|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
נוסעת בנתב"ג מציגה תו ירוק [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

אמ"ן ממליץ: לחסן את כל המחלימים במנה אחת

בדוח שפרסם מאמץ המרכז למערכה בקורונה את גישת צרפת, לאחר שנמצא במחקרים כי מחלימים מהמחלה אינם חסינים מפני הזן הדרום אפריקני חיסון מחלימים במנה אחת מעלה את רמת הנוגדנים פי אלף ומאפשר ניטרול הזן המסוכן עוד מומלץ לעודד חיסון בקרב מחלימים ולהבחין בהגבלות גם בין מתחסנים למחלימים
02/03/2021  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות

מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה מבית אמ"ן ממליץ לשקול, האם נדרש יחס שונה בכל הקשור לבידוד, לדיגום ולמתן "תו-ירוק" בין מתחסנים לבין מחלימים שחלפו שלושה חודשים ומעלה מיום התאמתותם ואשר טרם התחסנו במנה אחת.

אמ"ן ממליץ לאמץ את הגישה בה נוקטות רשויות הבריאות בצרפת, לחסן במנה אחת גם מחלימים מקורונה, וזאת לנוכח מחקרים המעידים על כך שמחלימים פגיעים לזן הדרום אפריקני.

משרד הבריאות אישר אמש לקופות החולים להתחיל לחסן מחלימים מקורונה כבר מהיום (ג', 2.3.21). בעקבות התייעצויות עם מומחי המשרד הוחלט שמי שהחלים עד לפני שלושה חודשים יקבל זימון מקופות החולים למנה אחת של חיסון.

קיימים דיווחים ספורדיים בעולם על הדבקות חוזרות של מחלימים בזן זה, לרבות בישראל. בתוך כך דווח על מקרה של מחלים בצרפת שהדרדר למצב אנוש בהדבקתו החוזרת בזן. כמו-כן, דווח על שישה מחלימים שנדבקו מחדש בזן זה, בחבל טירול שבאוסטריה.

יכולת נטרול גבוהה ביותר

ניסוי העלה כי בעוד שנסיוב המכיל נוגדנים ממחלימים הדגים ירידה ניכרת בניטרול הזן הדרום אפריקני - עד כדי כישלון מלא בניטרול בחלק מהמקרים - יכולת הניטרול של סרום ממחוסנים בשתי מנות חיסון פייזר למול הזן הייתה גבוהה יותר, אף מעל לסף הנדרש לניטרול מלא ברוב המוחלט של המקרים. להערכת החוקרים, פער זה לטובת המחוסנים נובע מהרמה הגבוהה מלכתחילה של הנוגדנים שחיסון פייזר - בשתי מנות - משרה בקרב המחוסנים. עם זאת, מדגישים באמ"ן, נוגדנים אינם חזות כל התגובה החיסונית, ונדרש מיתאם קליני למשמעות ממצאי המעבדה.

מספר מחקרי מעבדה, חלקם בנגיף חי אמיתי וחלקם בנגיף מהונדס מדמה, העלו לאחרונה כי חרף חששות מוקדמים, מתן שתי מנות של חיסון פייזר מייצר כייל נוגדנים גבוה מספיק המאפשר ניטרול מוצלח, בתנאי מעבדה, של הזן הדרום אפריקני. לאור ממצאים מעודדים אלו, מוערך כי החיסון של פייזר יגן לכל הפחות, מפני מחלה קשה הנגרמת על-ידי זן זה.

לעודד מחלימים להתחסן

באשר למחלימים, מחקרי מעבדה מעלים כי הם עשויים להזדקק למנת חיסון בודדת, על-מנת להתמודד בהצלחה למול הזן הדרום אפריקני, ואינם נזקקים לשתי מנות. ממחקרים אלו עלה כי כייל הנוגדנים בדמם של מחלימים ככלל לא אפשר את ניטרול הזן, אך לאחר מתן מנה בודדת של חיסון mRNA (חיסון פייזר או מודרנה) כייל הנוגדנים המנטרלים עלה פי 1,000 והתאפשר ניטרול של זן זה. כלומר, כייל הנוגדנים אצלם עלה לרמות הדומות לאלו של בלתי חשופים שחוסנו בשתי מנות, ולעיתים אף יותר מכך.

מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה אומר כי די במנת חיסון בודדת כדי לשפר מאוד את התגובה החיסונית במחלימים. עם זאת, הוא מוסיף תובנה מעשית: "להבנתנו, אין להסתפק בלאפשר זאת למחלימים החפצים בכך, אלא יש לעודד מחלימים להתחסן עקב החשש להדבקתם החוזרת בזנים, שעלולה לסכן את בריאותם וכן לפגום ביכולת להכיל את המגיפה ברמה הלאומית".

בשל נוכחות הזן בארץ ותפוצתו הגוברת בעולם, וכן בשל הסיכון המסתמן להדבקה חוזרת של מחלימים בו ובזנים נוספים דומים, מומלץ גם כן לבצע ריצוף גנטי בכל מחלים ומחוסן בארץ אשר התגלה כי נדבקו או חלו בקורונה. זאת, על-מנת לבחון את החשד בהקשר לזן הדרום אפריקני ודומיו ולזהות מקרי תחלואה לשם קטיעת שרשראות הדבקה שמקורן בזן.
מחלימים מצויים כנראה בסיכון להדבקה חוזרת מהווריאנט הדרום אפריקאי שנמצא בישראל, וייתכן למול זנים נוספים / דוח
לאחרונה, הולך ונצבר מידע המעלה שהחיסון של חברת פייזר יגן מפני וריאנטים שונים. לעומת מחוסנים, מידע מעבדתי וקליני מעלה כי מחלימים דווקא כן עלולים להידבק מחדש בווריאנטים הנושאים את המוטציה בעמודה E484K ואף ייתכן שבסבירות הדומה לזו של אדם שטרם נחשף לנגיף או שטרם חוסן. גם ארגון הבריאות העולמי הזהיר לאחרונה כי מסתמן שמחלימים עלולים להידבק מחדש בווריאנט הדרום אפריקאי. יצוין כי מידע שנצבר לאחרונה מעלה כי די במנת חיסון בודדת בכדי לשפר מאוד את התגובה החיסונית במחלימים. על כן, מומלץ בתור התחלה לחסן את אוכלוסיית המחלימים בהקדם, בדגש על אוכלוסיות הסיכון. (9 עמ')
דוח יומי התפשטות הקורונה - תמונת מצב בישראל (2.3.21) / דוח
מצב התחלואה, מספר הבדיקות, מוקדים פעילים ביממה האחרונה עמידה במדדי ראה"מ: חולים במצב קשה: 774 אחוז בדיקות חיוביות: 5.2% חולים מאומתים חדשים: 4,156 (6 עמ')

תאריך:  02/03/2021   |   עודכן:  02/03/2021
עידן יוסף
+רגב תגביל בשבוע הראשון את הנוסעים הנכנסים לארץ לאלף
21:11 02/03/21  |  עידן יוסף
שרת התחבורה מירי רגב קיימה הערכת מצב לאחר החלטת הקבינט להשבת הישראלים לבחירות, וסיכמה כי בשלב הראשון של החזרת הישראלים לבחירות, ייכנסו לישראל לא יותר מ-1,000 ביום וזאת על-מנת לוודא את יעילות האכיפה לצד אספקה של מלאי הצמידים האלקטרונים, שיאפשרו פיקוח מיטבי והדוק על הבידוד הביתי. כל זאת במטרה למנוע פגיעה במאמץ החיסונים והרעה בנתוני התחלואה.
+הנדבקים בזן הניו-יורקי אינם משתפים פעולה
20:09 02/03/21  |  
שלושת הנדבקים בזן הניו-יורקי שאותרו לא משתפים פעולה עם החוקרים האפידימיולוגים. נעשה מאמץ לאתר מגעים נוספים שלהם (חדשות 13).
+המתווה לפתיחת השמיים אושר בממשלה
20:04 02/03/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מהשבוע הבא: עד 3,000 ישראלים ביום ייכנסו לארץ  ▪  יציאה מהארץ לאזרחים לא מחוסנים - באישור ועדת חריגים  ▪  מחוסנים ומחלימים לא יידרשו לשהות בבידוד בכניסה לארץ  ▪  הממשלה מאפשרת חקיקה למעקב דיגיטלי
[צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+החינוך המיוחד יחזור לפעילות מלאה
16:33 02/03/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
כלל מסגרות החינוך המיוחד בישובים ירוקים, צהובים וביישובים הכתומים המוחרגים, ישובו למתכונת פעילות מלאה (כולל בימי שישי), בהתאם למערכת השעות הרגילה
([צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+שלב ראשון: אושרו טיסות מפרנקפורט, פריז, ניו יורק וקייב
15:36 02/03/21  |  מירב ארד
אתר N-12 מדווח: רשימת היעדים אליהם מסתמן שיורשו הישראלים לטוס: משרד התחבורה אישר בשלב הראשון לבצע טיסות מפרנקפורט, פריז, ניו יורק וקייב. במקביל, וועדת החריגים תצטמצם משמעותית ותהיה רלוונטית רק לאלו שלא ייתחסנו שיידרשו לקבל אישור מיוחד
+רשות המסים: הסדר פריסת תשלומים לעסקים שנפגעו בקורונה
15:14 02/03/21  |  מירב ארד
ברשות המיסים הוחלט להקל על עריכת הסדרי פריסת תשלומים עבור דוחות מע"מ התקופתיים כמפורט להלן: יאושרו הסדרי פריסת תשלומים בהתייחס לדיווחים דו חודשיים למע"מ לתקופות 1-2/2021, 3-4/2021, 5-6/2021, וזאת לגבי עוסקים, אשר מחזור עסקאותיהם בתקופה מרץ-דצמבר 2020 ירד בשיעור העולה על 25% לעומת מחזור עסקאותיהם לתקופה המקבילה אשתקד (מרץ-דצמבר 2019).

תשלום המס הנובע מכל דוח תקופתי כאמור יהא ניתן לפריסה לתשלומים חודשיים רצופים, ובלבד שהתשלום האחרון במסגרת הסדר הפריסה יחול לא יאוחר מיום 31.12.2021. הסדר פריסה כאמור יאושר ויבוצע באופן מזורז.
+2,341 דו"חות נרשמו ביומיים האחרונות בגין הפרת התקנות
13:04 02/03/21  |  מירב ארד
ביומיים האחרונים נרשמו ע״י השוטרים 2,341 דו״חות בגין הפרות של תקנות הקורונה ברחבי הארץ. 1,154 דו"חות בגין אי עטית מסיכה, 99 דו"חות בגין הפרות חובת הבידוד, 68 דו״חות בגין הפרות הגבלות המסחר, וכן 292 דו"חות בגין שהייה במקום ציבורי או עסקי בניגוד לתקנות. כמו כן נרשמו שלשום 696 דו"חות בגין הפרות של הגבלות זמניות שהיו בתוקפן בימי חג הפורים.
+הגורם החשוב ביותר: המנהיגות
13:01 02/03/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
השבועון טיים דירג ביוני שעבר את המדינות המצטיינות במאבק בקורונה וחזר אליהן בפברואר השנה - ויש לו כמה לקחים לקראת השלב הבא של המגיפה
(הרכבת התחתית, טייפה, טייוואן [צילום: צ'יאנג יינג-יינג, AP])
החיסון באוסטרליה, 21.2.21 / SBS Australia
+מסע השנאה וההסתה
10:57 02/03/21  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
תוכנית הטלוויזיה המתחקה להיקרא "תחקיר" חשפה במערומיה את התופעה המכוערת והמבישה של הכפשת מגזר שלם, צביעת קבוצה באוכלוסייה בצבעים של קומבינה, תככים, ורמאויות
(מוכפשים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אמ"ן ממליץ: לחסן את כל המחלימים במנה אחת
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
רבות נכתב, דובר, על השסע המתרחב עד כדי איום להתפקע בין חלקי החברה הישראלית. מארג הטלאים המרכיב את השמיכה הישראלית מושך בכל פעם לכיוון אחר, כמו ויתרוצצו הבנים בקרבה. פעם מאבקי יהודים ערבים, דתיים חילוניים, שמאל וימין, ופעם מאבקי עולים ובני הארץ. אך נדמה כי אם ניתן עוד היה לשמור על איזונים בין קצוות האריג, נראה כי באחרונה החוט האחרון המחבר עדיין בין קצותיו של האריג עומד להיקרע.
קופות החולים יתחילו מחר (יום ג', 2.3.21) לחסן מחלימים בקורונה שהחלימו מן המחלה לפני שלושה חודשים ומעלה.
01/03/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
היועץ המשפטי של משרד הבריאות, אורי שוורץ, וחשב המשרד, אלון שלזינגר, הם שישלטו בפועל על העברת חיסוני קורונה למדינות זרות. כך עולה (יום ב', 1.3.21) מחוות דעת שהעביר היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לראש המטה לביטחון לאומי, מאיר בן-שבת.
01/03/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
הממשלה אישרה עקרונית את קיום הפעימה השלישית בתוכנית היציאה של משרד הבריאות כמתוכנן החל מיום ראשון הקרוב. עוד הוחלט כי תלמידי כיתות ז' עד י' ישובו ללמוד בבתי הספר ביום ראשון בערים ירוקות וצהובות, וכן בערים כתומות בהן 70% מחוסנים ותוכנית מגן חינוך.
01/03/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
היה זה שבוע גדול לבית הספר הציבוריים במחוז מונטגומרי שבמדינת מרילנד: המועצה שלהם קיימה את הפגישה הפיזית הראשונה מזה 11 חודשים. מחוז זה – בו לומדים שלושת ילדיו של דייוויד רֶני, מבכירי הכותבים באקונומיסט (המכונה "לקסטינגטון") – עומד להיות האחרון בין 14,000 המחוזות בארה"ב המחזיר את התלמידים לכיתות, ולו בצורה חלקית מאוד (ארבעה ימים בשבועיים).
01/03/2021  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אין עתה צורך בהתלהטות היצרים, בפאטה-מורגנה כאילו עוד מכה אחת ו"זבנג וגמרנו", והניצחון המוחלט בידינו    יותר מכל יש לישראל אינטרס אסטרטגי לבנות נדבך נוסף לברית ההגנה ההולכת ונרקמת בי...
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il