|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פחד מרופא שיניים: אסטרטגיות להתמודדות
קבוצת ירדן
פעילויות חווייתיות עם המשפחה בתקופת החגים
נערכים לפריצה [צילום: דוברות המשטרה] שישה נעצרו [צילום: דוברות המשטרה]

אכיפת תקנות הקורונה בבני ברק

שוטרים הותקפו במקלות ובאבנים; <br>המשטרה פרצה לבניין הישיבה

הפורעים הבחינו בניידת אזרחית של המשטרה והחלו להכות בה, לנפץ שמשות ולנקר צמיגים המתקהלים פגעו בשוטרים ואף ניסו לפתוח את דלתות הניידת שוטרת נפגעה באורח קל בעירייה גינו: "מקרה חמור של קבוצת נערים החייבת לתת את הדין על כך"
21/01/2021  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
שברי זכוכית בניידת [צילום: דוברות המשטרה]

ידה הפצועה של השוטרת [צילום: דוברות המשטרה]

שוטרים בקרי רישוי בניידת אזרחית של המשטרה הותקפו בבני ברק באלימות קשה על-ידי חרדים מישיבת "ויז'ניץ-מרכז". בתיעוד מהמקום נראה הרכב האזרחי כששמשותיו מנופצות ודלתותיו פתוחות, כשחרדים מכים ביושבים במכונית. המתקהלים הקיפו את הרכב, מנעו ממנו תנועה ומהתעמתו עם השוטרים.

בעקבות האירוע, מעל 100 שוטרים וכוחות יס״ם פרצו כעבור שעה קלה לבניין הישיבה והחלו בביצוע מעצרים. השוטרים עושים שימוש ברימוני הלם. ההמון התאסף, וחלק מהתושבים הבעירו צמיגים ויידו אבנים לעבר השוטרים. כוחות המשטרה עצרו שישה חשודים בגין הפרות הסדר והם ייחקרו במרחב דן ובהתאם לממצאי החקירה תבחן את הבאתם לדיון מחר בבית המשפט השלום ת"א בבקשה להאריך את מעצרם.

הפורעים הבחינו בניידת בה היו שוטרים בתפקיד - והשליכו אבנים לעברה, ניפצו שמשות וניקרו צמיגים. במשטרה אמרו כי המתקהלים אף ניסו לפתוח את דלתות הניידת, בעוד שהשוטרים שישבו ברכב נאלצו להזעיק כוחות תגבור למקום.

בעקבות האירוע האלים, מסרה המשטרה כי היא "לא תשלים עם הפרות סדר בוטות ופגיעה בסדר הציבורי, תוך סיכון ממשי לשוטרים ותפעל למיצוי הדין עם העבריינים".

בחסידות ויז'ניץ מרכז טוענים כי הבלשים לא הזדהו כשוטרים, תקפו נער שלא עטה מסכה ונכנסו לשטח הפרטי, הנערים סברו כי מדובר באזרחים מתל אביב שהגיעו לעורר פרובוקציות, וכלל לא ידעו שמדובר בשוטרים. מחסידות ויז’ניץ נמסר: "האירוע הערב בבני ברק אינו קשור לחסידות ויז’ניץ בשום צורה. כלי התקשורת נדרשים לדייק ולא לקשר בטעות שום מעשה אלימות לחסידות ויז’ניץ, המתנגדת נחרצות לדרך פסולה זו".

בעיריית בני ברק גינו את התקרית האלימה ומסרו: "העירייה מגנה בכל תוקף את התקרית האלימה הערב כנגד שוטרי משטרת ישראל. אנו במצב של פיקוח נפש וחובת כולנו לעשות הכל כדי למנוע את המשך התחלואה והסכנה הקיומית בעקבותיה. זהו מקרה חמור של קבוצת נערים החייבת לתת את הדין על כך". עוד הוסיפו: "לא ניתן לאירוע החריג הזה להכתים יחסים של כבוד ושיתוף פעולה עם המשטרה וכוחות הביטחון בחודשים האחרונים".

גינויים במערכת הפוליטית

ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) גינה את האלימות, אך בתגובה רפה: "יש לגנות אלימות מכל סוג שהוא ולהבהיר חד-משמעית כי זו לא דרכנו. עם זאת אין מנוס מהתחושה כי המשטרה פועלת תחת לחץ התקשורת, ובמקום להפעיל שיקול דעת נגררת לעימותי רחוב שלא משיגים את צמצום ההתקהלויות אלא את ההפך הגמור, וחבל שכך". נחרץ ממנו היה עמיתו למפלגה, יצחק פינדרוס, שאמר: "כמי שנלחם באלימות המשטרתית חובה הערב לומר בקול ברור - אלימות היא לא דרך התורה. חובה להוקיע ולגנות את חילול שם שמיים שראינו".

יו״ר שס, השר אריה דרעי: "האלימות הקשה הערב בבני ברק, של מספר פורעים נגד שוטרים שהגיעו במסגרת תפקידם לאכוף את הסגר - חמורה ומקוממת. צריך לעצור את הפורעים ולפעול נגדם בכל חומרת הדין. חייבים לשמור על ההנחיות ולהציל חיים. זה בנפשנו". חבר הכנסת משה ארבל (שס) הגיב: "אני מביע זעזוע ושאט נפש מאספסוף מופרע הלבוש כחרדיים שפגעו פיזית בשוטרי משטרת ישראל. אין לברבריות מהסוג הזה מקום במחננו ובחברה חפצת חיים. אני מצפה מרשויות האכיפה למצות את הדין עם פורעים אלו. הם אינם חרדים״.

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה: ‏״האלימות הפרועה שראינו הערב בבני ברק היא פשע נבזי וחילול השם בידי נבלים ברשות התורה. ‏היא לא תעבור בשקט. התגובה בוא תבוא, ומהר. ‏מגבה ומחזק את השוטרות השוטרים הנושאים על גבם את המשימה הקשה וכפויית הטובה של המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה, אכיפת החוק והסדר, והמלחמה בטרור ובפשיעה״.

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד: "זה לא חרדים. זאת חבורת אנרכיסטים שצריכה לסיים את הלילה במעצר ולהישפט בחומרה בהקדם האפשרי. מדינה שפויה לא יכולה לאפשר לדברים כאלה לקרות. זה המחיר שאנחנו משלמים על הרפיסות פוליטית של הממשלה הזאת".

ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת): "כפי שאנו יודעים לצאת נגד המשטרה כאשר היא פועלת באלימות - עלינו לצאת נגד אלימות כלפי שוטרים כאשר הם שומרים על הציבור בעת המגפה. את האלימות הזאת חייבים למגר ולהוקיע. עם זאת, אמירות גזעניות והסתה נגד חרדים או אמירות כי המשטרה צריכה 'להגיב' משל מדובר באויב - יש להוקיע לא פחות".

תקווה חדשה: "נתניהו משלים עם גילויי האלימות נגד שוטרים כפי שהתרחשו הערב בבני ברק כחלק מאוזלת היד הכללית שלו נגד גילויי אלימות וכחלק מהברדק הכללי במדינה. ממשלת תקווה חדשה בראשות גדעון סער תאכוף את החוק בכל המדינה ובכל הנושאים ללא פשרות ותביא ליציבות למדינת ישראל".

עימותים עם שוטרים התרחשו בימים האחרונים בבני ברק, במודיעין עילית ובבית שמש, בעיקר במהלך נסיונות לפתוח מוסדות חינוך.

צילום: משטרת ישראל


תאריך:  21/01/2021   |   עודכן:  22/01/2021
עידן יוסף
+תוכנית לחיסון בני 16 עד 18 - בשבוע הבא
10:43 22/01/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מנכ"ל משרד הבריאות אימץ את מסקנות ועדת התיעדוף בראשות ד"ר בעז לב, שהמליצה על חיסון תלמידי ותלמידות כיתות י"א וי"ב  ▪  גם תלמידי י"ב שעברו את גיל 18 יקבלו חיסון
פרופ' חזי לוי. אימץ את ההמלצה [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
צוות משותף עם קופות החולים יגבש תוכנית [צילום: רוס פרנקלין, AP]
+נתניהו מגנה את אלימות החסידים בב"ב: "נפעל ביד קשה"
00:36 22/01/21  |  עידן יוסף
ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני מגנה בכל תוקף את האלימות כלפי כוחות משטרת ישראל שפעלו בבני ברק ומחזק את ידי גורמי האכיפה שדואגים לשמור על תקנות משרד הבריאות שמצילות חיים. אנו נפעל ביד קשה נגד מפרי החוק, בראש ובראשונה נגד מי שהרים את ידו נגד השוטרות והשוטרים שלנו. אני קורא לכל אזרחי ישראל, בלי יוצא מן הכלל - שימרו על ההנחיות!".
+הצעקה
00:11 22/01/21  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
המתפלל בחצר בית הכנסת צועק תנו למתפללים הסגורים בבתיהם לפקוד את בית הכנסת  ▪  אמו של עובד הבניין צועקת חזקו את הפיגומים, אל תתנו לו ליפול אל מותו  ▪  האבא של הנער שנרצח צועק אל תתנו לנקמת הדם מקום רוצים לחיות
([צילום: נתי שוחט/פלאש 90])
+אישה הרה נדבקה בקורונה ומצבה קשה
23:48 21/01/21  |  עידן יוסף
אם לשלושה (28) ממודיעין עילית הנמצאת בהריון הועברה הערב לטיפול נמרץ לאחר שנדבקה בקורונה. מצבה קשה.
+ממשל ביידן יוצא למלחמה נגד הקורונה
23:16 21/01/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ביידן חתם על 12 צווים נשיאותיים, הכוללים חובת מסיכות בשדות תעופה ובתחבורה בין מדינות, חובת בידוד לתיירים הנכנסים לארה"ב, הקמת מרכזי חיסון המוניים, סיוע בייצור הציוד הנלווה לחיסונים ורכישת ציוד לקראת פתיחה מחדש של בתי הספר
ביידן חותם על הצווים [צילום: אלכס ברנדון, AP]
תוכנית בת 200 עמודים [צילום: אלכס ברנדון, AP]
+ההמלצה: לחסן גם בני 16 עד 18
21:04 21/01/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ועדת התיעדוף המליצה לחסן תלמידי תיכון בגילאי 16 עד 18, ולהימנע מחיסון אנשים בני פחות מ-40  ▪  ההחלטה הסופית בנושא - של מנכ"ל משרד הבריאות
הערכה להאטה בקצב החיסונים בעוד שבוע וחצי [צילום: צפריר אביוב/AP]
המטרה - בגרויות ללא בידודים [צילום: יוסי זלינגר/פלאש 90]
+עיכוב של שבוע צפוי בהגעת משלוח החיסונים
19:48 21/01/21  |  
קופות החולים עודכנו כי צפויים עיכובים בקבלת החיסונים בשבוע שבין החודשים ינואר לפברואר. בעדכון שנמסר לקופות החולים נכתב כי "מספר המתחסנים בישראל צפוי לרדת מ-1.2 מיליון בשבוע ל-600 אלף" (חדשות 12).
+תותר הפעלת אוטובוס לא נגיש בקו עירוני
19:08 21/01/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בשל מגבלת התפוסה בתחבורה הציבורית יתאפשר למפעילים לתגבר את השירות העירוני  ▪  התנאים: השארת תדירות האוטובוסים הנגישים ופיזור שעות התגבור
([צילום: יוסי אלוני/פלאש 90])
+מה הדהים אותם במלונית הקורונה הישיבתית
18:28 21/01/21  |  מנחם רהט   |   לרשימה המלאה
בניגוד למה שסיפרו לבחורי הישיבות החרדיות, שהם עצמם 'פך השמן הטהור' בניגוד ל'מיזרוחניקעס' החלשים בלימוד ובמצוות, הם גילו במלונית הקורונה, שההפך הוא הנכון  ▪  יש ממי ללמוד - מהסרוגים  ▪  עדות מבפנים
(אחים אבודים [צילום: דוד כהן/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שוטרים הותקפו במקלות ובאבנים; המשטרה פרצה לבניין הישיבה
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
רק שאלה...
21/01/21 22:45
2
יהודי חרד
22/01/21 00:11
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
ועדת התיעדוף במשרד הבריאות, הקובעת את סדרי העדיפות במתן החיסונים נגד קורונה, המליצה (יום ה', 21.1.21) להרחיב את החיסונים גם לתלמידי תיכון בגילאי 16 עד 18. זאת, על-מנת שניתן יהיה לאפשר חזרה מלאה שלהם לבחינות הבגרות מבלי שיסתכנו בהידבקות בקורונה.
21/01/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
שרת התחבורה מירי רגב ושר האוצר ישראל כ"ץ צפויים לחתום על תקנות שיאפשרו שימוש באוטובוסים בין-עירוניים שאינם מונגשים לבעלי מוגבלויות בקווים עירוניים. כיום מחויבים מפעילי התחבורה הציבורית להפעיל את השירות העירוני רק באמצעות אוטובוסים מונגשים, אך חובה שכזו אינה חלה בקווים בין-עירוניים.
21/01/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
רעידת אדמה. לא פחות. זה מה שחוללה המלונית הייחודית לבחורי ישיבות, שמופעלת במלון דן פנורמה בירושלים. כל כך עמוק היה הזעזוע, שבעטיו נתבקשו גדולי הציבור החרדי, לפרסם קריאה להרחקת בחורי הישיבות החרדיות מן המלונית הישיבתית.
21/01/2021  |  מנחם רהט  |   יומני בלוגרים
רה"מ בנימין נצניהו הסכים לפתוח את עולם התרבות מתחילת חודש פברואר. בפגישה שנערכה עם נציגי ענף התרבות הוחלט כי במתווה החזרה תותר תפוסה של 75% קהל באולמות ובאירועים בחוץ. הצופים יורשו להיכנס לאולמות בתנאי שיהיה בידם דרכון ירוק וכל מי שעבד בדיקה שלילית 72 שעות לפני האירוע. ביום ראשון הקרוב יתכנס צוות ההובלה לשולחנות עגולים עם הצוות המקצועי על-מנת לקדם תהליכים מדויקים למתווים שנידונו בפגישה.
21/01/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
שירות התעסוקה מדווח (יום ה', 21.1.21) כי ביממה האחרונה נרשמו 2,948 דורשי עבודה חדשים, כאשר מאז יום ראשון, 27.12.2020 היום בו החל הסגר, נרשמו בסך-הכל 144,599 דורשי עבודה חדשים, ומתוכם 83,364 נרשמו מאז הודק הסגר (7.1.2021) המהווים 57.6% מכלל הנרשמים מאז תחילת הסגר השלישי. לאור הארכת הסגר, מעריך שירות התעסוקה כי מספר הנרשמים החדשים בשבוע הבא צפוי לעמוד על כ 20,000.
21/01/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
הסבר אפשרי למחדל המבצעי של ה-7 באוקטובר; הניצחון האמריקני במלחמת העצמאות בקרב יורקטאון שבווירג'יניה בשנת 1781; כיבוש גשר הדנובה ליד וינה בשנת 1805; כשלון נפוליאון ברוסיה בשנת 1812;...
מנחם רהט
מנחם רהט
קידוש השם של הלוחמים הסרוגים, שמקירבם באו כמחצית מנופלי המלחמה, לעומת חילול השם שנוצר מחמת ההשתמטות ההמונית ממצווה מדאורייתא, להצלת ישראל מיד צר    אבל 'גדול קידוש השם מחילול השם' &...
ירון פרידמן
ירון פרידמן  |  
חזרה לפילוג הפוליטי שהיה לפני השבעה באוקטובר, התחמקות מקבלת אחריות למצב, משבר מנהיגות ועוד - לא מדובר בישראל אלא בוויכוח הפנים-פלשתיני. פרשן מצרי מתאר בדרכו את המתיחות בין שני הפלג...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il