והבריאות

תאריך:  05/01/2021   |   עודכן:  05/01/2021
עידן יוסף
+ח"כ אלעזר שטרן מונה ליו"ר הוועדה לביקורת המדינה
15:12 05/01/21  |  מירב ארד
ח"כ אלעזר שטרן מונה ליו"ר הוועדה לביקורת המדינה במקומו של חבר הכנסת לשעבר עפר שלח שהתפטר מהכנסת.
([צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת])
+דחיית בדיקה תקופתית של מתקני גז לצרכנים חולי קורונה
13:16 05/01/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
ההצעה תהייה בתוקף כל תקופת משבר הקורונה ונועדה למנוע ניתוק גז לצרכנים - דחיית הבדיקה תהייה לתקופה קצרה שלא תעלה על ארבעה חודשים; היו"ר מרגי: הצעת החוק תסייע גם לצרכנים וגם לחברות הגז ולמשרד האנרגיה
([צילום: פלאש 90])
+פה לאחיי מההתיישבות הצעירה ביו"ש
09:15 05/01/21  |  שבח שטרן   |   לרשימה המלאה
נאום הבכורה של חבר הכנסת מהליכוד בישיבה מס' 122 של הכנסת ה-23 [כ' בטבת תשפ"א, 04.01.2021]
(שבח שטרן [צילום: אתר הכנסת])
+להעז לחלום
09:14 05/01/21  |  מטי יוגב   |   לרשימה המלאה
נאום הבכורה של חברת הכנסת מהליכוד בישיבה מס' 122 של הכנסת ה-23 [כ' בטבת תשפ"א, 04.01.2021]
(מטי יוגב [צילום: פייסבוק])
+זמן לחשבון נפש
09:14 05/01/21  |  יעל רון בן משה   |   לרשימה המלאה
נאום הבכורה של חברת הכנסת מכחול לבן בישיבת הכנסת מספר 122 [כ' בטבת תשפ"א, 04.01.2021]
(יעל רון בן משה [צילום: פייסבוק])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   הילה  שי וזאן / Hila Shai Vezan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רותם ידלין / Rotem Yadlin   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שי וזאן הילה   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"מרחב חדש בשפה לזהויות א-בינאריות"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
ועדת הכלכלה דנה (יום ב', 4.1.21) במדיניות כלכלית להפחתת נזקי אקלים והגנה על הסביבה - תוכנית חילוץ ירוקה. הדיון התקיים ברקע פנייה של חבר הכנסת לשעבר דב חנין שביקש להציג את "תוכנית חילוץ ירוקה" - לייצור צמיחה ותעסוקה, לצד הפחתת נזקי אקלים והגנה על הסביבה. את חברי הוועדה כבשה בדיון תלמידת כיתה ח' נדיה דוניץ וולקוב, שקראה למקבלי ההחלטות לפעול עכשיו, לפני שיהיה מאוחר מדי. בסיכום הדיון קרא היו"ר יעקב מרגי לממשלה לקדם את התוכניות ולמשרד האוצר להקצות לכך את התקציב הדרוש.
04/01/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
שלושת חברי הכנסת החדשים, ח"כ יעל רון, בן-משה, ח"כ שבח שטרן וח"כ מטי יוגב, שהושבעו לכנסת בשבוע שעבר, נשאו היום במליאת הכנסת את נאומי הבכורה שלהם.
04/01/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
ועדת הכנסת החליטה (יום ב', 4.1.21) כי הכנסת תצא לפגרת בחירות. על-פי הצעת נשיאות הכנסת שאושרה בוועדה, פגרת הכנסת תחל ביום רביעי, 6 בינואר 2021 ועד ליום כינוסה של הכנסת ה-24. בתקופת הפגרה תפעל ועדת הסכמות בהשתתפות נציג הקואליציה ח"כ מיקי זוהר ונציג האופוזיציה ח"כ מאיר כהן.
04/01/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
בית המשפט העליון ידון בהרכבים מורחבים בני תשעה שופטים בעתירות נגד מבנה ממשלת החילופים ונגד דחיית העברת תקציב המדינה - החליטה (יום ב', 4.1.21) הנשיאה אסתר חיות. זאת, למרות שהעתירות התייתרו למעשה עם הקדמת הבחירות.
04/01/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
עדת החוקה בראשות חבר הכנסת יעקב אשר התכנסה לדיון היום (שני) בנושא מעקב אחר ההתקדמות בהנפקת 'הדרכון הירוק' למתחסנים ולמחלימים מנגיף הקורונה. בדיון, משתתפים גם שר הבריאות יולי אדלשטיין וממונה הקורונה פרופ' אש.
04/01/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il