|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פחד מרופא שיניים: אסטרטגיות להתמודדות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
הדיון בבג"ץ על כלי השב"כ [צילום: לע"מ]
לאחר שנה של שימוש בכלי שנועד לאתר מחבלים:

בג"ץ מגביל את השימוש באיכוני השב"כ

קובע בהרכב מורחב: השימוש הגורף בכלי האיכון של השב"כ יסתיים מחרתיים, ולאחר מכן אפשר יהיה להשתמש בו רק לאיכון חולים שאינם משתפים פעולה עם החקירות האפידמיולוגיות - ובתנאי שהממשלה תגבש תוך שבועיים קני מידה שיקבעו מתי ניתן יהיה להשתמש בכלי
01/03/2021  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות

בית המשפט העליון קובע (יום ב', 1.3.21), כי יש לצמצם משמעותית את השימוש בכלי האיכון של השב"כ במסגרת המאבק בקורונה. על-פי פסק הדין, שניתן בהרכב מורחב, ניתן יהיה להשתמש בכלים אלו רק כדי לאתר מגעים של חולים שאינם משתפים פעולה בבדיקות האפידמיולוגיות.

הנשיאה אסתר חיות קובעת, כי ההסמכה הגורפת של השב"כ לבצע את האיכונים תפקע מחרתיים (3.3.21). לאחר מכן ניתן יהיה להשתמש בכלי האיכון רק לגבי חולים שאינם משתפים פעולה בחקירות האפידמיולוגיות, ובתנאי שהממשלה תקבע עד 14.3.21 קני מידה ברורים להפעלת הכלי. לפסק דין זה הסכימו המשנה לנשיאה חנן מלצר והשופטים דפנה ברק-ארז, יצחק עמית, נעם סולברג וניל הנדל. השופטת ענת ברון סבורה בדעת מיעוט, כי יש להוציא התראת בטלות לחוק כולו.

כלי האיכון של השב"כ, שפרטיהם חסויים, משמשים במקור לאיכון של חשודים בפעולות טרור. השירות הסתייג מן השימוש בהם לאיתור מגעיהם של חולי קורונה, מחשש שהדבר יביא לחשיפת יכולותיו. ארגוני זכויות אדם הסתייגו אף הם מהשימוש, בנימוק שהוא מהווה פגיעה בלתי מידתית בפרטיותם של החולים. לאורך השנה האחרונה שהצטרפה לעמדה זו הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים.

משרד הבריאות טען, כי אין חלופה אזרחית הולמת לכלי השב"כ, בין היתר בשל הכשלון בהטמעת יישומון "המגן". בשנה שעברה, עם פרוץ המגפה, אישר עקרונית בג"ץ את השימוש בכלי השב"כ, מאחר שאכן לא הייתה כל חלופה לכך. אולם, מאז התפתחו בצורה משמעותית החקירות האפידמיולוגיות והן המספקות את הרוב המכריע של המידע על מגעים בין חולים לבין אחרים. בעיה נוספת אשר צצה באיכוני השב"כ הייתה הריבוי של החלטות שגויות, שהתבססו עליהן. התברר, כי הכלי מאבחן מגע גם כאשר הוא לא נוצר בפועל, כאשר בין החולה לבין האחר חצץ קיר. חלק ניכר מן ההשגות על איכוני השב"כ התקבלו, דבר שהפחית את יעילותו של הכלי ותרם לפסק הדין הנוכחי.

פסק הדין עוסק בשלושה היבטים של הסמכת השב"כ אשר נקבעה אשתקד בחוק שתוקפו פקע ב-20.1.21. מאז, נשענת הסמכת השב"כ על סעיף 38 לחוק יסוד הכנסת, ולפיו מוארך אוטומטית בשלושה חודשים תוקפם של חוקים הפוקעים ערב בחירות. החוק מאפשר לממשלה להכריז על הסמכת השב"כ למשך שלושה שבועות ומצריך את אישור ועדת החוץ והביטחון. השאלות שנבחנו היו חוקתיותו של חוק ההסמכה, החוקתיות של הארכתו וההכרזות הממשלתיות.

חיות מציינת, כי מדובר בחוק חריג בקנה מידה עולמי, אם כי המחוקק עשה ניסיון ממשי לצמצם את הפגיעה בפרטיות הנובעת ממנו. השימוש בכלי השב"כ אפשרי רק אם יש צורך מיידי וממשי בהתאם לסיכון לציבור, אין חלופה אחרת ועל-פי המלצות צוות שרים מיוחד. חיות מגיעה למסקנה, כי אין מקום להורות על שינוי כלשהו בחוק עצמו, ואומרת שהשאלה היא מידת האיזון בהפעלתו בידי הממשלה. ההארכה האוטומטית של החוק מציבה "קשיים משמעותיים ביותר", אך גם בה אין כדי לבטל את החוק מעיקרו - אלא היא משמעותית בבחינת יישומו.

חיות מציינת, כי קיים קושי של ממש בבחינת שיקול דעתה של הממשלה בהפעלת החוק, שכן היא לא קבעה קריטריונים מדידים וברורים ליישום השיקולים שנקבעו בו. למרות כל ההתפתחויות והשינויים במהלך הקורונה בשנה האחרונה, הכרזות ההסמכה נותרו ללא שינוי. חיות מוסיפה: "גישת הממשלה ביחס לחלופות להסתייעות בשב"כ יש בה משום היפוך היוצרות באשר למהותו ולמיקומו של כלי השב"כ בתוך סל האמצעים שלרשותה". לדעת חיות, קיימות תהיות כבדות משקל באשר לסבירותן ומידתיותן של הכרזות הממשלה, ובפרט ביחס להחלטה על הסמכה גורפת אחרי 20 בינואר. בשל העדר הקריטריונים, לא יכול בית המשפט לבחון אפילו בצורה מוגבלת את הפעלת שיקול הדעת. מסקנתה של חיות היא, כי ההסמכה צריכה להיות רק להשלמת פערים ספציפיים במערך האפידמיולוגי.

מלצר מנמק את הגבלת השימוש באיכונים בשורה של נימוקים, מעבר לשאלות החוקתיות העקרוניות: הצלחת מבצע החיסונים, עמדת הרשות להגנת הפרטיות, עמדתו של השב"כ עצמו הסבור שיש לצמצם את השימוש, הימנעותה של הממשלה מתגבור המערך האפידמיולוגי, ריבוי השגיאות באיכון, האפשרות לבצע בדיקות סרולוגיות המוניות והימנעות של הממשלה מקידום "המגן".

ברק-ארז מדגישה, כי אין לומר שבשעת חירום הכל מותר; גם בעתות משבר מחויבת המדינה לשמור ולהגן על זכויות יסוד. הקורונה מצדיקה צעדים יוצאי דופן, אך השאלה היא עד כמה. לדעת ברק-ארז קיימים ספקות בנוגע לחוקתיות החוק, המשליכים על בדיקת יישומו, והיא גם מזהירה מ"נרמול" של השימוש בכלי השב"כ.

עמית מזהיר גם הוא מפני מדרון חלקלק ומפני "פעם השתמשת - התמכרת". הוא מדגיש, כי כלי השב"כ צריך להיות האמצעי האחרון ולא הראשון, במיוחד משום שמדובר בפגיעה בפרטיות בידי שירות חשאי. עמית עומד על כך שבמבחן התוצאה - "היא אינה מלבבת", כפי שניתן ללמוד מהתפשטות הקורונה, ואומר שיעילות הכלי משפיעה גם על מידתיות השימוש בו. הבדיקות האפידמיולוגיות עדיפות, גם בשל ריבוי הטעויות של כלי השב"כ שגרמו ל-1.5 מיליון ימי בידוד מיותרים.

סולברג אומר כי הפגיעה בפרטיות צריכה להדיר שינה, גם בשל החשש משימוש עתידי בכלים דומים. לצד זאת הוא מזהיר, כי סכנת הדליפה של מידע חסוי מן הבדיקות האפידמיולוגיות גדולה עוד יותר, בשל ריבוי העוסקים בהן. הפגיעה בפרטיות ככלל, ממשיך סולברג, היא "משפחה מרובת ילדים והשב"כ איננו הבן הסורר ומורד". הנדל סבור, כי את הביקורת השיפוטית יש למקד בשלב בו משרד הבריאות מבקש מידע מן השב"כ. ככל שמתארך השימוש בכלי, מוסיף הנדל, יש להדק את הפיקוח, על-מנת להימנע מהרגל הרסני של חדירת ארגוני ביטחון ממשלתיים לרשות הפרט.

ברון אומרת בדעת מיעוט, כי החוק כיום איננו מידתי, אך מסתפקת כאמור בהתראת בטלות בשל המגיפה והבחירות. התוצאה של השימוש באיכון מחווירה ביחס לנזקים הנגרמים ממנו, וזאת מאחר שקיימים אמצעים יעילים יותר ובראשם החקירות האפידמיולוגיות. היא סבורה, כי אין להאריך את החוק מעבר להארכה שכאמור נעשתה אוטומטית בשל הבחירות.

את העתירה הגישו האגודה לזכויות האזרח, עדאלה, רופאים לזכויות אדם ופרטיות ישראל. את העותרים ייצגו עוה"ד דן יקיר וגיל גן-מור, את הכנסת ייצגה עו"ד אביטל סומפולינסקי, ואת המדינה - עוה"ד שוש שמואלי ורן רוזנברג.
בג"ץ 6732/20, האגודה לזכויות האזרח ואח' נ הכנסת ואח' / פס"ד
הגבלת השימוש בכלי האיכון של השב"כ לצורך המאבק הקורונה רק לחולים שאינם משתפים פעולה עם החקירות האפידיומיולגיות

תאריך:  01/03/2021   |   עודכן:  01/03/2021
איתמר לוין
+ממחר: מנת חיסון למחלימים מקורונה
20:27 01/03/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
המחלימים יקבלו מנת חיסון אחת על פי זימון מקופות החולים  ▪  משרד הבריאות הורה להמשיך ולהתרכז בחיסון בני ה-50 ומעלה (שמחוסנים כעת לכדי 87%) ולהתרכז באלו שלא חוסנו בכל הגילים
([צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+מנדלבליט: הפקידים ישלטו בחיסונים למדינות זרות
20:24 01/03/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
קובע שהיועץ המשפטי והחשב של משרד הבריאות ילוו את ההתקשרויות עם מדינות זרות, וכי יש צורך לאשר אותן בהתייעצות עם אשכנזי וכ"ץ - למרות שההחלטות כבר התקבלו
(גם תמורה מדינית [צילום: דוד כהן, פלאש 90])
+אושר: הפעימה השלישית - ביום א'
20:07 01/03/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שר הביטחון האשים את נתניהו בכלכלת בחירות  ▪  היועץ המשפטי לממשלה טען כי האוצר לא העביר חומר מסודר על תוכנית להקצאת מיליארדי שקלים כסיוע למשק  ▪  תלמידי כיתות ז' עד י' לא יחזרו ללימודים השבוע, בניגוד להצהרת נתניהו
([צילום: דוד כהן/פלאש 90])
+כישלון נורא לחינוך בארה"ב
18:21 01/03/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
דייוויד רני, בעל טור בכיר באקונומיסט, מצביע על המבנה הפגום של מערכת החינוך הציבורית ועל הקיטוב הפוליטי, הגורמים לכך שמול הקורונה היא נמצאת הרחק מאחור
(25 מיליון מול הזום [צילום: ג'יי הונג, AP])
מצב הקורונה בארה"ב, 25.2.21 / Good Morning America
+הרב קניבסקי: ברכה אישית לכל מתחסן
17:09 01/03/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
תקף את מפיצי חדשות הכזב נגד הצורך להתחסן, אמר: "יש להתחסן ללא כל חשש" ובירך כי "המתחסן תחול עליו ברכת שמיים"
(הרב חיים קניבסקי)
+פסק הלכה: מורה לא מחוסן שהדביק תלמידים - חייב פיצוי
16:38 01/03/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הרב יעקב אריאל, מחשובי הפוסקים בציונות הדתית, קובע כי מורה שמתנגד לקבלת חיסון נגד קורונה שנדבק במחלה והכניס את הכיתה שלו לבידוד צריך להיתבע בבית דין ולשלם פיצוי כספי לתלמידים ולהוריהם  ▪  "אני קורא להורים שלא לשתוק, זכות בריאות ילדינו עדיפה מזכות הפרט של המורים"
(הרב אריאל. דין רודף [צילום: פלאש 90])
+כשליש מעובדי ההוראה אינם מחוסנים
15:58 01/03/21  |  עידן יוסף
מנתונים שמפרסם משרד החינוך עולה ש-66% מקרב עובדי ההוראה חוסנו או החלימו מקורונה. ככל שרמת הדתיות עולה כך פוחתת מידת ההתחסנות. עם זאת, שיעור המחוסנים או המחלימים מקרב המגזר הערבי עומד על כמחצית בלבד.

בשלושת השבועות האחרונים, התחסנו במנה הראשונה 18% מכלל בעלי האפשרות להתחסן. במשרד החינוך מעריכים בחישוב מחמיד ששיעור עובדי ההוראה שהחלימו או חוסנו במנה הראשונה לפחות נע סביב 80%.


+כחול לבן צפויה למנוע הארכת סגירת השמיים
15:34 01/03/21  |  עידן יוסף
שרי כחול לבן ככל הנראה לא יאפשרו הארכת תקנות סגירת השמיים לישראלים ויאפשרו את חזרתם הביתה. כך מסתמן בישיבת השרים שקיימה הסיעה (מעריב).
+אדלשטיין ונתניהו: פתיחת מערכת החינוך - רק ביום א'
15:11 01/03/21  |  עידן יוסף
מבלי לעדכן את גלנט ולמרות ההבטחות אתמול - אדלשטיין ונתניהו סיכמו שמערכת החינוך תיפתח ביום ראשון; הערכה: לקראת קרב פוליטי בממשלה סביב הסוגיה (חדשות 12).
+מסגרות חינוכיות לגיל הרך יפעלו בחופשת הפסח
14:54 01/03/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
התשתית הארגונית תהיה מסגרת צהרוני ניצנים, תוך מתן אפשרות להוספת ילדים עד למספר המירבי המאושר על-ידי משרד הבריאות  ▪  העלות היומית: 30-0 שקלים  ▪  משרד החינוך ערוך להחזיר את תלמידי ז'-י' בערים צהובות וכתומות-בהירות אם הממשלה תאשר
([צילום: ונסה גרה, AP])
+סקר חדש: מחלימי קורונה בגיל 45 בסיבולת גופנית של בני 80
11:27 01/03/21  |  מירב ארד
סקר חדש למחלימי קורונה שבוצע במכון לפיזיותרפיה בבילינסון מצא כי הסיבולת הגופנית של מחלימי הקורונה בגיל ממוצע של 45 שווה לסיבולת הגופנית של בני 80. רן לוי פיזיותרפיסט בביה״ח בילינסון מספר: "מטופלים רבים לא חוזרים לתפקוד מלא מבחינה גופנית שמתבטאת בפעולות יומיומיות או אפילו בחזרה לשגרת עבודתם. בבדיקות שערכנו מצאנו כי הסיבולת הגופנית של המחלימים ירדה משמעותית כתוצאה מהמחלה וזה התבטא בקוצר נשימה, בכאבי שרירים ועוד. כל המטופלים האלה סובלים מתסמינים שמלווים אותם גם לאחר החלמתם וכאן תפקידנו במחלקת הפיזיותרפיה להדריך אותם, להביא אותם לשיפור משמעותי ולתמוך בהם לאורך הדרך״
+זעם בוועדת הכלכלה: הקנסות ייזרקו לפח
11:21 01/03/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת הכלכלה לא הסכים לאשר את תקנות התעבורה שמנעו הגבלת תנועה באוטובוסים לירושלים וממנה בשושן פורים  ▪  ביקורת חריפה על הממשלה והמשטרה באשר להתנהלותן  ▪  פינדרוס באיום פוליטי: נאמנותנו לליכוד אינה מוחלטת
(שוטרים במחלף חמד מונעים כניסת חרדים לירושלים בשושן פורים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
[צילום: דוברות הכנסת]
+העלייה בתחלואה נמשכת: מקדם ההדבקה הגיע ל-1
09:56 01/03/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
ראש מטה הקורונה 'מגן ישראל': עברנו ממגפה בהתכווצות למגפה בעציר  ▪  אתמול אובחנו 3,089 חולי קורונה חדשים, כאשר אחוז הבדיקות החיוביות עמד על 5.2%.
([צילום: דוד כהן/פלאש 90])
+המשטרה משוכנעת שהיא פועלת נהדר
08:23 01/03/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
סיכום אירועי אתמול בירושלים, לפי גרסת המשטרה, כולל אך ורק הצלחות שלה מול פושעי הקורונה. כל האירועים האחרים - לא קיימים  ▪  המשטרה משוכנעת שהיא תמיד מצליחה ושלעולם איננה טועה - תסמין של ארגון הלוקה במחלה אנושה: העדר כל מידה של ביקורת עצמית
מאה שערים, אתמול [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בג"ץ מגביל את השימוש באיכוני השב"כ
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
בדרך חזרה להגבלות? - מקדם ההדבקה הכללי עומד הבוקר (יום ב', 1.3.21) ל-1. המשמעות היא שמגמת בלימה נעצרה, ובימים הקרובים היא צפויה לעבור למצב התפשטות. אתמול אובחנו 3,089 חולים, 5.2% מהבדיקות חיוביות. מספר החולים קשה עומד על 726, בהם 219 מונשמים. מספר המחוסנים שקיבלו את המנה הראשונהה עומד על 4,731,186, מתוכם 3,368,689 קיבלו גם את המנה השנייה.
01/03/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
"שמי ג'ק ואני אלכוהוליסט". כך צריך לפתוח כל אדם המגיע לפגישתו הראשונה בתוכנית גמילה מאלכוהול. כאשר שירות המבחן מכין המלצה בעניינו של מורשע בפלילים, שאלת המוצא היא האם הוא נוטל אחריות על מעשיו ומבקש להשתקם כך שלא יחזור עליהם. הרמב"ם הקדים תפיסות אלו באלף שנים, כאשר קבע בהלכות תשובה: "ומה היא התשובה? הוא שיעזוב החוטא חטאו ויסירנו ממחשבתו ויגמור בליבו שלא יעשהו עוד... וכן יתנחם על שעבר... וצריך להתוודות בשפתיו ולומר עניינות אלו שגמר בליבו".
01/03/2021  |  איתמר לוין  |   כתבות
יו״ר ארגון המורים, רן ארז, הודיע כי שנת הלימודים בבתי הספר העל יסודיים תסתיים גם השנה ב-20 ביוני, ולא תוארך עד לסוף חודש יולי.
28/02/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר החינוך, יואב גלנט, צפויים להודיע על הארכת שנת הלימודים בכל מוסדות החינוך עד לסוף חודש יולי. בשעה 18:30 יקיימו תדרוך לעיתונאים ממשרד החינוך בירושלים. בשלב זה עוד לא ידוע האם מדובר רק בהארכת שנת הלימודים של כיתות בתי הספר היסודיים והגנים, או גם בהארכת שנת הלימודים של החטיבות ובתי הספר התיכוניים.
28/02/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
"בניגוד לפרסומים, שרת התחבורה מירי רגב הבהירה (יום א', 28.2.21) כי נבחנים באמצעות המל״ל עם כלל הגורמים הרלוונטיים, מספר מתווים לאפשר את הגעת הישראלים לארץ כדי להצביע וכפועל יוצא מכך ורק במקרה שהמתווה יאושר על-ידי הממשלה, מי שירצה להגיע לישראל לצורך ההצבעה לא יזדקק לאישור וועדת חריגים. עד להחלטה בנושא וועדת החריגים תפעל כרגיל על-פי הנהלים הקיימים" - נמסר מלשכת שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח״כ תא״ל מיל׳ מירי רגב.
28/02/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
רשימות נוספות   /   מגיפת הקורונה  /  מי ומי  
לאפשר לכל 'תקוע' בחו"ל להצביע  /  איציק וולף
מאות במסיבה מאולתרת בסמטאות יפו  /  איציק וולף
אמ"ן ממליץ: לשקול מחדש פתיחת המשק  /  עידן יוסף
לימודי ביתי גם אחרי הקורונה?  /  איתמר לוין
חיסונים  /  אברהם בנמלך
צריך רק להחזיק מעמד עוד קצת  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולה...
יוסף קנדלקר
יוסף קנדלקר
מאז ועד היום איש לא מעז לקרוא לבן שלו המן, למרות ששמעתי על מישהו שקראו לו כך, אבל זה בגדר שמועה
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
שר בישראל העונה לשם דודי אמסלם מתהולל בטברנה באתונה בירת יוון ושרה העונה לשם מירי רגב מטיילת עם הבת בסרי לנקה
מאיר חוטקובסקי
מאיר חוטקובסקי
94% מהקשישים התכוננו מראש לשעת החירום והצטיידו עם רשימת טלפונים של קרובי משפחה, תרופות וכסף מזומן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il