|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
איפה כדאי ללמוד בינה מלאכותית?
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

בג"ץ ממשיך להפלות לטובה את אליעד שרגא

שני הרכבים בראשותו של פוגלמן: האחד לא הטיל הוצאות בעתירה התנועה לאיכות השלטון שהפרה פסיקה קודמת של בג"ץ; השני הטיל הוצאות על התנועה לטוהר המידות
24/01/2021  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   בחירות 2021   |   תגובות
פוגלמן. מי כן ומי לא [צילום: הרשות השופטת]

שימוע לדרעי על שלוש עבירות מס
איתמר לוין
החשדות: דרעי ואחיו שלמה דרעי מסרו לרשות המיסים דיווח כוזב על העברת קרקע בגבעת שאול; דרעי קיבל מקרן אמריקנית 630,000 שקל כנגד חשבוניות כוזבות של אחיו; וקיבל 280,000 שקל מחברת אגד ומשה הבא עליהם לא דיווח לרשות המיסים * רוב החשדות שיוחסו לדרעי מאז 2016 לא הבשילו לכדי שימוע
לרשימה המלאה

שוב: אליעד שרגא לא ישלם
איתמר לוין
בג"ץ פסק ששלושה ליקויים משמעותיים נפלו בהתנהלותה של התנועה לאיכות השלטון בעתירה בנוגע למימון הגנתו של נתניהו - אך נמנע מלהטיל עליה הוצאות
לרשימה המלאה

בג"ץ דחה בשלוש השנים האחרונות 83% מעתירות התנועה לאיכות השלטון
איתמר לוין
קיבל רק שלוש מבין 17 העתירות של התנועה - וגם זאת לא בצורה מלאה * התנועה, המסתמכת על תרומות ב-5 מיליון שקל בשנה, לא מדווחת לחבריה ולתומכיה על כשלונותיה * בג"ץ לא חייב את התנועה בהוצאות אפילו לא פעם אחת, וכך מאפשר לשרגא להמשיך להלך אימים על הרשויות, לגרום להוצאת כספים מיותרים ולעכב יישום של החלטות
לרשימה המלאה

נכה צה"ל ואליעד שרגא הפסידו בבג"ץ. נחשו מי חויב בהוצאות
איתמר לוין
השופטים יצחק עמית, אורי שהם וג'ורג' קרא דחו באותו יום שתי עתירות שביקשו להורות על פתיחת חקירות. התנועה לאיכות השלטון ביקשה לחקור את היבטי ההגבלים של פרשה 2000 ולא חויבה בהוצאות. נכה צה"ל שביקש לחקור פסיכיאטר חויב לשלם לו 2,000 שקל
לרשימה המלאה

בג"ץ ממשיך להימנע מהטלת הוצאות על התנועה לאיכות השלטון בראשותו של אליעד שרגא, בעוד הוא מטיל הוצאות על עותרים ציבוריים אחרים. היום (24.1.21) ניתנו שתי החלטות כאלו בידי שני הרכבים שבראשם עמד השופט עוזי פוגלמן, אשר כתב את חוות הדעת בעניינה של התנועה לאיכות השלטון והסכים עם השופט יוסף אלרון במקרה השני.

פוגלמן דחה על הסף את עתירתה של התנועה נגד הסדרי תקציב המדינה שנקבעו בסוף דצמבר, כולל התקציב ההמשכי והקצאת 50 מיליארד שקל למאבק בקורונה. הוא קובע, כי העתירה לוקה בכך שהתנועה לא מיצתה את ההליכים לפני שהגישה אותה, שכן היא כלל לא פנתה לכנסת. התנועה טענה, כי אין חובה למצות את ההליכים כאשר תוקפים הליכים חוקתיים - אך פוגלמן מראה שבג"ץ פסק שוב ושוב שקיימת חובה כזאת, כולל בעתירות של התנועה עצמה וכולל בחודשים האחרונים. כלומר: התנועה התעלמה מפסיקת בג"ץ והציגה שוב עמדה שכבר נדחתה פעמים רבות.

עוד טענה התנועה, כי היא העבירה נייר עמדה בנושא למשרדי הממשלה הרלוונטיים ונציגיה נכחו (באמצעות הזום) בישיבת ועדת הכספים שדנה בחוק. פוגלמן מגיב: "מבלי לקבוע מסמרות בשאלה אם מעורבות משמעותית של עותר בהליך החקיקה תחשב, כשלעצמה, מיצוי הליכים מספק – איני סבור כי מעורבות העותרת בחקיקת התיקונים במקרה דנן עולה כדי מיצוי כאמור". למרות זאת, כאמור, לא חויבה התנועה בהוצאות. השופטים ענת ברון וג'ורג' קרא הסכימו עם פוגלמן. את התנועה ייצגו שרגא ועוה"ד אריאל ברזילי וחן שופן, את המדינה ייצג עו"ד רועי שויקה, ואת הכנסת - עו"ד אביטל סומפולינסקי.

לעומת זאת, התנועה לטוהר המידות תשלם הוצאות בסך 3,000 שקל משום שהתעקשה לעמוד על עתירתה נגד השר אריה דרעי, למרות שזו התייתרה לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הודיע על זימונו של דרעי לשימוע בחשד לעבירות מס. התנועה ביקשה להורות למנדלבליט להעמיד לדין את דרעי, לאחר שבשנת 2016 נפתחה נגדו חקירה בחשד לעבירות שוחד, מס והלבנת הון, ובשנת 2018 הודיעה המשטרה שיש ראיות לכאורה נגדו בעבירות אלו. התנועה טענה, כי משך הזמן שחלף חורג מהוראות היועץ המשפטי בנוגע לטיפול בתיקים, וכי קיימת חשיבות רבה בהכרעה כעת לנוכח הבחירות הקרובות.

לפני שבועיים הודיע מנדלבליט על זימונו של דרעי לשימוע (ראו קישור משמאל), ולאור זאת טענו גם הוא וגם דרעי שהעתירה התייתרה. התנועה טענה, כי יש מקום להכריע בעתירה, משום שהיא ביקשה הכרעה סופית - בעוד השימוע הוא שלב ביניים בלבד. היא גם ביקשה, שאם בג"ץ ימחק את עתירתה - הוא יפסוק הוצאות לטובתה, שכן לשיטתה החלטתו של מנדלבליט נובעת מן העתירה. כאמור, אלרון פסק ההפך:

"אין לקבל את הטענה, המאולצת במידה רבה, לפיה כל עוד לא מדובר ב'החלטה סופית' יש מקום להוסיף ולברר את העתירה. עריכת שימוע למשיב 2 בטרם קבלת החלטה על העמדתו לדין הינה בהתאם להוראות הדין ולהנחיות פרקליט המדינה, ואין בעצם קיומו של השימוע כדי לשנות מן העובדה שהעתירה, במתכונתה הנוכחית, מיצתה את עצמה... משהוסיפה העותרת לעמוד על עתירתה גם לאחר שהתייתר הסעד המבוקש בה, היא תישא בהוצאות המשיבים בסך 1,500 שקל כל אחד". בעתירה זו הסכים פוגלמן (לצידו של השופט אלכס שטיין) עם אלרון. את התנועה ייצגו עוה"ד אביה אלף, בועז ארד ועומר מקייס; את מנדלבליט ייצגו עוה"ד ערין ספדי-עטילה ויונתן קרמר; ואת דרעי - עוה"ד נבות תל-צור ואלדן דולב.
בג"ץ 9172/20, התנועה לטוהר המידות נ' היועץ המשפטי לממשלה ואח' / פס"ד
מחיקת עתירה שביקשה לחייב את היועץ המשפטי לקבל החלטה בעניינו של אריה דרעי
בג"ץ 267/21, התנועה לאיכות השלטון נ' שר האוצר ואח' / פס"ד
דחייה על הסף של עתירה נגד הסדרי התקציב לשנת 2021

תאריך:  24/01/2021   |   עודכן:  24/01/2021
איתמר לוין
+חברת כנסת מכחול לבן צפויה לערוק למפלגתו של סער
23:02 24/01/21  |  עידן יוסף
ח״כ הילה שי וזאן מכחול לבן במגעים להצטרפות לתקווה חדשה (חדשות 12).
+סקר: הליכוד עולה, אך גוש הימין נחלש
20:59 24/01/21  |  עידן יוסף
יאיר לפיד עוקף לראשונה את גדעון סער. סקר חדשות 13: הליכוד 32; יש עתיד 18; תקווה חדשה 14; הרשימה המשותפת, ימינה 10; יהדות התורה 7; שס, ישראל ביתנו 6; מרצ 5; כחול לבן, הישראלים, העבודה 4. על-פי הסקר, מקבל גוש הימין (ללא ליברמן) 69 מושבים, וללא סער - רק 55.
+ליברמן רומז: איש באוצר לא עמל על התוכנית הכלכלית
20:08 24/01/21  |  עידן יוסף
יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן: "ראש הממשלה טוען שנציגו במשרד האוצר, ישראל כ"ץ, עמל הרבה על התוכנית הכלכלית ואני תוהה אם אף אחד במשרד האוצר לא מכיר את התוכנית מי עבד עליה בדיוק?".
+מרב מיכאלי נבחרה לראשות העבודה
19:24 24/01/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מועמדו של עמיר פרץ קיבל רק 19% ויתר המועמדים השתרכו הרחק מאחור  ▪  בהצהרה לאחר זכייתה: "אני פותחת את הגשת המועמדות לרשימה לכנסת מטעם העבודה - לכל מי שרוצה"
[צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+נתניהו וכ"ץ: מענקים לכל אזרח
19:00 24/01/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה ושר האוצר הציגו תוכנית בת 9 חלקים למתן מענקים לאזרחי ישראל  ▪  התוכנית הוצגה למרות התנגדות של גורמים מקצועיים באוצר ושל היועמ"ש  ▪  בדומה לסגר הראשון והשני יינתנו מענקים בעלות כוללת של מיליארדי שקלים לכל אזרחי ישראל עד העשירון השביעי
(נתניהו וכ"ץ. מענקים בעלות של מיליארדים)
+נתניהו וכ"ץ יציגו תוכנית כלכלית
17:35 24/01/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה ושר האוצר יציגו בשעה 18:00 תוכנית כלכלית מבלי ששיתפו את הייעוץ המשפטי לממשלה בפרטיה  ▪  זאת, בניגוד להנחיה של היועץ המשפטי לממשלה מן השבוע שעבר - לשתף את מערך הייעוץ המשפטי על-מנת שהיוזמות וההחלטות שתציג הממשלה יתקבלו במסגרת הוראות הדין ותוך שמירה על הריסון והאיפוק הנדרשים בתקופת בחירות
ראש הממשלה ושר האוצר. ממשיכים להתעלם מה'פקידים' [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
מנדלבליט. חובת איפוק וריסון [צילום: דוברות הכנסת]
+יושב ראש ההסתדרות ארנון בן דוד עוזב את מפלגת העבודה
14:16 24/01/21  |  מירב ארד
יושב ראש ההסתדרות ארנון בן דוד עוזב את מפלגת העבודה. במכתב ששלח למזכ"ל המפלגה כתב: "גורלה של ההסתדרות נקשר במשך שנים עם לתנועת העבודה, אך תמו חלפו הימים שהטון הדומיננטי בארגון מוכתב רק על ידי מפלגה אחת, או רק על ידי צד אחד של המפה הפוליטית".
+גיל בילין, המועמד לראשות מפלגת העבודה, הצביע בקלפי בת"א
14:08 24/01/21  |  מירב ארד
גיל בילין, המועמד לראשות מפלגת העבודה, הצביע בקלפי ברחוב ברודצקי בתל אביב: "אני נרגש מהמעמד. כמי שגדל במפלגת העבודה והיה פעיל עוד מימי נעוריו.
הפריימריז היום הם בין החשובים שהיו אי פעם, שכן זוהי קריאה אחרונה להציל את המפלגה שהולכת ונעלמת מהמפה הפוליטית. אני אחזיר את המפלגה למקומה הראוי בזכות הרוח החדשה שאני מביא איתי והאמונה בשינוי."
+הפריימריז בעבודה: ח"כ מרב מיכאלי, הצביעה בקלפי ברמת אביב
13:49 24/01/21  |  מירב ארד
המועמדת לראשות מפלגת העבודה ח"כ מרב מיכאלי, הצביעה בקלפי ברמת אביב. מיכאלי עוכבה על ידי חברי ועדת הקלפי במשך כחצי שעה, כיוון ששמה לא אותר במערכת ההצבעה. "לא ניתן להם לקחת לנו את הבית. צאו להצביע" אמרה מיכאלי.
+יו"ר האגודה למען הלהט"ב מצטרפת למפלגת הישראלים
13:15 24/01/21  |  מירב ארד
יו"ר הישראלים רון חולדאי סיכם (יום א׳) עם הילה פאר, יו"ר האגודה למען הלהט"ב, על הצטרפותה למפלגת הישראלים ושיבוצה ברשימה לכנסת. חולדאי: "הרבה הבטחות קיבלה הקהילה הלהט״בית לאורך השנים, אבל שוב ושוב מנעו ממנה מפלגות הימין, ובראשן נתניהו, את הזכות היסודית לשוויון. הישראלים בהנהגתי תדאג שכנסת ישראל תעבור מדיבורים למעשים".
+"על הפקיד - לייעץ, אחריות השר - להקשיב"
11:20 24/01/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שי באב"ד מאשים את ראש הממשלה, את ראש הממשלה החליפי ואת שר האוצר בהתנהלות כושלת מבחינה כלכלית  ▪  "אין ספק שזה שאין תקציב מדינה נובע מכך שהממשלה לא תפקדה והייתה בעיני חסרת אחריות כששמה את התקציב כבן ערובה פוליטי"  ▪  תוקף את בכירי האוצר לשעבר שתדרכו נגד השר כ"ץ, אך טוען שהאחריות המלאה למחדל הכלכלי - על השר ועל הממשלה
שר האוצר כ"ץ. מלחמה נגד 'הפקידים' [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]
באב"ד. התקציב נלקח בן ערובה [צילום: פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בג"ץ ממשיך להפלות לטובה את אליעד שרגא
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2021
מנכ"ל משרד האוצר לשעבר, שי באב"ד, מאשים את ממשלת ישראל בהתנהלות כלכלית לא מקצועית, ובמידור אנשי המקצוע במשרד האוצר תוך הימנעות מהקשבה לעמדות המקצועיות שלהם. זאת, במקביל להאשמת אותם בכירים באוצר בכך שלא השכילו לשמור את הביקורת שלהם על הדרג המדיני בתוך חדר הדיונים, ובכך הביאו לחשדנות של הפוליטיקאים ביחס אליהם.
24/01/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, מנהל קמפיין אגרסיבי ודמגוגי נגד הסקטור החרדי. הקמפיין כולל התבטאויות חריפות המדיפות ריח אנטישמי, וכן סרטונים ותמונות, שנועדו להסית את הציבור הרחב נגד החרדים, שאינם עובדים. לא נחזור כאן על ההשמצות המכלילות, העושות עוול נורא גם לחלקים ניכרים מהסקטור החרדי, שעובדים לפרנסתם ולא מקבלים שום קיצבה מהמדינה.
23/01/2021  |  יואב יצחק  |   מאמרים
מעמד הביניים בחברה הערבית בישראל מוביל בעשור האחרון מגמה ברורה החותרת להשתלבות הערבים במדינה בתחומי הכלכלה, החברה, התרבות וכן בתחום הפוליטי. זאת, תוך התמודדות עם הדרה נמשכת, ציבורית, פוליטית ותרבותית מצד חלקים גדולים של החברה היהודית ומצד המדינה. עמדה זו של הציבור היהודי והמדינה קבלה גושפנקא חוקית ב"חוק הלאום" ובתיקון 116 לחוק התכנון והבנייה (חוק קמיניץ, שהחמיר את הענישה על בנייה לא-חוקית), וכן בדברי הסתה המושמעים מצד פוליטיקאים.
אני מאלו שסבורים שמדינה פלשתינית ביהודה ושומרון היא סכנה חמורה לקיומה של מדינת ישראל. אני מאמין שממשלה בהנהגת השמאל, אם חס וחלילה תקום, תעמיד את פתרון הבעיה הפלשתינית בראש סדר העדיפות שלה, ואם רק תוכל, תתעלם מרצון רוב הציבור, תפקיר ללא היסוס את ביטחוננו ואת עתיד ילדינו, תמכור את אדמות המולדת עבור נייר חסר ערך ותשתמש בכול תכסיס פוליטי שפל ומפוקפק ובכול אמצעי דיקטטורי ודורסני כדי להשיג מטרה זו. זו הסיבה שלקראת כל מערכת בחירות אני נתקף בחרדה קיומית וחולם על אוטובוסים מתפוצצים. זו גם הסיבה שלעולם
23/01/2021  |  דוד ארגז  |   יומני בלוגרים
סקר דעת קהל שנערך השבוע מציג לראשונה מועמד שכמעט ומשווה את המעמד שלו כמתאים לתפקיד ראש הממשלה, למעמדו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. על-פי סקר פאנלס פוליטיקס שבוצע עבור מעריב-סופהשבוע, מקבל נתניהו 43% תמיכה בשאלת ההתאמה לתפקיד ראש הממשלה וגדעון סער מקבל 40% תמיכה.
22/01/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   בחירות 2021  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   משמר המשפט  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   תקציב המדינה  /  מי ומי  
"מסע לוויה" לקולות האבודים  /  עידן יוסף
בני בגין מצטרף לגדעון סער   /  מירב ארד
העצמאים והליברלים מתאחדים   /  מירב ארד
בני בגין, בדרך הנכונה  /  דן מרגלית
המימד השישי או השביעי של בני גנץ  /  אפרים הלפרין
כיפת השבת  /  ציפי לידר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דוד חרמץ
דוד חרמץ
עדויות של אנשי הוראה, כמו גם הורים לתלמידים במערכת החינוך הממלכתית, מובילות למסקנה: הרוח הפרוגרסיבית העיפה את לימודי מורשת היהדות מתוך אוהלי הלימוד של התלמידים החילונים    אותה רוח ...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
תמונתם של הנייה ואשתו מבית-החולים בדוחא מבטאת היטב את הרוח החמאסית    מוות עדיף על החיים, במיוחד כשהוא למען מטרה "קדושה", כמצווה באמנת החמאס - השמדת היהודים
איתמר לוין
איתמר לוין
מחיר הרפורמה המשפטית במעמדה של ישראל    בכירי הממשלה והקואליציה חוזרים לימי השיסוי    נתניהו מתנהג כמו לפני המלחמה וכעת זו סכנה קיומית    סמוטריץ' בטוח שהמצב הכלכלי מצוין    טקס המשואו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il