|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

גנץ: להעביר מחר את העלאת הקנסות

שר הביטחון האשים את ראש הממשלה במניעים פוליטיים שגורמים לכך שתקנות הקורונה לא נאכפות "הממשלה ומשרד החינוך לא מפעילים את הסמכות שקיימת בחוק לסגור ולשלול תקציבים של מוסדות שנפתחים בסגר בניגוד להנחיות המדינה"
24/01/2021  |   איציק וולף   |   חדשות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
[צילום: משרד הביטחון]

[צילום: דוברות המשטרה]

שר הביטחון, בני גנץ, אמר בפתח ישיבת הממשלה כי היעדר אכיפת הקורונה עולה בחיי אדם וכל זה - בגלל אינטרסים פוליטיים.

"הממשלה ומשרד החינוך לא מפעילים את הסמכות שקיימת בחוק לסגור ולשלול תקציבים של מוסדות שנפתחים בסגר בניגוד להנחיות המדינה. ביקשתי מהיועץ המשפטי לממשלה לבדוק מה ניתן לעשות משפטית מול מנהיגי ציבור שנותנים הנחיות מנוגדות להוראות ממשלת ישראל. לא ייתכן ששוטרים צריכים לירות באוויר כדי שיישמעו להוראות", אמר (יום א', 24.1.21) בפתח הישיבה המקוונת.

בכך התייחס גנץ לתקרית שבה שוטר ירה באוויר במהלך פעילות משטרתית בבני ברק לאכיפת תקנות הקורונה.

לדברי גנץ, העלאת הקנסות על מפרי תקנות הקורונה צריכה לעבור מחר לא רק בקריאה ראשונה, אלא גם בקריאה שנייה ושלישית על-מנת להיכנס לתוקף. "זה לא מספיק שנעלה אותה, זה חשוב שנעביר אותה. חשוב שהדבר הזה יקרה אחרת. אני קורא למנהיגי הציבור החרדי ולמנהיגי הציבור בכלל-לא ייתכן שיהיו הנחיות מנהיגותיות שונות מהנחיות של ממשלת ישראל", אמר.

גנץ הוסיף וציין כי פנה אל היועץ המשפטי לממשלה בבקשה לבחון את ההתנהלות הזו מבחינה משפטית, ומה ניתן לעשות. "מה שחשוב שנעשה זה לא שנריב אחד עם השני, שנבין שהקורונה היא אתגר משותף לכולם, חייבים להילחם בה ביחד, איש לא סוגר מוסדות חינוך כי רוצים שנסגור מוסדות חינוך, איש לא סוגר מוסדות תורה כי הוא רוצה לסגור מוסדות תורה, ההפך, לימוד התורה הוא דבר חשוב, אבל בריאות חשובה גם כן. לכן חייבים להקפיד הקפדה יתרה על הדברים האלה. לא ייתכן ששוטרים צריכים לירות באוויר בבני ברק כשבאים לפזר, שוטר צריך לבוא, לתת הנחיה וזה מספיק. לא צריך יותר מכך. אנחנו צריכים לתת להם את הכוח באמצעות התקנות והחקיקה הנלווית לעניין הזה. המצב כרגע בעיניי הוא מצב חמור מאוד ועלינו כממשלה לפעול על-מנת לשנות אותו ולאלתר", אמר.

השוטר חש סכנה וירה באוויר
הירי באוויר היום בבני ברק


תאריך:  24/01/2021   |   עודכן:  24/01/2021
איציק וולף
+פרסום ראשון: תישקל הפסקת התחבורה הציבורית בבני ברק
01:45 25/01/21  |  עידן יוסף
תחקור ראשוני של אירוע הצתת האוטובוס בבני ברק מעלה כי הנהג וקצין הביטחון הראשי של חברת אפיקים פנו למשטרה, וזו סרבה להגיע לאירוע בטענה שאין שוטרים פנויים. גם לאחר שהוצת האוטובוס וגם לאחר שנשרף כליל סרבו כוחות הכיבוי להגיע למקום בטענה שאלו ההנחיות שקיבלו.

לנוכח אוזלת ידם של כל הגורמים, תקיים הבוקר (ב') אפיקים הערכת מצב ותשקול, יחד עם משרד התחבורה, להפסיק את שירותי התחבורה הציבורית בבני ברק.
האוטובוס המפויח שהוצת בבני ברק [צילום: חדשות כל העולם]
+בכל 33 דקות מת אדם מקורונה
00:38 25/01/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מספר הנספים במגיפה בישראל הגיע ל-4,419  ▪  מהומות אלימות בבני ברק לאורך כל היום בתגובה לסגירת מוסדות הלימוד  ▪  נציגי המפלגות החרדיות מאשימים את המשטרה באכיפת יתר כלפי המגזר החרדי
עימותים באשדוד [צילום: עודד בלילטי/AP]
הבערת צמיגים בבני ברק [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+גפני על האלימות: "ככה אנחנו מחנכים את הילדים שלנו?!"
23:34 24/01/21  |  עידן יוסף
ח"כ משה גפני התייחס בכינוס חרום בבני ברק למהומות במגזר: "אנחנו רואים ילדים שרצים ברחובות. ככה אנחנו מחנכים את הילדים שלנו, שזה מה שהם יעשו?"

עוד אמר: "אני רוצה לראות אם המשטרה הייתה מעיזה להעניש קולקטיבית את כל תושבי רמת אביב בגלל שהייתה הפרה בשכונה, אני מכיר את תושבי בני ברק, למעלה מ-210,000 תושבים, שומרי חוק וסדר, אין להם שום קשר למה שנעשה על-ידי כמה בחורים צעירים שכבר הסגירו את עצמם למשטרה. שוחחתי עם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה ועם מפקד המחוז דוד ביתן, אנחנו יכולים להיות צודקים אבל יש לנו יותר יכולת להיות חכמים, צריך להוריד את גובה הלהבות".
+ב"ב: מפגינים תקפו את רכבי ראש העירייה וח"כ פינדרוס
22:47 24/01/21  |  עידן יוסף
רכבו של ראש עיריית בני ברק, אברהם רובינשטיין, הותקף בעת שנסע בו בתוך ההפגנה בעיר. כמה צעירים דפקו על הרכב ועל-פי אחד הדיווחים מאבטחו עשה שימוש בגז פלפל. רבנים וביצים יודו גם על רכבו של ח"כ יצחק פינדרוס מיהדות התורה.
+אוטובוס נרגם באבנים ונבזז בבני ברק, הנהג נמלט
21:53 24/01/21  |  עידן יוסף
אוטובוס של חברת אגד נרגם באבנים ברחוב אהרונוביץ' בבני ברק. הנהג נמלט מהאוטובוס, וכמה בני אדם נכנסו אליו, רוקנו את מטפי כיבוי האש שהוצבו בו וגנבו ציוד אישי של הנהג. במקום לא נראתה נוכחות משטרתית, בעוד שהמתפרעים ירו זיקוקים וחזיזים.

מארגון נהגי האוטובוסים בישראל מבית ההסתדרות הלאומית נמסר בתגובה לזריקת האבנים על אוטובוס בבני ברק כי "לא רחוק היום בו נהגים יירצחו על ההגה".
[צילום: שמעון ברוך, שימוש לפי סעיף 27 א]
+"הרב קניבסקי ביקש להפסיק להפגין"
21:05 24/01/21  |  עידן יוסף
‏ח"כ משה גפני בכינוס בעיריית בני ברק: "מרן שר התורה ביקש לי לומר בשמו להפסיק את ההפגנות".
+בית שמש: עימותים אלימים במהלך פיזור חתונה
19:56 24/01/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
[צילום: שימוש לפי סעיף 27א]

+זן חדש של הנגיף מארה"ב הדביק חמישה בישראל
19:52 24/01/21  |  עידן יוסף
במעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות, אותר באמצעות תהליך ריצוף, זן קורונה מלוס אנג'לס. מהאדם המאומת לזן זה נדבקו ארבעה אנשים נוספים. האירוע נמצא בבדיקה.
+הוחלט: נתב"ג ייסגר לטיסות לשבוע
17:50 24/01/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
נמל התעופה בן-גוריון ייסגר לטיסות נכנסות ויוצאות עד ל-31 בינואר  ▪  בישיבת הממשלה התפתח עימות בין ראש הממשלה שדרש עצירה מוחלטת של הטיסות לבין שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שטה, שדרשה לאפשר טיסה של עולים המתוכננים להגיע השבוע לישראל  ▪  נתניהו: הם יכולים לחכות, אם יש נגיף צריך לעצור גם את העלייה
חוזרים לסגירת השמיים [צילום: איתמר לוין]
"שיחכו שבוע, תהיה ועדת חריגים" [צילום: פלאש 90]
+נתניהו וכ"ץ יציגו תוכנית כלכלית
17:35 24/01/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה ושר האוצר יציגו בשעה 18:00 תוכנית כלכלית מבלי ששיתפו את הייעוץ המשפטי לממשלה בפרטיה  ▪  זאת, בניגוד להנחיה של היועץ המשפטי לממשלה מן השבוע שעבר - לשתף את מערך הייעוץ המשפטי על-מנת שהיוזמות וההחלטות שתציג הממשלה יתקבלו במסגרת הוראות הדין ותוך שמירה על הריסון והאיפוק הנדרשים בתקופת בחירות
ראש הממשלה ושר האוצר. ממשיכים להתעלם מה'פקידים' [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
מנדלבליט. חובת איפוק וריסון [צילום: דוברות הכנסת]
+התגלו 5 מקרים נוספים של ישראל שנדבקו בווריאנט הדרום אפריקני
17:03 24/01/21  |  איציק וולף
משרד הבריאות הודיע (יום א', 24.1.21) כי לאחרונה נמצאו חמישה מקרים נוספים של חולי קורונה שנדבקו בוריאנט הדרום אפריקני של הנגיף. בחמשת המקרים מדובר באנשים ששבו לישראל מדרום אפריקה או מדובאי, ובמגעיהם.

עד היום אותרו 27 מאומתים עם הזן הדרום אפריקני ב-9 שרשראות הדבקה.

+הנשיא ריבלין: "המחאה היא זכות קריטית שאין בלתה אך אסור לחלל אותה באלימות"
15:38 24/01/21  |  מירב ארד
על רקע המתיחות הגוברת במוקדי אכיפת הנחיות המאבק בקורונה והאתגרים עימם מתמודדת משטרת ישראל נועד (יום א') נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין לראשונה עם מפכ"ל המשטרה הנכנס, רב-ניצב יעקב שבתאי. הנשיא התייחס לאירועי הימים האחרונים ואמר: "זה הזמן לבקש מכל השוטרים שלנו אורך רוח וסבלנות. לצד זאת, לא תהיה סבלנות לאלימות מאף אחד, משום חלק בחברה הישראלית. המחאה היא זכות קריטית שאין בלתה אך אסור לחלל אותה באלימות. אני סומך עלייך ועל אנשייך אדוני המפכ"ל שתוכלו גם לתקופה הזו. אין לנו ברירה אחרת."

+עת להרוס ועת לנתוץ
14:41 24/01/21  |  ארי בוסל   |   לרשימה המלאה
נכנס הנשיא ביידן לתפקיד והדבר הראשון על סדר היום הוא למחוק את כל מעשיו (וזכרו) של הנשיא היוצא  ▪  17 צווים נשיאותיים, עוד לפני שהחליפו את התמונות בבית הלבן
(ביידן. מוחק [צילום: אלכס ברנדון, AP])
+אבנים הושלכו על שוטרים בבני ברק; שוטר ביצע ירי באוויר
14:23 24/01/21  |  מירב ארד
לפני זמן קצר במהלך פעילות מבצעית לאכיפת תקנות קורונה בעיר בני ברק, החלה התקהלות המונית של תושבי המקום סביב השוטרים, תוך ידוי אבנים לעברם. בתוך כך, השוטרים חשו סכנה לחייהם ולפיכך אחד השוטרים ביצע ירי באוויר. האירוע נמשך ללא נפגעים.
ירי השוטר בבני ברק [צילום: בצלאל חבובה]
+לדון מחדש במבצעת הבדיקות בנתב"ג
14:14 24/01/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הצעתה הזוכה של חברת אומגה נפסלה משום שלא עמדה בתנאי הניסיון המוקדם - אך בשל החיוניות של הבדיקות, היא תמשיך לבצע אותן עד החלטה חדשה של רשות שדות התעופה
(ערפול לגבי חלקו של רמב"ם [צילום: יוסי אלוני, פלאש 90])
+הקורונה הצילה את ה-MBA
13:18 24/01/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
אחרי שנה של ירידה בביקוש לתואר השני במינהל עסקים, המגיפה הובילה לזינוק מחודש - בין היתר משום שהאוניברסיטאות התאמו את עצמן למצב, מסביר אקונומיסט
(אוניברסיטת קולומביה. גידול דו-ספרתי)
+עובד ערוץ כנסת נדבק בקורונה
13:01 24/01/21  |  עידן יוסף
בבדיקה שעשה אחד מעובדי ערוץ כנסת, הוא נמצא חיובי לנגיף הקורונה. נפתחה חקירה אפידמיולוגית.

+הפלג הירושלמי: הפגנות בבני ברק נגד ההגבלות
13:00 24/01/21  |  עידן יוסף
מפגיני הפלג הירושלמי חוסמים את רחוב רבי עקיבא בבני ברק, סמוך לבית הכנסת איצקוביץ', חלקם ללא מסכות. הם הודיעו כי המחאה תתפרס.

בהודעה שפרסמו נכתב: "בעקבות החלטת השלטונות להצר את צעדיהם של הציבור החרדי בכל דרך, תוך שימוש בשיטות אלימות ואפלות השמורות למשטרים שחשבנו שנעלמו מהעולם, ובעקבות ההתנכלות המכוונת והמבישה לבתי הכנסת, תלמודי התורה והישיבות, שהם סלע קיומו של עם ישראל. מרן ראש הישיבה הגאון הגדול רבי אשר דויטש שליט"א הורה לקיים מחאה נגד מהלכים נפשעים אלו, ולהודיע בשער בת רבים, כי לא ניתן להשתיק את קול התורה והתפילה מעם ישראל".
+12,268 דו״חות נרשמו בסופ"ש בגין הפרות של תקנות
12:47 24/01/21  |  מירב ארד
בסופ"ש החולף (22-23.01.2021) נרשמו ע״י השוטרים 12,268 דו״חות בגין הפרות של תקנות הקורונה ברחבי הארץ. מרבית הדו״חות נרשמו בגין יציאה ממקום מגורים למטרה או פעולה שאינה מותרת (דו"חות הניתנים גם בהתקהלויות אסורות של מי שמרוחק מביתו מעל 1,000 מ' למטרה אסורה)- 10,198 דו"חות, ובהם גם 1,462 דו"חות בגין אי עטית מסיכה, 143 דו"חות בגין הפרות חובת הבידוד, 134 דו״חות בגין הפרות שונות של בתי עסק, וכן 241 דו"חות בגין שהייה במקום ציבורי שפעילותו נאסרה.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
גנץ: להעביר מחר את העלאת הקנסות
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
דברי אלוהים חיים לנביא ירמיהו (א׳ 0): ראה הפקדתיך היום הזה על הגויים ועל הממלכות, לנתוש ולנתוץ ולהאביד ולהרוס, לבנות ולנטוע.
24/01/2021  |  ארי בוסל  |   יומני בלוגרים
ועדת המכרזים של רשות שדות התעופה תדון מחדש בתוצאות המכרז לביצוע בדיקות קורונה בנמל התעופה בן-גוריון, ובינתיים תמשיך חברת אומגה לבצע אותן. כך קובע (יום א', 24.1.21) שופט בית המשפט העליון, עוזי פוגלמן.
24/01/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
אדיאל פינקר, סגן דיקן בית הספר למינהל עסקים באוניברסיטת ייל, יוצא נגד הטענה לפיה התואר השני במינהל עסקים (MBA) הפך לפחות רלוונטי בשל הקורונה. "אתם חושבים שהבעיות החברתיות והכלכליות שיצרה המגיפה הן בעיות מקצועיות צרות, או בעיות מורכבות החוצות מגזרים ותחומים?", הוא שואל רטורית באקונומיסט.
24/01/2021  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
מנכ"ל משרד האוצר לשעבר, שי באב"ד, מאשים את ממשלת ישראל בהתנהלות כלכלית לא מקצועית, ובמידור אנשי המקצוע במשרד האוצר תוך הימנעות מהקשבה לעמדות המקצועיות שלהם. זאת, במקביל להאשמת אותם בכירים באוצר בכך שלא השכילו לשמור את הביקורת שלהם על הדרג המדיני בתוך חדר הדיונים, ובכך הביאו לחשדנות של הפוליטיקאים ביחס אליהם.
24/01/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
האם תוכניתו של ג'ו ביידן למאבק בקורונה ולסיוע למשק האמריקני תעבוד? לארי סאמרס, שהיה יועצו של הנשיא ברק אובמה ואולי התומך הבולט ביותר בעולם בהוצאות גרעוניות, הזהיר בשבוע שעבר: "אם הקורונה תהיה מאחורינו, תהיה לנו כלכלה בלהבות". יש שלוש סיבות לחשוש מפני התחממות-יתר של המשק האמריקני, אם ביידן יזרים לו 1.9 טריליון דולר, אומר אקונומיסט: הוכחות מתרבות לכך שהמיתון הוא זמני, סיוע נדיב והמדיניות המוניטרית של הפדרל ריזרב.
24/01/2021  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה    הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
הזה ניצחון? [צילום: פטימה שאביר/AP]
גדי חיטמן
ישראל, על-פי הפרסומים, הרגה 30,000 אנשים ברצועת עזה   האם זה אומר שניצחנו כי מתו יותר פלשתינים מישראלים?
הפינוי הגדול בתולדות המדינה [צילום: דוד כהן, פלאש 90]
אריאל היימן, אלון ברקמן
פינוי מאות אלפי תושבים מגבולות הדרום והצפון מאפשר להפיק מספר לקחים למקרה הבא - בין אם הסיבה תהיה ביטחונית ובין אם היא תהיה בשל אסון טבע
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il