|   15:07:40
דלג
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
ד"ר אלרעי פרייס. שיא בכמות המונשמים [צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת] כ-3,000 ישראלים צפויים לחזור היום ארצה [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]

ראש שירותי בריאות הציבור מעריכה:

"נצטרך להאריך בכמה שבועות את סגירת נתב"ג"

ד"ר אלרעי פרייס הסבירה: "אנחנו נדרשים לסגור את נתב"ג כי אנחנו מבינים את המשמעות של הוריאנטים שנמצאים בחו"ל וחווים על בשרנו הכואב את התוצאה של אחד מהם שנכנס" על מערכת החינוך אמרה: "גם עם קפסולות, זה בכל זאת מקומות מפגש יותר גדולים"
25/01/2021  |   מירב ארד   |   חדשות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
[צילום: דוברות הכנסת]

ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר אלרעי פרייס העריכה וועדת החוקה שסגירת השמיים תהיה לפחות לחודש. "6 ימים זה רק לעצור עכשיו ולעשות סדר אבל זה לא יספיק, זה צריך להיות יותר ארוך. 6 ימים לא ישנו דבר מבחינת הווריאנטים. נצטרך כמה שבועות כדי לאפשר למבצע החיסונים להתקדם בקצב מהיר כדי שגם אם ייכנסו ווריאנטים מדבקים, נוכל להשתלט עליהם", אמרה אלרעי-פרייס בתשובה לשאלת יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ יעקב מרגי, שאמר לחברי הוועדה: "מי שחושב לצאת לדובאי שיידע שיהיו פה דיונים גם בשבוע הבא".

לדבריה, מצמיחים את המוטציות בתל השומר ומנסים לראות אם החיסון עוזר."כרגע אנחנו לא יודעים למה החיסון לא יעיל ומניחים שלרוב המוטנטים הוא יעיל, אבל זה לוקח זמן", הסבירה.

עוד אמרה: "כרגע מדדי התחלואה מאוד מדאיגים. מספר המאומתים יורד אך אנחנו עם שיא בכמות המונשמים, דבר שלא היה כמותו. כשהיינו ב-4000 חולים מאומתים עם מקדם הדבקה 1.3 היה ברור לאן זה הולך, אך כרגע אנחנו עם מקדם 0.9 אך אתמול היה שיא של 67 פטירות וצריך לראות איך זה מתקדם. צריך לראות שתתחיל השפעה של החיסון ושתהיה ירידה גם בחולים קריטיים וקשים נוסף על מקדם ההדבקה. עוד לא החלטנו מה יהיה הסף לסיום. סגירת השמיים תהיה להערכתי לפחות לחודש כדי שנהיה עם כשלושה מיליון מחוסנים".

בהתייחסה למערכת החינוך אמרה: "היא לא הגורם היוזם של המגיפה אך היא גורם שתורם לה. ברגע שילדים מגיעים למקומות, גם עם קפסולות, זה בכל זאת מקומות מפגש יותר גדולים. כרגע עם הווריאנט האנגלי זה יותר גרוע. 40% מהתחלואה זה ילדים, מספר גבוה יותר ממספרם באוכלוסייה. ביציאה מהסגר השני היינו עם 29% ואנחנו רואים עליה בתחלואה של גילאי 9-6 שאלו בדיוק הכיתות שאמורות לחזור ללמוד ואנחנו עוקבים אחרי זה".

אושרו חריגים המאפשרים יציאה מהבית לצורך טיסה

עו"ד רז נזרי, המשנה ליועמ"ש התייחס לשאלות חברי ועדת החוקה בנוגע לבקשות יציאה מהארץ במקרים חריגים שאינם כלולים בתקנות ואמר: "הזכות להיכנס לארץ היא זכות יסוד אך מנגד עומדות זכויות יסוד נוספות כמו הזכות לחיים. אנחנו לא אומרים שיש מניעה משפטית בצעד הזה אך הצפנו קשיים בנוגע לפגיעה בחוק יסוד, ועמדנו על שלוש נקודות שלגביהן נמצא פתרון- שיהיו חריגים שיאפשרו יציאה למקרים הומניטריים ואחרים שנמצאים בתקנות, עמדנו על כך שתהיה אפשרות מעשית לשימוש בחריגים, כך שיתאפשרו טיסות במקרים כאלו והנושא צריך להיפתר עד מחר, כך שתימצא אפשרות אולי עם מטוס של חיל-האוויר שייקח ליעד קרוב, או טיסות של חברות אחרות לא מסחריות, מבחינתנו משפטית צריכה להיות אפשרות להבאה והוצאה של אזרחים מסיבות הומניטריות. בנוסף, עמדנו על כך שלא תהיה תחולה מידית כדי לאפשר זמן התארגנות. הצענו אף יותר מ-72 שעות אך ניתנה יממה וחצי וזה מינימום נדרש מבחינתנו ברמה המשפטית. באיזון בין הפגיעה לבין הסיכון הבריאותי, אנחנו נגן על הליכים אלו".

עוד אמר כי "לגבי אדם שיוצא מהארץ ולא מתעתד לחזור, אין סיבה למנוע יציאתו, זה נמחק בתקנות אך הוסכם שבאופן גורף ועדת החריגים תאשר כל בקשה כזו של יציאה חד כיוונית. זה לא רק וואן ווי טיקט, אלא גם חזרה של אדם למקום מגוריו הקבוע בחו"ל כמו סטודנטים. ועדת החריגים מורכבת ממנכ"ל משרד הבריאות, מנכ"ל משרד התחבורה ונציגיהם. המגמה היא לא לאפשר יותר מדי חריגים והם צומצמו. עמדנו על טיפול רפואי, לוויה והליך שיפוטי. הרעיון בקביעת המגבלות הוא בדברים שאין בהם שיקול דעת, אך זה לא אומר שמקרים אחרים לא יאושרו".

הוועדה אישרה את התקנות לצמצום החריגים המאפשרים יציאה מהבית לצורך טיסה מחוץ לישראל, כך שיכללו מקרים אלו בלבד: טיפול רפואי, לוויה של קרוב משפחה, או הליך משפטי. עוד קובעות התקנות כי מנכ"ל משרד הבריאות, נוסף למנכ"ל משרד התחבורה, יהיו רשאים לאשר יציאה שאינה כלולה בחריגים אלו, לצורך הומניטרי או אישי מיוחד. התקנות ייכנסו לתוקפן הלילה בחצות ויעמדו בתוקף עד ל-31.1.21 בחצות.

תאריך:  25/01/2021   |   עודכן:  25/01/2021
מירב ארד
+רבני דגל התורה: צפייה בפוחזים מזיקה לנפש
23:47 25/01/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
במכתב שיתפרסם ביומונים החרדיים אומרים הרבנים קניבסקי ואדלשטיין כי מי שנכחו בהפגנות כלל לא היו חרדים, וקוראים לא להתקרב לאזורי ההפגנות
(הרבנים אדלשטיין וקניבסקי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+המדד ליציאה מן הסגר: מספר החולים קשה
21:47 25/01/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
משרד הבריאות מתנגד לעצירת הסגר ותומך בהארכתו בלפחות עוד כמה ימים  ▪  מנכ"ל בית החולים הדסה הודיע למנכ"ל משרד הבריאות כי בעין כרם ובהר הצופים לא יקבלו עוד חולי קורונה
([צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+"להיערך לפתיחת מוסדות חינוך בשבוע הבא"
19:55 25/01/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
השר גלנט הודיע לראשי רשויות מקומיות להיערך לאפשרות של פתיחה מלאה או חלקית של מוסדות החינוך בשבוע הבא  ▪  "איני יודע מה תהיה המלצת המומחים ומשרד הבריאות, לנוכח נתוני התחלואה והסיכון להתפשטות המוטציות השונות בישראל"
([צילום: אבשלום שושוני/פלאש 90])
+זו לא התפרעות. זה טרור פנימי
17:43 25/01/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
המתפרעים החרדים אינם רק "קבוצות שוליים", גם אם מספרם מועט. הם יונקים מאווירה של אלימות מילולית קיצונית ומהרגלים של אלימות פיזית, שאיש מראשי הציבור החרדי אינו יוצא נגדן  ▪  ההתפרעויות הללו עונות על ההגדרה של טרור פנימי - וכך יש לטפל בהן
לא צריך יותר מכמה עשרות [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]
עצורים בחשד להתפרעות בבני ברק [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
+חולה מאומתת אותרה ביציאה ממעלה אדומים
17:24 25/01/21  |  עידן יוסף
במחסום בידוק ביציאה ממעלה אדומים אותרה ביום שישי נהגת שהתגלתה כחולת קורונה מאומתת בעודה מפרה את תנאי הבידוד. החולה נחקרה בשטח על הפצת מחלה מסוכנת והשוטרים הורו לה לחזור לביתה להשלמת תקופת הבידוד כנדרש.
+ירושלים: המשטרה קנסה ישיבה שפעלה בניגוד לחוק
17:22 25/01/21  |  עידן יוסף
בשכונת רמות בירושלים פעלו שוטרים כנגד ישיבה הפועלת בניגוד להנחיות ותקנות הקורונה ובה עשרות אנשים. חלקם נסו על נפשם בעת כניסת כוחות המשטרה למקום. השוטרים ביצעו אכיפה במקום ונרשמו דוחות.
+מאה שערים: שוטרים הותקפו במהלך טיפול בחשד לפלילים
17:16 25/01/21  |  עידן יוסף
בעקבות דיווח אודות אלימות במשפחה בשכונת מאה שערים בירושלים, הותקפו שוטרים שהגיעו למקום עם כניסתם לרחוב על-ידי המון מתפרע שהחל משליך לעבר השוטרים חפצים שונים לרבות אבנים. האבנים פגעו בשוטר שנפצע בידו ונזק נגרם לניידת המשטרה. במשטרה נמשכת בדיקת האירוע שדווח בתחילה כאלימות במשפחה.
+בית שמש: שלושה שוטרים נפצעו במהלך עימותים עם חרדים
17:12 25/01/21  |  עידן יוסף
כוחות משטרה שקיימו אכיפה במוסדות תורניים בבית שמש, הותקפו על-ידי מאות מתפרעים שיידו אבנים וחפצים לעבר השוטרים, היכו שוטר בראשו, וגרמו לפציעתם של 3 שוטרים. בעקבות הפרת הסדר החלה המשטרה בשימוש באמצעים להשבת הסדר במקום ובוצעו מעצרם של שלושה חשודים בגין הפרת סדר.
([צילום: דוברות המשטרה])
+שישה עצורים בחשד להפרת הסדר בבני ברק
16:49 25/01/21  |  עידן יוסף
בפעילות מבצעית נוספת בבני ברק, עצר המשטרה שישה חשודים, נוסף לארבעה שנעצרו בבוקר, תושבי העיר - 3 קטינים ו- 3 בגירים, בחשד למעורבות בהפרות הסדר ובשלב זה הובאו לחקירה במשרדי התחנה במרחב דן. בהתאם לממצאי וצורכי החקירה, תבחן המשטרה את הבאתם מחר לדיון בבית המשפט בבקשה להאריך את מעצרם.
+המדינה תעניק פיצוי מיידי למי שייפגע מחיסוני הקורונה
15:39 25/01/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת הבריאות: "אני מקווה שלא נצטרך לעשות שימוש בתקנות, אבל אם חלילה יהיה סיבוך האזרחים ידעו שיש להם לאן לפנות"  ▪  סמנכ"ל כספים ב'כללית', רות רלב"ג: "יותר מחודש לתוך מבצע החיסונים ועדיין אין נוסחת שיפוי לכל ההוצאות שלנו"
([צילום: יוסי אלוני/פלאש 90])
+גנץ: העלאת קנסות או שנבטל קנסות
15:35 25/01/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הורוביץ: "ההנהגה החרדית מבצעת פשע נגד אזרחי ישראל"  ▪  גפני: "אנחנו לא אשמים, אלא אתם שהכנסתם אותנו לגור בצפיפות"  ▪  בנט: "רגב ונתניהו, אלף הרוגים בגלל המחדל שלכם. לכו הביתה"  ▪  ליברמן: "מי שאחראי על המהומות האלה הם נתניהו ועסקני שס ויהדות התורה"  ▪  טסלר: "אלו של נערי שוליים, זו תוצאה ישירה של השארת נערים בבית לתקופות ארוכות בבטלה ובשעמום"
(גנץ. כאן לא תחמניסטן [צילום: שמוליק גרוסמן/פלאש 90])
[צילום: דוברות הכנסת]
+חכם שלום כהן: "המפגינים אינם חרדיים"
14:55 25/01/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
נשיא מועצת החכמים אומר כי ההפגנות הן חילול השם ודורש להימנע משהייה בהן ומהימצאות בקרבתן  ▪  מזהיר את ההורים להשגיח על ילדיהם ואומר כי חשיפה להפגנות עלולה לגרום נזק חינוכי שיוריד לטמיון עמל של שנים
(חכם שלום כהן [צילום: אהרון קרוהן/פלאש 90])
+מחצות: כלי טיס זרים לא יורשו לנחות בארץ
14:22 25/01/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
היציאה לטיסה תותר אך ורק לצורך טיפול רפואי, לוויה של קרוב משפחה, לעבודה של עובד חיוני שלא ניתן לבצע מרחוק, לצורך הליך משפטי או יציאה לשהייה קבועה מחוץ לישראל
(הדיון בועדת הכלכלה [צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת])
+הרב הראשי קורא לרשויות הרווחה לטפל בפורעים בבני ברק
13:21 25/01/21  |  עידן יוסף
‏הרב הראשי לישראל, הראשון לציון יצחק יוסף, מגנה את ההתפרעויות בבני ברק: "הפורעים הם נוער שוליים מחללי השם. יש להתנער מהם, דרכם אינה דרך התורה. קורא לרשויות הרווחה לטפל בהם ולמחנכים ללמדם מידות ודרך ארץ. אין שום הצדקה למעשי אלימות ויש לחדול מכך".

+השר דרעי: "סיעת ש"ס תתנגד להעלאת הקנסות"
12:02 25/01/21  |  מירב ארד
יו״ר שס, השר אריה דרעי, אמר (יום ב׳) בישיבת סיעת שס שהתנהלה בזום, כי סיעת שס תתנגד היום בכנסת להעלאת הקנסות כדי למנוע פגיעה קשה נוספת בעסקים שנפגעים בשל משבר הקורונה. השר דרעי: ״לא צודק ולא הגיוני שמי שעושה חתונה קטנה עם 30 איש, שומר ומקפיד על כל ההנחיות ועוטה מסכות, יקבל את אותו קנס כמו כאלה שמקיימים חתונות ענק עם מאות משתתפים ומפרים באופן בוטה ומסוכן את ההנחיות. לכן, העלאת הקנסות תגרום רק להעמקת השבר הכלכלי הקשה ולכך סיעת שס תתנגד״.
+"קבוצות שוליים מכתימות את שמה של בני ברק"
11:38 25/01/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הוסיף: "אני קורא מכאן לחדש את התיאום בין העירייה למשטרה ולכנס עוד היום ישיבה משותפת עם העירייה ולהחזיר את בני ברק לתפארתה כפי שהיה במשך שנים רבות"
(ח"כ אשר. לא להופך את העיר לשדה קרב [צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת])
+שירות התעסוקה: 2,842 דורשי עבודה נרשמו ביממה האחרונה
09:40 25/01/21  |  מירב ארד
שירות התעסוקה מדווח (יום ב') כי במהלך היממה האחרונה נרשמו 2,842 דורשי עבודה חדשים, כאשר מאז יום ראשון, 27.12.2020 היום בו החל הסגר, נרשמו בסך הכל 153,001 דורשי עבודה חדשים, ומתוכם 93,075 נרשמו מאז הודק הסגר המהווים 60.8% מכלל הנרשמים מאז תחילת הסגר השלישי. יצוין, כי 123,112 מהם הוצאו לחל"ת, ושיעורם מכלל דורשי העבודה החדשים עומד על כ- 80.5% בעוד 29,889 מהם פוטרו או התפטרו ושיעורם עומד על 19.5% מכלל הנרשמים מאז תחילת הסגר. רק ביממה האחרונה פוטרו או התפטרו 1,021 דורשי עבודה, המהווים 36% מהנרשמים מאז אתמול.
+לא לחינם הלך זרזיר אצל עורב
08:40 25/01/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
"התוכנית הכלכלית" עליה הכריזו השניים היא רמיסה גסה של הליכי המינהל התקין וכללי שלטון החוק  ▪  נתניהו מדבר עם יענקי קנייבסקי - אבל לא עם היועץ המשפטי; כץ, החסר כל ידע וניסיון, מראה לפקידי האוצר את הדלת  ▪  אבל יש גם בשורה טובה: נתניהו עבר מן הצד המקבל (שוחד) לצד הנותן
זרזיר. טמא נשאר בחברה טמאה
מי באמת גרם למצב הנוכחי [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+"מחצית מהחולים - מהמוטציה הבריטית"
08:15 25/01/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
4,868 נדבקים אובחנו ביממה האחרונה  ▪  אחוז החיוביים עומד על 9.3%  ▪  מניין הנפטרים הגיע ל-4,419 מפרוץ המגפה  ▪  מודיעין עילית, קריית יערים וכוכב יעקב בראש רשימת הישובים האדומים
(פרופ' אש. מודאג מהעומס בבתי החולים [צילום: מתוך יוטיוב])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"נצטרך להאריך בכמה שבועות את סגירת נתב"ג"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
במסכת חולין (דף ס"ה, עמוד א') מתלבטת הגמרא בשאלה כיצד לזהות עופות טמאים בלתי מוכרים, האסורים באכילה. אלישע בן אבויה מציע אבחנה מעניינת: "שכן עם טמאים - טמא; עם טהורים - טהור". תראו עם מי העוף הזה מסתובב, כי מן הסתם הוא ידבק בדומים לו. מעירה הגמרא, שזהו בעצם רעיון של ר' אליעזר: "לא לחינם הלך זרזיר אצל עורב, אלא מפני שהוא מינו". ובלשוננו: מצא מין את מינו. ונשים לב, שהאמירה הזאת מתייחסת דווקא לעופות טמאים; להם יש נטייה להישאר בסביבה הטמאה.
25/01/2021  |  איתמר לוין  |   כתבות
"אנחנו מעריכים שבין 50-40% מהמקרים המאומתים מדי יום זו המוטציה הבריטית. אנחנו לא יכולים לדעת במדויק, אבל לפי בדיקות שנעשו ולפי התקדמות המגפה, כך נראה לנו" - התייחס הממונה על הקורונה פרופ' אש בראיון ל-103FM למספר הגובה ביותר של נפטרים מאז פרוץ המגפה.
25/01/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
58 בני אדם מתו מקורונה ביממה האחרונה (יום א', 24.1.21). בכך מגיע מספר הנספים במגיפה בישראל ל-4,419. חודש ינואר, שטרם הסתיים, היה הקטלני ביותר וגבה כאלף קרבנות. בימים האחרונים מת אדם בכל 33 דקות בממוצע.
25/01/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
כוחות משטרה גדולים פועלים כעת בעיר בית שמש בעקבות הפרות סדר שהחלו בעת ששוטרים הגיעו לאכוף את תקנות הקורונה בחתונה שנערכת בבית הכנסת ויז'ניץ מונסי ובה מאות משתתפים בניגוד להנחיות.
24/01/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
הממשלה אישרה את סגירת נמל התעופה בן-גוריון החל ממחר בחצות ועד ל-31 בינואר. שדה התעופה ייסגר לטיסות נכנסות ויוצאות, למעט במקרים הומנטיריים. שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שטה, הצביעה נגד.
24/01/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
החופשי חודשי ב-42 שקל ש"מוכרת" שרת התחבורה לתושבי אילת ייטיב רק עם מי שיסכים להיות "כלוא" בתוך העיר    בפועל, אילתי שירצה להגיע לעיר אחרת בארץ יידרש לשלם 305 ש"ח - יותר מפי 2.7 מאשר...
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
דן מרגלית
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il