|   15:07:40
דלג
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

קורונה דיגיטלית:

דוח מצב האינטרנט: מבלים 12 שעות בממוצע ביום מול המסך

68% מהנשאלים עברו לעבוד מהבית בעקבות מגיפת הקורונה 90% העבירו את הקניות שלהם לרשת בשנה החולפת 83% מהתלמידים שנשאלו דיווחו על תחושת בדידות כ-70% מבני הנוער בגילאי 13-18 משחקים בממוצע מעל 20 שעות בשבוע
27/01/2021  |   מירב ארד   |   חדשות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
שעות מול הזום [צילום: טד וורן, AP]

בזק פרסמה (יום ד', 27.1.21) את הדוח השביעי למצב האינטרנט בישראל לסיכום שנת 2020. השנה בוצע הדוח בצל מגיפת הקורונה שגרמה לכולנו להיות מחוברים מתמיד ובמקביל האיצה תהליכי דיגיטציה בקרב כלל המגזרים והגילאים.

מהדוח עולה כי בסוף שנת 2020 מספר הגולשים באינטרנט בישראל עומד על כ-6.7 מיליון איש, המהווים כ-76.9% ממשקי הבית בישראל. הגולש הממוצע מוריד כיום קבצים בנפח של כ-12 גיגה בממוצע ביום, עלייה של 30% בתקופת הקורונה, לעומת השנה שעברה. 35% מהבתים בישראל חכמים ו-26% חוו פריצה לחשבון האישי ברשת ו-21% מהגולשים חוו פגיעה ממתקפת סייבר במחשב או בטלפון החכם.

כולנו בבית מול המסך

מגיפת הקורונה המחישה יותר מתמיד את הצורך של כולנו באינטרנט. מי יכול לדמיין את חייו היום ללא אינטרנט וללא מסך? ואכן הדוח השנה מראה כי אנחנו מבלים 12 שעות בממוצע ביום מול המסך, כאשר הסיבות לכך הן השימוש הגבוה במסך לטובת צרכי עבודה או לימודים שעברו מהפך והפכו להתקיים כמעט ורק מרחוק, באמצעות תוכנות כדוגמת ה- Zoom.

רוצים להמשיך לעבוד מהבית גם אחרי הקורונה

המסך הפך מכלי ל"קולגה", כאשר 68% מהנשאלים השיבו שבעקבות מגפת הקורונה הם עברו לעבוד מהבית, מתוכם 63% דיווחו כי העבודה מהבית נוחה יותר וכי רובם ירצו להמשיך לעבוד מהבית גם לאחר הקורונה. לעומת זאת, 69% אחוז מהנשאלים שהם הורים לילדים הלומדים גם הם מהבית מדווחים כי האיזון בין בית ועבודה נפגע וכי 57% מהם עובדים שעות רבות יותר ויעילות העבודה נפגעת, בשל העזרה לילדים.

הדוח הדגיש כי לאימהות עובדות קשה במיוחד, כאשר 43% דיווחו שהן מרגישות אימהות פחות טובות כשהן עובדות מהבית. לא רק להורים קשה - גם התלמידים סובלים מול ה-Zoom, כאשר 83% מהתלמידים שנשאלו דיווחו על תחושת בדידות, 62% מהבנות ענו כי חוות דיכאון וחרדה ו- 60% מכלל התלמידים שנשאלו אמרו שלא ירצו להמשיך ללמוד ב-Zoom.

בין התחומים הנוספים שעברנו לצרוך מהבית ניתן למצוא גם את תחום התרבות שהמציא עצמו מחדש על-מנת להישאר רלוונטי, כאשר 67% מהנשאלים ציינו כי הם צופים במופעי תרבות מהבית, באמצעות האינטרנט. כמו תרבות גם ספורט התחלנו לעשות בבית מול המסך, כאשר 57% מהנשאלים עושים כושר בבית. רשת YouTube היא הפלטפורמה המובילה לצריכת תוכן ספורט, כאשר 71% מהנשאלים שעושים ספורט דיווחו כי מעדיפים להתעמל בבית מול סרטונים שמצאו ברשת. נתון מעודד נוסף מראה כי כ-30% מהמתעמלים בבית ממשיכים במסגרות הספורט (חוגים) ומתעמלים במסגרת שיעורי Zoom, 24% דיווחו כי מתעמלים באמצעות אפליקציית כושר, כאשר 46% מתוכם הם בני נוער.

ויש גם צדדים חיוביים - הביורוקרטיה הצליחה סוף-סוף להפוך לדיגיטלית, כאשר 94% מהנשאלים דיווחו כי החלו להשתמש בביורוקרטיה דיגיטלית, מתוכם 69% השתמשו השנה יותר בשירותים הדיגיטליים לעומת השנה שעברה.

תחום נוסף שצבר תאוצה בשנה האחרונה וגם הוא "הודות" לקורונה הוא תחום הרפואה מרחוק. הנשאלים ציינו כי הם נעזרים ברפואה מרחוק להזמנת מרשמים, התייעצות עם רופא או אחות, הזמנת תרופות הביתה וטיפול פסיכולוגי. עם זאת 70% מהנשאלים סבורים שקיים חשש לקבלת אבחון שגוי כאשר מדובר ברפואה מרחוק והיו מעדיפים בתחום הזה רפואה בלתי אמצעית.

גם תחום ההיכרויות עבר לגמרי לדיגיטל. אם עד השנה רווקים נעזרו באפליקציות דיגיטליות למטרת היכרות בני זוג, השנה ובחסות הקורונה גם המפגשים עברו לדיגיטל, כאשר 40% מהרווקים יוצאים לדייט מרחוק ו-64% אף מציינים שהדייט המרוחק חוסך להם הרבה זמן. לעומת זאת, 65% מתוכם לא נהנים בדייט מרחוק כמו בדייט רגיל.

השנה, יותר מתמיד המסך הפך להיות הבייביסיטר הקבוע בכל בית. מדוח בזק עולה כי מרבית ההורים הודו שהשנה הקפידו פחות על הגבלות הזמן שהילדים בילו מול המסכים, כאשר 69% מההורים אפשרו לילדיהם יותר זמן מסך, זאת על-מנת להתפנות למשימות שלהם. בתוך כך, גם הגבלת זמן המסך לתינוקות שהתרופפה בשנים האחרונות, נפרצה משמעותית השנה, כאשר 40% מההורים מאפשרים זמן מסך גם לתינוקות בני שנה עד שנתיים. ואם כבר ילדים, אז מעניין לראות שהטלפון החכם (סמארטפון) הפך השנה לצעצוע המועדף על דור האלפא, כאשר כ-70% מההורים טענו שהילדים שלהם מעדיפים לשחק עם הסמארטפון בפער ניכר של עשרות אחוזים, לעומת משחקים אחרים, בהם גינה, לגו, כדור, קונסולות וכדומה.

כשאין לנו לאן לצאת - הפכנו את הבית למקום הכי נוח שאפשר, כאשר כשליש מהציבור ציין שרכש השנה רהיטים און ליין ובנוסף, כ-30% מהם אף הגדילו את כמות האביזרים לבית השנה באינטרנט. עוד עולה מהדוח כי מעל 70% מהנשאלים ציינו ששידרגו את תשתית האינטרנט וציוד המחשוב בבית. רק 30% מהציבור שעבר לעבוד מהבית נהנה מסיוע במימון השדרוג ממקום העבודה. עוד עלה מהדוח כי רק 11% מהתלמידים קיבלו מימון או ציוד מהרשויות המקומיות או משרד החינוך.

כולנו הפכנו לדיגיטליים יותר ופיתחנו מומחיות במגוון תחומים, כך למשל כ-70% ציינו שהם למדו לראשונה להשתמש ב-Zoom במהלך השנה האחרונה וכי 48% ציינו כי החלו להעביר כספים באמצעות אפליקציות דיגיטליות ו-25% מהנשאלים ציינו שהם עברו לערוך קניות באינטרנט.

צרכנות חדשה - לראשונה המגמה התהפכה והקניות באינטרנט עקפו את הקניות בחנויות הפיזיות, כאשר 90% מאיתנו העבירו את הקניות שלהם לרשת בשנה החולפת. 66% מהציבור ציינו כי הגדילו את ההוצאות באון ליין השנה. עוד נתון מעניין העולה מן הדוח מראה כי 56% מהציבור מעדיף לקנות און ליין מאשר בחנות פיזית, במטרה להוריד את הסיכון להדבקות מקורונה. התחומים בהם נצפתה בעיקר העלייה במכירות און ליין היו מחשבים וסלולר, בגדים ונעליים, ספרים ומכשירי חשמל.
עוד נתון מעניין העולה מהדוח בנושא צרכנות מראה כי השנה יותר מתמיד הצרכנים פרגנו לעסקים מקומיים, כדי לתמוך בכלכלה מקומית, כאשר מעל 80% קנו באתר ישראלי, לעומת 56% שקנו באתר בינלאומי. חשוב לציין כי הפלטפורמה לקניות און ליין אומנם קיימת והרבה עסקים מקומיים העבירו את המכירות לרשת, אך עם זאת נראה כי הסטנדרט נמוך והצרכנים מתלוננים על שירות לא טוב. עיקר התלונות מדברות על איחורים בהגעת ההזמנה, מוצרים שלא תאמו את הופעתם באתר, שירות לקוחות שלא ניתן להשיג,מוצר שלא הגיע וכדומה.

למרות הכל, הקורונה לא רק שינתה את תמהיל ההוצאות, אלא יצרה לחץ כלכלי לצמצום ההוצאות כאשר 37% קנו פחות ברשת בשנה האחרונה בגלל דאגה מהמצב הכלכלי האישי.

השהות בבית הגדילה את צריכת תכני הוידאו, כאשר 93% מהציבור צופים בסטרימינג (צפייה ישירה). עוד עולה מן הדוח כי אחוז הצופים בתוכן וידאו בסטרימינג באמצעות הטלוויזיה גדל השנה ועומד על 51%, זאת לעומת 26% בשנה הקודמת.

נתון נוסף מעניין מראה כי הציבור לא רק צורך יותר תכני וידאו, אלא גם מאזין יותר למוזיקה באמצעות הרשת עם 90% מהנשאלים צורכים מוזיקה און ליין. גם תחום האזנה לפודקאסט עם 40%. סה"כ 40% מהנשאלים מאזינים יותר השנה לתכנים און ליין מבשנה שעברה. הערוצים המאזינים ביותר על-פי הדוח הם Spotify, Youtube Music, ערוצי היסטוריה, כלכלה וכדומה. עוד נתון מעניין מראה כי אנחנו מאזינים בעיקר לתכנים בבית לפני השינה ובזמן של ניקיונות בבית.

ובין צפייה להאזנה הגיימרים לא הפסיקו לשחק והפכו כבדים יותר. כ-70% מבני הנוער בגילאי 13-18 משחקים בממוצע מעל 20 שעות בשבוע.

כולנו מוצפים בתכנים ותוך כדי גם מוצפים בעידכוני חדשות. מן הדוח השנה עולה כי זמינות הרשתות החברתיות הופכת למשמעותית בהתעדכנות החדשותית שלנו. עם זאת עולה כי אנחנו לא לגמרי סומכים על הרשתות החברתיות בכל מה שקשור לחדשות. מן הדוח עולה כי 60% מקרב הנשאלים מתעדכנים בחדשות באמצעות הרשתות החברתיות, כאשר רק 19% חושבים שהמידע החדשותי ברשתות החברתיות אמין. 76% מאיתנו מתעדכנים בחדשות באמצעות אתרי חדשות ישראלים באינטרנט.

עד כמה אנחנו חושבים שהמידע החדשותי ברשתות החברתיות אמין? 63% מאיתנו לא מזהים אם המידע החדשותי ברשתות אמיתי או מזויף (פייק). וגם אחרי שבדקו את המידע, כמחצית עדיין לא מצליחים להבין בין מידע אמיתי ומזויף. פוליטיקאים, שימו לב: הציבור חושב שרוב המידע שמפרסמים הפוליטיקאים ברשתות החברתיות לא אמין.

אמנם כולנו שידרגנו את היכולות הדיגיטליות שלנו השנה, אך מסתבר שתקופת הקורונה עולה לנו בבריאות הנפשית: 80% מהציבור ציין שהמחסור במפגשים חברתיים גורם להם לתחושת בדידות ו-57% חשים תחושות דיכאון וחרדה. מלבד תחושות נפשיות, הקורונה עולה לנו גם בבריאות הפיזית - 70% דיווחו על כאבים שלא היו בעבר או שהחמירו, חוסר ריכוז (78%) ונדודי שינה (66%).
דוח מצב האינטרנט לשנת 2020 / דוח
הדו"ח, אשר סוקר את הרגלי השימוש וההתנהגות של הישראלים בעידן הדיגיטלי, מבוסס על מחקר מעמיק שערכה החברה על דפוסי השימוש באינטרנט בישראל, המגמות השולטות בו ושימושיו השונים, וכן על נתונים מפעילות החברה ומערכותיה. השנה בוצע הדו"ח בצל מגיפת הקורונה שגרמה לכולנו להיות מחוברים מתמיד ובמקביל האיצה תהליכי דיגיטציה בקרב כלל המגזרים והגילאים. לצורך הדו"ח נערך בין השאר סקר בשיתוף מכון המחקר TNS-KANTAR.

תאריך:  27/01/2021   |   עודכן:  27/01/2021
מירב ארד
+קופות החולים יתחילו מחר לחסן גם בני 35 ומעלה
20:13 27/01/21  |  איציק וולף
מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי הנחה את קופות החולים להוריד החל ממחר את גיל המתחסנים נגד קורונה לגילאי 35.
+הכנסת אישרה הארכת הסגר עד תחילת פברואר
17:48 27/01/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
תקנות הארכת הסגר הכללי הנוכחי הוארכו עד ל-31 בינואר בחצות, כולל שתי הקלות בתקופת ההארכה  ▪  34 חברי כנסת תמכו באישור התקנות, 7 התנגדו ואחד נמנע
([צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת])
+חי מהכנסת: חוק העלאת הקנסות תקוע
16:52 27/01/21  |  עידן יוסף
חוק העלאת הקנסות תקוע במליאת הכנסת. זאת לאחר שהליכוד החליט לתמוך בעמדת כחול לבן - לחוקק את החוק המקורי בלי שינויים. יו"ר ועדת החוקה המטפלת בהכנת החוק הודיע כי הוועדה בראשותו תתקע אפוא את הצעת החוק.

יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר אמר: "‏לא להאמין. כחול לבן איבדו את זה לחלוטין. הם מתעקשים לשקר בכך שהליכוד תומך בעמדת החרדים, למרות שהבהרתי פעם אחרי פעם שהליכוד תומך בנוסח המקורי ושחשוב להעביר את חוק הקנסות כמה שיותר מהר. אני עושה הכל כדי לפשר בינם לבין החרדים על-מנת שהחוק יעבור היום וכך יוכלו להתחיל באכיפת הפורעים".
+יעקב אשר: אין טעם לחדש את דיוני ועדת החוקה בעניין תקנות הקנסות
16:46 27/01/21  |  עידן יוסף
יו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר: "למרות שהסיעות החרדיות הסכימו לפשרות מרחיקות לכת בחוק הקנסות כדי לשדר מסר של אחריות, כחול לבן והאופוזיציה מתעקשות על תחרות קטנונית בתתי סעיפים וסייגים שהוכנסו לחוק בהמלצת הייעוץ המשפטי. במצב כזה אין טעם לחדש את דיון הוועדה".
+30 מקרי הזן הדרום-אפריקני התגלו בישראל
16:42 27/01/21  |  עידן יוסף
משרד הבריאות מדווח כי עד כה התגלו 30 מקרים של הזן הדרום אפריקני לנגיף הקורונה. הדיווח כולל את שלושת המקרים שדווחו בצהריים, מדגימות בקהילה שהגיעו לריצוף מהיר, במעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות.


+הליכוד תומך בהשארת חוק הקנסות על-כנו
16:02 27/01/21  |  עידן יוסף
בליכוד מיישרים קו עם כחול לבן ודורשים להשאיר את חוק הקנסות על-כנו ולא לעשות בו שינויים. הכדור נמצא כעת במפלגות החרדיות (חדשות 12). הדברים נמסרו כשעה קלה לאחר הודעת סיעת יהדות התורה לח"כים מטעמה להצביע בעד התקנות.
+השייח קרא לביטול אירועי החג הדרוזי וקיבל טלפון מהנשיא
15:53 27/01/21  |  עידן יוסף
נשיא המדינה ראובן ריבלין שוחח עם השייח' מואפק טריף בעקבות קריאתו לביטול אירועי חג הנביא הדרוזי אלח'דר בשל סכנת התפשטות נגיף הקורונה.

״אני יודע שבכל שנה, בחג הזה, נוהגים בני העדה הדרוזית לקיים את הזִיָּארָה, ולעלות לרגל לַמַקָאם שבכפר יאסיף. בקריאתך להימנע מהעלייה ההמונית לרגל אתה מהווה דוגמה למנהיגות אחראית, כזו שרואה רחוק - לא רק את החג הקרוב. כדי שנחגוג את החגים הבאים יחד בשנה הבאה ובשנים הבאות שיבואו עלינו לטובה, כולנו צריכים להישמר עכשיו. קיבלת החלטה קשה מאוד, בשקט בענווה ומתוך שמירת בריאותה של העדה כולה ואני מבקש לחזק אותך".

טריף הודה לנשיא על דבריו החמים ומסר שיעביר את ברכותיו לכל העדה הדרוזית ביום חגה.
+חולה מאומת לקורונה הגיע בטיסה מדובאי
15:50 27/01/21  |  עידן יוסף
נוסע בטיסת חברת FLY DUBAI מדובאי לישראל שנחתה בישראל אור ליום שני נמצא חיובי לקורונה. כלל נוסעי הטיסה התבקשו להיכנס לבידוד של 14 יום.
+אחרי תלונות רבות: המשטרה סגרה תלמוד תורה בבני ברק
15:19 27/01/21  |  עידן יוסף
תלמוד התורה ברחוב מלצר בבני ברק, שהשכנים סביבו התלוננו פעמים רבות למשטרה על היותו פתוח, נסגר בידי המשטרה ולבעליו נרשם קנס בסך 5,000 שקל.

במשטרה מגיבים לטענות ואומרים: "עם קבלת הדיווחים, ערכו שוטרי התחנה ביקורות במקום, כאשר במרבית המקרים נמצא המקום סגור, למעט שני מקרים בהם אותר פתוח ובוצעה אכיפה בהתאם". לא נמסר פירוט לגבי אופי האכיפה.
+נתניהו: "הסגר יוארך - בוודאות"
15:12 27/01/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה הודיע כי יכנס את הממשלה כדי לאשר את הארכת התקנות  ▪  "נסגור גם את המעברים היבשתיים כולל גשרי הירדן"  ▪  המוטציה הדרום אפריקנית מתפשטת בישראל
נתניהו. ניתוק גישות יבשתיות [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]
הסגר יימשך [צילום: דוברות המשטרה]
+ספרד עוצרת לשבועיים את החיסונים
15:02 27/01/21  |  
ספרד תעצור את מבצע חיסוני הקורונה לשבועיים הקרובים, בשל בעיות באספקת החיסונים (חדשות 12).
+המשטרה: נאכוף התקהלויות סדרי ט"ו בשבט
13:33 27/01/21  |  עידן יוסף
פיקוד תחנת בני ברק הבהיר אמש לכלל המוסדות בעיר כי יש לגלות אחריות ולפעול על-פי ההנחיות למען בטחונם, לרבות הימנעות מקיום אירועי סדר ט"ו בשבט והתקהלות מסוכנת בהם. בחצרות החסידים נהוג לקיים טישים (התוועדויות) המוניים.
+שי החנוכה של עובדי המשרד הממשלתי נמסר כתרומה
13:22 27/01/21  |  עידן יוסף
עובדי המשרד לחיזוק ולקידום קהילתי ויתרו באופן מאורגן על השי לחנוכה, וביקשו לתזמן אותו לימים אלו - כתרומה של מזון לדרי-רחוב ולחסרי עורף משפחתי.
עובדי המשרד אורזים חבילות מזון
+סאנופי תייצר 125 מיליון מנות חיסון ביונטק לאיחוד האירופי
13:10 27/01/21  |  עידן יוסף
חברת התרופות הצרפתית "סאנופי" תייצר עבור האיחוד האירופי 125 מיליון מנות של חיסון הקורונה של חברת "ביונטק" הגרמנית. ההודעה מגיעה לאחר דיווחים על עיכובים בהעברת חיסוני פייזר ומודרנה למדינות האיחוד (חדשות 12).
+שני עובדי הכנסת נדבקו בקורונה
12:57 27/01/21  |  עידן יוסף
בבדיקה שעשו שני עובדי כנסת ממחלקות משק ומיזוג אויר - נמצאו חיוביים לנגיף הקורונה. נפתחה חקירה אפידמיולוגית לאיתור מגעים.

+"דופקים מיליון בעלי עסקים בשם הפופוליזם"
12:37 27/01/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר הוועדה ח"כ אשר לחברי כחול לבן: "אם הייתי מביא רוטציה הייתם הולכים, צבועים"  ▪  ח"כ תהלה פרידמן: "יש לכם תורה שהיא סם מוות"
[צילום: דוברות הכנסת]
חה"כ הילה שי וזאן ואיתן גינזבורג [צילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת]
ח"כ יעקב אשר [צילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת]
+חיסון עדר
12:26 27/01/21  |  ד"ר עמוס עזריה   |   לרשימה המלאה
לאור המוטציות החדשות, חיסון העדר לקורונה עשוי לדרוש שיעור מתחסנים גדול יותר, לפי מודל לניתוח נתונים ברשת
(כמה אחוזים נדרשים? [צילום: דניאל קול, AP])
+יו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות: לתת עדיפות לחיסון הסטודנטים
11:38 27/01/21  |  מירב ארד
יו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות ונשיא האוניברסיטה העברית פרופ' כהן שלח מכתב לשרי החינוך והבריאות וקורא לצרף את ציבור הסטודנטים לקבוצות התיעדוף של משרד הבריאות לעניין קבלת חיסונים נגד נגיף הקורונה וזאת על רקע פתיחת סמסטר ב' הצפויה בקרוב וההתעלמות מציבור הסטודנטים.
+שירות התעסוקה: 2,448 דורשי עבודה נרשמו ביממה האחרונה
10:39 27/01/21  |  מירב ארד
במסגרת הדיווח היומי, מדווח (יום ד') שירות התעסוקה כי במהלך היממה האחרונה נרשמו 2,448 דורשי עבודה חדשים, כאשר מאז יום ראשון, 27.12.2020 היום בו החל הסגר, נרשמו בסך הכל 157,939 דורשי עבודה חדשים, ומתוכם 98,013 נרשמו מאז הודק הסגר המהווים 62% מכלל הנרשמים מאז תחילת הסגר השלישי. יצוין, כי 126,100 מהם הוצאו לחל"ת, ושיעורם מכלל דורשי העבודה החדשים עומד על כ- 79.8% בעוד 31,839 מהם פוטרו או התפטרו ושיעורם עומד על 20.2% מכלל הנרשמים מאז תחילת הסגר. רק ביממה האחרונה פוטרו או התפטרו 968 דורשי עבודה, המהווים 39.5% מהנרשמים מאז אתמול.
+למרות הסגר: 7,737 אובחנו אתמול; שיעור החיוביים - 9.6%
08:13 27/01/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
כנראה בשל המוטציה הבריטית - 35% מהחולים הפעילים הם ילדים מתחת לגיל 17  ▪  המנהלת הרפואית של "מגן ישראל" קוראת להארכת הסגר: "כל יום של סגר הוא חשוב"  ▪  סגן שר הבריאות תומך בחוק הקנסות
(1,141 חולים במצב קשה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+כ-900 ניצולי שואה מתו מקורונה בשנת 2020
08:08 27/01/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
כ-5,300 ניצולי השואה היו נדבקים מאומתים בנגיף הקורונה ושיעור המתים מתוכם עמד על 17%  ▪  כ-17,000 ניצולים מתו אשתקד, ובישראל נותרו כיום כ-179 אלף ניצולים חיים
(יוסף קליינמן (90) מציין בפתח ביתו את יום הזיכרון האחרון לשואה ולגבורה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
דוח מצב האינטרנט: מבלים 12 שעות בממוצע ביום מול המסך
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
למרות הסגר ההדוק, נתוני התחלואה עדיין גבוהים: על-פי נתוני משרד הבריאות 7,737 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה הקורונה בישראל. אתמול נערכו כ-83 אלף בדיקות ו-9.6% מהן נמצאו חיוביות. כיום ישנם 76,708 חולים פעילים. מתוכם, 1,787 מאושפזים בבתי החולים. 1,141 חולים במצב קשה ו-311 מונשמים. מפרוץ המגפה מתו 4,513 חולי קורונה בישראל.
27/01/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
מתחילת שנת 2020 ועד סופה, הוכרו כשלושת אלפים ניצולי שואה נוספים ונפטרו כ-17 אלף. מתוך הנפטרים כ-900 נפטרו מנגיף הקורונה. כ-5.3 אלף ניצולי היו נדבקים מאומתים לנגיף הקורונה. שיעור המתים מתוכם עמד על 17%, בדומה לשיעור הנפטרים באוכלוסיית יהודים ואחרים באותם גילים (16%). בקרב נשים, שיעור הנפטרים מתוך המאומתים היה נמוך מזה של גברים - 15% לעומת 21% (דומה לאוכלוסיית יהודים ואחרים - 14% ו-19%, בהתאמה).
27/01/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
יו״ר ועדת הכנסת ח״כ איתן גינזבורג החליט (יום ג', 26.1.21) שלא לכנס את ועדת הכנסת לאישור הארכת הדיון בתקנות, ובכך ההצבעה על תקנות הסגר תגיע להכרעה במליאה.
26/01/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
מפלגת הליכוד מנסה לקדם פשרה ביחס להחמרת הקנסות על הפרת תקנות הקורונה והציעה להוציא צו סגירה מינהלי למוסדות חינוך שייפתחו בניגוד להנחיות רק אחרי אזהרה, ורק מן הפעם השנייה או השלישית שבה הם נתפסים.
26/01/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
ועדת השרים לקורונה אישרה (יום ג', 26.1.21) את המלצת משרד הבריאות להאריך את חובת הבידוד במלונית לשבים מדרום אפריקה, זמביה, ברזיל ואיחוד האמירויות ב-14 ימים נוספים החל מיום חמישי ה-28.1.21.
26/01/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלון קוחלני
אלון קוחלני
חוק חדש של ה-EU יחייב קציני הציות בחברות העושות שימוש ב-AI ולנהל סיכוני ציות העולים מרגולציה זו (The Artificial Intelligence Act)
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il