|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

ישיבת הממשלה הסתיימה ללא הכרעה

אין החלטה לגבי פתיחת מערכת החינוך

הדיון על פתיחת מערכת החינוך צפוי להתחדש רק בערב - בעקבות לו"ז צפוף של משפט נתניהו וביקור ראש ממשלת יוון משרד הבריאות בישיבה לילית: יש עלייה של 400% בתחלואת הילדים בחודשיים האחרונים המתווה הנידון: פתיחה של המוסדות לגילי 3-0 ברחבי הארץ, גם ביישובים כתומים ואדומים, ופתיחה של גני ילדים, כיתות א'-ד' ו-יא"-י"ב ביישובים צהובים וירוקים
07/02/2021  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
תלמידים ומורים בכיתה באפרת [צילום: גרשון אלינסון/פלאש 90]

ישיבת הממשלה הלילית על השבת מערכת החינוך לפעילות הסתיימה (יום א', 7.2.21) ללא החלטות. הדיון צפוי להתחדש היום, אולם בבוקר מתחדש גם משפט נתניהו. בנוסף, בשעות אחר-הצהריים ראש ממשלת יוון מגיע לביקור בישראל. המשמעות: אם הממשלה אכן תתכנס לדיון המשך - זה יהיה רק בשעות הערב, מה שמטיל ספק בפתיחת מערכת החינוך בשלישי.

לאחר שהתפזר הדיון אמש, פרסם שר החינוך גלנט הודעה בפייסבוק שלו שבה כתב: "אני יודע שלא קל בלי לימודים. אני מצטער שזה עלול לעכב את פתיחתם, אבל בריאות התלמידים קודמת".

בפתח הישיבה אתמול אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "נקבל החלטה זהירה על מערכת החינוך". לדבריו, היעד הוא לחסן 95% מקרב בני 50 ומעלה. "במקביל", אמר נתניהו, "אסור לנו להיות שאננים". המתווה שבו דנה הממשלה הוא פתיחה של המוסדות לגילי 3-0 ברחבי הארץ, גם ביישובים כתומים ואדומים, וגני ילדים, כיתות א'-ד' ו-י"א-י"ב ייפתחו ביישובים צהובים וירוקים. כמו-כן, הגדרת הערים - ירוקות, צהובות, כתומות או אדומות - תיקבע על-פי נתוני התחלואה בלבד מבלי לשקלל את נתוני המתחסנים.

מנתוני משרד הבריאות שהוצגו אתמול לשרים עלה כי יש עלייה של 400% בתחלואת הילדים בחודשיים האחרונים. לפי הנתונים, בתחילת דצמבר היו כ-1,500 ילדים שנמצאו חיוביים לקורונה, וכעת - בתחילת פברואר - יש כ-6,000 ילדים מאומתים. הזינוק בנתונים הוא תוצאה של הווריאנט הבריטי, שגורם להתפשטות גבוהה יותר של הנגיף בקרב ילדים.


מרבית הילדים שנדבקו חולים קל או שאינם סובלים כלל מתסמינים, אך במערכת הבריאות חוששים כי פתיחה של מערכת החינוך בכל מתווה אפשרי תעלה את מקדם ההדבקה ואת מספר המאומתים. ממונה הקורונה פרופסור נחמן אש אמר בישיבת הממשלה: "אנחנו נמצאים בסיטואציה שמחייבת זהירות רבה בפתיחה. אני מאוד מודאג שאם נפעל בחוסר אחריות נביא לגל נוסף".

עוד אמר אש לשרים כי עדיין לא הגענו לרף שמשרד הבריאות הגדיר לצורך השלב הראשון, גם מבחינת אחוז מתחסנים מעל גיל 50 (משרד הבריאות דרש 80%, כיום יש 79%), גם מבחינת החולים במצב קשה (משרד הבריאות דרש 1,000 וכרגע יש 1,100).

ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, אמרה בישיבת הממשלה: "אם נפתח את המשק יהיו פה המון מתים, וביניהם גם צעירים". שר הבריאות יולי אדלשטיין הבהיר כי הבעיה המרכזית היא "עם מה שרוצים לפתוח". לדבריו, "אם הולכים על פתיחה כלשהי של מערכת החינוך - צריך לדעת שאין אפשרות לפתיחה נוספת כלשהי בשבועיים הקרובים".

ראשי עיריות ראשון לציון, בת-ים וחולון הודיעו שהם מתנגדים לפתיחת מערכת החינוך אם הלימודים יתקיימו באוויר הפתוח, לפי מתווה הממשלה. "אי אפשר לשגע את הילדים", טענו. השלושה, רז קינסטליך, צביקה ברוט ומוטי ששון, סיכמו לגבש מחר מתווה שבו יפעלו יחד כל עוד רמת התחלואה תישאר גבוהה - אם הממשלה לא תצליח לגבש "מתווה הגיוני", כלשונם. נכון לעכשיו, שלוש הערים מוגדרות כתומות.


בישיבת הממשלה הוצג גם הנתון לפיו בשבוע שעבר נרשמה ירידה בקצב ההתחסנות. אם לפני שבועיים ניתנו בממוצע כ-69 אלף חיסוני מנה ראשונה מדי יום, בשבוע שעבר הנתון הזה כבר ירד ל-59 אלף מנות.




תאריך:  07/02/2021   |   עודכן:  08/02/2021
עידן יוסף
+נתניהו מכנס ישיבה בנוכחות שרי הביטחון והבריאות
12:07 08/02/21  |  עידן יוסף
ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים בשעה זו התייעצויות בנושא הקורונה ובהמשך לדיון בישיבת הממשלה אמש, עם שר הביטחון בני גנץ, שר הבריאות יולי אדלשטיין וממונה המאבק בקורונה הפרופסור נחמן אש.


+"לא עשינו מספיק כדי למצוא פתרונות לפתיחת בתי הספר"
10:54 08/02/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הוסיף: "חשוב שנעשה מאמץ ונקיים שיח עם המורים כדי שנגיע למצב שתהיה יותר גמישות בהפעלה"  ▪  עלייה של 400% בתחלואת הילדים בחודשיים האחרונים  ▪  33 נפטרו אתמול מקורונה
(פרופ' גרוטו. נדרשת יותר גמישות [צילום: פלאש 90])
+הסכם שת"פ תיירותי ראשון ייחתם עם יוון
10:18 08/02/21  |  מירב ארד
שרת התיירות, אורית פרקש הכהן תחתום (יום ב', 8.2) על הסכם שיתוף פעולה תיירותי ראשון מול יוון, כחלק מהחזון לפיתוח ענף התיירות ביום שאחרי הקורונה.
השרה תפגוש את שר התיירות היווני, הארי תיאוצ׳אריס לפגישת עבודה וחתימה על הסכם שת״פ ראשון בתחום התיירות בין המדינות. זהו ההסכם הראשון שנחתם בין ישראל ליוון בתחום התיירות ונחתם כעת, לאחר שנים של עבודה מצד אנשי משרד התיירות והחוץ.
+רחבת הכותל פתוחה לציבור הרחב
09:51 08/02/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
התפילות מתקיימות במתחמים ייעודיים על-פי הגבלות משרד הבריאות  ▪  גם מערת המכפלה ואתרי קודש נוספים פתוחים למגיעים מכל מקום בארץ עם הסרת הסגר
([צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי])
+אתר החרמון נפתח למבקרים
09:21 08/02/21  |  מירב ארד
אתר החרמון נפתח (יום ב') למבקרים בלבד, תחת מגבלות והנחיות משרד הבריאות על פי מתווה מיוחד שנבנה והותאם ע"י הנהלת האתר. הכניסה לאתר תתאפשר אך ורק בהזמנה וברכישת כרטיסים מראש. העלייה ברכבל תתאפשר למשפחה גרעינית - עד 8 נפשות בקרונית, בכל מקרה אחר שאינו משפחה גרעינית עד 4 נפשות בלבד.
+כמה דילמות מוסריות-בריאותיות, בנושא קורונה
08:42 08/02/21  |  יהודה קונפורטס   |   לרשימה המלאה
היציאה ממשבר הקורונה והחזרה לשגרה מעלות שאלות עקרוניות כגון, האם מותר להתנות עבודה או כניסה למקום בחיסון, מה המחיר שהחברה הישראלית תשלם אם יעברו למדיניות של "לחיות לצד הקורונה ולפתוח הכל", ומדוע לא מעמידים למשפט את מפיצי הפייק ניוז בנושא החיסונים
(שיבואו לראות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+משרד הבריאות: 8.8% מהבדיקות נמצאו חיוביות
08:12 08/02/21  |  מירב ארד
4,557 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה הקורונה בישראל - כך מעדכן (יום ) משרד הבריאות. אתמול נערכו 53,618 בדיקות, מתוכן 8.8% נמצאו חיוביות. בבתי החולים מאושפזים 1,720 בני אדם, מתוכם 1,059 חולים קשה ו-300 מונשמים. מפרוץ המגיפה מתו 5,121 חולי קורונה בישראל.
+שש אחרי המגיפה
08:00 08/02/21  |  ד"ר דוד ארגז   |   לרשימה המלאה
בקרוב רוב אזרחי ישראל יהיו מחוסנים  ▪  לא רחוק היום שנוכל לחזור לחיים רגילים בלי מסכות ובלי ריחוק חברתי  ▪  ייתכן שנאלץ להטיל הגבלות על תיירות כדי לא לייבא מוטציות מסוכנות, הקורונה אולי לא תעלם כליל, אבל תהפוך לעוד מחלה שאפשר לחיות אתה
(ווהאן. מה מקור הנגיף? [צילום: נג האן גואן, AP])
+התוכנית של ביידן גדולה מדי
07:59 08/02/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מציע להסתפק ב-950 מיליארד דולר - מחצית מהסכום של ביידן - ולממן דמי אבטלה מוגדלים, חיסונים, מאבק בעוני בקרב ילדים וסיוע מופחת במזומן
(להילחם במשבר מלמטה למעלה [צילום: AP])
תוכנית הסיוע של ביידן, 6.2.21 / CNBC
+אתר התיירות ראש הנקרה ייפתח מחר מחדש לקהל הרחב
07:58 08/02/21  |  מירב ארד
הנהלת אתר התיירות ראש הנקרה מעדכנת: 44 ימים לאחר הסגירה, ייפתח ממחר (יום ג', 9.2.21) האתר מחדש לקהל הרחב. הביקור כולל: ירידה ועליה ברכבל וסיור עצמאי בנקרות והפעילות באתר הינה בהתאם להנחיות משרד הבריאות ולתו הסגול.
+בני ברק: ההמון בלוויה פרץ את המחסומים
22:37 07/02/21  |  עידן יוסף
בלווית הרב וואזנר בבני ברק השתתפו אלפי בני אדם. ההמון פרץ את מחסומי המשטרה, התקהל באופן אסור והתעמת עם השוטרים.
[צילום: שמעון ברוך]
+גנץ דורש חשיפת פרוטוקולי הממשלה
21:47 07/02/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בחמישי האחרון, רגע לפני שתוקפו של הסגר מסתיים, התכנסו השרים להכריע בהארכתו ובצעדים הדרושים לבלימת התחלואה. אלא שהזמן היקר הוקדש לעימותים בין נתניהו לגנץ  ▪  נתניהו לגנץ: "דם המתים יהיה על ידיך"; גנץ: "אל תלמד אותי אחריות לחיי אדם"  ▪  סער, לפיד ובנט: "שניהם צריכים ללכת הביתה"
(גנץ בזום בישיבת הממשלה [צילום: מן הטלוויזיה])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אין החלטה לגבי פתיחת מערכת החינוך
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
שרי הממשלה נואשו מקריאה לחקירת ההדלפות מישיבות הממשלה, בזמן אמת, שהפכו לחזון נפרץ, ובעקבות ציטוטים ואף הקלטות ששודרו (יום א', 7.2.21) במהדורות המרכזיות בערוצי הטלוויזיה, פרסם ראש הממשלה החליפי, השר בני גנץ, הודעה ובה דרישה לחשוף הכל.
07/02/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת אישרה (יום א', 7.2.21) את תקנות ההקלה ההדרגתית במגבלות הקורונה ואת תקנות "בג"ץ הצעצועים". הוועדה ביטלה את האיסור למכירת בשמים בחנויות למכירת מוצרים חיוניים וכן דחתה את מועד הכניסה לתוקף התקנות האוסרות מכירת מוצרים שאינם חיוניים בסופרמרקטים ובתי-מרקחת בהתאם לפסיקת בג"ץ ב-24 שעות נוספות
07/02/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
במסגרת הדיווח היומי, מדווח (יום א', 7.2.21) שירות התעסוקה כי בסוף השבוע האחרון נרשמו 2,600 דורשי עבודה חדשים, כאשר מאז יום ראשון, 27.12.2020 היום בו החל הסגר, נרשמו בסך-הכל 176,074 דורשי עבודה חדשים, ומתוכם 116,148 נרשמו מאז הודק הסגר המהווים 66% מכלל הנרשמים מאז תחילת הסגר השלישי.
07/02/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
בהתאם להחלטת הממשלה על יציאה מדורגת מהסגר השלישי. מהיום (א', 7.2.21) שיעורי הנהיגה חוזרים לפעילות, בהתאם לכללי התו הסגול שקבע משרד הבריאות. על-פי ההנחיות, לא יותר להסיע יותר משני תלמידים ברכב כאשר כל נוסעי הרכב יעטו מסיכות לכל אורך השיעור וישמרו על כללי ההיגיינה, בהתאם להנחיות אגף הרישוי.
07/02/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החוקה דנה (יום א', 7.2.21) באישור התקנות להקלת הסגר שאישרה הממשלה. במהלך הדיון אמרה ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס "אין ספק שגם בסגר השלישי הייתה היענות של הציבור ומה ששינה את חוקי המשחק הוא הווריאנט האנגלי שכנראה מדבק עוד יותר ומעלה את התחלואה הקשה ואנחנו בתנאי פעולה שונים. אם לא רוצים להגיע לאלפי מתים צריך לדאוג שהדבר יהיה זהיר ואחראי".
07/02/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אין עתה צורך בהתלהטות היצרים, בפאטה-מורגנה כאילו עוד מכה אחת ו"זבנג וגמרנו", והניצחון המוחלט בידינו    יותר מכל יש לישראל אינטרס אסטרטגי לבנות נדבך נוסף לברית ההגנה ההולכת ונרקמת בי...
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il