|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פחד מרופא שיניים: אסטרטגיות להתמודדות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
שבעת השופטים בדיון היום [צילום: לע"מ] האם החיסונים ייתרו את הכלי [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

"המוקד הוא מה קורה ב-21 בינואר"

בג"ץ תוהה על השימוש בכלי השב"כ

המדינה: החוק יוארך אוטומטית עד יולי, אך בימים הקרובים ייבחן צמצום השימוש בו; בהמשך ייבחנו הנתונים חיות: יש להביא בחשבון את השפעת החיסונים ואת היעילות המוטלת בספק של הכלי, ולבדוק את התועלת מול הנזק מלצר: בהחלט סביר שהתקדמות החיסונים תייתר את השימוש בכלי
17/01/2021  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
הדיון בבית המשפט העליון / שידור חי
בג"ץ רומז: לצמצם השימוש באיכון השב"כ
איתמר לוין
מדברי השופטים עולה, שלדעתם על הממשלה להגיש חוק חדש לכנסת, ולא להסתפק בהארכה האוטומטית של החוק הקיים בשל הבחירות * תוקפים את העדר הגדלת מערך החקירות האפידמיולוגיות - לצד הבעת ספקנות לגבי יעילות יישומון "המגן"
לרשימה המלאה

שופטי בית המשפט העליון תוהים, האם יש הצדקה להאריך את החוק המאפשר להשתמש בכלי האיכון של השב"כ כדי לאתר את מגעיהם של חולי קורונה. בדיון בעתירה בנושא (יום א', 17.1.21) רמזו השופטים, כי ייתכן שיש מקום להארכה מצומצמת מזו האפשרית מבחינת החוק.

החוק המסמיך את השב"כ לסייע במאבק בקורונה יפקע השבוע (20.1.21), אך בשל התפזרות הכנסת - הממשלה יכולה להאריכו אוטומטית בשישה חודשים. הנשיאה אסתר חיות הגדירה כך את השאלה המרכזית: "המוקד הוא מה קורה ב-21 בינואר. האם יש נכונות מצידכם לוותר על החוק כולו, כי ההארכה איננה אוטומטית. בהחלט יכול להיות שלנוכח כל ההתפתחויות שהיו - ההתקדמות החיסונית והיעילות המוטלת בספק של הכלי הזה, לנוכח בידודי הסרק וההתקדמות הניכרת של החקירות האפידמיולוגיות - צריך לעשות חשיבה האם יש צורך להאריך את החוק כולו". המשנה לנשיאה, חנן מלצר, ציין, כי רעייתו קיבלה לפני שלושה שבועות הודעה שבאה במגע עם חולה מאומת, ובעקבות השגה - ההודעה בוטלה.

נציגת הפרקליטות, שוש שמואלי, השיבה: "הפרשנות של היועץ המשפטי לממשלה היא שהחוק יוארך באופן אוטומטי, אך דרך המלך היא לקדם חקיקה בכל זאת. היום יש דיון בנושא במשרד המודיעין, במשרד הבריאות ובשב"כ, מחר בקבינט הקורונה ובממשלה, והנושאים הללו יידונו". בהמשך אמרה שמואלי, כי הכוונה היא להאריך את החוק ותיבדק האפשרות לצמצם את השימוש בכלי.

עוד אמרה שמואלי, כי יש כיום 3,000 מתשאלים בחקירות האפידמיולוגיות, חלקם במשרה חלקית. חיות: "באוקטובר היו 2,900 ואמרתם שיגויסו עוד 900. אז במה בא לידי ביטוי הטיוב? שמואלי: "הם עברו הכשרה והוכנס לשימוש טופס ממוחשב שהחולה ממלא בעצמו". שמואלי הוסיפה, שאינה זוכרת שאלו היו המספרים, אך חיות הקריאה את דבריה מפרוטוקול הדיון באוקטובר. עוד ציינה שמואלי, כי התרומה של אפליקציית המגן זניחה יותר; "הוא כלי משלים, אבל לא כלי חילופי".

שמואלי הוסיפה: "אם נצמצם את השימוש בכלי ולא נפעיל אותו גם למי שמשתף פעולה בצורה חלקית בלבד בחקירה האפידמיולוגית, נפספס מידע. צריך להותיר בידי הממשלה את ההחלטה האם להפעיל אותו". השופט יצחק עמית: "הנתונים של הכנסת מלמדים, כי 400,000 איש נכנסו לבידוד שווא בגלל האיכונים. אנחנו מדברים על 1.2 מיליון ימי עבודה שאבדו למשק". חיות: "יש כשל בחישובים שלכם. בעקבות עבודה מרשימה מאוד של הכנסת, הגענו לנתונים שונים מאוד מאלו שאתם הצגתם". שמואלי: "הכלי של השירות איתר 19% מהחולים בשבועיים האחרונים". השופטת דפנה ברק-ארז: "אם הייתם מגדילים את מספר המתשאלים, האחוז של כלי השב"כ היה יורד בהתאם; זה בידי הממשלה".

השופט יצחק עמית עמד על המחסור בנתונים: "מזמן לא קיבלנו נתונים על פילוח הנפטרים. למשל: אם 60% מהנפטרים הם בני 65 ומעלה, ו-70% מהאיכונים הם של צעירים - זה מאוד משמעותי". חיות: "כל זה נכנס לשאלת המידתיות, כאשר מפעילים כלי של שירותי הביטחון נגד אזרחים. זוהי הסתייעות הסוטה באופן מובהק מהייעוד של הכלים שבידי השב"כ ומתפקידו של השירות. יש פה נזק ברור לזכויות פרט, אבל אם יש תועלת מאוד רבה - היא גוברת על הנזק. כל השאלות שאנחנו מציגים מתכנסות לשאלת התועלת: האם יש כזו תועלת בהפעלת האמצעי המאוד-מאוד חריג הזה, שהיא מצדיקה את הנזק".

שמואלי: "מדובר ב-7,000 איש שאותרו בשלושת השבועות האחרונים". ברק-ארז: "כפוף לכך שנבין מהי המתודולוגיה שהביאה לקביעת הנתונים הללו, כי היא לוטה בערפל". רופא מחוז מרכז במשרד הבריאות, ד"ר אודי קלינר, הסביר המתודולוגיה של חישוב הנתונים, ואישר שהללו אינם מביאים בחשבון את השפעת החיסונים.

מלצר ביקש לדעת האם בעוד שלושה חודשים - לנוכח החיסונים - לא יהיה צורך בכלי של השב"כ. קלינר השיב, כי אם תהיה ירידה משמעותית בתחלואה הקשה ובתמותה - התשובה חיובית. מלצר העיר, כי זוהי הערכה סבירה מאוד. חיות ביקשה לדעת, האם כאשר יהיו נתונים על האפקטיביות של החיסונים, ישתנה מבחן הנזק-תועלת של האיכונים. שמואלי השיבה, כי קשה לדעת בשל התפתחות המצב ולנוכח סימני השאלה המשמעותיים שעודם קיימים לגבי הנכונות להתחסן והיעילות שלהם.

השופט ניל הנדל: "בהנחה שיהיה שינוי דרמטי, האם ייתכן שבעוד חודש תגיעו למסקנה שלא צריך להפעיל את החוק". שמואלי: "הנחות אופטימיות ודאי ישפיעו על הניתוח של יעילות הכלי ועל הצורך בו". הנדל: "האם אפשר במצב מסוים להגיע למסקנה שלא צריך את זה?". שמואלי: "כן, ודאי. הרי המחוקק הורה לבחון את הנתונים והאם יש אמצעים חלופיים". ברק-ארז: "ההנחה שלך היא שהחוק יישאר בתוקף חודשים רבים, אבל תסמכו עלינו שנדע להפעיל אותו. האם לא תפעילו במישור החוקתי או רק במישור המינהלי?". שמואלי: "אם תהיה החלטה לא להפעיל במישור המינהלי - זה נותן תשובה. זה יכול להשתנות אם התחלואה שוב תעלה".

השופטת ענת ברון: "יש קושי בהארכה אוטומטית של חוק דרקוני כל כך. זה משפיע על בחינת החוקתית". עמית הפנה את תשומת לב הפרקליטות לכך, שהחוק מאפשר להפעיל את כלי השב"כ רק כאשר הסנה היא ברורה ומיידית. שמואלי שבה והזכירה, כי החוק מחייב את הממשלה לשקול את הנתונים והיא נתונה לביקורת של ועדת החוץ והביטחון. "אם הנתונים יראו שאין הצדקה או שהיעילות נמוכה מאוד, זה יבוא לידי ביטוי".

6732/20, האגודה לזכויות האזרח ואח' נ' הכנסת ואח' / פרוטוקול, 17.1.21
דיון בשימוש בכלי האיכון של השב"כ לאיתור חולי קורונה ומגעיהם

תאריך:  17/01/2021   |   עודכן:  17/01/2021
איתמר לוין
+הממשלה אישרה: אלה המדינות שהשבים מהן יחויבו במלונית
22:16 17/01/21  |  עידן יוסף
הממשלה אישרה כי מהלילה בשעה 01:00 יחויב כל מי שחוזר מאיחוד האמירויות ומברזיל בבידוד במלונית, כולל כל מי ששהה בברזיל ב-14 הימים האחרונים. ההחלטה תהיה בתוקף עד ליום 27.1.21.

בנוסף, החלטה דומה שהתקבלה לגבי השבים מדרום אפריקה וזמביה הוארכה ב-10 ימים נוספים, עד ל-27.1.21.

במקביל הוחלט להאריך בשבועיים את חובת הבידוד במלונית לכל מי שחוזר מכל מדינה בעולם, אלא אם הסכים להיבדק עם הכניסה לארץ ולהתחייב לבצע בדיקה נוספת לאחר תשעה ימים (שאז יבוצע הבידוד בבית), וזאת עד ליום 1.2.21.
+נחצה רף 4,000 המתים מקורונה
21:48 17/01/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
2,898 חולי קורונה אובחנו מאז חצות - נתון נמוך באופן משמעותי מאוד מהממוצע בימים האחרונים, שנובע מירידה במספר הבדיקות  ▪  שיעור החיוביים הזמני עומד על 8.6%, ובסך-הכל 3,989 חולי קורונה מתו מפרוץ המגפה מוקדם יותר הזהירו בתי החולים שהעומסים יובילו לפגיעה באיכות הטיפול  ▪  1,177 חולים במצב קשה
(מחאה בתל אביב נגד סגירת חדרי הכושר [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90])
+ההסכם עם פייזר: מידע על המאושפזים והמתחסנים
18:44 17/01/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
על-פי ההסכם שנחתם בין משרד הבריאות לחברת פייזר תעביר ישראל ליצרנית החיסון נגד קורונה מידע שבועי על הנדבקים בקורונה המתגלה בישראל, על מספר המאושפזים בבתי החולים, על מספר החולים במצב קשה וקריטי, ועל מספר החולים הזקוקים למכונות הנשמה
([צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90])
+הנתונים של ביידן מדויקים
18:05 17/01/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
חמש עובדות מרכזיות אותן הציג הנשיא הנבחר כבסיס לתוכנית הענק שלו למאבק בקורונה, מבוססות על נתונים מאומתים ועל תחזיות מקצועיות
(ביידן בעת הצגת התוכנית [צילום: מאט סלוקום, AP])
תוכנית הסיוע של ביידן, 15.1.21 / CNBC
+נזרי: חולדאי אינו רשאי לפתוח את התרבות
18:04 17/01/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
המשנה ליועץ המשפטי: חוק הקורונה הגדול העניק לממשלה את הסמכויות להטיל את המגבלות, ולכן "רשות מקומית - גדולה ונכבדה ככל שתהא - אינה רשאית לעשות דין לעצמה"
(נזרי. "אין כל סמכות בדין" [צילום: ליאב פלד])
+חוזרים מדובאי - לבידוד כפוי במלונית
17:52 17/01/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
לאחר שנמצאו שני ישראלים שנדבקו בווריאנט הדרום אפריקני בעת שהותם בדובאי תחליט הממשלה על הוספת איחוד האמירויות לרשימת המדינות שהחוזרים מהן לישראל נדרשים לבידוד כפוי במלונית
(נדבקו במוטציה בדובאי [צילום: קמראן ג'ברילי, AP])
+הדיון על הדרכון הירוק בוועדת החוקה נדחה ליום רביעי
14:59 17/01/21  |  איציק וולף
הדיון בוועדת החוקה על הדרכון הירוק יידחה ליום רביעי. זאת, על פי בקשת שר הבריאות יואל (יולי) אדלשטיין ולאחר שהוצגו התקדמויות במתווה התכנית להפעלת הדרכון הירוק וגיבוש פתרון לסוגיות המשפטיות ליו"ר הוועדה, ח"כ יעקב אשר.
+פחות נזק כלכלי בסגר השני
13:45 17/01/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הציבור פחות מפוחד, הממשלות מתנהלות בצורה טובה יותר והעסקים הסתגלו למגיפה - אלו הסיבות העיקריות לכך שהמשק העולמי עשוי להתאושש מהר מהצפוי
(פרנקפורט. התעשייה התאוששה [צילום: מיכאל פרובסט, AP])
מצב הקורונה בבריטניה, 16.1.21 / BBC
+בג"ץ רומז: לצמצם השימוש באיכון השב"כ
12:54 17/01/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מדברי השופטים עולה, שלדעתם על הממשלה להגיש חוק חדש לכנסת, ולא להסתפק בהארכה האוטומטית של החוק הקיים בשל הבחירות  ▪  תוקפים את העדר הגדלת מערך החקירות האפידמיולוגיות - לצד הבעת ספקנות לגבי יעילות יישומון "המגן"
חיות היום. "יש מספיק פתרונות" [צילום: לע"מ]
שמואלי בדיון היום. כמה האיש זוכר [צילום: לע"מ]
+כיצד תבחן האוניברסיטה הפתוחה
12:33 17/01/21  |  יצחק דנון   |   לרשימה המלאה
אגודת הסטודנטים מבקשת לאסור על האוניברסיטה להשתמש בתוכנת תומקס בטענה לפגיעה בפרטיות; האוניברסיטה: אין בסיס עובדתי לטענות
(האוניברסיטה הפתוחה )
+תחזית הצמיחה: 1.9%-4.6%
12:18 17/01/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
במקום צמיחה של 3% שנצפתה בשנת 2019, ספגה כלכלת ישראל כיווץ של התוצר ב-3.3%  ▪  ההערכה באוצר: חלק מהשינויים המבניים של ימי הקורונה יהפכו לקבועים - יותר עבודה מרחוק ודיגיטציה, לצד פחות שימוש במשרדים ומסחר פיזי
(חלק מהשינויים יהפכו לקבועים [צילום: נתי שוחט/פלאש 90])
+11,437 דוחות בגין הפרות הסגר נרשמו בסופ"ש האחרון
11:47 17/01/21  |  מירב ארד
במהלך הסופ"ש האחרון (15-16.01.2021), נרשמו ע״י השוטרים 11,437 דו״חות בגין הפרות של תקנות הקורונה ברחבי הארץ. מרבית הדו״חות נרשמו בגין יציאה ממקום מגורים למטרה או פעולה שאינה מותרת (דו"חות הניתנים גם בהתקהלויות אסורות של מי שמרוחק מביתו מעל 1,000 מ' למטרה אסורה)- 9,224 דו"חות, ובהם גם 1,514 דו"חות בגין אי עטית מסיכה, 148 דו"חות בגין הפרות חובת הבידוד, 120 דו״חות בגין הפרות שונות של בתי עסק, וכן 345 דו"חות בגין שהייה במקום ציבורי שפעילותו נאסרה.
+נתניהו: "החלטה על הארכת הסגר תתקבל לכל המאוחר ביום רביעי"
11:46 17/01/21  |  מירב ארד
ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה: ״אנחנו נמצאים במירוץ צמוד כרגע בין התפשטות המחלה עם המוטציות והחיסונים. אני מאמין שבשיתוף פעולה של כל אזרחי ישראל אנחנו ננצח במירוץ הזה. אנחנו מביאים עוד חיסונים. אני מקווה שהיום אנחנו נחסן כ-200 אלף איש וכך נמשיך במהלך השבוע, כדי לאפשר פתיחה הדרגתית, עם הדרכון הירוק, של חלקים מהכלכלה והחיים, עד שנפתח אותם לגמרי. לצורך זה אנחנו נצטרך לקבל הערכה מה מצב התחלואה והאם דרושה תקופת זמן מוגבלת נוספת. את ההחלטה הזאת נקבל בישיבת ממשלה ביום שלישי, לכל המאוחר ביום רביעי ונודיע על כך בהתאם״.
+נאסרה כניסת מבקרים למרכז הרפואי בני ציון
11:35 17/01/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בשל עלייה משמעותית בתחלואה - 77 חולי קורונה, מרביתם במצב קשה  ▪  במרכז הרפואי נערכים לפתיחתה בימים הקרובים של מחלקת קורונה חמישית
([צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
+ח"כ אשר: "הצהרת חולדאי - אמירה פופוליסטית"
11:10 17/01/21  |  מירב ארד
יו"ר ועדת חוקה ח"כ יעקב אשר התייחס בראיון ברשת ב' להצהרת רון חולדאי בדבר פתיחת אולמות התרבות למתחסנים: "אמירה פופוליסטית שמנסה לרכב על יוזמה שהממשלה מקדמת ממילא, אנו עובדים בצורה אחראית על הסגירות האחרונות של הדרכון ונקווה שהוא יפעל בהקדם".
+חתונה מהאגדות
09:58 17/01/21  |  שירה ויזל   |   לרשימה המלאה
עולם החתונות ספג, ועודו סופג, פגיעות שהכניסו את התחום הכי חלומי ושמח למצב של זירת מאבק  ▪  בתחילתה של השנה, התחוללו ויכוחים בתוך אירועי החתונות ואלו הגיעו עד לפתחו של בית המשפט  ▪  כל צד בטוח שהצדק עימו, בזמן שכולם רוצים בסך-הכל - להתחתן
(מחוזות שאיש לא העלה בדעתו [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90])
+משרד הבריאות: שני חולי קורונה היו בטיסה מדובאי לתל אביב
09:46 17/01/21  |  מירב ארד
משרד הבריאות מעדכן על שני חולי קורונה שחזרו בטיסה של חברת FLY Dubai מדובאי לתל-אביב. הטיסה FZ1163 המריאה ב-9.1.21 בשעה 09:40 בשדה התעופה בדובאי ונחתה ב-9.1.21 בשעה 11:35 בנתב"ג תל אביב. כל הנוסעים בטיסה חייבים להיות בבידוד ולדווח באתר משרד הבריאות על בידוד ביתי. תקופת הבידוד הנדרשת היא 14 ימים.
+חולדאי: "נפתח את אולמות התרבות בתל אביב בתחילת פברואר"
09:28 17/01/21  |  מירב ארד
יו"ר מפלגת הישראלים וראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, הודיע (יום א') כי יפתח את מוסדות התרבות בעיר בתחילת החודש הבא. "בתחילת פברואר אפתח את כל מוסדות התרבות בת"א-יפו לכל מי שקיבל שני חיסונים. לא נחכה לממשלה של ביבי-גנץ שלא יודעת לנהל כלום. אצלנו זה מעשים ולא דיבורים. ככה באמת חוזרים לחיים ולא רק עוסקים במסיבות עיתונאים" - כתב חולדאי בחשבון הטוויטר שלו.
+‏שירות התעסוקה: מתחילת הסגר נרשמו 129,747 דורשי עבודה חדשים
09:11 17/01/21  |  מירב ארד
שירות התעסוקה מדווח כי מאז תחילת הסגר נרשמו 129,747 דורשי עבודה חדשים, 6,399 בסוף השבוע האחרון. מאז הודק הסגר נרשמו כ-69 אלף דורשי עבודה חדשים, כ-54% מכלל הנרשמים. כ-23 אלף פוטרו או התפטרו מאז החל הסגר. כ-34 אלף עובדי הוראה, חינוך והדרכה נרשמו כדורשי עבודה מאז החל הסגר, 91% מהם מאז הודק הסגר ונסגרה מערכת החינוך.

+שב"ס: לאחר השלמת חיסוני הסגל - יחלו חיסוני הכלואים
08:59 17/01/21  |  מירב ארד
ש"ס הודיע כי מבצע הליך חיסון סגל שב״ס שהחל לפני כשלושה שבועות והסתיים יחתם היום. לאחר השלמת חיסוני הסגל, בהמשך להנחיית השר לביטחון הפנים ובתיאום עם גורמי המשרד לביטחון הפנים ומשרד הבריאות, יחלו חיסוני הכלואים בבתי הכלא בהתאם לתוכנית רפואית ומבצעית שהוכנה בשב״ס בתקופה האחרונה.
+סגר בסדר
08:47 17/01/21  |  ציפי לידר   |   לרשימה המלאה
ההיתר להכניס חמץ בפסח בבתי חולים זו התערבות בוטה של בג"ץ בתחום ההלכה  ▪  הבית של המתמודדים סגור  ▪  ולקינוח פסוקו
(חמץ לא פה [צילום: יוסי זליגר/פלאש 90])
+הרכב מורחב דן באיכוני השב"כ
08:44 17/01/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
האיכונים לאיתור חולי קורונה ומי שבאו איתם במגע הופעלו מאז פרוץ המגיפה, אך ספגו ביקורת בטענה שהפגיעה בפרטיות היא משמעותית בעוד התועלת מהם היא קטנה יחסית
(הכלי נועד לאיתור מחבלים)
הדיון בבית המשפט העליון / שידור חי
+מבצע חיסוני הקורונה מתרחב: היום יחלו להתחסן בני 45+
08:36 17/01/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
עד כה התחסנו יותר מ-2 מיליון איש במנה ראשונה וכ-200 אלף במנה שנייה.  ▪  פרופ' אש: "נצטרך להאריך את הסגר בשבוע נוסף"  ▪  272 חולי קורונה נפטרו בשבוע שחלף
(מבצע החיסונים נמשך [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+עלייה של 5.8% בתשלומי המשכורות בדצמבר
08:35 17/01/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מספר מקבלי המשכורות בדצמבר הגיע ל-3.42 מיליון איש - הנתון הכי גבוה מפרוץ משבר הקורונה בחודש מרס האחרון  ▪  עלייה של 3% במספר מקבלי משכורת בגין דצמבר לעומת נובמבר  ▪  הנתונים נוגעים לתקופה שלפני הידוק הסגר וסגירת המסחר והשירותים
([צילום: נתי שוחט/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בג"ץ תוהה על השימוש בכלי השב"כ
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מגיב ותיק
17/01/21 12:32
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
עוד כמה חודשים אנו מסכמים שנה לתחילתה של המגיפה העולמית, הקורונה. ומי יודע אולי נציין בקרוב גם את סופה. אך בנתיים, זוגות שחיכו לחתונת חלומותם, נאלצו לדחות עקב המצב המשתנה, לפעמים אף לא פעם אחת, את היום המיוחל. הדבר לא נגמר בכך, אלא פירוש הדחיה, חוץ מעוגמת נפש ואי ודאות בתקופה, שמבורכת כשלעצמה, באתגרים שונים, הוא כסף ההולך לריק.
17/01/2021  |  שירה ויזל  |   יומני בלוגרים
ההיתר להכניס חמץ בפסח בבתי חולים זו התערבות בוטה של בג"ץ בתחום ההלכה הבית של המתמודדים סגור ולקינוח פסוקו
17/01/2021  |  ציפי לידר  |   יומני בלוגרים
בג"ץ דן היום (יום א', 17.1.21) בהרכב מורחב של שבעה שופטים בנושא השימוש באיכוני השב"כ כחלק מן המאבק בקורונה. בראש ההרכב יושבת הנשיאה אסתר חיות, ולצידה המשנה לנשיאה חנן מלצר והשופטים ניל הנדל, יצחק עמית, נעם סולברג, דפנה ברק-ארז וענת ברון. News1 מעביר את הדיון בשידור חי.
17/01/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
מצבע החיסונים מתרחב, והיום (יום א', 17.1.21) יחלו קופות החולים לזמן גם את בני 45 ומעלה להתחסן, לצד המשך החיסונים של בני 60 ומעלה. קופות החולים ישלחו מסרונים ויפתחו את אפשרות זימון התור לקבוצות גיל אלו. עד כה התחסנו יותר מ-2 מיליון איש במנה ראשונה וכ-200 אלף במנה שנייה.
17/01/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
מספר מקבלי המשכורות בגין חודש דצמבר 2020 היה הגבוה ביותר מאז פרוץ משבר הקורונה והמגבלות שהוטלו על פעילות המשק. כך עולה מנתונים שפורסמו (יום א', 17.1.21) על-ידי חברת מס"ב (מרכז סליקה בנקאי), המנהלת את המערכת הלאומית המרכזית להעברת תשלומים בישראל.
17/01/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
צבי גיל
צבי גיל
אם ביבי נתניהו ייכנס להיסטוריה זה יהיה על שהוא הצליח לא רק להקים ולקיים ממשל גרוטסקי, נלעג, מטורלל ומעורר חלחלה, אלא להשליט ממשל מעוות זה באמצעות הדמויות הנלעגות שבו והמדינית העקומ...
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
מופעי השנאה והקריאות להשמדת מדינת ישראל גברו מאוד לאחר טבח שבת שמחת תורה    הקורבן הואשם בכל רעות העולם ונשיאות שלוש האוניברסיטאות סברו כי מתקפות השנאה נגד היהודים בקמפוסים חוסות תח...
פוטין. זורק את האשמה על זלנסקי [צילום: מריקו אנדרו, ו-AP]
יאיר נבות  |  
הערכתי בשבועות האחרונים שלאחר נצחונו בבחירות יורה פוטין על גיוס מילואים נוסף. גם הפיגוע הנורא, אם קושרים אותו בדרך לא דרך לאוקראינה, ייקל על גיוס מילואים כמובן. האמת מעולם לא היית...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il