|
ניקולטי. תובעת [צילום: יוטיוב]
|
|
|
|
|
חברת הרהיטים ועיצוב הבית האיטלקית ניקולטי תובעת 2.5 מיליון שקל מדניאל אוהב-ציון, בטענה שהוא משווק את מוצריו תוך שימוש בסימני המסחר שלה. התביעה הוגשה (פורמלית) גם נגד וואלה שופס ורשת
רמי לוי, בהן מפרסם אוהב-ציון את מוצריו, בבקשה שבית המשפט יורה להן להסיר פרסומות אלו.
בתביעה, שהוגשה (11.2.21) לבית המשפט המחוזי בתל אביב, נאמר כי אוהב-ציון הוא מפר סדרתי של סימני מסחר, כולל של BMX, סוזוקי, דורסל ועוד. לדברי ניקולטי, היא ונציגתה בישראל - חברת רהיטי חן איטליה - החלו לקבל לפני שנה וחצי פניות של לקוחות לגבי מצעים, כריות ואביזרים הנושאים את המותג שלה. בדיקה העלתה, כי אוהב-ציון הוא שמשווק מוצרים אלו לאחר שרשם סימן מסחרי הדומה עד להטעיה לזה שלה. לדברי ניקולטי, אוהב-ציון טען בתגובה, כי מדובר בשם משפחה גנרי ונפוץ, מדובר בסוג מוצרים שונה לחלוטין, מוצריו נמכרים אך ורק בחנויותיו וניקולטי לא התנגדה לרישום הסימן המפר.
ניקולטי טוענת, כי תחילה עשה אוהב-ציון שימוש בסימן מעוצב דומה עד כדי הטעיה לסימנה המסחרי ופעל לרישומו תוך הטעיית הרשויות. בהמשך הוא החל לעשות שימוש בסימן המילולי Nicoletti כדי להידמות לה, ולבסוף העתיק אחד לאחד את סימניה המעוצבים. הוא אף הציג את עצמו כיבואן רשמי שלה, תוך מכירת מוצרים מתחרים באיכות ירודה ובמחירים נמוכים. עוד היא אומרת כי בחסות הקורונה החל הנתבע להגדיל משמעותית את מגוון המוצרים המפרים ואף הצהיר שהוא היבואן הרשמי שלה. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד
יוסי מרקוביץ,
נתניאל אגו ואסף טננבאום, וטרם הוגשו כתבי הגנה.