מהירות הנסיעה המסחרית בערים מחוץ למטרופולינים הגדולות היא 22-21 קמ"ש. נמוכה ממנה מהירות הנסיעה במטרופולין תל אביב, שבה מהירות הנסיעה היא 21-20 קמ"ש. המהירות הגבוהה ביותר היא במטרופולין חיפה - 25-24 קמ"ש, ואחריה מטרופולין באר שבע (24-23 קמ"ש) ומטרופולין ירושלים - 23 קמ"ש. כך עולה מדוח ראשון מסוגו של
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית לרבעון האחרון של שנת 2020, והגיע לידי News1.
הנתונים מחושבים על בסיס איכוני אוטובוסים (נתוני SIRI-VM), ומהם עולה כי קיים פער ניכר בין מהירות הנסיעה הבין-עירונית בין מטרופולין באר שבע שבה יש פחות פקקים ליתר המטרופולינים. 52-50 קמ"ש לעומת 38-36 קמ"ש במטרופולין תל אביב, 45-43 קמ"ש במטרופולין ירושלים ו-42-41 במטרופולין חיפה ובישובים חוץ-מטרופוליניים.
רמת האמינות של שירות התחבורה הציבורית באוטובוסים הכי גבוהה במטרופולין באר שבע - 89.3% והנמוכה ביותר במטרופולין ירושלים - 79.3%, שבה גם השיעור הגבוה ביותר של איחורים - 16.3%. הכי פחות איחורים יש במטרופולין חיפה (8.3%), אך מטרופולין זו סובלת משיעור גבוה של נסיעות שאינן מבוצעות כלל - 7.54%, וזאת בפער ניכר משאר המטרופולינים.
ממוצע הנסיעות ל-1,000 תושבים הוא 12 נסיעות עירוניות ו-18 בין-עירוניות, כאשר בעירוני מובילה תל אביב (30) ואחריה בני ברק (22) ובבין-עירוני מובילה [מבין הערים הגדולות] חיפה עם 17 ואחריה ירושלים ותל אביב עם 16. בני ברק, ששיעור המשתמשים בה בתחבורה ציבורית גבוה במיוחד מקבלת רק 12 נסיעות לכל אלף תושבים, וזאת ביחס לריבוי האוכלוסייה בחברה החרדית. בתחתית הרשימה [מבין הערים הגדולות] אשדוד עם 6 נסיעות עירוניות ו-5 בין-עירוניות.
בפילוח ק"מ שירות ל-1,000 תושבים, עומד הממוצע הארצי על 190 בנסיעות העירוניות ו-883 בבין-עירוניות. מספר הקילומטרים הגבוה ביותר בשירות העירוני הוא בתל אביב-יפו (524) והוא בפער ניכר מיתר הערים. בירושלים, שבה פועלת הרכבת הקלה, נוסעים האוטובוסים רק 184 ק"מ, לעומת 362 בבני ברק, 352 בחולון ו-295 בחיפה.
בשירות הבין-עירוני מובילה בני ברק במספר הקילומטרים (689) ואחריה באר שבע (639), נתניה (560) ורק אחר כך תל אביב (532) וחיפה (418). ירושלים מזדנבת מאחור עם 328 ק"מ בלבד.
אגף בכיר מדידה ותכנון ברשות הארצית לתחבורה ציבורית מקדם בימים אלו פיתוח של מדדים לבחינת התחבורה הציבורית. מדדים אלו בוחנים את היצע השירות, רמת התפעול והביקוש לתחבורה ציבורית בארץ, ומפותחים על-פי אמות מידה בינלאומיות מקובלות. המדדים יפורסמו בסוף כל רבעון.
מדד הביקוש בדוח מציג את מספר נסיעות הנוסע בתחבורה הציבורית (אוטובוסים ורכבות) שבוצעו בהשוואה בין מטרופולינים ואת המספר הממוצע של קווי אוטובוס או רכבת לפי נסיעת נוסע. נסיעת נוסע הוגדרה כחיבור כל התיקופים שאדם ביצע בטווח של 90 דקות.
הדוחות הסטטיים צפויים להתרחב מרבעון לרבעון ולהכיל מדדים נוספים. מספר נסיעות הנוסע היומי עומד על 1,250,000 נסיעות.