|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
אלוביץ. לא ציפה לקבל דבר בתמורה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90] רוזן-עוזר וחן. "נרטיב סיפורי מאולץ" [צילום: עמית שאבי, פלאש 90]

המענה של שאול ואיריס אלוביץ לכתב האישום

המטרה: לאזן הקו של וואלה נגד נתניהו

שאול אלוביץ אומר שהתערבותו בתכני האתר נועדה "לאזן, ולו במקצת, להשקפתו, את הקו הפוליטי של האתר ואת הקו השלילי הקיצוני, הקטנוני והמקומם שננקט בו נגד נתניהו ובני משפחתו" מכחישים בתוקף קיומם של יחסי שוחד ואומרים שהחלטותיו של נתניהו בענייני בזק התבססו של עמדת הדרג המקצועי
18/01/2021  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   משפט נתניהו   |   תגובות

שאול אלוביץ פעל מול עורכי וואלה בעניינו של בנימין נתניהו במטרה "לאזן, ולו במקצת, להשקפתו, את הקו הפוליטי של האתר ואת הקו השלילי הקיצוני, הקטנוני והמקומם שננקט בו נגד ראש הממשלה נתניהו ובני משפחתו". בין השניים לא היו יחסי שוחד ואלוביץ לא ציפה לקבל דבר בתמורה. כך אומרים (יום ב', 18.1.21) עוה"ד ז'ק חן ומיכל רוזן-עוזר, סניגוריהם של שאול ואיריס אלוביץ, במענה לכתב האישום נגדם בפרשה 4000.

"פעולותיו של אלוביץ לא נעשו על ידו בעד פעולה הקשורה בתפקידו של ראש הממשלה נתניהו. לא כתוצאה מקשר, הסכמה או הבנה כזו ביניהם, ואף לא במסגרת ציפייה", נאמר במענה. אלוביץ לא קיבל מנתניהו הטבות רגולטוריות כלשהן והוא לא נהנה מפעולותיו של נתניהו, שהאחרון "עשה במסגרת תפקידו על בסיס עבודת גורמים מקצועיים, המלצתם ובנוסח שהועבר אליו לחתימה". לטענת ההגנה, הפרקליטות מתארת את האירועים באופן החוטא לאמת ואינו מתיישב עם המציאות, התיאור שבכתב האישום מתעלם מעובדות מהותיות ושוזר אחרות "לנרטיב סיפורי מאולץ" שעל בסיסו מבקשת הפרקליטות להרשיע את המעורבים.

לטענת ההגנה, אילן ישועה הפך ממנכ"ל ריכוזי ומשפיע שקידם את האינטרסים האישיים שלו "לדמות מצומקת של פקיד אומלל שממלא הוראות, כמי שכפאו שד, תחת 'מכבש לחצים' המופעל עליו". וואלה, אשר פרסם אלפי ידיעות, כתבות וטורים שמתחו ביקורת על נתניהו ואף לעגו לו, הופך לאתר ש"נכבש" בידי נתניהו ובני משפחתו. ואילו ההתנהלות המקצועית של בזק ואנשיה הפכו לסוג של טובת הנאה, בעוד קשיות עורף ותנאים בלתי הגיוניים מצד פקידים מצוירות כעמדות מקצועיות.

לדברי חן ורוזן-עוזר, התנהגותו של אלוביץ הייתה אנושית ואף ראויה, והפרקליטות מנסה לשוות לה אופי שוחדי. כתב האישום מבוסס על "טכנאות משפטית, שדוחקת עובדות סלקטיביות לתוך תבניות של 'יסודות העבירה' ומייצרת מציאות מדומה שמתיימרת לתאר עבירות במקום שאין כאלה", בעוד שבפועל מדובר בהתנהגות אנושית שאינה במחוזות הפליליים. "זאת באישום שגם כך מהווה תקדים עולמי שמותח את גבולות עבירת השוחד למחוזות מופרכים".

לטענת ההגנה, "האישום מתאפיין בבחירה שרירותית של אירועים תוך החסרתם של אירועים מהותיים ששוללים את סיפור המעשה שלו טוענת המאשימה; בהשמטתן של עובדות מהותיות; בניסוחן המגמתי של עובדות סלקטיביות ובציון עובדות שגויות". הנרטיב של הפרקליטות רחוק ביותר מן המציאות, והיא "'מסדרת את הדמויות והאירועים 'במחזה' כשהיא לוקחת לעצמה חופש יצירה אמנותי והופכת כל עקוב למישור". נקודת המוצא של הפרקליטות היא "שכל דרישה לגיטימית וכל החלטה מקצועית הופכת ל'טובת הנאה'. בידיה של המאשימה הלגיטימי הפך לפסול והפסול ללגיטימי".

לדברי שאול אלוביץ, היכרותו רבת השנים עם נתניהו הפכה ברבות הימים לידידות, ובדצמבר 2012 התארחו בני הזוג אלוביץ במעון ראש הממשלה. בשיחה זו התלונן נתניהו על היחס לו הוא זוכה מצד וואלה, ואלוביץ הציע לו להעביר למערכות התקשורת - כולל לזו של וואלה - סיפורים שהוא מעוניין בפרסומם. נתניהו ובני משפחתו לא הפנו לאלוביץ דרישות לסיקור בוואלה, אלא בקשות ופניות לגיטימיות; נתניהו לא קיבל דריסת רגל באתר; ואלוביץ לא הפעיל לחץ על עובדי האתר באמצעות ישועה. לדברי אלוביץ, נתניהו העביר לו מסמך המלמד על הסיקור השלילי כלפיו בהשוואה לאתרים אחרים.

לגבי פעולותיו של נתניהו אומר אלוביץ, כי הדבר נעשה "על בסיס עבודת הכנה של הדרג המקצועי הרלוונטי, על-פי המלצותיו ובנוסח שהביאו בפניו לחתימה". נתניהו הוסיף חתימה שנייה לזו של שר התקשורת דאז, גלעד ארדן, הן להחלפת הנאמן בחברת ביקום (באמצעותה שלט אלוביץ בבזק) והן למכירת אתר יד2. אלוביץ אומר שלא עמד בקשר עם נתניהו בנוגע לעסקת יד2, אלא היה זה ישועה - שקיבל במסגרתה 15 מיליון שקל - אשר לחץ להאיץ את קבלת חתימותיהם של נתניהו וארדן. עוד אומרת ההגנה, כי אלוביץ לא ביקש להיפגש עם נתניהו בנוגע למכירת מניות yes בידי יורוקום (שהייתה בשליטתו) לבזק ולא ביקש להעביר אליו פנייה בנושא. הגורמים המקצועיים בבזק פנו בצורה לגיטימית לגורמים המקצועיים במשרד התקשורת, ונתניהו אישר מאוחר יותר את העסקה על-פי המלצת הדרג המקצועי.

לדברי חן ורוזן-עוזר, אלוביץ שוחח עם ישועה "בלשון משוחררת, מוגזמת ולעיתים באופן שאינו משקף את אומד דעתו". שיחות אלו "נועדו להניע את העורכים באמצעות ישועה שלא להתנהל באופן הקטנוני והמקומם שבו הם מסקרים את ראש הממשלה". גם התבטאויותיו בכתב משקפות תסכול וכעס, הנובעים מהתנהלותה הבלתי-לגיטימית בעיניו של מערכת וואלה. בהתייחסה לרשימת האירועים בהם לטענת המדינה העניק וואלה לנתניהו סיקור חיובי אומרת ההגנה, כי מדובר במזער מבין הכמות העצומה של הפרסומים שרובם היו שליליים. בשל אופיו האתר והמגמתיות שלו נגד נתניהו, "ברור שרצון לגיטימי לאזנו, ולו במקצת, חייב יותר פניות ויותר מאמץ מאשר היו נדרשים, אלמלא זה היה אופיו".

במענה של איריס אלוביץ נאמר כי היא מעולם לא הייתה יועצת עסקית של בעלה, אלא פעלה רק כאשתו ומתוך נאמנות לתפיסות עולמו. גם לפרקליטות ברור שלא ניתן לייחס לה אשמת שוחד, ולכן היא כורכת אותה בפעולותיו של בעלה, "על דרך שימוש פסול בקשר הזוגי, תוך התעלמות ממהותו ומאפייניו והצגתו המעוותת כקשר עברייני". עוד אומרים הסניגורים, כי אפילו לפי המתואר בכתב האישום - איריס אלוביץ החלה להיות מעורבת בסיקור בוואלה רק באמצע 2015, אחרי שנתניהו ביצע את הפעולות שלטענת הפרקליטות היוו את התמורה לשוחד שקיבל.

לדברי חן ורוזן-עוזר, הקשר היחיד של איריס אלוביץ לוואלה היה עם ישועה, ובנושא זה התיאור של הפרקליטות אבסורדי - הן בתיאור שלה כמי שמפעילה עליו לחץ כבד וממושך, והן בתיאור שלו כמי שממלא הוראות תחת לחץ. ישועה פעל במשך שנתיים לפני המועד בו, לפי כתב האישום, נכנסה אלוביץ לתמונה, והוא עשה זאת תוך קידום האינטרסים האישיים שלו. היא התערבה בהתנהלות וואלה משום שהייתה שותפה לדעתו של בעלה על אופן הסיקור של נתניהו ובני משפחתו. לדברי ההגנה, הפרקליטות העלימה מכתב האישום את השיחות בהן הביעה בפני ישועה את רצונה שהסיקור באתר יהיה הוגן ואמיתי, כמו למשל שיחה בה הדגישה באוזניו: "אני לא רוצה להיות ישראל היום".
ת"פ 67104-01-20, מדינת ישראל נ' בנימין נתניהו ואח' / כתב אישום מתוקן, 3.1.21
כתב אישום מתוקן בתיקי 1000, 2000 ו-4000: פירוט המתת הנטען לנתניהו בדמות סיקור אוהד באתר וואלה ופירוט המתנות מארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר
ת"פ 67104-01-20, מדינת ישראל נ' בנימין נתניהו / מענה לכתב האישום מטעם הנאשם 2
המענה של שאול אלוביץ לכתב האישום נגדו בתיק 4000
ת"פ 67104-01-20, מדינת ישראל נ' בנימין נתניהו ואח' / מענה לכתב האישום מטעם הנאשמת 3
המענה של איריס אלוביץ לכתב האישום נגדה בתיק 4000

תאריך:  18/01/2021   |   עודכן:  18/01/2021
איתמר לוין
+כספית היה מקור משטרתי בתיקי נתניהו
19:41 18/01/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
העיתון גלובס פרסם את תמלילי עדותו של כספית שבה סיפר על חובה שהייתה להביא לבני הזוג נתניהו מתנות  ▪  היה המקור בפרשות נוספות  ▪  כספית: כאשר אני מתבקש לסייע בחקירות - אני נעתר בשמחה
([צילום: הדס פרוש/פלאש 90])
+השיח עם נתניהו היה לובינג לגיטימי
17:31 18/01/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ההגנה: האינטרס של נתניהו בסיקור אוהד והאינטרס של מוזס להגביל את ישראל היום היו שניהם ציבוריים  ▪  טוען שנתניהו היה מוכן לקדם חוק מרוכך להגבלת ישראל היום והעלה את האפשרות למצוא קונה או שותף לידיעות אחרונות
מוזס. רושם בעיפרון ומוחק [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
ניב-סבאג ונגב. טענה להגנה מן הצדק [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+הפרקליטות מנסה להפליל התנהגות כשרה
17:02 18/01/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הסניגורים טוענים: המדינה מנסה בפעם הראשונה לקבוע ש"היענות חריגה" לבקשת סיקור של אדם פוליטי היא שוחד; שקיים ניגוד עניינים בינו לבין גוף המסקר אותו; ושקבלת מתנות מחברים היא ניגוד עניינים  ▪  שבים ומבקשים לבטל את כתב האישום בנימוק שלא ניתן אישורו של מנדלבליט לחקירות  ▪  מבקשים לדחות בחודשים רבים את פתיחת שלב ההוכחות
נתניהו. "ההליך נועד לחפש אדם" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
חדד ובן-צור. "הורתן ולידתן בחטא" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+רוזן: אין קשר בין אום אל-חיראן לתיקי נתניהו
10:31 18/01/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
נציב הביקורת דוחה את טענתו של נתניהו, לפיה ניצן טייח את המחלוקת עם אלשיך כדי לקדם את החקירות נגדו  ▪  מדגיש: בניגוד לטענתו של נתניהו - ניצן לא קבע שההרוג בכפר היה מחבל
המכונית הפוגעת באום אל-חיראן [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]
שוטרים בפינוי אום אל-חיראן [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המטרה: לאזן הקו של וואלה נגד נתניהו
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט נתניהו
החלטת שופט בית המשפט העליון, יוסף אלרון, אגב הדיון בנושא טענות ההגנה במשפט נתניהו, מבורכת ומבצרת לכאורה את הזכות להליך הוגן. השופט אלרון מנתח את בקשות ההגנה מתוך גישה מרחיבה למונח "חומר חקירה", והוא אף מתייחס ברצינות ויסודיות לכל חוסר נטען:
17/01/2021  |  עו"ד עופר רשו  |   מאמרים
שופט בית המשפט העליון, יוסף אלרון, דחה (יום ה', 14.1.21) את רוב הערעורים בנוגע למסירת חומרי חקירה לבנימין נתניהו, שאול אלוביץ, איריס אלוביץ ונוני מוזס. אלרון קובע, כי רוב החומרים שביקשו הנאשמים מבית המשפט המחוזי בירושלים ולא נענו, אינם יכולים לסייע להגנתם או שאינם מהווים חומר חקירה שעל התביעה למסור להם.
14/01/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
מזה זמן רב, היקף דיווח פעילות רה"מ ברשתות התקשורת בהקשר להכנותיו למשפט ולאסטרטגיית ההגנה שבכוונתו לנקוט מול כתבי האשמה שהוטחו בו - מועט יחסית ודל. הדיווחים עוסקים "בפיקנטרייה" הפלילית וברכילות ולא ברציונל של המאבק הדמוקרטי ובעיקר המשפטי. דומה שעיקר הטענות נגד נתניהו, מקורן בשנאה עיוורת ולא בשיקול-דעת.
14/01/2021  |  רפי לאופרט  |   יומני בלוגרים
דיון המענה הפורמלי לכתב האישום במשפט נתניהו יתקיים ב-8.2.21 - הודיעו (יום ב', 11.1.21) השופטים רבקה פרידמן-פלדמן, משה בר-עם ועודד שחם. הדיון אמור היה להתקיים השבוע (13.1.21) ונדחה בשל הסגר.
11/01/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
עורך וואלה TV, אבי אלקלעי, טוען שהוא זומן לשימוע לפני פיטורים בשל היותו עד תביעה בתיק 4000. אלקלעי ביקש (יום א', 10.1.21) מבית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב לעכב את השימוע האמור להתקיים מחר. השופט דורון יפת דחה על הסף את הבקשה, באומרו שהיא הוגשה ברגע האחרון; לאחר השימוע, מדגיש יפת, יוכל אלקלעי לשוב ולהעלות את טענותיו נגד ההחלטות בעניינו.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il