חברת אורבינקס אלארטי מבקשת (21.1.21) מבית המשפט המחוזי בתל אביב לפסול את הצעותיהן של TMT תל אביב וסיטי טראם במכרזי הקו הירוק והקו הסגול של הרכבת הקלה בתל אביב. גם העותרת מתמודדת במכרז זה.
בעתירה נאמר כי אלסטום תחבורה היא מבעליה של TMT וספק הניסיון העיקרי שלה, ואילו בומברדיה היא ספק הניסיון העיקרי של סיטי טראם ובעלת אחזקות בקבלני ההקמה והתחזוקה שלה. אלא ששתי החברות מצויות בהליכי מיזוג, ולכן בפועל אינן מתמודדות זו מול זו במכרז, אלא לכאורה משתפות פעולה זו עם זו. בימים אלו מושלמת עסקת המיזוג, ופעילותה של בומברדיה מתמזגת לתוך פעילותה של אלסטום, כך שתהיה חברה ממוזגת אחת שתשתתף במכרז להקמת תשתית תחבורה בעלת חשיבות לאומית בעלות כוללת של עשרות מיליארדי שקלים. זאת, תוך הפרה בוטה של דיני המכרזים ושל עקרון השוויון בין המתחרים במכרז - נטען בעתירה.
על-פי הוראות המכרז, אומרת העותרת, משתתף (מציע, בעל מניות במציע, ספק ניסיון, או ערב) אינו רשאי להשתתף ביותר מהצעה אחת. אלא ששתיים מבין המציעות במכרז מפרות הוראה בסיסית, ועצימת העיניים של ועדת המכרזים מול מצב זה עלולה להעלות למשלם המיסים מאות מיליוני שקלים. לדברי העותרת, למיזוג בין בומברדיה ואלסטום תהיה השפעה תחרותית קשה על ההליך המכרזי, תקים להן יתרון לא הוגן ותפגע באופן חמור בשוויון בין המציעות.
לדברי העותרת, מאחר ששלבי ההבהרות וההתמחרות במכרז יתרחשו לאחר השלמת המיזוג, אין סבירות בהנחת ועדת המכרזים לפיה הסביבה התחרותית ועקרון השוויון יישמרו. עוד היא אומרת כי ועדת המכרזים נמנעה עד כה מלהעביר לידיה את כל הפרוטוקולים והתכתובות בקשר להחלטה שלא לפסול את הצעותיהן של TMT ו-סיטי טראם. העתירה הוגשה באמצעות עוה"ד תמר תורג'מן-קדם וגל קרמר-גולדשטיין, וטרם הוגשו תגובות נת"ע, אלסטום ובומברדיה.