|   15:07:40
דלג
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
כתיבת המומחים
טוען רבני יכול לשקם את חיי הנישואין שלכם?

משבת: הטסים ארצה יידרשו להציג בדיקת קורונה

ועדת הכלכלה אישרה: החובה תחול על כל נוסע ששהה 72 שעות ומעלה מחוץ לישראל, למעט מקרים הומניטריים נוסע שלא ישמור את האישור הנדרש למשך כלל הטיסה צפוי לקנס של 2,500 שקלים
20/01/2021  |   מירב ארד   |   חדשות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
[צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת]
[צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת]

ועדת הכלכלה אישרה (יום ד', 20.1.21) תיקונים לתקנות העוסקות בהגבלות על הפעלת שדות תעופה וטיסות בתקופת הקורונה, שנועדו לחייב את הנכנסים לישראל בהצגת בדיקת קורונה שלילית אשר בוצעה במהלך 72 השעות שלפני ההמראה. על-מנת לאפשר לנוסעים ולחברות התעופה להיערך, הוחלט כי התקנות יכנסו לתוקף בחצות הלילה שבין שישי לשבת הקרובים, ה-23 בינואר 2021. מדובר בתיקון שאינו קשור לתקנות הסגר, אלא תוספת לתקנות המסדירות את ההתנהלות בשדות תעופה וטיסות.

לפי התקנות שאושרו, מי שירצה לעלות לטיסה לישראל יידרש להציג בדיקת PCR שלילית לקורונה שבוצעה במהלך 72 השעות שלפני ההמראה, או להציג אישור "מחלים" מקורונה מטעם משרד הבריאות (גם מי שחלף שבוע מאז קיבל את המנה השנייה של החיסון נכלל בהגדרה זו). החובה תחול על כל נוסע ששהה 72 שעות ומעלה מחוץ לישראל, למעט מקרים הומניטריים שאושרו בוועדת חריגים בה חברים מנכ"לי משרדי הבריאות, החוץ ורשות האוכלוסין וההגירה. נוסע שלא ישמור את האישור הנדרש וחברת תעופה שלא תבצע בדיקה של האישור יהיו צפויים לקנס של 2,500 שקלים כל אחד.

עו"ד טל פוקס, משרד הבריאות: התיקון מתמקד באיסור לעלות לטיסה מבלי שהוצג אחד משלושה דברים: אפשרות ראשונה היא לבצע בדיקה במהלך 72 שעות שלפני ההמראה ולקבל תוצאה שלילית, אפשרות שנייה היא אישור החלמה או אישור חיסון, וכן במקרה של צורך הומניטרי או אישי מיוחד יש אפשרות להגיש בקשה לוועדת חריגים. האיסור על עלייה לטיסה כשאדם חולה כבר קיים והתיקון הזה הוא נלווה ובא לוודא זאת, וביצוע הבדיקה מונע אפשרות שאדם עלה חולה לטיסה מבלי שידע שהוא חולה. החובה לבדוק את האישורים היא על המפעיל האווירי, אז לא אמור להיכנס לישראל חולה, אבל אם הגיע, הסמכות היא לתת קנס ולא לגרש.

עו"ד רננה שחר היועצת המשפטית של רשות התעופה האזרחית: היום נכין חומר מנחה לחברות התעופה שצריכות להבין מה הן נדרשות לראות כדי למלא את החובות שהוטלו עליהן - שיבינו איך נראה אישור מחלים ומתחסן ובדיקה.

גיל סתיו, סמנכ"ל שיווק ישראייר: כיום חברות התעופה הפכו להיות השוטר לכל כניסה לארץ. חלק מהתהליך שקורה זה שמעלים את הקנסות על החברות. אנחנו עובדים עם תחנות בחו"ל ותוך שלושה ימים לא ניתן יהיה להכשיר את כל הצוותים לזהות כל תעודה ולכן בתחילת הדרך יהיה קושי.

יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב מרגי, השיב: כשזה עסקי וכלכלי הוכחתם שאתם יודעים להתנהל גם תוך 24 שעות.

ליהוא הכהן, סמנכ"ל מבצעים אל על: לאחרונה אנחנו מתנהלים לפי כל הכללים הנוקשים. הצוותים נכלאים בחדרים שלהם כל תקופת השהייה, אוכלים בחדרים, אסור להם לבוא במגע לא בינם לבין עצמם ולא עם האוכלוסייה המקומית. לכן אנו מבקשים לפטור את הצוותים הישראלים מחובת בדיקה בחו"ל. המשמעות זה להסיע אותם לבדיקות מקומיות ומפגשים מקומיים וזה רק מסכן. מבקשים לפתוח את הפטור לל-120 שעות שהייה בחו"ל.

ד"ר אשר שלמון, מנהל המחלקה ליחסים בינלאומיים במשרד הבריאות: "נתנו הוראה לחסן צוותי אוויר רלוונטיים והם יסיימו מנה ראשונה בשבועיים הקרובים. בתקנות אנו פוטרים צוותי אוויר ב-72 שעות שהם שוהים תחת תנאי הגבלה מאוד חמורים. ביקשו שנשקול להאריך ל96 שעות - נשקול את זה. בכניסה לישראל כן מבקשים שכולם יבדקו. כמו-כן משרד הבריאות במגעים עם כל הארגונים הבינלאומיים כהיערכות לקראת אפשרות של דרכון ירוק בינ"ל. יש הרבה מאוד שאלות ואנחנו מתכוונים להיות יחסית בחזית התהליך. להערכתנו ייקח זמן עד שנראה את זה. חשוב גם להדגיש כי גם הבדיקה איננה פוטרת ממילוי והצגת הצהרת בריאות".

עו"ד פוקס ממשרד הבריאות הסבירה לחברי הוועדה כי התקנות מעלות את הקנס הקיים למי שעלה על טיסה לישראל ללא האישורים הנדרשים ולחברת התעופה, גדולה או קטנה, שלא בדקה את קיומם, ל-2,500 שקלים. עוד אמרה כי התקנות קובעות עבירה פלילית חדשה של שהייה בטיסה ללא האישורים הנדרשים, כך שתחייב את שמירת האישורים למשך הטיסה. הדבר יאפשר בדיקת אישורים במהלך הטיסה, במידת הצורך, וימנע אפשרות של נוסע שהגיע לישראל, התבקש בישראל להציג את האישורים, וטוען כי הציג לחברת התעופה את האישורים, אולם כעת הם כבר לא בידיו. גם על עבירה זו נקבע קנס בגובה 2,500 שקלים.

ח"כ בועז טופורובסקי: הממשלה הזו בפאניקה אחת גדולה. המחדל של נתב"ג הוא מחדל לאומי שעוד ייחקר וייבדק בוועדת החקירה שבטוח תקום. כל הקורונה יובאה מנתב"ג וכל המוטציות. רצו להביא את זה באישון לילה כדי למנוע דיון ציבורי ושאנשים יגיעו. טוב שזה קרה ונצביע בעד, ורק חבל שזה קרה אחרי 4000 הרוגים.

יו"ר הוועדה מרגי, העיר: בהגינות צריך להגיד שוועדת הכלכלה גם הייתה מהדוחפים לפתוח את השמים.

ח"כ הילה שי וזאן: התעקשנו על פתיחת שמים וגם במצב שאנחנו בו היום צריך ללמוד לחיות עם הקורונה. לצד קשירת כתרים על מערך החיסונים צריך גם לקחת אחריות מי לא קיבל את ההחלטה ומי דחה את הגורמים המקצועיים ולא לגלגל את זה על גורמים משפטיים.

ח"כ יצחק פינדרוס: הקורונה זה סבל לאזרחים וחגיגה לפוליטיקאים. הם יכולים לשבת יום אחד ולדרוש את פתיחת השדות ויום שני לזעוק למה פתחו את שדות התעופה. המדינה מתמודדת עם משבר שאין כדוגמתו וכל העולם מתמודד וכל יום מנסים לעשות את הטוב ביותר. הדבר הזה הוא נכון וצריך לעשות אותו.

יו"ר הוועדה העלה את התקנות להצבעה, והן אושרו ברוב קולות של שמונה תומכים, אל מול התנגדותה של ח"כ אימאן חטיב יאסין.

בטרם נעל את הישיבה, אמר יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב מרגי, כי כבר היו מקרים של תקנות שאושרו ולא קוימו ודרש מנציגי הממשלה כי אם מתעורר קושי כלשהו ביישום, מיד לחזור עם הדבר לוועדה, בכדי לבחון את הדברים.

תאריך:  20/01/2021   |   עודכן:  20/01/2021
מירב ארד
+10 מקרים נוספים של הוריאנט הדרום אפריקני
19:47 20/01/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
עד היום התגלו בישראל 22 מקרים של חולי קורונה שנדבקו בווריאנט הדרום אפריקני  ▪  המקרים החדשים הם של ישראלים שנכנסו לארץ מדרום אפריקה ומדובאי
([צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90])
+דיון בהחמרת הענישה על הפרות קורונה - ביום ב'
19:10 20/01/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
עו"ד שגית אפיק מסרה ליו"ר הכנסת חוות דעת שלפיה ניתן להוסיף את הדיון בהצעת החוק להחמרת הענישה על הפרות הקורונה לדיון המליאה הצפוי להתקיים ביום שני הקרוב  ▪  "אין חולק שהחמרת ענישה על הפרות חשובה לצורך התמודדות עם משבר הקורונה. עם זאת, מהתנהלות הממשלה בעניין הצעת החוק והבקשות בעניינה לא ברור מהי הדחיפות או החריגות המיוחדת"
(עו"ד אפיק. ממילא ניתן לקיים דיון [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת])
+אשדוד: המשטרה רשמה קנסות במסיבה לא חוקית
16:57 20/01/21  |  עידן יוסף
במהלך פעילות של יחידת השיטור העירוני באשדוד, הגיעו שוטרים ופקחים למתחם עסקים ברובע ט"ו, לאחר ששמעו מוזיקה בוקעת מאחד מבתי העסק.

עם כניסתם למתחם העסק, הבחינו ב-15 צעירים שמקיימים במקום מסיבה וצורכים אלכוהול בניגוד לתקנות תוך שחלקם אינם עוטים כלל מסיכות. נגד כלל המשתתפים נרשמו קנסות בגין שהייה במקום אסור בניגוד לתקנות, והם נדרשו לעזוב את המקום.

נגד בעל העסק, נרשם קנס על סך 5,000 ש"ח בגין הפעלת המקום.
([צילום: דוברות המשטרה])
+חדרה: מחויבת בידוד נתפסה בעת שביצעה עבירת תנועה
16:54 20/01/21  |  עידן יוסף
במהלך פעילות לאכיפת חוקי התנועה בחדרה, הבחינו השוטרים ברכב שלא נתן זכות קדימה להולך רגל. בבדיקת פרטי הנהגת, ששהתה עם בתה הקטנה ברכב, התברר כי על-פי רישומי משרד הבריאות עליה לשהות בבידוד. השוטרים רשמו לנהגת, תושבת העיר בת 28, דוח, לצד הנחיה לשוב לביתה.
+מסתמנת הסרת עוצר היציאות בצה"ל
16:50 20/01/21  |  עידן יוסף
מסתמן שבסוף השבוע הקרוב החיילים ישתחררו הביתה ושלא ידרשו לעוצר בבסיסים (חדשות 12).
+שני חולים מאומתים הגיעו בטיסה מאוקראינה
16:34 20/01/21  |  עידן יוסף
משרד הבריאות מודיע על שני חולים מאומתים לקורונה שאותרו על טיסה מאוקראינה של חברת Pegasus Airlines. מדובר בטיסה בתאריכים 19-18.1.21.
+17 עצורים בפשיטה על שכונת עזרת תורה
16:29 20/01/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
כך נראה בעין המצלמה אירוע יידוי אבן לעבר ניידת המשטרה הבוקר בירושלים שגרמה לפציעתו של שוטר בראשו  ▪  במהלך הפרות הסדר יודו חפצים אל השוטרים ונגרם נזק לרכוש
(יידוי אבנים לעבר השוטרים)
+מתווה הקנסות: ראשי המפלגות החרדיות ידונו בדרישת כחול לבן
16:03 20/01/21  |  עידן יוסף
ראשי המפלגות החרדיות אמורים לקיים שיחת ועידה כדי לדון כיצד להתנהל מול דרישת כחול לבן להשלים את חקיקת מתווה העלאת הקנסות. ‏גורם בליכוד אמר: ״עושה רושם שהחרדים לא ילחמו על עצם כינוס המליאה". בכיר חרדי אומר: ״לא מובן למה צריך להתקפל לדרישה של מפלגה עם 4 מנדטים״ (וואלה ניוז).

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, פנה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה להקפיא את הקנסות עד שהאכיפה תהיה שוויונית, כדבריו. "אין סיבה שעסקים בתל אביב, במודיעין ובמצפה רמון ייקנסו בזמן שביישובים החרדיים המשטרה מבצעת אכיפה בררנית".
+הרב קניבסקי: נשים הרות יכולות להתחסן
15:48 20/01/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+כחול לבן: הליכוד מונע כינוס המליאה משיקולים פוליטיים
15:44 20/01/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מזכיר הממשלה פנה ליו"ר הכנסת וביקש לקדם את חוק הקנסות בהקדם האפשרי  ▪  כחול לבן: "בושה ופחד ששיקולים פוליטיים לקואליציה עתידית מנהלים את רה"מ"  ▪  הליכוד: כחול לבן הם שהתנו את אישור הסגר בוועדות בכנסת תמורת מינוי טרופר לשר המדע במקום יזהר שי"
(ברוורמן ונתניהו [צילום: מרק ישראל סלם])
+‏פייזר: החיסון שלנו יעיל נגד המוטציה הבריטית
14:28 20/01/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
חברת התרופות הצהירה, בהתבסס על מחקר שערכה, כי החיסון שפיתחה מספק בסבירות גבוהה הגנה גם מפני הזן החדש של קורונה  ▪  עם זאת, הזהירה: "ההתפתחות המתמדת של הנגיף מחייבת המשך מעקב צמוד"
טרם עבר בדיקת עמיתים [צילום: מאט סלוקום, AP]
פייזר. שימוש בישראל [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+אסטרטגיית היציאה מהמשבר: ביקושים לצד צמצומים
14:17 20/01/21  |  יהודה קונפורטס   |   לרשימה המלאה
התחזיות הן שהיציאה מהמשבר תוביל לעלייה בביקושים לטכנולוגיות, אבל גם בהמשך הצמצומים והפיטורים  ▪  איך מתגברים על כך?
(לקראת היציאה מהמשבר: אופטימיות, אבל זהירה [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90])
+עובד נוסף של הכנסת נדבק בקורונה
13:09 20/01/21  |  עידן יוסף
רכז צילום בכנסת נמצא חיובי לנגיף הקורונה. נפתחה חקירה אפידמיולוגית.

+איך ניצחנו את הקורונה
11:06 20/01/21  |  ציפורה בראבי   |   לרשימה המלאה
המצב הקשה, התחלואה הגבוהה לא מבלבלים אותם, תמיד יהיו מעטים נגד רבים - והם ינצחו  ▪  לבלות ולהמשיך בסדר הרגיל, למרות הקורונה זה לא באמת ניצחון

(לא נוגע בהם [צילום: אוליבר פיטוסי/פלאש 90])
+מתחילת הסגר נרשמו 141,651 דורשי עבודה חדשים
09:40 20/01/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הנפגעים העיקריים: 37,254 עובדי הוראה, חינוך והדרכה נרשמו כדורשי עבודה מאז החל הסגר  ▪  מאז הידוק הסגר נרשמו 80,416 דורשי עבודה חדשים, 57% מכלל הנרשמים
([צילום: שירות התעסוקה])
+שוטר נפגע מאבן שהושלכה במהלך אכיפת התקנות בירושלים
09:28 20/01/21  |  מירב ארד
שוטרים שהוזעקו לפני זמן קצר לשכונת "עזרת תורה" בירושלים בעקבות דיווח אודות הפרת תקנות הקורונה והסגר, הותקפו באבנים. אחת מהאבנים שהושלכו לעבר הניידת ניפצה את חלון הרכב ופגעה בראשו של השוטר שנזקק לטיפול רפואי.

[צילום: דוברות המשטרה]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
משבת: הטסים ארצה יידרשו להציג בדיקת קורונה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
בעוד רוב העם ספון בביתו, מקבל מזון ומצרכים מאחורי הדלת, ונמנע מפגישות משפחתיות, חברתיות, יש אנשים שזה לא נוגע בהם, לא קשור. הם ימשיכו בחגיגות ביתיות, הם יסעו לחו"ל אם יבוא להם, הם יתפללו בתוך בית כנסת מחוברים וצדיקים. הקורונה לא תביס אותם.
שירות התעסוקה מדוח (יום ד', 20.1.21) כי ביממה האחרונה נרשמו 3,256 דורשי עבודה חדשים, כאשר מאז יום ראשון, 27.12.2020 היום בו החל הסגר, נרשמו בסך-הכל 141,651 דורשי עבודה חדשים, ומתוכם 80,716 נרשמו מאז הודק הסגר המהווים 57% מכלל הנרשמים מאז תחילת הסגר השלישי.
20/01/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
כאילו ידיעה תמימה בעיתון כלכלי נטול פניות - "ועדת הלסינקי צפויה להכריז שפייזר עושה בישראל ניסויים בבני אדם ללא אישור". מעבר למילים הקשות עם הקונוטציות המזוויעות שיבץ כלכליסט בכתבה המצורפת של אדריאן פילוט תמונות של קשישים מבועתים וחסרי אונים שיד מרושעת מזריקה להם את התמיסה של פייזר.
8,511 מאומתים חדשים אובחנו אתמול, ושיעור הבדיקות החיוביות נותר גבוה - 9.2% - כך על-פי נתונים שמפרסם (יום ד', 20.1.21) משרד הבריאות. 1,113 חולים מוגדרים במצב, ו-308 מונשמים. מספר הנפטרים מתחילת המגפה עלה ל-4,142. משרד הבריאות מבהיר את הקפיצה במספרים: נבקש לציין שנכון לשעה זו, עודכן על 21 נפטרים אתמול. מעבר לכך, בוצע עידכון למפרע גם עבור פטירות שטרם הוזנו מהקהילה.
20/01/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
בנימין נתניהו. על הפתיחה הפזיזה של המשק אחרי הגל הראשון. על חוסר ההכנה לגל השני. על חוסר ההכנה לגל השלישי. על ניהול ישיבות ממשלה המודלפות בשידור חי. על הרס אמון הציבור. על העדר תקציב מדינה. על הקמת ממשלה מנופחת וטרפוד תפקודה. על בחירות בעיצומה של מגיפה. על הפלגנות וההסתה בעיצומו של משבר חסר תקדים. על ההימנעות מאכיפה במגזר החרדי בשל שיקולים פוליטיים.
20/01/2021  |  איתמר לוין  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
עידן יוסף
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
חיים רמון
חיים רמון
מתוך כ-120 טילים בליסטיים שאירן ירתה לעבר ישראל כ-8 אחוזים הצליחו לחדור את מערך ההגנה הישראלי    לפחות תשעה טילים בליסטיים פגעו במטרותיהם: בסיס נבטים, בו מוצבות כל טייסות ה-F-35 של ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il