האם תוכלו לדעת מהו הכלי השיווקי היעיל ביותר לעסק שלכם? מדובר בשאלה שלבעלי העסקים עצמם יהיה כמעט בלתי אפשרי לענות עליה, מאחר שלא תמיד הם עומדים על היתרונות של כל כלי ומסוגלים להעריך אותו לאור תחום העיסוק והעדפות קהלי המטרה. מומחה השיווק האינטרנטי,
עדן שרעבי, מסביר אחת ולתמיד מהו ההבדל בין אתר לדף נחיתה וכיצד יודעים במי מבינהם לבחור.
מה בין אתר לעמוד נחיתה?
לאתרים ודפי נחיתה יש הרבה מן המשותף: שניהם מבוססים על עמודי אינטרנט המקבלים שורת כתובת וניתנים לחיפוש בקלות דרך גוגל, את שניהם אפשר לבנות בקלות דרך מערכת הניהול וורדפרס ולעצב בקלות וללא גבולות. אז מה כאן בכל זאת ההבדל?
דפי נחיתה מתמקדים במכירת מוצר / שירות בודד ולכן נהוג לבנות אותם בצורה תכליתית בהרבה. העיצוב שלהם מועט יחסית לאלו של אתרים שונים ואין בהם עמודים נוספים שאפשר לעבור אליהם כמו עמוד האודות, צור קשר וכד'. דף הנחיתה יציג בדרך-כלל מלל שיווקי מושך ולא ארוך ולאחריו מקום להשארת פרטים, חיוג לעסק או אפשרות לרכישה ישירה בכרטיס אשראי.
הבדלים באופי השיווקי
גם אתר וגם דף נחיתה מתאימים לאפיקים שיווקיים כמו הרשתות החברתיות, בהן אפשר לשתף במסרים ולאסוף מתעניינים נוספים וכמובן גוגל. בשניהם ניתן לקדם דרך בקמפיין ממומן את האתר / דף הנחיתה ולפלח קהלים. ומה לגבי קידום אורגני? כאן ישנו מכשול לדפי הנחיתה, מאחר שהם לא מוסיפים אליהם תוכן חדש או עמודים נוספים המהווים דרישה הכרחית בכדי להתקדם.
הבדלים נוספים בין השניים משתייכים לאופן הפנייה: מלל תכליתי קצר ולעניין בדפי הנחיתה, לעומת הסיפור המלא, מגוון עמודים והצגה מלאה של כל שירותי העסק ודרכי ההתקשרות עמו דרך אתר האינטרנט.
מתי עולה הצורך בדף נחיתה?
רוב העסקים ישתמשו בדפי נחיתה במטרה לשווק מוצר או שירות נבדלים מיתר שירותי האתר: שיווק הצעה בודדת כמו הרשמה מוקדמת לרכישת ספר חדש או שמירת מקום בקורס מקוון, מבצע מיוחד לרוכשים עד תאריך מסוים, מוצר בקולקציה ייחודית עד גמר המלאי, הצעה להרשמה לניוזלטר וקבלת עידכונים למייל, הזמנה לאהוב את העסק ברשתות החברתיות ועוד. כל המטרות הללו מאורגנות וברורות ולכן מוצגות באופן נפרד על-מנת לאפשר לגולשים להתמקד רק בהן. בחלק מהמקרים תהיה לדף הנחיתה מטרה קצרת טווח, לעומת אתר שבו המטרות מתבססות על שיווק ארוך טווח.
למה לא את שניהם?
כמובן ששתי האפשרויות במקביל יתאמו להמון עסקים, אבל יש כאן מספר שאלות חשובות: האם העסק צריך את שניהם? נניח שמדובר בחנות אופנה שאתר הוא כלי השיווק המרכזי שלה. ועם זאת, ייתכן שהעסק ירצה להשיק קולקציה מוגבלת או מבצע מיוחד במקביל למכירה הכללית וישתמש בדף נחיתה ייעודי על-מנת לעשות זאת. אם העסק הוא קייטרינג שרוצה למשוך מתעניינים להרשמה ולספק להם הצעת מחיר באופן אישי, אין לו צורך בגם וגם והוא יוכל לתפעל דף נחיתה בלבד.
האם זה בתקציב? בניית אתרי תדמית מתחילה מכמה אלפי שקלים ותגיע גם לעשרות אלפים בהתאם למורכבות האתר.
בניית דף נחיתה לעומת זאת עשויים לעמוד על מחיר נמוך יותר, אבל לא בטוח שיהיה תקציב שיספיק לשניהם. אם העסק יציב וותיק וברשותו תקציב גדול, אין ספק שמדובר באפשרות מצוינת.