|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
איפה כדאי ללמוד בינה מלאכותית?
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון

ח"כים: למנות את איל בן-ראובן לראש אגף השיקום

אלזה ביסמוט, אשתו של לוחם המתמודד עם הלם קרב: "כל הבית נשאב לפוסט טראומה. הילדים איבדו את אבא ובדרך לאבד גם אותי. אני באפיסת כוחות"
24/01/2021  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
איל בן-ראובן [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

ועדת המשנה של ועדת העבודה והרווחה לעניין הטיפול והסיוע לנפגעי הלם קרב התכנסה (יום ד', 20.1.21) לדיון בצורך למינוי קבוע לראש האגף לשיקום נכים במשרד הביטחון לאחר שתא"ל (מיל') חזי משיטה עזב את התפקיד. איתמר גרף, שמונה למ"מ ראש האגף, אמר בדיון כי הוא לא יוכל להחזיק בתפקיד וכי לאחר שוועדת הבוחנים פסלה את המועמדים שניגשו למכרז מתוך שירות המדינה, מנכ"ל משרד הביטחון יפעל בתיאום עם נציבות שירות המדינה לאתר את האיש שהכי מתאים לתפקיד. יו"ר הוועדה, ח"כ אופיר סופר וחברי הכנסת עוזי דיין ואבי דיכטר הביעו בוועדה תמיכה במינוי לתפקיד של אלוף (מיל') חכ"ל איל בן ראובן, שעמד בראשות הוועדה לבחינת התפקוד של אגף השיקום.

היו"ר סופר אמר בדיון: "היה חשוב לקיים את הדיון על-אף הימים האלו בעקבות כך שאין מנהל קבוע לאגף השיקום במשרד הביטחון. מנכ"ל משרד הביטחון אמר לי שהם לא בחרו כרגע מנהל אגף שיקום כי מעוניינים להביא לשם מישהו מאוד מתאים. הסוגיה היא מורכבת בגלל כל ההבט החוקי של איך מתנהלים מכרזים – על כזה דבר לא ניתן לחכות לכל התהליכים. זה תפקיד חירום. אפגש היום עם נציב שירות המדינה למצוא פתרונות יצירתיים איך ניתן להגיע למינוי קבוע ואיכותי בהקדם. מינוי שמועד לאנשים שעשו את כל היקר להם עבור מדינת ישראל. מסתבר שהשבוע סופסוף חלה התקדמות משמעותית במקרה של הכרה של נפגע הלם שכבר חצי שנה על חוף הים באילת. נחשפתי לעבודה המשמעותית והמדהימה של ארגונים ומיזמים כאלו שמגיעים אל פגועי ההלם ודואגים להם. ארגון נכי צה"ל וחברים נוספים, חשוב שהם יהיו חלק מהסיוע לשיקום אבל את כל העבודה הזאת המדינה צריכה לעשות ולא אנשים פרטיים".

ח"כ עוזי דיין סיפר כי נפגש בנושא אגף השיקום בחודש האחרון עם ראש הממשלה. לדבריו, "אין כל טעם לעוד דיבורים. כל המילים כבר נאמרו ואנו במצב שלא יעזור להגיד עוד מילים קשות כאלו. צריך לעבור לשאלה מה אני עושה בנושא הזה. ראש הממשלה הוא הפתרון וזה המחויבות שלו. בפגישת עבודה עם ראש הממשלה בעניין, מיקדתי בה את כל הדברים שניתן לעשות עכשיו ומיד. קורא למנות את אחד מהאנשים האלו לתפקיד: איל בן ראובן, עמוס בן חיים או מורנו. צריך לדאוג במינוי כזה להתחייבות שכל הכסף יגיע ויוקצה לזה".

ח"כ אבי דיכטר אמר: "אנחנו ככנסת שואלים איך יכול להיות שהמדינה מתקצבת את אגף השיקום ב2.8 מיליארד שקל ולמרות הכל אנחנו חוטפים כתב אישום שניצנים ממנו הושמעו כאן בוועדה. אגף השיקום חייב לעבור פירוק והרכבה, כמו שהיה בדיוק אותה הבעיה באגף משפחות חללי צה"ל והיום זה אגף שמתפקד סביר. איל בן ראובן הוא האיש שצריך לעמוד בתפקיד זה".

ח"כ משה אבוטבול: "מבזה אותנו שאנשים שמסרו את נפשם למען המדינה צריכים לעשות כאן לובי בכנסת. נורא שהגענו למחוזות כאלו. ראש אגף השיקום צריך להיות אדם שפנוי 24 שעות כיצד להיטיב עם האנשים האלו ולקום בבוקר ולחשוב מה עוד לא עשיתי למען אנשים האלו".

ח"כ מיכל קוטלר וונש: "מדינת ישראל מפקירה את הנושא של המשבר הנפשי וזו המגיפה השקטה שפוגעת בעולם כולו. ללא שינוי תפיסתי עמוק של מהו משבר נפשי, לא נתקדם. מדינת ישראל לא מגדירה את ההתמכרות כמחלה ואנחנו בדיילי של עשור".

אבי אבוטבול, אב לשני נכי צה"ל, אמר בוועדה: "היד שמצדיעה לחיילי צה"ל, אינה היד שמצדיעה לנכים – היד שמצדיעה לנכים זו יד זדונית ונקמנית. לאגף השיקום אין תקציבים והוא כסוס מת. המדינה קיימת מעל 70 שנה ובכל הזמן הזה לא מצאו להסדיר את היחסים בין נכי צה"ל למשרד הביטחון. 10 שנים כולם בכנסת מלאי רצון טוב והתוצאה היא כישלון. מנכ"ל שלא מביא תוצאות הולך הביתה אבל זה לא קרה בצה"ל. נכי צה"ל הם הכדור שכולם בועטים בו עד שנהפך לקטן. לא אכפת לאף אחד מנכי צה"ל. איפה כל נציגי הציבור. נכי צה"ל שלא מקבלים טיפול גורמים לכך שילדיהם ונכדיהם לא יתגייסו לצה"ל. זה פגיעה בביטחון המדינה. נכי צה"ל קונים מכספם את התרופות עד שמקבלים את הכסף מאגף השיקום. זה חמישה חודשים של גירעון תקציבי. נכי צה"ל צריכים להחליט או תרופות או שכ"ד. אתם יודעים כמה נכי צהל סילקו אותם בגלל שלא היה כסף לשכ"ד? אתם יודעים כמה התאבדו?"

אלזה ביסמוט, אשתו של לוחם המתמודד עם הלם קרב, סיפרה בכאב בוועדה על חייה, "יאיר בעלי פצוע מחומת מגן לפני קרוב ל20 שנה. והדם שלנו - משפחות תמימות דורי דורות שעזבו הכל והאמינו בעם שמקדש החיים רק באחרונה – על הידיים שלכם, אנשי אגף השיקום. אתם דואגים לגייס ולשלוח לקרב אך גם לוודא הריגה של נפצעים בשדה. חיילים נשלחים לקרב תובעים עזרה בסיסית אחרי שהופקרו כדי להתגבר על כל השחור הזה. תחושת הבגידה שהם וכולנו נושאים, היא קשה מאוד.

"הם בחייהם ציוו לנו למות, ציוו לנו לא להתגייס ולפחד. אנו ללא יכולת נפשית לעמוד מולכם. עד היום אנחנו לא מצליחים להתייצב ולבנות זוגיות וחיים. הפכנו להיות מטפלות הסעד של הבעלים שלנו, אנחנו מקיימים ארוחות שבת לבד, קפה של ערב זוגי ודאי לא קיים. זה לחיות עם איש שלמד לא להרגיש. בעלי אמר בראיון לא מזמן שעדיף היה למות.
יש לו מלחמה לפתוח את העיניים כל בוקר. כל הבית נשאב לפוסט טראומה שלו, בית חרדתי. הם מריחים את הדם באוויר. הם חיים בתודעת הקרב שלהם. הם פצועים בעצמם.
לו רק הייתם מלווים את כולנו כגוף אחד ומסבירים שלא יתביישו לפנות לעזרה לפני שהמצב מחמיר, הם לא היו מחכים עד היום. מדובר בחיילים הכי חזקים. מלח הארץ. ומול כל זה עומד מערך מסורבל ומכוון שבא לייאש אנשים שמיואשים ממילא. הילדים איבדו את האבא ובדרך לאבד גם אותי. אני באפיסת כוחות.

"תעזרו לנו עבורנו ועבורכם. בלי הבנים שלנו, אין אותנו. בלי אמון הציבור מחדש לא תצליחו לגייס את דור העתיד. תנתקו אותנו ממכונות ההנשמה עד שנוכל לנשום בכוחות עצמינו. תיקחו אחריות ותתקנו. לא נשתוק עוד על הדברים. אנחנו מוחים על החיים שלנו. אם נצטרך נתבע תביעה ייצוגית שכמותה לא נראתה עוד. תקימו מערך לשירות המשפחות, תנגישו מידע ותהיו קשובים לבקשות של המשפחות", דבריה.

יו"ר ארגון נכי צה"ל, עו"ד עידן קלימן: "צריך אחת ולתמיד לבחון את הסיפור עם נכי צה"ל – האם צריכים להישאר במשרד הביטחון או לעבור לרשות אחרת ותחת משרד ראש הממשלה. קיימנו מעל 65 פגישות באחרונה על הטענות הקשות שיש לנו כנגד אגף השיקום. לא התקדמנו בכלום ובצער גדול אנחנו בהנהגת הארגון נצא למחאה ברחובות. כשמשרד הביטחון לבד באירוע זה לא יצליח - הסיפור של טילים מול כסאות גלגלים ונשק מול פרוטזות יישאר ונכי צהל ימשיכו להיות שק החבטות של כולם ולא נתקדם לשום מקום. אנחנו בהנהגת הארגון נחושים להביא את השינוי. צוחקים עלינו, יוצאים נגדנו אבל כמו שלימדו אותנו להיות לוחמים בצה"ל: אנחנו נלחמים עד הסוף".

נחום פרידמן מעמותת "בשביל המחר" אמר כי הוא הדוגמה לכך שאם קצת עזרה אנשים יכולים לפרוח, "הסתובבתי מת ואני לא איש חלש וכן לא כל מי שיש לו פוסט טראומה ונשלח להילחם להציל את המדינה, הוא לא כזה. תפתחו בשטח מרכזים לאנשים שבהם יש אנשי טיפול. לא הכל זה מענה אשפוזי. לא כולם בהגדרה הקלינית. הגיע הזמן לשים לזה סוף. ככה אנשים יפרחו ולא יתאבדו כמו רבים מחבריי".

העיתונאית לי נעים סיפרה לוועדה כי בעקבות התחקירים שעשתה, נחשפה למבול פניות וסיפורים, "לא האמנתי לרגע שמדובר במשהו שקיים אצל כ"כ הרבה נכי צה"ל. חשבנו זה משהו קטן ושולי של כאלו שנפלו בין הכסאות. קיבלנו עשרות תגובות וזעקות של משפחות שמספרים על מערכת אטומה שנותנת את ההרגשה של גנבים ורמאים".

מ"מ ראש אגף השיקום במשרד הביטחון, איתמר צורף: "אני אמלא את התפקיד כל עוד לא ימונה מישהו אחר לתפקיד. זה ברור שחייבים למנות מישהו. התהליך הסתיים בתוך משרד הביטחון. יצאו למכרז בתוך משרדי הממשלה וועדת הבוחנים לא החליטה לבחור אחד מהמעומדים. המנכ"ל מחויב למצוא את האיש הכי מתאים לתפקיד והוא לא הולך להתפשר. ייתכן שיפנו קודם לפורשי צבא משטרה ושב"ס. הנושא בבדיקה. נעבוד עם הנציבות לשנס מתנים ולמצוא את האדם הכי מתאים לתפקיד.

"חשוב לומר: איש לא קם בבוקר לא להתעמר ולא להתעלל בנכי צה"ל. יש במשרד 24 אגפים וזה האגף הכי חשוב של משרד הביטחון. אנחנו צריכים להיות ביחד עם הנכים ולחשוב בצוותא איך לשפר ולעשות. נבדוק עכשיו את התהליכים ואת כל הוועדות הרפואיות. הכל יהיה מהר וקצר ומותאם לעידן וכמו שביטוח לאומי וקופות חולים השתנו, גם אנחנו נהיה שם ונעמוד במשימה ונשנה את המציאות. בשם המנכ"ל אמיר אשל שבחו"ל ולא יכול לביות בדיון, אני אומר שהוא מחויב לשנות את המציאות עבור נכי צה"ל. נשנה עד שנגיע למצב הנדרש. אפעל שכל הלום קרב יוכל לעשות פעולה לפי החלטתו כדי לשפר את המצב שלו. מאמין בלגעת באנשים ולחבק אותם. נקים מוקד טלפוני עבור הלומי קרב. אנחנו בהחלט נאמץ את דוח בן ראובן – אולי בתזוזה קטנה ימינה ושמאלה".

תאריך:  24/01/2021   |   עודכן:  24/01/2021
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אופיר סופר / Ofir  Sofer   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   איל בן-ראובן   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אמיר אשל   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עוזי דיין / Uzi  Dayan   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ח"כים: למנות את איל בן-ראובן לראש אגף השיקום
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מילואימניק בעבר
24/01/21 16:09
 
'קגכרא
24/01/21 23:17
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
מזכיר הממשלה צחי ברוורמן פנה (יום ד', 20.1.21) במכתב רשמי ליו"ר הכנסת יריב לוין ובו ביקש לקדם את חוק הקנסות בהקדם האפשרי.
20/01/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכנסת אישרה (יום ד', 20.1.21) את בקשת ח"כ בצלאל סמוטריץ' להתפלגות סיעתו, סיעת "האיחוד הלאומי" מסיעת "ימינה".
20/01/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
במהלך הפגנה בנצרת נגד ביקורו בעיר של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הרחיקה המשטרה שלושה חברי כנסת של הרשימה המשותפת - מטאנס שחאדה, סונדוס סאלח והיבא יזבק. השוטרים תפסו את חברי הכנסת בגופם. מדובר בהפרה של החסינות הפרלמנטרית המהותית.
13/01/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
בעקבות דחיית כניסתו לתוקף של חוק המידע הפלילי, העוסק בין היתר בקיצור תקופת המרשם הפלילי, דנה (יום ד', 13.1.21) הוועדה בתיקון חלק מסעיפי החוק שנדחה ושילובם בחוק המרשם הפלילי הקיים, ובהם הוראות בדבר מניעת זליגת מידע, אמות המידה לשקילת המידע בידי הגופים הזכאים לכך ועוד. כמו-כן, הוועדה אמורה לבחון האם להשאיר את העיצום הפלילית שנקבעה בחוק - של שנת מאסר על שימוש אסור במידע, או לשנותה לאיסור נורמטיבי שאינו פלילי.
13/01/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
אדוני היושב-ראש, חבריי חברי הכנסת, אני עומד כאן על הדוכן הזה ומתקשה לעכל את הרגע. אני חושב על אותו ילד קטן, מגמגם, שנולד בעיר קפואה במחוז נידח בסיביר והגיע לרגע הזה. אני חושב על הילדות בצל השבר הגדול של פירוק ברית המועצות, בצל המשבר הכלכלי, על החנויות הריקות, על חוסר הוודאות שעטף אותנו בכל רגע. אני חושב על הוריי היקרים מריה וניקולאי, על אחותי הבכורה מרינה, שדאגו להעניק לי את המעטפת החמה בתנאים בלתי אפשריים.
12/01/2021  |  ולדימיר בליאק  |   נאומים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יואב יצחק
יואב יצחק
החל שלב ההוכחות בקובלנה שהגיש ליברמן נגד כמיסה    כבר עתה נראה: טיעוניו של כמיסה, לפיהם ליברמן הזמין כביכול רצח של סנדו מזור, ייוותרו בגדר סיפורי בדים    האמת הפשוטה: כמיסה ניסה להוצ...
בלפור חקק
בלפור חקק
הספר מסכם קריירה מפוארת כאיש תקשורת בכיר, שזכה להישגים רבים בשל כישרונותיו אך ידע כל חייו שיש משימה אחת שלא יוכל לברוח ממנה: לקום לספר את הסיפור המשפחתי, להסיר את כתם הנידוי
אלי אלון
אלי אלון
כבר בתחילת שנות ה-20 הגתה עדה פישמן רעיון להקמת "משק פועלות גדול "- חווה להכשרה חקלאית, למאתיים פועלות אשר יוכשרו מדי שנתיים במקום    ב-1929 נחרשה האדמה לראשונה והוחל במרץ בעבודות ת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il