|
[צילום ארכיון: נאג'ח השלמון/פלאש 90]
|
|
|
|
|
שירות הלקוחות של חברת החשמל במוקד 103 יספק מהיום מענה ומידע ללקוחות גם בשפה הערבית. עד היום ניתן היה לקבל מענה רק בשפה העברית.
לקוחות אשר יתקשרו בשעות הפעילות של מוקדי 103, בימים א-ה בין השעות 19:00-8:00 ובימי שישי בין השעות 8:00- 13:00 יוכלו לבחור האם לקבל מענה אנושי בשפה העברית או בשפה הערבית.
לחברת החשמל כ-2.8 מיליון לקוחות, כל משקי הבית בישראל ומספר הפניות הטלפוניות למענה על-ידי נציגי שירות עומד על כ-6.5 מיליון בשנה.
מתוך הבנה כי חלק גדול מלקוחות החברה דובר בעיקר את השפה הערבית, מעוניינת החברה לספק שירות בשפת האם של הפונה, מתוך התחשבות בצרכיו ועל-מנת להעניק לו את השירות המיטבי - בשפתו.
מוקדי השירות מעניקים שירות רב תכליתי, 365 ימים בשנה -בנושאי צרכנות ותקלות באספקת החשמל. השירות המוצע הוא בשעות הפעילות של מוקד הצרכנות. בנוסף, הדבר מאפשר ללקוחות דוברי השפה הערבית לקבל את השירות המבוקש בטלפון ובכך להימנע מלהגיע למשרדי החברה.
אורן הלמן, סמנכל שירות, שיווק ורגולציה בחברת החשמל, הסביר כי חברת החשמל היא חברת כל לקוחותיה ופועלת ללא הרף לשפר ולשדרג את השירות. "אמנם אין חובה חוקית לספק שירות בשפות אחרות, אולם ה"אני מאמין" של החברה הוא לתת שירות זמין, אמין, ומקצועי עם תחושה מיטבית ללקוח. ושירות בשפת האם של הלקוח הוא בדיוק כזה", אמר.
לדבריו, מבדיקות שנעשו מול לקוחות המגיעים פיזית למשרדי קבלת קהל בחברה עולה כי מרביתם הגיעו כי לא קיבלו שירות טלפוני בשפה הערבית. "כעת הם יוכלו להימנע מכך ולקבל מענה טלפוני", ציין והוסיף כי בהמשך תיבדק האפשרות למתן שירות גם בשפות נוספות.