|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

ח"כ עפר כסיף נמנע מלהצהיר אמונים בנוסח המחייב

06/04/2021  |   איציק וולף   |   חדשות   |   כנסת 24   |   תגובות

ח"כ עפר כסיף נמנע מלהצהיר אמונים בהשבעת הכנסת בנוסח המקובל. כשנקרא שמו החל לומר: "מתחייב אני לפעול נגד הגזענות ונגד הגזענים", לפני שנקטע בידי יו"ר הכנסת שהורה להמשיך בקריאת השמות.

תאריך:  06/04/2021   |   עודכן:  06/04/2021
איציק וולף
+סגן שר התחבורה מקלב התפטר מהכנסת
21:27 06/04/21  |  עידן יוסף
סגן שר התחבורה ח"כ אורי מקלב הגיע ליו"ר הכנסת ח"כ יריב לוין והגיש לו את התפטרותו מהכנסת במסגרת החוק הנרווגי. עם כנסת התפטרות מקלב לתוקף ייכנס אליהו ברוכי לכהן כחבר כנסת מן המניין. מקלב ימשיך לכהן בתפקידו כסגן שרת התחבורה.
+שעה אחרי ההשבעה: דרעי וליצמן התפטרו מהכנסת
17:46 06/04/21  |  איציק וולף
יו״ר ש״ס, שר הפנים אריה דרעי, התפטר מן הכנסת ה-24 כשעה אחרי שהצהיר אמונים. זאת, במסגרת החוק הנורווגי ועל-מנת שניתן יהיה להכניס לכנסת את מספר 10 ברשימת ש"ס, יוסי טייב.

גם שר הבינוי והשיכון, יעקב ליצמן, הגיש ליו"ר הכנסת את התפטרותו במסגרת החוק הנורווגי.
+יו"ר הכנסת: הדמוקרטיה טובה משלטון של פקידי ציבור
16:40 06/04/21  |  איציק וולף
יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין נשא דברים בישיבת הפתיחה של הכנסת ה-24. לוין התייחס בדבריו לתוצאות הבחירות ותקף במרומז את הפרקליטות.

חסרונותיה של הדמוקרטיה רבים, ובהם גם הקושי להגיע להסכמה שתאפשר כהונה ארוכה ויציבה של מוסדות השלטון הנבחרים. אך הדמוקרטיה היתה, ועודנה, טובה בהרבה מכל שיטה אחרת. היא טובה משלטון טוטליטרי של גנרלים, הרומסים בכח הזרוע את רצון העם. היא טובה משלטון של פקידי ציבור, המשתמשים בכחם כדי להשפיע על זהות הדרג הנבחר ולסכל את מדיניותו. היא טובה משלטון השופט, המתערב בחוסר סמכות בחקיקה ובפרט בחוקי היסוד. על הכנסת לעמוד על משמר מעמדה. על משמר הדמוקרטיה", אמר.

לדבריו, חוסר היציבות שאנו עדים לו מעצים זאת אף יותר. דווקא משום כך, האחריות המוטלת עלינו להשיב את היציבות ולהקים ממשלה, היא גדולה במיוחד. "ישראל זקוקה לממשלה, ישראל זקוקה לממשלה יציבה", ציין.
+ח"כ תומא סלימאן נמנעה מהצהרת האמונים המחייבת
16:37 06/04/21  |  איציק וולף
ח"כ אעידה תומא סלימאן נמנעה מהצהרת האמונים המחייבת וכשנקראה בשם השיבה שהיא מתחייבת להיאבק בכיבוש.
+יו"ר המשותפת נמנע מהצהרת אמונים בנוסח המחייב
16:34 06/04/21  |  איציק וולף
יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, נמנע גם הוא מהצהרת אמונים בנוסח המחייב, בדומה לאופן שבו נהגו לפניו חברי הכנסת סמי אבו שחאדה ועפר כסיף.
+ח"כ אבו שחאדה סרב להצהיר אמונים בנוסח המחייב
16:28 06/04/21  |  איציק וולף
ח"כ סמי אבו שחאדה נמנע מלומר "מתחייב אני" כחלק מהצהרת האמונים והשיב לקריאת שמו באמירה כי הוא מתחייב לשמור על הדמוקרטיה. דבריו נקטעו על ידי יו"ר הכנסת, שהבהיר לו כי אם לא יאמר את המילים "מתחייב אני" - הצהרת האמונים שלו לא תיכנס לתוקף.
+ריבלין בהשבעת הכנסת: העם זקוק למנהיגות של שותפות וכבוד
16:19 06/04/21  |  איציק וולף
נשיא המדינה, ראובן ריבלין, פתח את טקס השבעת חברי הכנסת במליאת הכנסת והזכיר בדבריו את נאום השבטים שנשא בשנה הראשונה לכהונתו כנשיא.

"אם לא נשכיל למצוא מודל עדכני של ישראליות עכשווית שנותנת מקום לכל אחד ואחד משבטי ישראל, כך התרעתי אז כשהצבתי מראה בפני החברה. אם לא נשכיל למצוא מודל של שותפות שיאפשר לנו לחיות כאן יחד, מתוך כבוד הדדי זה לזה, מתוך מחויבות האחד לשני, וערבות הדדית אמתית, חוסננו הלאומי יעמוד בפני סכנה של ממש".

הנשיא התייחס למגפת הקורונה ולהתמודדות המשותפת בנגיף ואמר כי במערכה מול הנגיף המדבק, לא יכולנו לנצח איש איש בביתו, איש איש בקהילתו. "נוכחנו עד כמה אנחנו תלויים זה בזה, עד כמה אנחנו זקוקים האחד לשני, עד כמה שותפי גורל אנחנו, בני השבטים השונים, אנו, שנועדנו לחיות על הארץ הזו, לחלוק את ההישגים וההצלחות, ולעמוד ביחד למול המשברים".

"אני מכיר את הבמה הזאת, את הפודיום הזה. אני מכיר אותם מקרוב, מקרוב מאוד. 20 שנה זכיתי לשרת את העם בישראל כחבר כנסת. מתוכן - שבע שנים כיו"ר הכנסת. שבע כנסות בסך הכל. היום, אני ניצב מול פרלמנט שפיזר את עצמו ארבע פעמים בתוך פחות משנתיים. פרלמנט שוויתר פעם אחר פעם, על הזכות לתת אמון בממשלה. המחלוקות, החוצות את החברה שלנו, הן מחלוקות של אמת. רבות מהן הן מחלוקות "לשם שמים". אך לעיתים יש חובה להכריע גם במחלוקות קורעות, קשות, כואבות.

המושבים שאתם יושבים עליהם, מכובדי, הם יקרי המציאות. הכוח שניתן בידיכם, למול לחצני ההצבעה שלפניכם, הוא עצום. העם בישראל נושא אליכם את עיניו, ומצפה מכל אחד מכם לגלות מנהיגות. מנהיגות שיפה לשעה הנוכחית. מנהיגות הנאמנה לציבור שלה ולערכיו, אבל גם יודעת לסמן לו גבולות, ולהתוות לו דרך. מנהיגות שבטוחה בדרכה, אבל רואה ביריב האידאולוגי שלה לא אויב, חלילה, אלא שותף פוטנציאלי. מנהיגות שבתוך אווירת השבטיות, יודעת להתרחק מבדלנות ומניכור, שאולי יפים לשעת הקמפיין, אבל הרסניים בבואנו לבנות מדינה, ולהוביל עם. מנהיגות של שותפות ושל כבוד. זו המנהיגות לה זקוק העם בישראל בעת הזאת, והדבר מצופה לא רק מחבר הכנסת וחברת הכנסת עליהם מוטלת מלאכת הרכבת הממשלה, או הנשיא או הנשיאה החדשים שתבחרו, בשבועות הקרובים, אלא מכל אחד ואחת מכם, נציגי הציבור ומנהיגיו".
+ח"כ מנסור עבאס אושפז בבית החולים פוריה ולא יגיע להשבעה
16:00 06/04/21  |  איציק וולף
יו"ר רע"ם, ח"כ מנסור עבאס, לא הגיע להשבעת הכנסת משום שאושפז בבית החולים פוריה בטבריה. לא נמסר מה הסיבה לאשפוז.
+הנשיא חתם בספר הנשיאים: "מי ייתן שתשכון בינכם אהבה ואחווה ושלום ורעוּת"
15:54 06/04/21  |  מירב ארד
נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, חתם (יום ג', 6.4.21) זה עתה בספר הנשיאים של הכנסת, במבואת לשכת יושב-ראש הכנסת. זוהי הפעם הרביעית בה חותם נשיא המדינה בספר המיוחד, בו מברכים נשיאי ישראל את חברי הכנסת לרגל השבעתם. הנשיא כתב "מי ייתן שתשכון בינכם אהבה ואחווה ושלום ורעוּת".
([צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת])
+הכנסת ה-24 יוצאת לדרך
15:47 06/04/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
טקס השבעת חברי הכנסת הנבחרים נפתח בכניסה המסורתית של נשיא המדינה לרחבת משכן הכנסת  ▪  בשונה מן הפעמים הקודמות - נשמע היטב קולם של מפגינים נגד מתן המנדט להקמת הממשלה לראש הממשלה, בנימין נתניהו
([צילום: דוברות הכנסת])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אביר קארה / Abir  kara   אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון טל / Alon  Tal   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov   אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי לסקי / Gaby  Lasky   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   חיים ביטון / Haim Biton   חיים כץ / Haim Katz   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon   יוסף שיין / Shain Yossi   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור מגן תלם / Limor Magen Telem   מאזן גנאים / Mazen  Ghanem   מאי גולן / May  Golan   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה (מוסי) רז / Mossi Raz   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   ניר אורבך / Nir  Orbach   נירה שפק / Nira  Shpak   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סימון דוידסון / Simon Davidson   סלאלחה עלי / Salalha Ali   סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   פטין מולא / Patin  Mula   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ח"כ עפר כסיף נמנע מלהצהיר אמונים בנוסח המחייב
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 24
במשכן הכנסת החל טקס השבעת הכנסת החדשה בכניסת נשיא המדינה לרחבת הכניסה של המשכן. הנשיא, ראובן ריבלין, הגיע אל הרחבה מלווה במשמר כבוד של אופנוענים ופרשים של משטרת ישראל.
06/04/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
06/04/2021  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
במשכן הכנסת נערכו העובדים לקראת ישיבתה הראשונה והחגיגית של הכנסת העשרים וארבע שבה יצהירו חברי הכנסת אמונים. הכנסת צוחצחה ומורקה, השטיחים האדומים נפרשו, דגלי ענק נתלו, זרי פרחים כבר מעטרים את המשכן וגם משמר הכנסת נערך היטב לאבטחה.
05/04/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
יום ההכשרה לחברי הכנסת החדשים נפתח (יום ב', 5.4.21) במפגש באודיטוריום הכנסת, בהשתתפות יו"ר הכנסת ח"כ יריב לוין, מנכ"ל הכנסת סמי בקלש ומזכירת הכנסת ירדנה מלר הורוביץ המובילה את יום ההכשרה ותכניו. לאחר הפתיחה החגיגית הציגו בכירים בכנסת בפני הח"כים החדשים את הכלים והשירותים השונים שמעניקות להם מחלקות הכנסת השונות.
05/04/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il