החברה המשותפת לשפיר הנדסה והחברה הספרדית CAF מבקשת (30.3.21) מבית המשפט המחוזי בתל אביב לפסול את הצעתה של קבוצת שיכון ובינוי במכרז לבניית הקו הירוק והקו הסגול של הרכבת הקלה בגוש-דן. לטענת החברה - לייט TLV NTI - על חברת נת"ע לפסול את ההצעה, בשל התיק הפלילי נגד שיכון ובינוי, השותפה (עם קבוצת אגד) בחברת אורבניקס LRT שהגישה את ההצעה.
היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, זימן את שו"ב ובכירים בה לשימוע בחשד למתן שוחד בהיקף ניכר בעסקות באפריקה בשנים 2018-2008. לדברי העותרת, הפרקליטות כינתה זאת "פרשת השוחד הזר החמורה ביותר בתולדות ישראל". לטענתה, בשל אותם הליכים פליליים - ברור שהצעתה של אורבניקס אינה עומדת בתנאי הסף של המכרז, שכן היא אינה יכולה להסתמך ברמה הפיננסית על אותם מכרזים מושחתים כדי לעמוד בתנאי הסף.
לדברי העותרת, הדין וההלכה הפסוקה מורים, כי נסיבות חריגות כמו חשד בפלילים מצדיקות פסילה אוטומטית של מציע מלהשתתף במכרז, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בעבירות המצויות בגרעין הקשה של עבירות על טוהר המידות. לדבריה, בית המשפט מצא כבר, כי קיימת תשתית ראייתית המבססת בעוצמה רבה את העבירות המיוחסות לשיכון ובינוי, אך למרות זאת - ועדת המכרזים של נת"ע לא פסלה את הצעתה של אורבניקס ואפילו לא הטילה מגבלות על השתתפותה במכרז. העתירה הוגשה באמצעות עוה"ד יוסי בנקל, שירי שפירא ודוד חדד, וטרם הוגשו תגובות נת"ע ואורבניקס.