|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
[צילום: מן הטלוויזיה]
מחלוקת על פרשנות חוק התעמולה

"ועדת הבחירות מעודדת חילול שבת"

בפורום השבת הציבורית אומרים כי קביעת החוק שאיסור פרסום סקרי הבחירות האחרונים "בתום יום שישי" נועד למנוע פרסומים בשבת בוועדת הבחירות שוללים את הפרשנות ואומרים כי יום שישי מסתיים אחרי כניסת השבת, בחצות
19/03/2021  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   בחירות 2021   |   תגובות

הייעוץ המשפטי של ועדת הבחירות המרכזית לכנסת דחה בקשה שהגיש פורום השבת הציבורית, ולפיו לא יוכלו ערוצי הטלוויזיה לפרסם (יום ו', 19.3.21) את סקרי הבחירות האחרונים אחרי כניסת השבת.

בפניית הפורום נכתב כי כך יש לפרש את "חוק הבחירות (דרכי תעמולה)", שבו נכתב: "בתקופה שתחילתה בתום יום שישי שלפני פתיחת הקלפיות והמסתיימת במועד סגירת הקלפיות, לא ישדר ולא יפרסם אדם בכתב לציבור על תוצאותיו של סקר בחירות שלא שודרו או פורסמו בכתב לציבור לפני תחילתה של התקופה האמורה".

בפורום אומרים כי שידור סקרים אחרי כניסת השבת מהווה פרשנות שגויה של החוק, ואילו רצה המחוקק לאפשר פרסום סקרים גם אחרי כניסת השבת, לפני חצות הלילה, היה משתמש במילים כגון "מיום שבת בחצות". "המחוקק מקמץ במילותיו, והבחירה להשתמש באריכות המילים 'בתום יום שישי' מעידה כי כוונתו הייתה לאפשר פרסומם של סקרים לפני השבת", כתבו והוסיפו: "בקביעה שכזו יש כדי לכבד ולהוקיר את יום המנוחה הרשמי של מדינת ישראל ואת שמירת צביונה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, שבה ענייני הפוליטיקה והחולין שמורים לימות החול".

מן היעוץ המשפטי של הוועדה נמסר לפורום כי "סעיף 3 לחוק הפרשנות, התשמ"א-1981 קובע את פירוש המילה 'יום' כך: 'תקופה מחצות הלילה עד חצות הלילה שלאחריו'. נוכח הוראת החוק הברורה, אין בידינו לקבל את הפרשנות המוצעת על ידכם, ובהתאם לכך אין בידינו לקבל את בקשתכם".

בפורום השבת הציבורית מצרים על ההחלטה ואומרים כי היא תמוהה ומעודדת חילול שבת. "על-פי הפסיקה, יום השבת במדינת ישראל מתחיל מעט לפני השקיעה ומסתיים למחרת בצאת הכוכבים. משמעות ההחלטה היא שאיסור העסקת עובד ביום המנוחה או נסיעת תחבורה ציבורית, למשל, יימשכו גם אחרי צאת השבת, כל עוד לא הגיעה שעת חצות".

בפורום השבת הציבורית קוראים לערוצי הטלוויזיה לפרסם את הסקרים לפני כניסת השבת וציינו כי שומרי השבת הרבים נחשפים לסקרי ליל שבת רק בצאתה, והדבר עלול ליצור אצלם רושם מוטעה כאילו מדובר בסקר חדש.

תאריך:  19/03/2021   |   עודכן:  19/03/2021
עידן יוסף
+נתניהו: רצינו לעשות 'נוהל שכן' לבנט
13:57 19/03/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
אחרי שנפתלי בנט חשף בפני הציבור שנתניהו צפוי לבקר בביתו ביטל ראש הממשלה את הביקור וקיים מפגש עם פעילים ברעננה  ▪  טען שביקש לקבל מבנט התחייבות שלא יישב בממשלה עם לפיד  ▪  ימינה: נתניהו רצה להטריל וברח ברגע האחרון
("נוהל שכן חדש". נתניהו ברעננה)
+באין מטרה מוסכמת, לא תיתכן אחדות
12:46 19/03/21  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה
דמוקרטיה איננה "התורה הקינטית של הגזים"  ▪  לווקטור הלאומי חייבים להיות כיוון ועוצמה
()
+בג"ץ: הליכוד לא ישתמש ב"חוזרים לחיים"
12:01 19/03/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מינץ: ססמת מסע החיסונים של משרד הבריאות היא קניין בלתי מוחשי של המדינה ולכן אסור לעשות בה שימוש פוליטי  ▪  ברק-ארז: שימוש כזה בססמה ממשלתית מהווה פגיעה בשוויון בין המתמודדים  ▪  שטיין בדעת מיעוט: הססמה איננה רכוש המדינה אלא רכוש הכלל
(מצודת זאב, היום)
+נתניהו יבקר בבית נפתלי בנט
11:07 19/03/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
כוחות משטרה ושב"כ הגיעו סמוך לביתו של יו"ר ימינה, נפתלי בנט, ברעננה לקראת ביקור של נתניהו במקום, חמישה ימים לפני הבחירות  ▪  בנט: נתניהו עושה את הגימיק שלו, לא אחתום על כלום
(המשטרה והשב"כ הבוקר ברעננה)
[צילום: ימינה]
+סקר: גוש הימין עולה ל-61; נתניהו, ליברמן ודרעי עולים
10:21 19/03/21  |  עידן יוסף
סקר דיירקט פולס: הליכוד 32; יש עתיד 17; שס, ישראל ביתנו 9; ימינה 8; תקווה חדשה, כחול לבן, הרשימה המשותפת, יהדות התורה 7; הציונות הדתית 5; העבודה, מרצ, רע"ם 4.
גוש הימין (ללא ליברמן) מקבל 68, ובניכוי סער 61, דבר המבטיח רוב לנתניהו.

לא עוברת: הכלכלית החדשה עם 1.3%.
+סקר: מרצ ורע"ם עוברות; יהדות התורה יורדת
10:17 19/03/21  |  עידן יוסף
סקר מעריב (מאגר מוחות), אילו הבחירות היו נערכות היום: הליכוד 30; יש עתיד 19; ימינה 10; תקווה חדשה, הרשימה המשותפת, ישראל ביתנו, שס 8; יהדות התורה 6; העבודה, הציונות הדתית, כחול לבן 5; מרצ, רע"ם 4. גוש הימין (ללא ליברמן) מקבל 67, ובניכוי סער - 59.

לא עוברת: הכלכלית החדשה: 1.2%.
+"פוליטיזציה של ההסכם מזלזלת בהישג ההיסטורי"
10:07 19/03/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
גורם דיפלומטי רשמי באיחוד האמירויות צוטט ברשת CNN ותקף את הניסיון של בנימין נתניהו לנכס לעצמו את החתימה על 'הסכמי אברהם'  ▪  "איחוד האמירויות חתמה על ההסכמים בשל התקווה וההזדמנויות שהם מספקים לעם שלנו, ולא למנהיגים"
(החתימה על הסכמי אברהם, לפני חצי שנה [צילום: אלכס ברנדון, AP])
+דמותו של מנהיג בראייה יהודית
08:11 19/03/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
היהדות החלה כמונרכיה - אבל דווקא בגולה פיתחה מוסדות דמוקרטיים לעילא  ▪  גדולי הדור התחבטו בשאלת היחס בין השלטון במדינה לבין ההלכה  ▪  תכונה חיונית למנהיג היא הנכונות להודות בחטא  ▪  התורה מאותתת גם על החובה לנהוג בשקיפות מוחלטת בכספי ציבור  ▪  מהי "קופת השרצים" שאמורה להיות למנהיג?  ▪  וגם: היחס בין הדור לבין המנהיג
דוד ושאול. ההבדל המכריע [ציור: רמברנדט]
+השר לשעבר מיכאל איתן הודיע על תמיכתו בתקווה חדשה
00:19 19/03/21  |  עידן יוסף
השר לשעבר מיכאל איתן, שבספטמבר 2019 קרא שלא להצביע עבור הליכוד, הודיע על תמיכתו בתקווה חדשה. "כיום, נתניהו הוא הליכוד והליכוד הוא נתניהו. נתניהו השתלט על מה שהייתה מפלגה מפוארת והפך אותה למפלגה של נאמנים למנהיג", אמר איתן, והוסיף: "גדעון סער מייצג אומץ לב ציבורי וניקיון כפיים. הוא הוכיח זאת כשקם ולחם להחזיר את הליכוד לדרך הנכונה".

בתגובה לדברים, צייץ סער בטוויטר כי הודעת איתן "מצטרפת להודעתם זה מכבר של לימור לבנת ובני בגין על העברת תמיכתם מהליכוד לסער. כששלושה אישים שהיו בשר מבשרו של הליכוד נוטשים אותו יש לכך משמעות שקשה להתעלם ממנה".
([צילום: יוסי סורוג'ון])
+סקר: שוויון בין הגושים; ישראל ביתנו, שס ומרצ עולות
00:03 19/03/21  |  עידן יוסף
סקר ישראל היום ו-i24NEWS (מאגר מוחות) עם 2,000 נשאלים, אילו הבחירות היו נערכות היום: הליכוד 29; יש עתיד 18; ימינה, תקווה חדשה, הרשימה המשותפת 10; שס 9; ישראל ביתנו 8; יהדות התורה 7; הציונות הדתית, העבודה, מרצ 5; כחול לבן 4.

מבין כלל המשיבים בסקר, 12% הגדירו את עצמם מתלבטים. הסקר בחן מתי להערכתם של המתלבטים תיפול ההחלטה במי לבחור. 40% אמרו שבימים הקרובים, ואילו 36% העריכו שהחלטתם תיפול רק ביום הבחירות עצמו.

לא עוברת: רע"ם 1.1% והכלכלית החדשה 2.2%.
+בן-גביר מציע: להגדיל ל-30 את מספר שופטי העליון
23:00 18/03/21  |  עידן יוסף
עו"ד איתמר בן-גביר באירוע בחירות: "עם כל הכבוד לפסקת ההתגברות, שהנשיא ברק (אהרן ברק), אגב, היה בעדה, ועם כל הכבוד לעוד כל מיני נושאים, זה שינוי בעניין מינוי השופטים במדינת ישראל".

"שלא תבינו לא נכון - אני לא מתכוון להדיח שום שופט שנמצא היום במערכת", הדגיש, "להפך, יש הרבה שופטים שנמצאים במערכת גם עם אג'נדה אחרת משלי, הם הגונים וזה בסדר גמור, אבל כן צריך להיות שינוי מצב באופן כזה שבית המשפט העליון, לדוגמה, יורכב ל-30 שופטים, שרוב רובם הם עם אג'נדה ציונית-יהודית" (חדשות 12).
+שורת אישים מהימין חתמה על קריאה להימנע מהצבעה לבנט ולסער
22:57 18/03/21  |  עידן יוסף
מודעה מטעם קבוצה של רבנים וקצינים ופעילי התיישבות הקוראת להצביע אך ורק למפלגות שיודיעו שהצטרפו לקואליציה בראשות נתניהו להקמת ממשלה לאומית ציונית, תתפרסם (ו') בעיתוני סוף השבוע.

במודעה נכתב: "בימים אלו בהם תוקפים את ראש ממשלת ישראל מבית ומחוץ אנו מבקשים להביע את הערכתנו כלפי ראש הממשלה מר בנימין נתניהו על ניהול המערכה מול מגיפת הקורונה ששיאה הבאת החיסונים. ביחד עם עמידתו האיתנה בראש עם ישראל וצבאו, מול האויב ממזרח (אירן) ושליחיו בצפון. אנו קוראים להצביע לאלה אשר הודיעו שיצטרפו אך ורק לקואליציה בראשות בנימין נתניהו להקמת ממשלה יהודית- לאומית- ציונית".

בחתומים: אלישע האס, ישראל פלנר, יגאל כנען, רון שכנר, מאיר אינדור, אריה בכרך, חגי שטרן, דלית סוטר, מיכה בלוך, מיכה מימון, מאיר גוטמן וגדי דורלכר.
המודעה
+נתניהו משתתף בהופעה של איתי לוי
22:47 18/03/21  |  עידן יוסף
יו"ר הליכוד רה״מ נתניהו השתתף הערב בהופעה מוזיקלית של איתי לוי ב׳היכל מנורה׳ ביד אליהו.
[צילום: דוברות הליכוד]
+המשותפת: לאסור שימוש בדברי סמוטריץ'
22:34 18/03/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הרשימה המשותפת פנתה לוועדת הבחירות: איסרו את השימוש בדבריו הגזעניים של יו"ר הציונות הדתית בתקופת הבחירות  ▪  תלונה ליועמ"ש תוגש על-ידי הרשימה במקביל
([צילום: מן הטלוויזיה])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"ועדת הבחירות מעודדת חילול שבת"
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
גימי-יהודי מיהודה
19/03/21 14:19
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2021
"יש דת אמיתית - הדת היהודית. דת של שלום, אהבה וסובלנות. ויש דת לצערי הרב של אלימות, של טרור, של ג׳יהאד", אמר (יום ד', 17.3.21) יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', באולפן הבחירות המשותף של I24NEWS בשפה הערבית, ועיתון ישראל היום. הדברים צוטטו באתרי אינטרנט של גופי תקשורת אחרים ואף נעשה בהם שימוש תעמולתי מצד המפלגה ברשתות החברתיות.
18/03/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
יועצה המשפטי של הליכוד, עו״ד אבי הלוי, פנה (יום ה', 18.3.21) בדרישה דחופה להנהלת תאגיד השידור הציבורי, זאת לאחר שהנהלת התאגיד החליטה לגנוז ראיון שנערך אתמול (ד') עם יו"ר הליכוד, ראש הממשלה בנימין נתניהו עבור ערוץ ״מכאן 33״ בערבית.
18/03/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
לראשונה בבחירות לכנסת תתאפשר הצבעה באמצעות קלפיות שיוצבו בנמל התעופה בן-גוריון - הודיעה (יום ה', 18.3.21) מנכ"לית ועדת הבחירות אורלי עדס, בתדרוך שקיימה לפני הבחירות לכנסת ה-24. לדברי עדס ההחלטה לפתוח קלפיות בנתב"ג התקבלה בין היתר בעקבות החלטת בג"ץ לבטל את ההגבלות על-כניסה ויציאה של נוסעים דרך נתב"ג, ולכן הוחלט להקים קלפיות בשדה התעופה כדי להקל את העומסים.
18/03/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
השנתיים האחרונות הראו לנו היטב כי אזרחי המדינה הפכו לעדר מובל על-ידי שרשרת של שקרים ואמתלות שבראשם עומדים כמה דיקטאטורים קטנים המשתמשים במילה "דמוקרטיה" כמניפולציה להשליט כאן, בישראל, אנדרלמוסיה פוליטית ןדיקטאטורה מסווית. לתרגיל הזה, שמגיע מהמפלגות החילוניות הרבות שצצו כמפלגות אוויר של איש אחד עם הרבה "בובות על חוט", שותפות גם המפלגות החרדיות. לאמיתו של דבר הנציגים החרדים היו אמורים להיות "שלוחי מצווה" של רבניהם ותו לא. אבל מה שקרה היה תהליך של שחיקה, שבו "הרבנים הקובעים" הפכו בעצמם לעדר קטן שמאשר את מה ש"מושכי החוטים" והעסקנים קובעים. חז"ל לימדונו כי כל רבני דור ודור - בגלל ירידת הדורות, הם בעצם כחמורים לעומת רבני הדור הקודם. הניסיון של המפלגות החרדיות לנפנף ברבני הדור הזה, המחייבים כל יהודי חרדי לבחור, מאלץ אותי לזוז דור אחד אחורה, ובמיוחד בקרב בני עדות המזרח החרדים, ולראות מה באמת ציוו לנו רבני הדור הקודם, שרבני הדור הזה הם רק כחמורים לעומתם.
אני עוקב בעניין רב אחרי הדיונים בעד ונגד הצבעה לירון זליכה. אני מכבד ומוקיר את כולם, יש לי חברים שמצביעים לעבודה, למרצ, ליש עתיד, לישראל ביתנו, לתקווה חדשה, לימינה, לליכוד, לכלכלית, לכחול לבן, אפילו לרשימה המשותפת. לא ידוע לי על-אף אחד מחבריי שמצביע לש"ס, רע"ם, לציונות הדתית, ליהדות התורה.
18/03/2021  |  יעקב קורי  |   יומני בלוגרים
רשימות נוספות   /   בחירות 2021  
"לא נהיה מעורבים בבחירות בישראל"  /  איציק וולף
נתניהו משתמש בחיילים בתעמולה אסורה  /  איציק וולף
335 קלפיות צבאיות נפרסו בבסיסים  /  עידן יוסף
תחבורה בגובה העיניים  /  עידן יוסף
במריצה של אביגדור  /  דוד ארגז
איש הארס וההרס  /  אליהו קאופמן
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il