|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
נתניהו היום בבית המשפט [צילום: ראובן קסטרו, פלאש 90]
נתניהו כופר רשמית בכל האישומים נגדו

"מאשר את התשובה בכתב שהוגשה בשמי"

גם בני הזוג אלוביץ ונוני מוזס אישרו את המענה לכתב האישום בו כפרו בהאשמות בתיקים 1000, 2000 ו-4000 נתניהו נותר באולם בדקות הראשון של הדיון בטענת סניגוריו לפיה יש לבטל את כתב האישום, בנימוק שמנדלבליט לא נתן כנדרש את אישורו לבדיקות והחקירות נגדו בן-ארי: כל האישורים ניתנו כדין, גם אם צריך היה לכתוב אותם אחרת
08/02/2021  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   משפט נתניהו   |   תגובות

"אני מאשר את התשובה בכתב שהוגשה בשמי". כך אמר (יום ב', 8.2.21) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בדיון המענה לכתב האישום במשפטו. שאול אלוביץ, איריס אלוביץ ונוני מוזס אישרו גם הם את המענה שנמסר בשמותיהם. מדובר בכפירה בעבירות המיוחסות לארבעה בתיקים 1000, 2000 ו-4000.

נתניהו ויתר הנאשמים נותרו באולם, לפחות בתחילת הדיון בבקשות שהגישו הסניגורים. נתניהו יצא לאחר רבע שעה באומרו "תודה רבה לכבודכם". בניגוד ליום בו נפתח משפטו, נתניהו הגיע הפעם בלא ליווי של שרים וחברי כנסת מן הליכוד, וגם לא אמר דבר לתקשורת לפני הדיון ואחריו. הוא גם ביקש אתמול מתומכיו שלא להגיע לבית המשפט, בשל מגבלות הקורונה. מחוץ לבית המשפט התאספו כמה עשרות מפגינים, בעד נתניהו ונגדו. אמצעי האבטחה היו הדוקים במיוחד, עוד יותר מאשר בדיון הראשון.

לבקשת סניגורו של נתניהו, עו"ד בועז בן-צור, החל הדיון בטענה לפיה היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לא נתן את הסכמתו לבדיקות ולחקירות נגד נתניהו כפי שקובע חוק יסוד הממשלה. למרות הטיעונים הארוכים בכתב בנושא זה, אפשרו השופטים רבקה פרידמן-פלדמן, משה בר-עם ועודד שחם לצדדים להשלים את הטיעון בעל-פה. "התביעה מנסה לגרוע מהוראות חוק היסוד בשל גודל ההפרה", טען בן-צור. לדבריו, לא ניתן כלל אישור לחקור את תיק 1000, ואילו בתיק 4000 ביצעה רשות ניירות ערך חקירות רבות על סמך אישורים שהתייחסו לפרשת בזק המקורית.

השופט משה בר-עם תהה מדוע לא ניתן להסתפק במזכר שהגיש מנדלבליט, ובו הוא מודיע שהעניק את כל האישורים הדרושים, והאם לא מדובר בשאלה ראייתית שאין מקומה להתברר בשלב זה. בן-צור השיב, שהאישורים שהגישה הפרקליטות הם הראיות העומדות בפני בית המשפט ועל פיהם יש לבצע את הבירור החוקתי. בר-עם שב ואמר: "אדוני מתעלם מהמזכר שכתב היועץ". בן-צור השיב: "אני לא מתעלם. יש פער בין המזכר לבין האישורים בפועל". בר-עם: "יבואו גורמי החקירה ויגידו מה קיבלו", ומדובר בטענות החורגות מהליך מקדמי. בהמשך טען בן-צור, כי כתב האישום בתיק 4000 הוא תוצר של "חקירה פרטיזנית" שניהלה רשות ניירות ערך, בלא אישור ותוך חריגה בוטה מסמכותה ובלא להזהיר את הנחקרים בחשדות השוחד. הוא גם הביע את החשש, שהקטעים שהשחירה התביעה במסמכים שמסרה להגנה, מהווים מגבלות על פעולות החקירה שאישר מנדלבליט.

בנוגע לאישורים בתיק 1000 טען עו"ד עמית חדד, כי התביעה "הִנדסה לאחור" בחוסר הצלחה את אישוריו של מנדלבליט, וכי גם האישור שנתן מנדלבליט היה מוגבל. הוא גם יצא נגד האישור שניתן לחקור את רועי רוזן, שהיה נהגו של יאיר נתניהו, בשאלה היכן ישן [החשד היה שג'יימס פאקר מימן את שהותו של יאיר נתניהו במלון בתל אביב]: "סהדי במרומים מדוע היועץ המשפטי נתן אישור לחקור את זה. לצערי עוד נדבר על זה הרבה". גם לחדד אמר בר-עם, כי נשאלת השאלה האם ניתן לבצע בירור עובדתי זה כבר בשלב מקדמי של המשפט.

המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד ליאת בן-ארי, הגיבה: "לא הייתה שום הפרה. כל האישורים ניתנו". היא הפנתה למזכרו של מנדלבליט ואמרה כי "היו ישיבות לכל אורך הדרך והייתה התייחסות לכל פרט" ברישום בתוך הפרוטוקולים של הישיבות. השופטת רבקה פרידמן-פלדמן אמרה כי טענת ההגנה היא שהאישור בתיק 4000 ניתן בדיעבד. בן-ארי השיבה: "אולי האישורים לא ניתנו בצורה שעו"ד בן-צור היה רוצה ואולי היה צריך לכתוב אותם אחרת, אבל כך הדברים מתנהלים. כאשר קוראים את הדברים בהקשר, אפשר לראות שהאישור ניתן. הפרוטוקולים שכפי שהצגנו - זה מה שיש. הכל תועד בפרוטוקולים".

לטענת בן-ארי, יש לתת מקום ניכר לעובדה שמנדלבליט מאשר את פעולותיו שלו-עצמו. בר-עם: "אם הוא מפנה לתיעוד שלכאורה לא תומך במזכר שלו, איזה משקל יש לתיעוד ולמזכר?". בן-ארי השיבה, כי המזכר משקף את הפרוטוקולים, וכי יש לתת לו משקל ראייתי בפני עצמו. פרידמן-פלדמן ביקשה לדעת מה הטענה - האם הכל מתועד בפרוטוקולים, או שמנדלבליט הסתמך גם על זכרונו. בן-ארי השיבה, כי מנדלבליט אמר עקרונית שאישר את הכל ואז פירט את אישוריו. השופט עודד שחם: "יש פער בין מה שאתם אומרים בחלק הכללי לבין מה שאתם מפרטים. בחלק הכללי אתם מדברים על עשרות ישיבות, ובחלק הפרטני - על שמונה ישיבות". בן-ארי הסבירה, כי עשרות ישיבות הן הליווי השוטף של החקירות. "שלא כתוב בצורה מיטבית - אני מסכימה איתכם, אבל הכל כתוב", הוסיפה.

מנהלת מחלקת ניירות ערך בפרקליטות מיסוי וכלכלה, עו"ד יהודית תירוש, התייחסה לאישורים בתיק 4000 וטענה, כי זהו אחד הענפים של תיק בזק המקורי - מדוע מנכ"ל משרד התקשורת דאז, שלמה פילבר, היטיב עם בזק. רשות ני"ע מוסמכת לחקור עבירות הנלוות לאלו שבתחום פעילותה העיקרי, כמו למשל - עבירת שוחד העולה מעבירות דיווח, הוסיפה. "יש כאן ניסיון לצייר תמונה לא נכונה", טענה תירוש. "עלתה אינדיקציה שיש כאן משהו שמעבר לפילבר, ושהוא קשור ליחסי נתניהו-אלוביץ ו-וואלה, שזה המניע [למעשיו של פילבר]". לצורך בדיקה זו, הוסיפה, לא היה צורך לקבל את אישורו של מנדלבליט - ולמרות זאת האישור התבקש והתקבל. גם תירוש אמרה כי ייתכן שמוטב היה אילו האישורים היו ניתנים בכתב, ולא רק בעל-פה בפרוטוקולים - אך מנדלבליט תיקן זאת במזכרו.

בהמשך היום יידונו בקשות נוספות, ובהן טענתו של נתניהו לפיה יש למחוק את רוב הציטוטים של פניותיו ופניות מטעמו בנוגע לפרסומים בעניינו באתר וואלה, משום שלא נחקר עליהם. פרקליטיו של בני הזוג אלוביץ טוענים, כי הפרקליטות לא קיימה את הוראת בית המשפט בנוגע למסירת רשימת העדים והמסמכים שיוגשו באמצעות כל אחד מהם.

שאול ואיריס אלוביץ היום בבית המשפט [צילום: ראובן קסטרו, פלאש 90]
נוני מוזס היום בבית המשפט [צילום: ראובן קסטרו, פלאש 90]
מפגינים נגד נתניהו מחוץ לבית המשפט [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
תאריך:  08/02/2021   |   עודכן:  08/02/2021
איתמר לוין
+למשפטו של בנימין [ביבי] נתניהו היום
13:45 08/02/21  |  יוסף אליעז   |   לרשימה המלאה
נתניהו הביא עלינו, בשל צרכיו האישיים, חודשים ושנים קשים, לאי-העברת חוקי תקציב, להרס מערכת הבריאות, לסגרים מיותרים, ולאובדן פרנסה למאות אלפים
(נתניהו. צרכים אישיים [צילום: איתי בית-און, לע"מ])
+מסתמן: ההוכחות במשפט נתניהו - אחרי הבחירות
13:08 08/02/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
סניגוריו של נתניהו ביקשו להתחיל את העדויות שלושה-ארבעה חודשים לאחר תום ההליכים המקדמיים; התביעה אמרה שתוכל להכין תיק מוצגים לעדים הראשונים בתוך שלושה שבועות; בית המשפט מדבר על תחילת העדויות חודש לאחר מכן - דהיינו בחודש אפריל  ▪  מדברי השופטים עולה, שהם ידחו לפחות בשלב זה את בקשתו של נתניהו לבטל את כתב האישום בשל העדר אישורים של מנדלבליט לחקירות נגדו
(חן ואלוביץ. "התיק לא בשל" [צילום: ראובן קסטרו, פלאש 90])
+שקד: נתניהו לא יקבל חסינות או חוק צרפתי
09:14 08/02/21  |  עידן יוסף
ח״כ איילת שקד מתחייבת בשם ימינה: "לא נסכים לשום חקיקה שתעצור את משפט נתניהו - לא חוק חסינות ולא חוק צרפתי. נתניהו יעמוד למשפט" (קשת 12).
+שיירת ראש הממשלה הגיעה לבית המשפט המחוזי בירושלים
08:39 08/02/21  |  איציק וולף
שיירת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיעה לפני זמן קצר לבית המשפט המחוזי בירושלים לקראת הקראת כתב האישום נגדו.
([צילום: מן הטלוויזיה])
+הקו של הביביתון ברור: דה-לגיטימציה לבית המשפט
08:30 08/02/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
כותרתו של ישראל היום מלמדת, שנתניהו ואנשיו יראו כל החלטה נגדם כהוכחה להטיה של בית המשפט  ▪  מדובר במגמה מסוכנת ביותר, העלולה אף להוביל לאלימות - אך נתניהו מוכן לשרוף את המועדון אם זה מה שישרת אותו
(אין כזה דבר במדינה דמוקרטית)
+The People's Court, גרסת נתניהו
06:09 08/02/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
בנימין נתניהו מנהל קרב על הדעת הקהל, שמבחינתו חשוב לא פחות ואולי אף יותר מן הזירה המשפטית. הסיבה: הוא חייב לשכנע די בוחרים בכך שמדובר במזימה "להפיל ראש ממשלה חזק מן הימין" - וכידוע, אם חוזרים על שקר מספיק פעמים, יימצאו רבים שיאמינו לו  ▪  מבחינה טקטית, הוא חייב למנוע מצב בו ערב ההליכה לקלפיות יעמוד אילן ישועה על דוכן העדים. הקורונה ושיטפון של בקשות מקדמיות מצד ההגנה צפויים להעניק לו את מבוקשו
(רה"מ נתניהו בבית המשפט [צילום: מן הטלוויזיה])
צפו בשידור הישיר מבית המשפט / כאן 11
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"מאשר את התשובה בכתב שהוגשה בשמי"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט נתניהו
"שופטי נתניהו יחליטו היום: דחיית הדיונים - או מופע ראווה". זו הכותרת (יום ב', 8.2.21) של ישראל היום. כותרת המשנה מסבירה: "משפט רה"מ מתחדש, אך כתב האישום נחלש מרגע לרגע. הדילמה של ביהמ"ש: להעמיד את המשפט בלב הבחירות או להנמיך את הלהבות". הכותרות הללו מרמזות על מגמה מסוכנת וברורה: דה-לגיטימציה של בית המשפט המחוזי בירושלים, של השופטים ושל אופן ניהול משפט נתניהו.
08/02/2021  |  איתמר לוין  |   כתבות
"אם הנשיא יפסיד בבית המשפט, הוא יפנה ל-People's Court", אומרת מליסה מק'ארתי בדמותו של דובר הבית הלבן דאז, שון ספייסר, במערכון של Saturday Night Live משנת 2017 על איסור כניסת המוסלמים של דונלד טראמפ. אחד ה"עיתונאים" מעיר, שזה לא בית משפט אמיתי וסופג מנת זעם: "זה ועוד איך אמיתי! אומרים שם בפירוש שהמקרים אמיתיים".
08/02/2021  |  איתמר לוין  |   כתבות
בנימין נתניהו, שאול אלוביץ, איריס אלוביץ ונוני מוזס יתייצבו (יום ב', 8.2.21, בשעה 09:00) בבית המשפט המחוזי בירושלים, למתן המענה הרשמי לאישומים נגדם בפרשות 1000, 2000 ו-4000. הארבעה כפרו באישומים בתשובות בכתב שמסרו סניגוריהם, וכעת יודיעו לבית המשפט שהם קראו את כתב האישום, מכירים את תוכנו וכופרים בו.
07/02/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
הטענה כאילו משפט נתניהו נועד להפיל "ראש ממשלה חזק מן הימין" אינה עומדת במבחן המציאות כך גם הטענה כאילו נתניהו קובע את הסגר כדי לדחות את משפטו תומכיו של טראמפ מתעלמים מהאמת בנוגע לתוצאות הבחירות, ומתנגדיו תוקפים אותו בצורה צבועה על מעשים כשרים לחלוטין התקשורת הישראלית חוטאת לתפקידה בסיקור החיסונים לקורונה וסקרי הבחירות המשימה החשובה ביותר של בתי הספר: ללמד את ילדינו כיצד לברור את המידע שהם צורכים
05/02/2021  |  איתמר לוין  |   כתבות
סניגוריו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מבקשים (יום ה', 4.2.21) מבית המשפט המחוזי בירושלים לפסול כ-300 ראיות שמבקשת התביעה להגיש במשפטו. מדובר בין היתר בראיות על פניותיהם של נתניהו ואנשיו לאנשי וואלה ובזק בנוגע לפרסום באתר, מצויות בליבת כתב האישום בתיק 4000, ואשר פסילתן תקשה על התביעה להוכיח את טענת השוחד שהיא מייחסת לנתניהו, שאול אלוביץ ואיריס אלוביץ.
04/02/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il