בשל עבודות תשתית לצורך בניית הרכבת הקלה ועבודות נוספות ברחובות ארלוזורוב, אבן גבירול, בן יהודה ודיזנגוף בתל אביב, החלו ב-29.1.21 שינויים בהסדרי התנועה הכוללים הסטת קווי תחבורה ציבורית - אוטובוסים ומוניות שירות סדירות.
בשנים הקרובות, אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של תל אביב-יפו הוא פיתוח מערכות הסעת המונים ואמצעי תחבורה מודרנית ו"ירוקה", שיהוו חלופה טובה לרכב הפרטי ושיספקו לתושבות ולתושבי העיר, ולמבקרים בה, מגוון חלופות תחבורתיות להתניידות בטוחה, מהירה, נוחה, זולה ובריאה, בדומה לנעשה בערים מובילות בעולם.
המגוון התחבורתי יכלול רכבת קלה, רכבת ישראל ומטרו, נתיבים מהירים ואוטובוסים חשמליים. כמו-כן, תחבורה ציבורית לפי ביקוש כמו הסעיות, כלי רכב שיתופיים ומוניות מיוחדות שיכולות להסיע כמה נוסעים בנסיעה אחת. כל זאת לצד אמצעי התניידות אישיים כגון אופניים, גלגינועים וכמובן - שיפור תנאי ההליכה ברגל כאמצעי התניידות נוח למרחקים קצרים ובינוניים בעיר.
הרכב הפרטי ימשיך להוות חלופה נוחה ויעילה לחלק מהתושבים, במקומות ובזמן מסוים, אך היקף השימוש בו יקטן משמעותית.
תל אביב-יפו מצטופפת ואוכלוסייתה צפויה להכפיל את עצמה בתוך כ-25
שנה. בשטח גאוגרפי מוגבל, שגם מארח מדי יום כחצי מיליון אנשים שבאים מחוץ לעיר כדי לעבוד ולבלות, ובעירייה אומרים כי אין ברירה אחרת אלא לשנות את האופן שבו מתניידים הבאים בשערי העיר.
בימים אלה עבודות הרכבת הקלה עולות להילוך גבוה, ומתבצעת עבודה על
שלושת הקווים בו זמנית. השירות להולכי הרגל ממשיך להשתפר, באמצעות פעולות רבות שעושה העירייה לפינוי מדרכות העיר ולהרחבתן. בשנת 2020 הוסדרו 19 רחובות מוטי-הליכה, שנסגרו לתנועת כלי רכב ממונעים, ורחובות נוספים יצטרפו לרשימה בהמשך. במקביל, נמשכת בהסדרת רשת הצירים הירוקים, שמאפשרים גישה רציפה, נוחה ונעימה להליכה ברגל ולרכיבה על אופניים בין שכונות מגורים ומוקדי עניין בעיר.
גם תנופת העשייה בתחום שבילי האופניים נמשכת: כיום ישנם 150 ק"מ
של שבילי אופניים בעיר. בשנת 2025 רשת השבילים יותר מתוכפל ותכלול
כ-310 ק"מ בסך-הכל.
בנוסף לכך, בתל אביב-יפו פרוסים כיום 57 ק"מ של נתיבי תחבורה הציבורית,
יותר מכל עיר אחרת במדינה. רשת הנתיבים צפויה להמשיך ולהתרחב, ובשנת 2025 תכלול 138 ק"מ של נתיבים לתחבורה ציבורית.