|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
אנשי חמאס מחלקים מסיכות [צילום: עבד אל-רחים חטיב, פלאש 90] בדיקות קורונה ברפיח [צילום: עבד אל-רחים חטיב, פלאש 90]

הפרקליטות מודה בעקבות עתירת משפחת גולדין:

חיסונים הועברו לרש"פ בלא ידיעת המל"ל

משפחתו של הדר גולדין ביקשה למנוע העברת חיסוני קורונה מישראל ומהרשות הפלשתינית לרצועת עזה המדינה טענה, כי לרש"פ ממילא אין חיסונים - ובג"ץ לא הוציא צו ביניים כעת היא מאשרת ש-100 חיסונים הועברו לרש"פ עוד לפני תגובתה לעתירה, בלא ידיעת המטה לביטחון לאומי
13/01/2021  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
נתניהו משתמש בגולדין לצרכים פוליטיים
איתמר לוין
טוענים בבג"ץ, כי הממשלה, העומדים בראשה ומערכת הביטחון מסובבים אותם בכחש ובכזב; מדי פעם משחררים הצהרות לפיהן "שחרור הבנים קרוב" - אך מדובר "יבורים חלולים, נבובים, דברי הבאי שנועדו בעיקרם להשקטת מצופם של הדוברים או לשם מילוי צרכים פוליטיים ציניים ולהשקטת האווירה" * דורשים למנוע העברת סחורות, אנשים וחיסוני קורונה לרצועת עזה
לרשימה המלאה

פרקליטות המדינה מסרה לבית המשפט העליון, בשמו של המטה לביטחון לאומי, מידע שגוי המשליך על סוגיית העברת חיסוני קורונה לרצועת עזה. בניגוד להודעה לפיה לא הועברו חיסונים וגם אין כוונה להעבירם, מעדכנת כעת הפרקליטות שמשרד הבריאות ומתאם פעולות הממשלה בשטחים העבירו 100 חיסונים בתחילת החודש לרשות הפלשתינית.

משפחתו של החייל הדר גולדין עתרה לבג"ץ בחודש שעבר, בבקשה שיורה למדינה שלא להעביר חיסוני קורונה לרצועה - לא מישראל ולא מיהודה ושומרון - עד השבת גופות החיילים (גולדין ואורון שאול) והאזרחים הישראלים שבידי חמאס. המשפחה גם ביקשה צו ביניים שיאסור על העברת חיסונים עד להכרעה בעתירה. ב-6.1.21 מסרה הפרקליטות לבג"ץ, כי "אין למשיבים כוונה, לעת הזו, להעביר חיסונים מישראל לרצועת עזה" וכי "אין בידי הרשות הפלשתינית חיסונים, וממילא אין בידיה חיסונים להעברה לרצועת עזה". בהסתמך על הודעה זו דחה בג"ץ את הבקשה לצו ביניים.

רק לאחר ההחלטה, אומרת הפרקליטות (11.1.21), היא למדה מן התקשורת על כך שחיסוני קורונה הועברו ליהודה ושומרון. בדיקתה העלתה, כי הרש"פ ביקשה ממשרד הבריאות וממתאם הפעולות בשטחים 100 חיסונים לאנשי רפואה מעל גיל 60 המטפלים בחולי קורונה. מנכ"ל משרד הבריאות, חזי לוי, אישר את הבקשה כמחווה הומניטרית באישורו של השר יולי אדלשטיין. לאור זאת, העבירה המדינה כבר ב-4.1.21 לרש"פ את המנה הראשונה עבור אותם אנשי רפואה והמנה השנייה תישלח שלושה שבועות מאוחר יותר.

משמעות הדבר היא, שהימנעותו של בג"ץ מלהוציא צו ביניים נשענה בין היתר על הודעת הפרקליטות, לפיה גם לרש"פ אין חיסוני קורונה שהיא עשויה לבקש מישראל להעבירם לרצועה - בעוד שבאותה עת כבר היו בידיה 100 חיסונים, בלא שיש אפשרות לדעת בביטחון מה ייעשה בהם. הפרקליטות אומרת כי המל"ל לא ידע על העברת החיסונים ליהודה ושומרון בעת שהמצהיר מטעמו מסר לבג"ץ את הודעתה המקורית.

לטענת הפרקליטות, גילוי זה אינו משליך על הסעד המבוקש בעתירה או על צו הביניים, שכן משפחת גולדין לא ביקשה למנוע העברת חיסונים ליהודה ושומרון, וכאמור - מנות אלו מיועדות לשימוש ברשות הפלשתינית. הפרקליטות אינה מתייחסת לאפשרות שחיסונים אלו בכל זאת ימצאו את דרכם לרצועה, ואינה מסבירה כיצד אירע שהמל"ל לא ידע על פעולה זו, למרות שהיו מעורבים בה הן צה"ל והן משרד הבריאות.

בא-כוחה של משפחת גולדין, עו"ד אביעד הכהן, אומר בתגובה: "הודעת המדינה אומרת הכל ומאששת את שנטען בעתירה. יד ימין לא יודעת מה עושה יד שמאל, המידע בעניין העברת סחורות, תרופות וציוד כמו גם מעבר אנשים לרצועת עזה וממנה ולרש"פ מוסתר מעיני הציבור ואפילו מאנשי המל"ל. למרבה הצער, ממשלת ישראל ממשיכה להתל בבני משפחות החיילים והשבויים ברצועה ולזרות חול בעיניהם ובעיני הציבור. יש לקוות, כי בג"ץ ישים לכך קץ ובעיקר שחשיפת העובדות תניע את ממשלת ישראל לפעולה ממשית ואמיתית, למלא סוף-סוף את חובתה, לאחר 6.5 שנים, ולהשיב את הבנים הביתה".


בג"ץ 9284/20, לאה גולדין ואח' נ' ראש הממשלה ואח' / הודעה מטעם המשיבים
המדינה העבירה לרשות הפלסטינית חיסוני קורונה - בניגוד להודעתה הקודמת לבג"ץ ובלא ידיעת המטה לביטחון לאומי

תאריך:  13/01/2021   |   עודכן:  13/01/2021
איתמר לוין
+ארה"ב תרמוז: צבא סין קשור לקורונה
20:18 13/01/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הממשל עשוי לפרסם מידע מודיעיני על בסיסו יטען, כי הצבא הסיני ניהל בעיר ווהאן פרויקט מחקר אשר כלל "טיפוח של נגיפי קורונה מסוכנים" על סדרה של חיות במעבדה - אך לא יקבע במפורש שמקורה של המגיפה בניסויים שניהל הצבא במכון הווירולוגי של ווהאן
ווהאן בתום הסגר, אפריל 2020 [צילום: נג האן-גואן, AP]
מצעד בבייג'ינג, אוקטובר 2019 [צילום: מארק שיפלביין, AP]
+4 מקרים נוספים של הוריאנט הדרום אפריקני - בישראל
19:48 13/01/21  |  איציק וולף
משרד הבריאות הודיע על איתור ארבעה מקרים נוספים של הידבקות בוריאנט הדרום אפריקני של נגיף הקורונה. המקרים אותרו במעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות ויחד איתם אותרו בישראל עד היום 8 מקרים מהוריאנט הדרום אפריקאי.

"הוריאנטים השונים גורמים להדבקה יותר מהירה אך ככל הנראה, לא גורמים לתחלואה יותר קשה. משרד הבריאות ימשיך לעדכן בממצאים נוספים ככל שיהיו", לשון הודעת המשרד.
+הפוסל, במומו פוסל
16:11 13/01/21  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה
הבז ברשת של אורלי וגיא - אסתרא בלגינא קיש קיש קריא  ▪  האם ייתכן שתוכנית אשר כל כולה עוסק ב"סתימת פיות" של מומחים הרואים את תמונת המחלה אחרת, תסתום בעצמה את הפיות של מומחים אחרים, והתשובה היא כן
(אורלי וגיא. עיתונות לא טובה [צילום: יוסי צבקר-יח"צ])
+צו סגירה לשבוע לבית קפה שנפתח בניגוד לתקנות
15:55 13/01/21  |  עידן יוסף
במסגרת אכיפת תקנות החרום, התקיים בתחנת המשטרה בבאקה אל גרביה שימוע לבעל בית קפה בעיר לאחר שפתח את המקום בניגוד להנחיות משרד הבריאות ותקנות הסגר.

בית העסק נצפה מספר פעמים כשהוא פתוח בניגוד להנחיות משרד הבריאות ואנשים יושבים נצפו במקום. בשימוע בפני מפקד תחנת המשטרה בעיר נסגר בית הקפה למשך 7 ימים.

+ביצע עבירת תנועה והתברר כמחויב בידוד
15:38 13/01/21  |  עידן יוסף
במהלך פעילות אכיפת הסגר שערכו הבוקר שוטרי תחנת עירון בערערה שנחל עירון, הבחינו השוטרים שהיו במחסום בידוק בנהג שנסע ברכב ללא חגורת בטיחות. הם עצרו את הנהג, והתברר כי לפי רישומי משרד הבריאות, הנהג, תושב אום אל פאחם (23) מחויב בידוד. לנהג נרשמו שני דוחות, האחד בגין עבירת התנועה והשני בסך 5,000 שקל קנס בגין הפרת בידוד.

+שלושה מעובדי הכנסת נדבקו בקורונה
13:30 13/01/21  |  עידן יוסף
שני אנשי משמר הכנסת ועובדת מדור שכר נמצאו חיוביים לנגיף הקורונה. קצין הכנסת הורה על בדיקה אפידמיולוגית.
+אני מבקש סליחה מהסופרת חמוטל שבתאי
12:59 13/01/21  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
חזרתי לספר של חמוטל שבתאי ואני אומר בהכנעה רבה: אני קורא ספר של סופרת, בתו של יעקב שבתאי, סופר אהוב עלי במיוחד, ואומר: "שבשנת 1997 הצליחה הסופרת לתאר ברומן, הנושא את השם 2020, תיאורים שיש בהם דמיון רב לכל מה שאנחנו חשים היום בשנת 2020"
(סגרים מוחלטים [צילום: נתי שוחט/פלאש 90])
+5,000 שקל קנס לתושב זמר שהפר בידוד
12:58 13/01/21  |  עידן יוסף
המשטרה איתרה הלילה במחסום בידוק לאכיפת הסגר ביציאה מכפר סאלם תושב זמר (31) שהפר בידוד כאשר שהה ברכב עם אשתו ושני ילדיו. לנהג נרשם דוח בסך 5,000 שקל בגין הפרת הבידוד לצד דרישה לשוב לביתו בהתאם להנחיות.
+מחאת ראשי בתי החולים הציבוריים: "נעבוד במתכונת חירום"
11:50 13/01/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
מנהלי בתי החולים טוענים כי הם עומדים על סף קריסה כלכלית בשל אפליה תקציבית  ▪  מנכ"ל לניאדו: "בשיאו של גל שלישי אין לנו מאיפה לשלם לספקים שלנו, לשולמנים. מלאי החירום שלנו ירדו מתחת לקו האדום"  ▪  מנכ"ל שערי צדק: "ביום ראשון נתייצב למאהל מחאה ולא נזוז"
מחאת בתי החולים הציבוריים [צילום: מרק ישראל סלם/פלאש 90]
[צילום: מרק ישראל סלם]
+משרד הבריאות: 52 אלף ישראלים חוסנו במנה השנייה
11:34 13/01/21  |  מירב ארד
משרד הבריאות מעדכן כי 52 אלף ישראלים כבר חוסנו במנה השנייה של החיסון נגד קורונה.
+מכון התקנים קורא לאזרחים: השתמשו נכון ויעיל במסכה

10:27 13/01/21  |  מירב ארד
בעקבות התחלואה ההולכת והגוברת של מחלת הקורונה, מומחי מכון התקנים הישראלי קיבצו מספר טיפים לשימוש נכון ויעיל במסכה. הטיפים מבוססים על מסמך של הוועדה האירופית לתקינה (CEN) מיוני 2020 אותו אימץ מכון התקנים הישראלי ועליו נסמכות הבדיקות המבוצעות למסכות חד-פעמיות ורב פעמיות. חשוב לעטות מסיכה מפני שהיא ממזערת את התזת הרסס הטפתי של רוק או של כיח (ליחה) בזמן דיבור, שיעול או התעטשות. המסכה מגנה על המשתמש מחדירה של רסס טיפתי ממקור חיצוני אל אזור האף והפה של המשתמש והיא גם מונעת מגע בין האף והפה של המשתמש לבין הידיים שלו.
+ביממה האחרונה נרשמו 7,368 דורשי עבודה חדשים
10:01 13/01/21  |  מירב ארד
שירות התעסוקה מדווח (יום ד', 13.1.21) כי ביממה האחרונה נרשמו 7,368 דורשי עבודה חדשים, כאשר מאז הידוק הסגר נרשמו 57,705. מאז יום ראשון, 27.12.2020 היום בו החל הסגר, נרשמו בסך הכל 117,631 דורשי עבודה חדשים. יצוין, כי 97,508 מהם הוצאו לחל"ת, ושיעורם מכלל דורשי העבודה החדשים עומד על כ-83%, בעוד 20,123 מהם פוטרו או התפטרו ושיעורם עומד על 17% מכלל הנרשמים מאז תחילת הסגר. כמו כן, יצוין כי עובדי ענף ההוראה, החינוך וההדרכה מהווים לקבוצה העיקרית בקרב דורשי העבודה החדשים מאז תחילת הסגר. ערב הידוק הסגר עמד שיעורם בקרב הנרשמים מאז תחילת הסגר על 5.1% בלבד, אלא שנוכח סגירת מערכת החינוך עלה שיעורם משמעותית ועומד הבוקר על 25.4% מכלל הנרשמים מאז תחילת הסגר. יוער, כי 26,822 עובדי הוראה, חינוך והדרכה נרשמו כדורשי עבודה מאז הידוק הסגר והם מהווים 46.5% מהנרשמים מאז הידוק הסגר.

+למה האמריקנים תמיד מאחרים
08:39 13/01/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
עכשיו הם דורשים מהנכנסים לארה"ב אישור על העדר קורונה. עכשיו הם נזכרו לחסום את ההסתה של טראמפ. למה? כי כך הם פועלים תמיד, החל ממלחמות עולם וכלה במשברים פיננסיים
"אלוקים, תן שכל לסמי המאחר!" [צילום: ריק באומר, AP]
+משרד הבריאות: שיעור הבדיקות החיוביות - 7.2%
07:52 13/01/21  |  מירב ארד
משרד הבריאות: 9,025 מאומתים חדשים אתמול, שיעור הבדיקות החיוביות - 7.2%. מספר החולים מגיע ל-1,042, מתוכם 262 מונשמים. 66 נפטרו ביממה האחרונה, 3,770 נפטרו במצטבר מפרוץ המגפה. בראש הטבלה החולים הפעילים נמצאת ירושלים עם יותר מ-15 אלף חולים. מקום שני, בני ברק עם יותר מ-4,000 חולים פעילים ואחריה עלו לאחרונה מודיעין עילית ל3,200 ובית שמש עם 2,400 חולים.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חיסונים הועברו לרש"פ בלא ידיעת המל"ל
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
משה ג.
13/01/21 11:24
2
ד"ר משה פרץ
13/01/21 11:50
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
מבזק חדשות אמש (12.1.21) בניו-יורק טיימס: החל ב-26 בינואר יחויבו כל הנכנסים לארה"ב להציג אישור לפיו אינם חולים בקורונה. מה שעשו מדינות רבות לפני חודשים, מגיע רק עכשיו לארה"ב, וליתר דיוק - בעוד שבועיים. חובת מסיכה ואיסור התקהלויות לא קיימים אפילו כעת, אחרי 23,358,225 חולים (מתוכם 222,121 אתמול) ו-389,599 מתים (מתוכם 4,259 אתמול).
13/01/2021  |  איתמר לוין  |   כתבות
בכירים במשרד הבריאות מעריכים כי המשרד יבקש הארכה של שבוע נוסף לסגר. הבקשה באה ברקע מספר הנדבקים שהגיע לשיא ובעקבות העלייה המתמשכת במספר החולים בקורונה שמצבם קשה. במשרד הבריאות הביעו דאגה מהמוטציות שגורמות לעלייה בתחלואה בילדים ונוער בשבועיים האחרונים.
13/01/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
ראש שירותי בריאות הציבור הד"ר אלרעי-פרייס קיימה (יום ג', 12.1.21) תדרוך לעיתונאים, שבו מסרה כי מאתמול נוספו 140 חולים שמצבם קשה וקריטי וכי 17% מהחולים שמצבם קשה כבר קיבלו את מנת החיסון הראשונה. "אנחנו יודעים שמנת חיסון אחת לא מספקת", אמרה אלרעי פרייס.
12/01/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
בג"ץ צפוי להתמקד במגבלה בת 1,000 המטרים המותרת ליציאה מן הבית לצורך השתתפות בהפגנות על-פי תקנות הקורונה. כך עולה (יום ג', 12.1.21) מדברי השופטים בדיון בשורה של עתירות נגד מגבלות הקורונה. הדיון התקיים בהרכב של תשעה שופטים בראשות הנשיאה, אסתר חיות.
12/01/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
לפוליטיקאי מותר לשקול שיקולים פוליטיים, הוא חייב לשקול שיקולים פוליטיים, וכמובן אם הוא שר ובייחוד אם הוא ראש ממשלה הוא חייב גם לשקול שיקולים נוספים.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
עידן יוסף
עידן יוסף
החופשי חודשי ב-42 שקל ש"מוכרת" שרת התחבורה לתושבי אילת ייטיב רק עם מי שיסכים להיות "כלוא" בתוך העיר    בפועל, אילתי שירצה להגיע לעיר אחרת בארץ יידרש לשלם 305 ש"ח - יותר מפי 2.7 מאשר...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il