|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!

קיש: "חקיקה מהירה לצמיד בית"

אושר בקריאה ראשונה: העברת מידע מזהה ופרטי קשר על מתחסנים ועל מי שטרם התחסנו לרשויות המקומיות ולמשרד החינוך סגן שר הבריאות: "יש להוביל חקיקה מהירה של צמיד בית למי שיצא עם תשובה שלילית וישלח לבידוד ביתי"
22/02/2021  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
סגן השר יואב קיש [צילום: דני שם טוב/דוברות הכנסת]

מליאת הכנסת אישרה (יום ב', 22.2.21) בקריאה ראשונה את הצעת חוק לתיקון פקודת בריאות העם (הוראת שעה - נגיף הקורונה החדש) (מסירת מידע על מתחסנים), התשפ"א-2021 ברוב של 21 תומכים מול 6 מתנגדים. ההצעה תועבר לוועדת העבודה הרווחה והבריאות להכנתה לקריאה שנייה ושלישית.

הצעת החוק נועדה לעגן הסדר שיאפשר למנכ"ל משרד הבריאות להעביר מידע מזהה ופרטי קשר על מתחסנים ועל מי שטרם התחסנו, או התחסנו באופן חלקי, לגורמים רלוונטיים שיבקשו את המידע. בשלב זה - רק רשויות מקומיות ביחס לתושביהן, ומשרד החינוך ביחס לצוותי חינוך. ההסדר מוצע כהוראת שעה לשלושה חודשים.

בדברי ההסבר נכתב כי "מדובר בגורמים שיכולים לסייע למשרד הבריאות לעודד אנשים להתחסן, למשל באמצעות פנייה פרטנית לבירור סיבת אי-החיסון, או בהצעת שירותי סיוע בהגעה למקום החיסון, והכל לפי הנחיות המנכ"ל". לצורך כך, ייקבע במפורש איסור להפעיל לחץ בנוגע לשימוש בסמכויות הרשות המקומית או משרד החינוך על אותו אדם שמבקשים לעודדו להתחסן.

עוד מוצע להסמיך את המנכ"ל לדרוש ממוסדות רפואיים וגופים ציבוריים מידע מזהה ופרטי קשר של אנשים שהתחסנו או רשאים להתחסן, כדי לקדם את מבצע החיסונים הלאומי, למשל לגבי אנשים שקופות החולים לא מצליחות להשיג, ולהנפיק למתחסנים תעודות מתחסן."

סגן שר הבריאות יואב קיש הציג את ההצעה ולאחר מכן תקף את החלטת ועדת החוקה שלא להאריך את ההכרזה על הבידוד במלוניות שתפקע הלילה בחצות: "הבידוד הביתי לחוזרים מחו"ל לא מספיק אפקטיבי. אנחנו מוצאים יותר מדי הפרות. לכולם ברור החשש מכניסת וריאנטים שונים וההחלטה לבטל את המלוניות היא פתיחת שער לווריאנטים. זו החלטה שגויה ומסוכנת מאוד לבריאות הציבור. אני תומך באמירה של מציאת צמיד דיגיטלי כחלופה לבידוד וכבר יש פתרונות אך היועמ"ש אמר בפירוש שלא ניתן לעשות זאת ללא חקיקה. אז יש לנו בעיה עם בידוד ביתי, אין מלוניות ויועמ"ש שאומר אין צמיד דיגיטלי. איפה האחריות של הבית הזה בלעצור את החשש הכי גדול של חדירת וריאנטים מחו"ל. אנחנו נחליט היום אם הממשלה מקדמת חקיקה בנושא.

"הפתרון של הממשלה הוא שכולם ילכו למלוניות ומי שיקבל בדיקה שלילית יוכל לצאת לבידוד בית בשימוש בצמיד דיגיטלי. בואו נוביל חקיקה מהירה תוך שבוע של צמיד בית למי שיצא עם תשובה שלילית במלונית. כל פתרון אחר יכול לגרום לבעיה גדולה עוד יותר".

בנוסף התייחס סגן השר לחג הפורים ואמר: "אנחנו נכנסים לחג הפורים, אם לא נקפיד על החג ולא נמנע מאירועים בעיתים של מסיבות והפרת הנחיות, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו בחג פורים רע מאוד. בחג הפורים הזה צריך להיזהר ואסור לעשות מסיבות והתקהלויות, אנחנו שומעים על נטייה לאירועים שבניגוד להנחיות, כנראה יצטרכו להוביל אותנו לעוצר לילה לתקופת הפורים".

ח"כ עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת): "עידוד הציבור להתחסן ראויה אך הקריאה צריכה להיות חיובית ולא שלילית, מעודדת ולא מאיימת. במקום להשתמש בכלים דיקטטוריים, על הממשלה לקדם החלטות ענייניות ובהירות. המחסום היחיד מהתחסנות מלאה הוא אובדן אמון הציבור - אני מחכה כבר מ-2017 לחוק איזוק אלקטרוני לגברים אלימים. מאז נרצחו נשים והאזיקון האלקטרוני יכול היה להציל חיים".

ח"כ תהלה פרידמן (כחול לבן): "הילדה שלי נמצאת כבר שנה בבית והיא הולכת ונכבית, נגמרת לי מול העיניים, ולא היה בעניינה דיון אחד. זו לא טעות, זו מדיניות. לא נותנים לנו לכנס את ועדת החינוך שבועות ארוכים, כי הרבה יותר נוח לקבל החלטות כשאיש לא מפקח עליך. הילדה שלי שנה שלמה בבית לא מעניינת אף אחד בבניין הזה. לפני שבוע אמרה ד"ר אלרעי פרייס שגם אם כל המבוגרים יתחסנו הקורונה לא מאחורינו. יש לי ילדה בבית שנגמרת לי מול העיניים. יש כל מיני פתרונות, רק צריך שזה יעניין. הילדים צריכים פתרון של חיים עם הקורונה".

ח"כ תמר זנדברג (מרצ): "התלמידות והתלמידים שלימדתי בקניון יכלו להסתובב בקבוצות בקניון אבל ללמוד לא? אני קוראת לכולם להקפיד על ההנחיות ולהתחסן, גם במסגרת ההנחיות מערכת החינוך כושלת וראויה לציון אפס על שנה של אפס התמודדות".

תאריך:  22/02/2021   |   עודכן:  22/02/2021
עידן יוסף
+רק השנה: רישום למעונות-יום גם בטלפון
23:54 22/02/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יתאפשר למי שאינו יכול לבצע באופן מקוון, אך על-אף בקשת יו"ר הוועדה לפנ"צ לאפשר הוראת שעה לשנתיים מסכים משרד העבודה רק לשנת הלימודים הקרובה  ▪  יתרון הרישום המקוון: המנהלים חשופים להרשמה וכל מנהל יוכל לדעת מראש מי אצלו
(ח"כ יעקב טסלר [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת])
+אושרה בקשת הממשלה להקדמת הדיון בחוק מסירת מידע על מתחסנים
12:59 22/02/21  |  עידן יוסף
ועדת הכנסת אישרה (ב') פטור מחובת הנחה בכל הקריאות, להצעת חוק לתיקון פקודת בריאות העם (הוראת שעה - נגיף הקורונה החדש) (מסירת מידע על מתחסנים), התשפ"א-2021.

הצעת החוק נועדה לעגן הסדר שיאפשר למנכ"ל משרד הבריאות להעביר מידע מזהה ופרטי קשר על מתחסנים ועל מי שטרם התחסנו, או התחסנו באופן חלקי, לגורמים רלוונטיים שיבקשו את המידע. בשלב זה- רק רשויות מקומיות ביחס לתושביהן, ומשרד החינוך ביחס לצוותי חינוך. ההסדר מוצע כהוראת שעה לשלושה חודשים.

יו"ר הוועדה ח"כ איתן גינזבורג: "כשעושים דין אחד לכולם בלי התאמות זה יפה ושוויוני אבל לא תמיד פרקטי. לפעמים צריך לשים מסגרת חוקית ולאפשר לראשי הרשויות לנהל את האירוע בהתאם לאופי היישוב ולמציאות המשתנה. לא יכול להיות שדין מצפה רמון עם 8 חולים יהיה כדין ת"א. הם לא אותו הדבר. אם הייתה סמכות לראשי הרשויות להתמודד עם הקורונה בהתאם לרמזור הדברים היו נראים אחרת".
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר גרוטו / Itamar Groto   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גבי ברבש   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר בן שבת / Meir Ben-Shabat   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה בר סימן טוב   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סיגל סדצקי   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עפר שלח / Ofer  Shelah   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
קיש: "חקיקה מהירה לצמיד בית"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
ועדת החוקה בראשות ח"כ יעקב אשר המשיכה (יום ג', 16.2.21) להכין לקריאות שנייה ושלישית את הצעת חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי (תיקון מס' 4 - הוראת שעה) (נגיף הקורונה החדש) (עיכוב הליכים לשם גיבוש ואישור הסדר חוב), התשפ"א-2021, החלק העוסק בעיכוב הליכים ליחידים.
18/02/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החוקה אישרה (יום ב', 15.2.21) תיקון לתקנות הגבלת הכניסה והיציאה מישראל, לפיו הכניסה לישראל דרך מעברי הגבול היבשתיים תתאפשר רק דרך תחנת גבול נהר הירדן (שייח' חוסיין) ורק למי שיצא מישראל דרך אותו מעבר גבול. הכניסה תתאפשר רק באישור של ועדת חריגים - בזמנים מוגדרים שייקבעו במטרה לווסת את מספר הנכנסים משיקולים של בריאות הציבור. בוועדה הוסבר כי כרגע האישור הוא לפעמיים בשבוע, למשך שעתיים בכל פעם. התקנות כבר היום מגבילות את הכניסה לישראל גם דרך שדה התעופה ומעברי הגבול הימיים וקובעות כי כל מי שנכנס לישראל דרכם צריך לקבל אישור של ועדת חריגים. התקנות בתוקף עד 20.2.21.
15/02/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
בוועדת העלייה, הקליטה והתפוצות הוצג (יום ד', 10.2.21) לראשונה, מתווה ממשלתי למאבק הישראלי הממוסד בתופעה זו.
11/02/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
מליאת הכנסת אישרה (יום ב', 8.2.21) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק סליקת שיקים ושיקים ללא כיסוי (תיקוני חקיקה), התשפ"א-2021. בקריאה שלישית תמכו בהצעה 12 חברי כנסת ללא מתנגדים.
08/02/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה אישרה (יום ב', 8.2.21) את התיקונים לתקנות העוסקות בהגבלות על הפעלת שדות תעופה וטיסות בתקופת הקורונה. בהתאם לבקשת הממשלה אישרה הוועדה להאריך את האיסור כניסה ויציאה מישראל של מטוסי נוסעים, למעט מספר חריגים מוגבל. התקנות יהיו בתוקף כל עוד התקנות הכלליות על הגבלת הכניסה והיציאה מישראל בתוקף (עד 20 בפברואר 2021). עוד אושר לחייב גם נוסעים שיוצאים מישראל להציג בדיקת PCR שלילית, ולהחיל חובה זו מה-10 בפברואר 2021.
08/02/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דוד חרמץ
דוד חרמץ
עדויות של אנשי הוראה, כמו גם הורים לתלמידים במערכת החינוך הממלכתית, מובילות למסקנה: הרוח הפרוגרסיבית העיפה את לימודי מורשת היהדות מתוך אוהלי הלימוד של התלמידים החילונים    אותה רוח ...
חיים רמון
חיים רמון
החד-ממדיות של תוכנית "עובדה" משקפת רק חלק מהאמת ובכך מחזקת את התחושה בקרב תומכי נתניהו כי עורכי התוכנית לא מעוניינים בהצגת התמונה העובדתית המלאה אלא מעוניינים אך רק באשמתו של ראש ה...
איתמר לוין
איתמר לוין
השופט ליאור גלברד שם לב לכל פרט בדיוני חדלות פרעון, גם כאשר יש הסכמות בין הצדדים, ודוחה בקשה חסרת בסיס לקיים דיון בדלתיים סגורות. חבל שהוא אינו מקפיד על עמידה בזמנים וכך נוצר על הב...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il