|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

סמוטריץ' תוקף את בנט:

"חושש שבנט מסונוור מהאיתרוג של השמאל"

יו"ר הציונות הדתית שב על הצהרתו שלא יאפשר הקמת ממשלה שתישען על קולות מפלגת רע"ם וקורא לנפתלי בנט ולגדעון סער לחבור לממשלת ימין בראשות נתניהו "ברור לכל בר דעת שהאפשרות היחידה שלך להיות ראש ממשלה עם 7 מנטים, בצורה לא דמוקרטית ולא לגיטימית, היא בחבירה לשמאל"
04/04/2021  |   איציק וולף   |   חדשות   |   בחירות 2021   |   תגובות
סמוטריץ', היום בכנסת [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', שב על הצהרתו כי לא יתמוך בממשלה שתישען על קולות מפלגת רע"ם, וקרא ליו"ר ימינה לא להסתנוור מהחיבוק של השמאל ולהמליץ מחר בפני הנשיא על הטלת הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו.

"כל המלצה אחרת שלך לנשיא שהיא לא בנימין נתניהו - תקרב אותנו להקמת ממשלת שמאל. משמעות ההמלצה על עצמך, על שבעת המנדטים שהשגת בבחירות, היא אחת- צעד גדול ודרמטי לממשלת שמאל עם לפיד, ליברמן, מרצ, איבתיסאם מראנה ומנור עבס - גם אם יקראו לה בשמות מכובסים כמו ממשלת שינוי. ממשלת ריפוי. זו ממשלת שמאל. מסוכנת לכל מה שאנחנו מאמינים בו. נפתלי אני חושש שהחיבוק והאיתרוג של השמאל מסנוור אותך- ואני כאן כדי לומר לך בקול ברור: אל תמנע מחר הקמת ממשלת ימין", אמר (יום א', 4.4.21) בתום ישיבת סיעה של הציונות הדתית שהתקיימה בכנסת.

לדברי סמוטריץ', כשנפרדו דרכיו הפוליטית מבנט לפני הבחירות זה היה בדיוק על הרקע הזה. "אני דרשתי להבהיר שאצלינו הערכים קודמים לשאיפות הפוליטיות האישיות ואתה סרבת. לכל אורך מערכת הבחירות כשחידדתי את ההבדל הזה וביקשתי שתבהיר שפניך לממשלת ימין - נעלבת, טענת שאלו "התקפות אישיות" והדפת את הביקורת. מחר יגיע רגע המבחן. כשתיכנס בשערי בית הנשיא תקרע המסכה מעל המשחק המסוכן של הקמת ממשלת שמאל. אם תמליץ על נתניהו, כפי שמתבקש מתוצאות הבחירות, יהיה ברור שאתה מוריד מעל סדר היום את האפשרות לחבור לשמאל ולערבים. עם רוב כזה גם שאר החברים בימין יעשו מאמץ ויכנסו", אמר.

עוד הוסיף כי אם בנט ימליץ על עצמו כמי שאמור להרכיב את הממשלה, יביא במו ידיו לאובדן שלטון הימין ולהקמת ממשלת שמאל. "ברור לכל בר דעת שהאפשרות היחידה שלך להיות ראש ממשלה עם 7 מנטים, בצורה לא דמוקרטית ולא לגיטימית, היא בחבירה לשמאל, ששנאתו לנתניהו מקלקלת את השורה ומביאה אותו לאבסורדים. בהמלצה על עצמך תקטין את גוש הימין, תפגע בסיכוייו של נתניהו לקבל את המנדט מהנשיא, וכל זאת על-מנת לנסות ולהקים ממשלת שמאל בתמיכת התנועה האיסלאמית. אני חוזר, לא ממשלת שינוי, ממשלת שמאל בתמיכת התנועה האיסלאמית. אל תתחבא מאחורי ההתנגדות האידיאולוגית והנחרצת שלי להקמת ממשלה בעזרת התנועה האיסלאמית. אני קורא לך נפתלי להוכיח מחר שאתה צדקת ואני טעיתי. שלא היה בסיס לטענות שלי שבכוונתך לחבור לשמאל כדי להדיח את נתניהו. שהכל היה קמפיין בחירות מתוחכם שלך".

סמוטריץ' פנה גם לגדעון סער וטען כי לא רק בישיבה עם נתניהו יפר הבטחת בחירות, אלא גם בהליכה לא אחראית עם גוש השמאל. "לא גוש השינוי, גוש השמאל. הבטחתם לא להפוך את לפיד לראש ממשלה, גם לא ברוטציה. הבטחתם לא לשבת עם המפלגות הערביות. אני לא מבקש מכם להצטרף לנתניהו האיש, אני מבקש מכם להצטרף לדרך של ערכים שלמיטב היכרותי איתכם אתם מאמינים בה. החיבוק התקשורתי אותו אתם מקבלים הוא רק בגלל שאתם בדרך להקים חלילה ממשלת שמאל. זו אותה התקשורת שאיתרגה את שרון ושכחה לו את את ההבטחה ״דין נצרים כדין תל אביב״ שמאתרגת עכשיו אתכם. אל תתמסרו לחיבוק הזה. הוא רעיל, מסוכן, וזמני מאוד. זה יתהפך עליכם מהר מאד", טען.

סמוטריץ' הוסיף כי היה יכול כל תפקיד שרצה אם רק היה מאפשר את הימנעותו של עבאס. "לכאורה הפכתי ל"לשון מאזניים" - עוד ביטוי מכובס ולא דמוקרטי שנועד לאפשר לראש מפלגה עם שישה או שבעה מנדטים להיות ראש ממשלה. יכולתי לטהר את השרץ. אבל הערכים קודמים לשאיפות האישיות. אני מודע היטב לקשיים העומדים בדרך, אבל מאמין בכל ליבי שזה אפשרי. בכוונתי להשקיע את כל זמני ומרצי בשבועות הקרובים כדי להביא להקמת ממשלת ימין אמיתית. בשלב הראשון נדרשת ירידתו של בנט מהגדר וחבירתו החד-משמעית, כבר מחר, לימין, ובהמשך יצירת התנאים שיאפשרו את חבירתם של סער ושותפיו לממשלה לאומית", אמר.

תאריך:  04/04/2021   |   עודכן:  04/04/2021
איציק וולף
+לנתניהו מספר הממליצים הגבוה ביותר
09:51 05/04/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
ריבלין: "אני לא רואה כרגע דרך שבה אפשר להקים ממשלה"  ▪  השר אוחנה בבית הנשיא: "סבורים שיותר ממה שמשתקף בכלי התקשורת, יש כאן הכרעה של הבוחר"  ▪  גנץ הודיע: נמליץ על יאיר לפיד  ▪  חד"ש הצטרפה לבל"ד והודיעה שלא תמליץ על-אף מועמד
(סבב ההתייעצויות בבית הנשיא [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+חי: מצעד הממליצים אצל הנשיא
09:28 05/04/21  |     |   לרשימה המלאה
התייעצויות נשיא המדינה עם נציגי הסיעות לקראת הרכבת הממשלה
([צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+החלילן מהמלין ממשיך בניגונו
08:00 05/04/21  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
הנתק בין התהליכים המטרידים והמדאיגים המתרחשים בעולם לבין הקרקס המעייף אשר מסרב לקפל את עצמו ולנדוד למשך ארבע שנים הוא בלתי נתפס  ▪  מדינת ישראל מתנהלת כאילו אין איומים, אין מציאות קשה, מדינה החיה בתוך מציאות מדומה
(כן עבאסס לא עבאס [צילום: נעם ריבקין פנטון/פלאש 90])
+על האגו מוותרים לפני הבחירות
01:05 05/04/21  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה
גוש השינוי מעדיף את נתניהו על פני כל מועמד אחר מטעמו, שאם לא כן היה מסכים על מועמדו לראשות הממשלה, ערב הבחירות, והיו לו כבר ארבע הזדמנויות לעשות כן
(יודעים מראש [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
+בחירות? רע"ם תעקוף את המשותפת
22:55 04/04/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
גוברת התמיכה בציבור הערבי בעמדות הפרגמטיות שמציגה מפלגתו של מנסור עבאס  ▪  אילו היו הבחירות נערכות היום היא צפויה להיות גדולה בכמעט ארבע נקודות האחוז משלוש המפלגות המרכיבות את הרשימה המשותפת
[צילום: פלאש 90]
+סער: לא תכפו עלינו את נתניהו
21:51 04/04/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
יו"ר תקווה חדשה הצהיר כי נתניהו הוא זה שצריך להסיק מסקנות, לזוז הצידה ולאפשר לישראל להתקדם  ▪  "אומרים לנו בואו הקימו ממשלת ימין. אנחנו אומרים אנחנו בעד. אבל יש דבר אחד שלא תצליחו לעשות - לכפות עלינו את נתניהו"
(סער. נתניהו צריך להסיק מסקנות [צילום: תומר נויברג, פלאש 90])
+64% ממצביעי הליכוד נגד תמיכת רע"ם
17:02 04/04/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מי מחזיק בסיכוי הגבוה ביותר להקים קואליציה? כשליש סבורים כי גוש נתניהו לעומת 17% בלבד החושבים כי זהו גוש רק לא ביבי  ▪  75% ממצביעי ימינה והציונות הדתית מתנגדים לממשלה בתמיכה מבחוץ של המפלגות הערביות - בין מצביעי המפלגות בהן רוב למהלך נמצאת גם יהדות התורה
[צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+הציונות הדתית תקיים הערב ישיבת סיעה
16:23 04/04/21  |  עידן יוסף
מפלגת הציונות הדתית תקיים הערב בשעה 18:00 ישיבת סיעה באולם נגב בכנסת. בסיום ישיבת הסיעה בשעה 19:30 ימסור יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ הצהרה לתקשורת.
+נכדו של הרב קניבסקי קיים שיחה פוליטית עם סער
16:21 04/04/21  |  עידן יוסף
יענקי קניבסקי, נכדו של הרב חיים קניבסקי, קיים שיחה טלפונית עם יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער. קייבסקי ביקש לבדוק האם סער יסכים איכשהו לשבת תחת נתניהו (חדשות 12). בסביבתו של סער מכחישים את הדיווח.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"חושש שבנט מסונוור מהאיתרוג של השמאל"
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מעריך מאוד
4/04/21 20:38
2
אשר יגורנו
5/04/21 02:55
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2021
לקראת הכרזתו של נשיא המדינה בדבר הענקת המנדט להרכבת הממשלה, מנתוני מדד הקול הישראלי החודשי של מרכז ויטרבי לחקר דעת קהל ומדיניות במכון הישראלי לדמוקרטיה המתפרסם היום (א', 4.4.21), עולה כי רוב גדול מהישראלים חושבים כי יתקיימו בחירות חמישיות בשנה הקרובה. בנוסף, רוב הציבור אינו מרוצה מתוצאות הבחירות - כאשר שביעות הרצון הגבוהה ביותר נרשמה בקרב בוחרי רע"ם ואילו הנמוכה ביותר בקרב מצביעי ימינה.
04/04/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
חילופי האשמות בגוש השמאל. יו"ר העבודה, ח"כ מרב מיכאלי, תוקפת את יו"ר כחול לבן. בהודעה שכותרתה "הגנץ מכה פעמיים", כתבה מיכאלי (4.4.21) כי גנץ שוב מכין את הקרקע לגניבת הקולות.
04/04/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
צר לי לאכזב, אבל ישראל לא באמת "עצרה את נשימתה" ואפילו לא כססה ציפורניים לקראת דבריו של מנסור עבאס כפי שנטען בתקשורת. אמנם, במיקרוקוסמוס של אולפני הטלוויזיה הנאום עורר עניין ואפילו התרגשות אבל רוב האנשים שאני מכיר כבר מזמן לא צופים בערוצי הטלוויזיה ולא מייחסים חשיבות לדבריהם של פוליטיקאים לרבות לדבריו של מנסור עבאס. עבורנו, הציבור הישראלי, האירוע המתוקשר והמהודהד הזה היה עוד פייק אירוע שהפיקה הפייק תקשורת שהרי הדו-קיום בין יהודים לערבים בישראל הוא עובדה מוגמרת שאינה תלויה כלל בדברי עבאס זה או עבאס אחר. ישמעאל כבר מזמן הצביע ברגליו בעד השתלבות והפך לעוד שבט מתוך פסיפס השבטים המסוכסכים שמתגוררים בבית המשותף שלנו.
04/04/2021  |  דוד ארגז  |   יומני בלוגרים
"היום כבר לא כדאי למות למען האידאולוגיה כי עד שאתה מת האידאולוגיה מתחלפת". קראתי משפט זה לפני אי-אלו עשורים ונדמה כאילו נכתב ממש בעצם ימים אלה, ימי הבוקא מבוקא ומבולקא הפוליטיים.
הפלונטר הפוליטי נראה בלתי פתיר. אף אחד מהגושים לא יכול להרכיב ממשלה בלי הצד השני, כל אחד מהצדדים מתבצר בעמדתו או מציב תנאים שהצד השני אינו מוכן לקבל ופשרה אינה נראית באופק. האפשרויות שעומדות על השולחן גם הן אינן מעודדות: בחירות חמישיות, ממשלת טלאי על טלאי לא יציבה וממשלת ימין חלשה שתלויה בתמיכה של המפלגות הערביות. הפתרון של מתנגדי נתניהו הוא להרכיב ממשלת שעטנז בראשות נפתלי בנט כמועמד פשרה למרות שקיבל שבעה מנדטים בלבד, עיוות צורם של רצון הבוחר. גם הדרישה שהליכוד יחליף את העומד בראשו כתנאי לשבת אתו מקוממת ומהווה תקדים מסוכן.
04/04/2021  |  דוד ארגז  |   יומני בלוגרים
רשימות נוספות   /   בחירות 2021  /  מי ומי  
לפיד ובנט נפגשו: "פגישה טובה"  /  מירב ארד
בנט ונתניהו נועדו במשך 3 שעות  /  איציק וולף
"לא נאפשר לממשלה לקום על תמיכת עבאס"  /  איציק וולף
משחקי האגו  /  דוד ארגז
עצה לנשיא  /  זוהר בן-אשר
נתניהו טוב לרע"ם  /  צ'לו רוזנברג
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il