|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

כ-3,300 דוחות ביממה בגין הפרות קורונה

עשרות בתי עסק נקנסו בגין ההפרות השונות, ניתנו 48 אזהרות, וב-81 מקומות בוצע דילול קהל 14 בתי עסק נסגרו בתום שימועים לאחר שהפרו את התקנות
18/01/2021  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
[צילום: דוברות המשטרה]

ביממה החולפת (17.1.21) רשמה המשטרה 3,309 דוחות בגין הפרות של תקנות הקורונה ברחבי הארץ. מרביתם נרשמו בגין יציאה ממקום מגורים למטרה או פעולה שאינה מותרת (דוחות הניתנים גם בהתקהלויות אסורות של מי שמרוחק מביתו מעל 1,000 מ' למטרה אסורה) - 2,110 דוחות, ובהם גם 946 דוחות בגין אי-עטית מסיכה, 53 דוחות בגין הפרות חובת הבידוד, 79 דו״חות בגין הפרות שונות של בתי עסק, וכן 104 דוחות בגין שהייה במקום ציבורי שפעילותו נאסרה.

להלן כמה דוגמאות:

🔹 בשעות הערב המשטרה איתרה במחסום באזור זמר שישה חולים מאומתים ברכב אחד בדרך לביקור משפחתי. בבדיקת יושבי הרכב התברר כי כל ששת הנוסעים הנם בני משפחה תושבי בקה אל גרביה שעל-פי רישומי משרד הבריאות מוגדרים כחולים מאומתים החייבים לשהות בבידוד. נוסעי הרכב לוו בחזרה לביתם לצורך קיום הבידוד וזומנו לחקירה במשטרה עם סיום תקופת הבידוד.

🔹 כוחות המשטרה ערכו לאורך היום פעילות אכיפה יזומה בשכונות רבות בעיר ירושלים ובית שמש לאיתור הפרת תקנות הקורונה, הפעלת מוסדות ואיסור התקהלויות במקומות השונים. במסגרת פעילותם הגיעו השוטרים אל עשרות בתי כנסת, ישיבות, מוסדות חינוך ותלמודי תורה בשכונות- גילה, גבעת שאול, בית וגן, בית הכרם, רמות, רמת שלמה, גבעת זאב ומאה שערים בירושלים, ובעיר בית שמש. במהלך פעילות השוטרים, נתקלו לא אחת הכוחות בהתגודדויות של עשרות ואף מאות מתושבי האזור שניסו לסכל את פעילות האכיפה תוך הפרעה לכוחות, לעיתים תוך יידוי אבנים וחפצים שונים לעבר השוטרים שנאלצו לפעול אל מול הפרות הסדר. לאחר שנרשמו דוחות אכיפה בגין הפרת התקנות, המשיכו השוטרים במשימותיהם בשכונות נוספות.

🔹 במוצ"ש (בסמוך לשעה 01:00) השוטרים איתרו מסיבה בהרצליה, כשבמקום מבלים רבים, משקאות אלכוהוליים ומוזיקה רועשת בניגוד לתקנות. השוטרים פיזרו את המסיבה ורשמו דוחות נגד בעל המקום והדי ג'יי בקנס של 5,000 שקל כל אחד, ונגד יתר המשתתפים במסיבה בדוח ע"ס 500 שקל כל אחד. בעל האירוע נקנס גם בדוח בגין הקמת רעש ע"ס 350 שקל.

🔹 בשעות הבוקר פרסה המשטרה מחסום בידוק בכניסה לעיר מודיעין עילית, לצורך אכיפה ופיקוח של תקנות הקורונה. במחסום אותר נהג שטען כי הוא בדרכו לתחנת דלק ובבדיקה במסוף התגלה כחולה קורונה מאומת שמפר את הבידוד. הנהג נשלח לביתו להשלמת תקופת הבידוד כנדרש וזומן לחקירה בסיומה.

פעילויות אלו הן רק חלק קטן מהפעילות שבוצעה אמש ע״י משטרת ישראל ברחבי הארץ. בנוסף, אתמול השוטרים ערכו ביקורים וביקורות אחר יישום ההנחיות ב-3,204 בתי עסק. כאמור עשרות בתי עסק נקנסו בגין ההפרות השונות, ניתנו 48 אזהרות, וב-81 מקומות בוצע דילול קהל. 14 בתי עסק נסגרו בתום שימועים לאחר שהפרו את התקנות. בנוסף בוצעו בדיקות של הימצאות בבידוד ל-2,937 חולים מאומתים השוהים בביתם וכן ל-5,762 מחויבי בידוד בכל רחבי הארץ.

תאריך:  18/01/2021   |   עודכן:  18/01/2021
עידן יוסף
+3 נשים הרות חולות קורונה אושפזו במצב קשה
00:08 19/01/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שתי נשים בהריון שאובחנו כחולות קורונה הגיעו ב-36 השעות האחרונות לבית החולים לניאדו בנתניה כשהן במצב נשימתי קשה  ▪  אחת מהן נותחה ניתוח חירום והשנייה הועברה לפתח תקוה לאחר שלא נותרו מיטות אשפוז בטיפול נמרץ קורונה  ▪  אישה הרה נוספת אושפזה במצב קשה בבית החולים שיבא
(לא נותרו מיטות אשפוז [צילום: דוד כהן, פלאש 90])
+סוכם: הממשלה תידרש לאשר הארכה של שבועיים בסגר
20:26 18/01/21  |  איציק וולף
בתום התייעצות שקיים ראש הממשלה, בנימין נתניהו, סוכם כי מחר תובא לממשלה הצעה לאשר הארכה של סגר הקורונה בשבועיים נוספים. בשיחה השתתפו שר הבריאות יולי אדלשטיין, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי, ממונה המאבק נגד הקורונה פרופ' נחמן אש וראש המל"ל מאיר בן שבת.
+מנדלבליט מבקש מבג"ץ פס"ד נגד אוחנה;
אוחנה: הפרת חובת אמונים של מנדלבליט
19:35 18/01/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מבקש מבית המשפט "להעמיד הלכה על מכונה" ולהבהיר לאוחנה שהוא אינו רשאי לפגוע בזכויות האדם של האסירים ולהתעלם מחוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה  ▪  אוחנה לבג"ץ: העתירות הפכו לתיאורטיות ולכן אין מקום לדון בהן
עימותים על סמכויות השר [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]
הסתיים חיסון הסוהרים [צילום: דוברות שב"ס]
+12 אלף תלמידים חרדים נדבקו בחודש האחרון
19:00 18/01/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
על-פי ההערכה, עשרות אלפי תלמידים חרדים לומדים בימים אלה בניגוד להוראות הסגר  ▪  ממונה הקורונה במגזר החרדי מעריך: אם הסגר יוארך נצטרף לפעול ולשמור שלא יהיה פה פרץ גדול יותר  ▪  נתניהו הודיע: מחר יוחלט האם הסגר יוארך לתקופה מוגבלת נוספת
נומה. לא רואים המשך עלייה במספרים [צילום: מתוך יוטיוב]
תחלואה נרחבת בגילאי 10 עד 16 [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+שלושה מעובדי הכנסת נדבקו בקורונה
16:46 18/01/21  |  עידן יוסף
בבדיקה שעשו שני אנשי משמר הכנסת ועובדת ממחלקת ההסעדה נמצאו חיוביים השלושה לנגיף הקורונה. נפתחה חקירה אפידמיולוגית בעניינם.
+רמת השרון: מכון כושר הופעל מדירת מגורים
15:19 18/01/21  |  עידן יוסף
ברמת השרון איתרו שוטרים בסוף-השבוע חדר כושר בדירת מגורים. עם הגעתם, נמלטו המתאמנים מהדלת האחורית. בעל הדירה בנקנס ב-5,000 ש"ח.
+לראשונה בנתב״ג: בדיקות קורונה מהירות עד 4 שעות
15:18 18/01/21  |  מירב ארד
לראשונה בנתב"ג: בדיקות קורונה מהירות במיוחד בנתב״ג עד 4 שעות, שיאפשרו שירות ניטור מהיר של חולים כחלק מהמאמץ להורדת התחלואה. שרת התחבורה מירי רגב: ״הסרת החסמים המשפטיים הצפוייה בקרוב תאפשר למממש את מלוא היכולות של מעבדת הקורונה בנתב״ג, אשר פעלתי להקמתה בזמן שיא עם כניסתי לתפקיד״.

+חולה מאומתת מבנימינה נתפסה ליד אור עקיבא
15:13 18/01/21  |  
במהלך פעילות יזומה לאכיפת הנחיות הסגר הבחינו (א') שוטרים ברכב שעורר את חשדם סמוך לאור עקיבא. לאחר שעצרו את הרכב לבדיקה הבחינו השוטרים בשתי נוסעות - אם ובתה כאשר מנתוני משרד הבריאות עלה כי האם, תושבת בנימינה בת 53 חולה מאומתת.

השוטרים רשמו לבת קנס על סך 500 שקל בגין הפרת הנחיות הסגר והאם זומנה לחקירה בתחנת המשטרה מיד עם תום תקופת הבידוד בגין חשד להפצת מחלה.
+חולה מאומת נתפס במחסום בידוק ביציאה מביתר עילית
14:59 18/01/21  |  עידן יוסף
במחסום בידוק ביציאה מביתר עילית, נתפס ביום שישי רכב שנהגו הסיע חולה קורונה מאומת ולטענתו היה בדרכו לירושלים להמשיך שם את תקופת הבידוד. השוטרים הורו לו לחזור להשלמת תקופת הבידוד כנדרש והוא זומן לחקירה בסיומה.
+מה יכולים עסקים ללמוד מניהול מערך החיסונים
14:14 18/01/21  |  ניר מקובסקי   |   לרשימה המלאה
שוב כי אנו טובים מאוד באלתור ובהירתמות, אבל בפרטים הקטנים אנו נופלים. נח מאוד לראות שאנו מקדימים את שאר המדינות ושאחוז התמותה אצלם גדל בתור הסבר לטעויות בניהול. בפועל אנו לא יורדים לפרטים, לא מתכננים
([צילום: דוד כהן/פלאש 90])
+נשקלת הארכת הסגר ב-10 ימים
14:13 18/01/21  |  
נשקלת האפשרות במשרד הבריאות לדרוש הארכת הסגר ב-10 ימים במקום שבוע - כלומר לסיים את הסגר ביום ראשון, במקום בחמישי בחצות. המטרה היא למנוע התקהלויות בסופי-השבוע.
+מתן סמכויות לרש"ת לסייע באכיפת הסגר
13:11 18/01/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
היועצת המשפטית של רת"א: נעשה מאמץ רב להתנהל לפי התקנות  ▪  היו"ר מרגי: "אם לא ניתן להפעיל את השדה כמו שאושר - אז לא מפעילים  ▪  ח"כ טופורובסקי וסובה: מחדל נתב"ג צריך להיחקר
(מרגי. מציאות של הפקרות [צילום: יהונתן סמייה/דוברות הכנסת])
[צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב]
+4,449 דורשי עבודה ביממה האחרונה
12:50 18/01/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שירות התעסוקה: מאז תחילת הסגר נרשמו 134,196 דורשי עבודה חדשים  ▪  יותר מ-35 אלף עובדי הוראה, חינוך והדרכה נרשמו כדורשי עבודה מאז החל הסגר  ▪  מאז הודק הסגר נרשמו 73,270 דורשי עבודה חדשים, כ-55% מכלל הנרשמים  ▪  יותר מ 24 אלף פוטרו או התפטרו מאז החל הסגר
([צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+אדלשטיין: "היועמ"ש מנע בדיקת קורונה לשבים מחו"ל"
11:41 18/01/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
גם שרת התחבורה חיזקה את הדברים ואמרה: "לצערנו לאורך כל הדרך גורמי הייעוץ המשפטי אמרו שאין לנו את הסמכות"  ▪  משלכת היועמ"ש נמסר: "אין כל אמת בטענה. הנושא עלה והתבקש לראשונה רק במהלך השבוע שעבר"
(אדלשטיין. "ביקשנו כבר לפני מספר חודשים")
+גם הרופאים חוסנו לפני החולים
10:14 18/01/21  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה
בשאלת החיסונים של האסירים יש היבט של סמכויות, כלומר של אגו, ויש גם היבט מאוד ברור של שכל ישר
(אוחנה, מנדלבליט. עניינים של אגו? [צילום: תומר נויברג/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כ-3,300 דוחות ביממה בגין הפרות קורונה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
ועדת הכלכלה אישרה (יום ב', 18.1.21) תיקונים לתקנות העוסקות בהגבלות על הפעלת שדות תעופה וטיסות בתקופת הקורונה, שנועדו לתת לרשות שדות התעופה (רש"ת) סמכויות לסייע באכיפת הסגר ואיסור היציאה לטיסות. מדובר בהוראות הדומות להוראת שהיו בתוקף בסגר השני בחגים, התיקונים נכנסו לתוקף כבר ביום חמישי האחרון, ונכון לעכשיו יהיו בתוקף עד חמישי הקרוב ה-21 בינואר 2021.
18/01/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
במסגרת הדיווח היומי, מדווח (יום ב', 18.1.21) שירות התעסוקה כי ביממה האחרונה נרשמו 4,449 דורשי עבודה חדשים, כאשר מאז יום ראשון, 27.12.2020 היום בו החל הסגר, נרשמו בסך-הכל 134,196 דורשי עבודה חדשים, ומתוכם 73,270 נרשמו מאז הודק הסגר המהווים 54.6% מכלל הנרשמים מאז תחילת הסגר השלישי.
18/01/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
שר הבריאות יואל (יולי) אדלשטיין, מאשים (יום ב', 18.1.21) את היועמ"ש אביחי מנדלבליט על שמנע במשך מספר חודשים לפרסם תקנה שתחייב תיירים ונוסעים ישראלים ששבו מחו"ל בבדיקת קורונה כתנאי כניסה לישראל. לדבריו, על-אף דרישותיהם של שר הבריאות ושל שרת התחבורה נמסר כי יש קשיים משפטיים. רק בימים האחרונה נענה מנדלבליט לדרישה, והיא תובא מחר לאישור ממשלה. "אנחנו שמחים על ההבנה של היועץ המשפטי לממשלה בצורך למצוא פתרון כדי לא לייבא לישראל עוד מוטציות", נמסר מלשכת שר הבריאות.
18/01/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
צד אחד של המטבע הוא שאלת הסמכות, סמכותו של מי גוברת - האם סמכותו של השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה; או הסמכות של היועמ"ש לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט. או במילים אחרות: למי יש אגו יותר נפוח. השר אמר את דברו, היועץ המשפטי לממשלה אמר את דברו, בית המשפט אולי יאמר את דברו, אך השאלה היא מדוע בשאלה כל-כך ברורה וטריוויאלית אנו נזקקים לכיפוף ידיים? מדוע שיקולי אגו גוברים על השכל הישר?
מפלגת ימינה קוראת לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפטר לאלתר את שרת התחבורה, מירי רגב, אשר לטענת המפלגה, נושאת באחריות ישירה למחדל בנתב"ג.
18/01/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il