|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
הנדלר. "זה טירוף, שלא נחטוף על זה" [צילום: פלאש 90] מגל. "הראינו לו את הדרך" [צילום: משה שי, פלאש 90] טיפנברון. "שייהנה מכל הטוב הזה" [צילום: יהודה שגב]

אילן ישועה בהמשך עדותו במשפט נתניהו:

מינויים בוואלה נדרשו לאישור אנשי נתניהו

מעיד שבכירים בקבוצת בזק - סטלה הנדלר ואור אלוביץ - לחצו עליו להמשיך את הסיקור המוטה לאחר שהפסיק אותו בדצמבר 2016 טוען שבני הזוג אלוביץ ולאחר מכן ניר חפץ ורן ברץ פסלו מינויים של עורכים ועיתונאים באתר, בנימוק שהם עצמאיים ולא יסכימו להתערבות בתכניהם; מזכיר בהקשר זה את טלי בן-עובדיה, אילה חסון, ינון מגל ואבי אלקלעי ישועה: המסר לאורך השנים היה שאם נרגיז את נתניהו - ייגרם לבזק נזק במיליארדים
07/04/2021  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   משפט נתניהו   |   תגובות

בכירים בקבוצת בזק המשיכו ללחוץ על מנכ"ל וואלה דאז, אילן ישועה, להמשיך את הסיקור המוטה לטובתו של בנימין נתניהו גם לאחר שהפסיק אותו בדצמבר 2016. כך אומר ישועה (יום ד', 7.4.21) בהמשך עדותו במשפט נתניהו.

ישועה נשאל מה היה המסר שקיבל לאורך השנים משאול אלוביץ ואיריס אלוביץ, והשיב: "סיקור עוין או שלא נעשה את מה שהוא מבקש, עלול לגרום לכך שנתניהו לא יחתום וייגרם לבזק נזק במיליארדי שקלים. היו מקרים בהם אלוביץ אמר שהוא רוצה שנהיה במרכז או בימין, והיו מקרים בהם אמר שלא אכפת לו מהעיתונות אלא מהנזק שעלול להיגרם לבזק". התובעת, יהודית תירוש: "עד כמה ביקשו ממך להיטיב בצורה דומה בימין או במרכז?". ישועה: "לא זכור לי שביקשו. לגבי אנשים אחרים מהימין - ביקשו לתקוף אותם".

ישועה אמר בינואר 2017 לסטלה הנדלר, מנכ"לית בזק דאז: "אי-אפשר לעשות חצי עיתונות. שאול יכול לקחת מישהו אחר [במקומי] שיעשה את זה. יכול לקחת בדיוק דקה שהחקירה שהיא היום על נוני [תיק 2000], תהיה במקום אחר. אנחנו נצטער על כל דקה שעשינו את זה. אנחנו נמצאים במקום מאוד מסוכן. התפקיד של עיתונות הוא לבקר את השלטון, את המערכת הפוליטית ואת המערכת העסקית".

הוא הבהיר להנדלר, כי מערכת וואלה עובדת בצורה עצמאית ולכן יש גם פרסומים שליליים על נתניהו. הנדלר אמרה: "זה טירוף, שלא נחטוף על זה". לדברי ישועה, הנדלר הודאגה מכך שבזק היא שתינזק מן הכתיבה החופשית על נתניהו. הוא העיד, כי במקרים בעבר נזפה בו הנדלר בנוכחותו של אלוביץ על פרסומים בוואלה העלולים להזיק לבזק, ולכן היא הייתה מודעת להקשר של הדברים.

שיחת נזיפה של אור אלוביץ

ב-8.2.17 כתב אור אלוביץ לישועה: "אני מבין שהתקבלה החלטה אצלכם שנחזיר את כספי יד2 בריבית דריבית". היה זה לאחר פרסום שלילי נגד נתניהו, ואלוביץ-הבן רמז שפרסומים כאלו גורמים נזק רב לבזק (שקיבלה דיבידנד משמעותי בעקבות מכירת יד2). לדברי ישועה, אור אלוביץ כמעט ולא היה מעורב לפני כן בסיקור המוטה, אלא "במקרים בודדים לאורך השנים". לאחר אחת הבחירות כתב אור אלוביץ לישועה: "ברכות, הבאת לו את הבחירות" והמסר היה שכעת ימלא נתניהו את רצונה של בזק.

במקרה אחר באותה תקופה, בישיבת דירקטוריון של וואלה שופס בראשו עמד אור אלוביץ, ביקש האחרון לשוחח בארבע עיניים עם ישועה. "הוא אמר לי שזה מסוכן. אמרתי לו שמבחינתי זה נגמר ואני לא מתכוון לעסוק בזה. הסברתי לו שזה יכול להיות פלילי ולהיגמר רע. זו הייתה שיחת נזיפה על זה שוואלה התירה כל רסן ונוקטת בקו עצמאי שמבקר את ראש הממשלה. המסר היה: אתם כותבים חופשי, זה ירגיז את ראש הממשלה ועלול לגרום נזק לבזק".

ההתערבות הראשונה של בני הזוג אלוביץ במינוי עורכי וואלה, אמר ישועה, הייתה בתחילת 2013 כאשר נדרש לפטר או להזיז למספר שבועות את העורכת הראשית הטרייה, טלי בן-עובדיה. היה זה לאחר שהתברר שבעבר כתבה בן-עובדיה, כי נשאלה על יחסיה עם שרה נתניהו כאשר התראיינה במקום עבודה אחר. הנימוק היה שהיא עצמאית ועלולה להפריע לסיקור המוטה. ישועה העיר, כי בן-עובדיה קיבלה פיצוי של מאות אלפי שקלים.

"לאחר מכן זה הפך לנורמה, שמינויים של עורכים - הייתי צריך לאשר מאותו רגע עם שאול ואיריס. זה עבר הסלמה לאורך הדרך. בשלב מסוים היה צריך לשאול את ניר חפץ [דובר משפחת נתניהו] או רן ברץ [דובר לשכת ראש הממשלה], האם האיש הזה בסדר או לא בסדר. הייתה סדרה של עורכים ועיתונאים שרציתי להביא, והם נפסלו ונאמר לי שהם לא מתאימים". בהקשר זה הזכיר ישועה את אילה חסון, אך שאול אלוביץ אמר ש"היא אולי טובה אבל יהיה קשה לנהל אותה, היא עיתונאית עצמאית. אי-אפשר יהיה לשנות לה כותרות, לא נוכל לשנות ראיון שלה עם ראש הממשלה".

"איריס ניסתה להכשיר מול שרה"

ישועה הוסיף דוגמא: "אמרו לי לא להביא את יואב גולן, כי ניר אמר לשאול שהוא יותר גרוע מאשר בן כספית". מינויו של ינון מגל לעורך ראשי נעשה בהסכמה, אבל כאשר החל להתנגד לסיקור המוטה – אמר לו אלוביץ ש"הוא לא בסדר וצריך להיפטר ממנו. בסוף באמת הראינו לו את הדרך החוצה והוא התפטר". תירוש: "למה להיפטר ממנו? זה לא היה סוד שהוא מהצד הימני של המפה הפוליטית". ישועה: "זה לא היה קשור לדעות הפוליטיות שלו אלא לרמת הציות שלו".

לאחר מכן מונה אבי אלקלעי לעורך ראשי בפועל, "כי הוא היה צריך להיות בתקופת מבחן. כשהוא לא מילא את זה, שאול ואיריס התחילו לומר שהוא שמאלני וצריך ללכת". ישועה הסביר, כי טענות אלו הועלו כאשר "אייטם כלשהו לא טופל מספיק מהר". לאחר מכן החזיר ישועה את אבירם אלעד, שהיה ראש מערכת החדשות תחת מגל ועזב בשל הסיקור המוטה, כי "גמרתי אומר להציב במערכת אנשים שיהוו חישוקים נגדי לסיקור המוטה. לפחות יהיו בעלי דעה עצמאית, שזה לא יישחק לגמרי".

לדבריו, היה זה לאחר שגידי ויץ פרסם באוקטובר 2015 את הקשר בין הסיקור המוטה בוואלה לבין הטבות רגולטוריות בבזק. "זה היה סימן אזהרה ראשון. אחרי זה הייתה איזושהי הפוגה בלחץ. אני עברתי תהליך והחלטתי שאני אפעל נגד מה שאני רוצה. היה לחץ לשלוח את 'אלקלעי השמאלני הקיצוני', והחלטתי למנף את זה על-ידי כך שאביא את אלעד. אמרתי שהוא ימני, כי הוא סגן-אלוף בדובדבן ושהוא שיתף אתי פעולה. בזה שיקרתי להם; הוא לא שיתף פעולה. הבטחתי לו שביחד נפעל לשנות את זה [הסיקור המוטה]. באוגוסט 2016 אישרתי את זה [המינוי] איתם [בני הזוג אלוביץ], תחת זה שהוא ישתף פעולה".

ישועה סיפר, כי ביום בו פורסם מינויו של אלעד (אוגוסט 2016), נחשף שבעבר קרא לנתניהו להרפות מנושא הגרעין האירני. הדבר גרם ללחץ אדיר של בני הזוג אלוביץ, אשר טענו שבני הזוג נתניהו כועסים מאוד. איריס אלוביץ ניסתה לשכנע את משרד ראש הממשלה להשאיר את אלעד, כאשר עשתה עליו חיפושים בגוגל ואמרה לברץ, כי "לא יכול להיות שהוא שמאלני, כי הוא אוהב את הצבא, הוא רץ על ג'בלאות. אמרתי לעצמי: לאיזה רמות של גיחוך זה הגיע.

"היום בו הוא הגיע, 15 באוקטובר, היה אחד הימים השחורים שלי בוואלה. רצו להביא בתור איזון כתבים מהימין, דיברו על עמית סגל, שמעון ריקלין, גיא בכור; מבחינתי זה היה בסדר. באותו יום היה רצף של לחצים ודרישות בעקבות תחקירים שנוגעים לראש הממשלה. יום אחרי הגיעו [של אלעד], שאול התפוצץ: הוא גמר אצלי. שאול רצה כל הזמן לפטר אותו. איריס הבינה שאי-אפשר לפטר לפני שהוא הגיע, וניסתה לפעול מול שרה [נתניהו] בכל מיני ערוצים כדי להכשיר אותו". ישועה ציטט את אלוביץ כמי שסיפרה לו, כי ניסתה לפעול מול חפץ - אך נכשלה בנימוק ששרה נתניהו מתנגדת לחלוטין; לאחר מכן ניסתה לפעול מול ברץ, שאמר שהוא פועל בעיקר מול ראש הממשלה ולא מול רעייתו. "היא אמרה שיש נתק גדול ושיש משבר גדול" מול לשכת ראש הממשלה. בהמשך ניסה ישועה להביא את אלמוג בוקר מערוץ 10, וחפץ אישר "למרות שהוא אוהד הפועל".

נתניהו פסל את ערן טינפברון

לדברי ישועה, כל עיתונאי משמעותי בתחום המדיני-פוליטי ובתחום הרכילות שנגע למשפחת נתניהו "שעלול היה להיראות ביקורתי – נכנס לקו האש". הבולט בהם היה הכתב המדיני אמיר תיבון, "שהגיעה דרישה משאול ואיריס, שכועסים עליו בבית ראש הממשלה, ודרשו שאפטר אותו. טל שלו, שהייתה כתבת פוליטית ואהדה את ראש הממשלה, הם אמרו לי שהיא עברה לצד השני והוציאו לה כרטיס אדום.

"דב גילהר ראיין את נתניהו בבחירות 2015, וכל אותו יום והימים שלאחריו, ממש לפני הבחירות, הפכו ללחצים מטורפים של שאול וחפץ שלא להעלות אותו כמות שהוא, לערוך אותו, לעשות ראיון משלים. הגענו בסוף לזה שהם כמעט ערכו את הראיון. אמרתי להם שלא יגידו לגילהר ואלקלעי, כי הם יהרגו אותי".

על ערן טיפנברון – לשעבר עורך yent – אמר ישועה, כי הוא הציע את עצמו לעורך הראשי של וואלה; הוא אינו זוכר האם חפץ הפנה אותו. הוא יידע את בני הזוג אלוביץ, אם כי בעצמו היה דו-ערכי כלפיו: "ידעתי שהוא יודע לתת סיקור מוטה, כי ב-ynet יודעים להוציא לפועל את רצונו של הבעלים בלי שיהיה צריך לבקש כל יום, כי הטענה כלפי הייתה שאני לא יודע לנהל וצריך לבקש. שייהנה הוא מכל הטוב הזה, ואני אלך לי לתפקיד המנכ"ל. איריס ושאול אמרו לי: חכה, צריך לבדוק את זה כלפי מעלה. חפץ היה נלהב, הוא ניסה לדחוף אותו, ישירות. איריס אמרה לי ששאול בדק מול ראש הממשלה והתשובה שלילית, הוא יורד מהפרק".
ת"פ 67104-01-20, מדינת ישראל נ' בנימין נתניהו ואח' / פרוטוקול, 7.4.21
פרוטוקול משפט נתניהו, 7.4.21: המשך עדותו הראשית של אילן ישועה

תאריך:  07/04/2021   |   עודכן:  13/04/2021
איתמר לוין
+הלך רוח שוחדי של אלוביץ, לכאורה
19:01 07/04/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ישועה טוען שאנשי נתניהו התערבו בצורה בוטה וישירה במינויים בוואלה  ▪  ההתכתבויות בינו לבין אלוביץ מצטיירות כראיות רבות עוצמה  ▪  בתום השבוע הראשון: כך מתנהלים השופטים
שחם, פרידמן-פלדמן, בר-עם [צילום: עמית שאבי, פלאש 90]
+אלוביץ יצר קשר בין הסיקור לצרכי בזק
15:18 07/04/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
התביעה החלה להציג את התכתבויות הווטסאפ בין בעלי בזק למנכ"ל וואלה בתחילת 2015: אלוביץ לחץ שהסיקור יהיה לטובת נתניהו, והבהיר במפורש שחוסר היענות יפגע קשות בבזק  ▪  ישועה מספר שהחל להקליט את שיחותיו עם בני הזוג אלוביץ ביולי 2015, בעקבות אירוע בו ניסה האקר לסחוט את וואלה
(ישועה. "כבר הייתי מאולף" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+עלובי החיים, מהדורה עברית
08:45 07/04/21  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
במשכן הנשיא לא העז ראש רשימת "ימינה" להגשים את חלום חייו וליטול את כתר ראש הממשלה מעל לראשו של שנוא נפשו
(בנט. תסמונת שטוקהולם [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מינויים בוואלה נדרשו לאישור אנשי נתניהו
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
באום
7/04/21 12:54
2
בטי זינו
7/04/21 14:54
3
בטי זינו
7/04/21 14:54
4
בטי זינו
7/04/21 14:54
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט נתניהו
אילו הכיר ויקטור הוגו את נפתלי בנט וגדעון סער לא היה מבזבז את צמד המלים "עלובי החיים" על ז'ן ולז'ן ושאר גיבורי הרומן הנודע שלו. הוא היה שומר אותן לרגע זה. זה רגע הזועק לבימאי קולנוע בעל שיעור קומה. זה הצילום במסך מחולק:
07/04/2021  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
1. מעמדו של אילן ישועה בתיק 4000 אינו ברור. הוא עד תביעה מן השורה, אבל הפרקליטות בחרה להעלות אותו ראשון על דוכן העדים - מעמד שלרוב שמור לעדי מדינה. ישועה מעיד שהוא היה בעל תפקיד מרכזי ביחסים המושחתים (כנטען) בין בנימין נתניהו לבין שאול אלוביץ - אך אפילו לא נחקר באזהרה. הפרקליטות הסבירה שלא נחקר באזהרה משום שבא מרצונו - אבל היו תשע חקירות, הוא חשף את חלקו ולמרות זאת ההימנעות נותרה בעינה.
06/04/2021  |  איתמר לוין  |   כתבות
שאול אלוביץ ואיריס אלוביץ ביקשו מאילן ישועה להשמיד את הטלפון הסלולרי שלו ולמחוק את התכתובות ביניהם, כאשר חששו בדצמבר 2016 שעומדת להיפתח חקירה משטרה על היחסים עם בנימין נתניהו. כך העיד (יום ג', 6.4.21) ישועה, ביום השני של עדותו במשפט נתניהו.
06/04/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
עד ימי שמואל שלטו בארץ השופטים. העם, שלא היה מרוצה מהמצב, דרש משמואל שימנה מלך. שמואל התנגד ורצה להוריש את התואר לבניו החוטאים אבל אלוהים הורה לו אחרת. ב"משפט המלך" (שמואל א, פרק ח') שמואל נכנע למצוות האל ולרצון העם אבל רק לכאורה. למעשה הוא חותר בנאומו תחת מוסד המלוכה ומנסה להבאיש את ריחה בעיני העם. אכן "אין חדש תחת השמש". אז כמו היום, אלו המכנים עצמם שומרי הסף, אין להם אלוהים.
06/04/2021  |  דוד ארגז  |   יומני בלוגרים
נאום הפתיחה במשפט נתניהו נתפס באופן אינטואיטיבי כאירוע דרמטי, המקושר בזיכרון הקולקטיבי לרגעים מכוננים. אלא שיש להזכיר, כי מדובר בזכות הקבועה כחלק מפרשת התביעה בסעיף 156 לחוק סדר הדין הפלילי. בהתאם, הזכות להקדים נאום פתיחה מוענקת גם להגנה. החוק לא קובע, כי לצדדים מוקנית הזכות להגיב לנאום הפתיחה של הצד האחר, ובית המשפט אכן לא אפשר לסניגור בועז בן-צור להגיב על נאומה של התובעת ליאת בן-ארי.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il