חמש קבוצות בינלאומיות הגישו (יום ה', 4.3.21) את מועמדותן לשלב המיון המוקדם במכרז להרחבה נוספת של הרכבת הקלה בירושלים והפיכתה לרשת קווי רכבת קלה באמצעות הוספת הקו הכחול ויצירת 8 קווים תפעוליים ברחבי העיר.
ועדת המכרזים תבחן את ההצעות ולאחר מכן תכריז על המועמדים שעמדו בתנאי הסף, הכוללים ניסיון בינלאומי בתפעול רכבות קלות, יכולת בנייה והקמה, איתנות פיננסית ועוד.
חמש הקבוצות שהגישו מורכבות מחברות בינלאומיות מובילות בתחום הרכבות ממדינות אירופה ומזרח אסיה, וכן חברות ישראליות מובילות בתחום התחבורה הציבורית, הבינוי והפיננסים. בניגוד למקובל, משרד האוצר מסרב למסור את שמותיהן וטוען כי מדובר במידע חסוי.
המיזם, שיבוצע בשיטת PPP (Public Private Partnership) יכלול מימון, תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה של הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים. ביצוען של התשתיות המקדימות למיזם כבר החל, במטרה לקדם את המיזם ולהקל על תושבי ירושלים. הקו הכחול עתיד להתפרש על פני כ-31 ק"מ, כשמתוכם 2.5 ק"מ תת-קרקעיים בין הרחובות יפו ובר-אילן במרכז העיר ו-53 תחנות, כשמתוכן 3 תחנות תת-קרקעיות. המיזם יכלול הקמת מוסך רכבת קלה חדש (דיפו) בשכונת מלחה שיכיל כ-61 רכבות (122 קרונות). תקופת הזיכיון צפויה לעמוד על 25 שנים כאשר בסיום התקופה, יועבר הפרויקט לידי המדינה.
ועדת המכרזים הבין-משרדית היא ועדה משותפת למשרדי האוצר, התחבורה, עיריית ירושלים, חברת ענבל ובשיתוף צוות תוכנית אב לתחבורה, בראשות סגן בכיר לחשב הכללי, יובל רז.