|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

פסק הדין בפרשת פאינה קירשנבאום:

"אי-אמירת אמת – כלי משמעותי בארגז של קירשנבאום"

השופט ירון לוי קובע שהן פאינה קירשנבאום והן רמי כהן שיקרו בחקירותיהם במשטרה ובעדויותיהם בפניו קירשנבאום נטלה רסיס אמת, ועליו בנתה מגדל של שקרים תוך ניסיון להתאים אותה לראיות
29/03/2021  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   פרשת ישראל ביתנו   |   תגובות
יצרו גרסה בדויה ומתואמת [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

"התמונה המתקבלת היא שלא זו בלבד שאי-אמירת אמת אינה מחסום בלתי עביר בפני הנאשמת, אלא שמדובר בכלי משמעותי בארגז הכלים שלה". כך אומר שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, ירון לוי, בפסק הדין בו הרשיע את סגנית שר הפנים לשעבר, פאינה קירשנבאום, בקבלת שוחד בסך 2.2 מיליון שקל.

לאורך פסק הדין, המשתרע על פני 1,058 עמודים, חוזר לוי שוב ושוב על חוסר האמון המוחלט שלו בגרסאותיהם של קירשנבאום ורמי כהן, לשעבר מנכ"ל משרד החקלאות, אשר הורשע לצידה. הוא קובע, כי השניים שיקרו הן לחוקרי המשטרה (לפני שבחרו לשמור על זכות השתיקה) והן בעדויותיהם בבית המשפט. לוי אומר: "מכנה משותף נוסף לשני הנאשמים, העובר כחוט השני לאורך גרסתם, טענותיהם וראיותיהם, הוא בניית מגדלי שקר, על פירורי אמת. לכאורה, בפי הנאשמים גרסה סדורה, שניתן היה לצפות מהם שימסרו אותה לאלתר. דא עקא, שלא כך נהגו הנאשמים בחקירתם. משנפל עליהם חשד לשחיתות אישית, תחת להסביר, הוליכו הנאשמים, תחילה את החוקרים, ואחר כך, את בית המשפט, סחור סחור, בגרסאות כזב.

"הגדיל הנאשם [כהן] לעשות, ובאצטלה מעושה של אביר הנחלץ להגן על רעייתו [בתיה כהן, שנדונה למאסר על תנאי בשל חלקה בפרשה] - ולדבריו, לכן נמנע מזימונה כעדת הגנה מטעמו - כל אימת שנתקל בראייה מסבכת, הטיל על כתפי רעייתו את האחריות למעשיו הפליליים, תחת המנטרה 'בתיה, אשתי, אני אוהב אותה, אבל היא פישלה'. מעין פתרון נוח שנשלף כל אימת שלנאשם היה קושי להסביר את התנהלותו. אילו אמת הייתה בטענתו זו של הנאשם, כי רעייתו אחראית למעשים, הדעת נותנת שמייד היה טוען זאת בפני החוקרים. לא כך נהג הנאשם. אילו אמת הייתה בטענתו זו של הנאשם, לא היה נמנע מהעדת רעייתו. ההסבר ההגיוני היחיד להימנעותו מהעדת רעייתו הוא שהנאשם ידע שרעייתו לא תאשר את גרסתו".

לדברי לוי, קירשנבאום וכהן החלו לשתוק בחקירתם - לטענתם בשל הדלפות המשטרה מהחקירה, תחושתם שהחוקרים מחפשים אותם וכי אין ערך לדברים שהם אומרים בחקירותיהם. "לכל אדם, בלא קשר לרום מעלתו - ואפילו הוא סגן שר, או מנכ"ל משרד ממשלתי - החשוד בפלילים, נתונה הזכות שלא לשתף פעולה בחקירה, ולהימנע ממסירת גרסה. עם זאת, נפסק שלא כל מה שכל נאשם רשאי לעשות, נאשם שהוא איש ציבור, צריך לעשות אפילו יש בליבו על המשטרה. כזכור, במועד החקירה, שני הנאשמים היו אנשי ציבור.

"שניהם שמרו, בנחת ובשלווה, על שתיקה ארוכה וממושכת משך כשנתיים וחצי לפחות – הנאשמת מיום 12.1.2015 והנאשם מיום 30.1.2015, עד תחילת משפטם, ובחלק מהפרשיות, תקופה ממושכת יותר, עד עדותם במשפט במהלך שנת 2018... התמונה המתקבלת מחומר הראיות היא שהם ניצלו את תקופת שתיקתם כדי ליצור גרסה בדויה ומתואמת ולמלא בהדרגה את פרטיה, חלקם בתיאום עם עדים שהאמת לא הייתה נר לרגליהם".
ת"פ 16512-08-17, מדינת ישראל נ' פאינה קירשנבאום, רמי כהן / פס"ד
סגנית השר לשעבר פאינה קירשנבאום מורשעת בקבלת שוחד ב-2.2 מיליון שקל, הלבנת הון ועבירות מס. מנכ"ל משרד החקלאות לשעבר, רמי כהן, מורשע בקבלת שוחד ועבירות נוספות

"ניכרו רוגזה ומזגה החם"
לוי. 1,058 עמודים [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

"דברי הנאשמת משקפים את אטימותה לניגוד העניינים העמוק שהתקיים בבירור ביחסיה עם אלינסון. מהתשתית הראייתית עולה שהנאשמת שימשה הצינור המרכזי להזרמת כספים ותקציבים לעזרא, ושבד בבד ביקשה וקיבלה, דרך קבע, טובות הנאה. גרסתה המיתממת, והצגת מערכת היחסים בינה ובין אלינסון כיחסי עבודה, חושפות את תעוזתה ואת חוצפתה. בחינת התנהגותה של הנאשמת מגלה שהיא חצתה כל קו אפשרי ביחסיה עם עזרא"

כאמור, לוי אומר שוב ושוב שקירשנבאום וכהן שיקרו בעדויותיהם. כך למשל הוא אומר על גרסתה של קירשנבאום בנוגע לשוחד שקיבלה מהחברה לפיתוח השומרון: "גרסת הנאשמת היא גרסה מתוחכמת, הנשענת על חומר הראיות, שבו הנאשמת שולטת היטב. אך למרות תחכומה של הנאשמת גרסתה אינה מתיישבת עם המארג הראייתי הצפוף והמשכנע שהביאה המאשימה לביסוס גרסתה, ואינה מתיישבת אף עם ניסיון החיים ועם השכל הישר".

בהמשך אומר לוי: "למשמע עדות הנאשמת התרשמתי שמדובר בעדות 'מדוקלמת' - בגרסה שהוצגה באופן סדור, שקול ומתוכנן מראש, לאחר בחינה של חומר הראיות והתאמת הגרסה אליו. במהלך העדות יצרו דבריה השוטפים והרהוטים של הנאשמת תחושה בלתי נוחה מובהקת של העדר אותנטיות וספונטניות... עדות הנאשמת התאפיינה בשטף דברים רהוט וקולח, ולרוב היו דבריה מסודרים, שקולים ומדודים. ואולם לאורך חקירתה הנגדית, שהתקשתה להשיב על שאלות התובע, ניכרו רוגזה ומזגה החם ותשובותיה התאפיינו בהתחמקות ובהטלת אחריות על גורמים אחרים סביבה".

בפרשת השוחד מתנועת עזרא העולמית בראשותו של דניאל אלינסון, אומר לוי: "גרסאותיה המשתנות של הנאשמת אינן מעוררות אמון, בלשון המעטה. בחינתן מעלה את המסקנה שהנאשמת בחרה, בחירה אסטרטגית, להתאים את גרסתה לתשתית הראייתית שהתגלתה בפרשת התביעה, תוך כדי שהיא מצמצמת את יריעת המחלוקת ככל הניתן, מבלי להודות בדבר עבירה. אלא שאין בתחכום גרסתה של הנאשמת כדי לחפות על הרושם הבלתי מהימן שיצרה החשיפה לריבוי גרסאותיה בסוגיה זו – שלוש במספר – ולריבוי הסוגיות שלגביהן שינתה הנאשמת את גרסאותיה בנסיבות דומות.

"...דברי הנאשמת משקפים את אטימותה לניגוד העניינים העמוק שהתקיים בבירור ביחסיה עם אלינסון. מהתשתית הראייתית עולה שהנאשמת שימשה הצינור המרכזי להזרמת כספים ותקציבים לעזרא, ושבד בבד ביקשה וקיבלה, דרך קבע, טובות הנאה. גרסתה המיתממת, והצגת מערכת היחסים בינה ובין אלינסון כיחסי עבודה, חושפות את תעוזתה ואת חוצפתה. בחינת התנהגותה של הנאשמת מגלה שהיא חצתה כל קו אפשרי ביחסיה עם עזרא".

בפרשת השקעתה של קירשנבאום בחברת דון טבק, אומר לוי: "לא זו בלבד שגרסת הנאשמת אינה מתקבלת על הדעת, אלא שגרסתה בלתי מציאותית, וזאת בנוסף לחוסר האמון שמצאתי ליתן בה... חוסר הגיונה, חוסר היתכנותה ואף חוסר מהימנות גרסת הנאשמת זועקים מתוכנה... כדרכה של הנאשמת, לאורך כל הפרשיות במשפט, על גבי רסיס אמת היא המציאה גרסת בדים, שלא זו בלבד שאין לה ולא כלום עם המציאות, היא אף אינה אפשרית".

בפרשת השוחד מהמועצה האיזורית מגילות, אומר לוי: "ההתאמה, שלעיתים בוטה במלאכותיותה, בין גרסתה הכבושה של הנאשמת ובין ראיות המאשימה, מעוררת חשד כבד שלעיתוי העלאתה של גרסת הנאשמת השפעה מכרעת על תוכן הגרסה, באופן הפוגע במהימנות גרסתה הכבושה. בנוסף, לא השתכנעתי מכנות הסבריה של הנאשמת לשמירה על זכות השתיקה ולכבישת גרסתה. הטענה של הבחירה בזכות השתיקה בשל אובדן אמון במערכת, הפכה, למרבית הצער, למעין 'מנטרה'. מובן שלנאשמת הייתה נתונה הזכות לכלכל את צעדיה ולבחור בזכות השתיקה, אך בבחירה זו גלום אף הסיכון שנימוקיה לא יוכלו לשמש הסבר מספק לאי-מסירת גרסה מזכה".

בפיו של לוי ביקורת קשה גם על השדלן סטיבן לוי, שתיווך בשוחד בפרשת עמותת איילים: "בעדותו הסתבך לוי בהסברים פתלתלים, משונים ומשוללי היגיון למשמעות הפשוטה והברורה של הדברים... עם כל הצער שבדבר (בשים לב לכוונותיו הטובות בעבודתו עם איילים, ולרושם שההליך המשפטי בעניינו הותיר בו צלקות) אין מנוס מקביעה ברורה שהעד לא מסר אמת בבית המשפט, ניסה להסתיר ולטשטש את מעורבותו בהסכם השוחד, גרסאותיו פתלתלות, מתממות ונטולות כל היגיון".

תאריך:  29/03/2021   |   עודכן:  19/04/2021
איתמר לוין
+כספי השוחד מימנו שידור מהכנסת ב-ynet
09:38 29/03/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
עמותת איילים שילמה לאתר 76,700 שקל תמורת שידור כנס שערכה קירשנבאום בכנסת במאי 2014  ▪  כספי השוחד שימשו גם להעסקתם של עובד יחזקאל ורונן צור
(גודובסקי. שותף ברשות השוחד [צילום: פלאש 90])
+ליברמן סידר הכנסה לשגריר שסייע לו
09:38 29/03/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
זאב בן-אריה, השגריר לשעבר בבלארוס, עמד במרכז כתב האישום ממנו זוכה ליברמן  ▪  לאחר מכן הוא הועסק לבקשת ליברמן באתר "יזרוס", בו הייתה לישראל ביתנו השפעה רבה  ▪  האתר הוקם בידי מי שהיה דובר ליברמן וישראל ביתנו, ואשר עקבותיו נעלמו ב-2014  ▪  קירשנבאום הזרימה לאתר 1.5 מיליון שקל מתוך כספי השוחד שקיבלה
(ליברמן. ויסקי או יין ליום ההולדת [צילום: יוסי אלוני, פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"אי-אמירת אמת – כלי משמעותי בארגז של קירשנבאום"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת ישראל ביתנו
למפלגת ישראל ביתנו הייתה השפעה רבה על אתר החדשות ברוסית "יזרוס", אשר חרגה בצורה קיצונית מן המצב הראוי. המפלגה וראשיה הכתיבו תכנים באתר, תמכו בו כספית וגם סייעו בצורה אישית וישירה לבכיריו. כך עולה מפסק דינו של שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, ירון לוי, בעניינה של פאינה קירשנבאום.
29/03/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
בידיה של פאינה קירשנבאום היו כספים קואליציוניים ב-1.2 מיליארד שקל לאורך השנים, והיא טוותה רשת מסועפת של שוחד במטרה לעקוף את הפיקוח. כך נטלה לעצמה למעלה מ-2 מיליון שקל, וחילקה כספים מכספי הציבור למפלגה, למקורביה, למשפחתה וגם מעצמה לא חסכה. כך אומר (יום ה', 25.3.21) שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, ירון לוי, בהכרעת הדין במשפטה של מי שהייתה סגנית שר הפנים ומזכ"ל ישראל ביתנו.
25/03/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, ירון לוי, הרשיע (יום ה', 25.3.21) את סגנית שר הפנים לשעבר ומי שהיה מזכ"ל ישראל ביתנו, פאינה קירשנבאום, בקבלת שוחד בסך 2.2 מיליון שקל. מנכ"ל משרד החקלאות לשעבר, רמי כהן, הורשע גם הוא. מעורבים אחרים בפרשה הורשעו, רובם בהסדרי טיעון, ונדונו לעונשים שבין קנסות לבין שש שנות מאסר; ארבעה מן המעורבים הפכו לעדי מדינה. קירשנבאום "לקחה שוחד באופן שיטתי, ערמומי ומתוחכם" לכל המאוחר מ-2008 ועד לפתיחת החקירה הגלויה בשלהי 2014, קובע לוי.
25/03/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
שופט בית המשפט העליון, יוסף אלרון, קורא לזרז את מתן פסק הדין במשפטה של סגנית שר הפנים לשעבר, פאינה קירשנבאום, בפרשת ישראל ביתנו. קירשנבאום מואשמת בקבלת שוחד במיליוני שקלים מתוך כספים קואליציוניים שקיבלה הסיעה והעבירה לצרכים שונים לפי ראות עיניה.
04/01/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
דניאל אלינסון, שהיה מנכ"ל תנועת עזרא העולמית, נתן שוחד בסך 92,000 דולר לסגנית שר הפנים לשעבר, פאינה קירשנבאום. כך נקבע סופית (16.6.20) בבית המשפט העליון העליון, במסגרת המשיכה ההדדית של ערעורי המדינה ואלינסון על ההרשעה והעונש שהטיל שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, צבי גורפינקל. אלינסון ירצה תשעה חודשי עבודות שירות. בכך הוא מצטרף לרשימה ארוכה של מעורבים בפרשה, אשר הורשעו (וחלקם הודו) במתן שוחד או בתיווך בקבלתו.
17/06/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il