|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
פאקר. "בלתי רציונלי" [צילום: קין צ'ונג, AP] אלדסון. דרך דוד שמרון [צילום: ג'ון לוכר, AP] אליסון. דרך יעקב נאמן [צילום: אריק ריסברג, AP]

אילן ישועה מעיד על המגעים-כביכול למכירת וואלה:

דיברנו עם פאקר כדי שנתניהו לא יתרגז

אומר שג'יימס פאקר - מקורבו של נתניהו - לא רצה לקנות את האתר, למרות לחציו של נתניהו, ואלוביץ לא רצה למכור אותו מגעים עקרים דומים התנהלו עם שלדון אדלסון ולארי אליסון ישועה כתב לאלוביץ על עסקת יד2: חסר לנתניהו שלא יאשר אחרי מה שעשינו בשבילו הפרסומים הראשונים במסגרת הסיקור האוהד - לבקשת הנציג של שרה נתניהו
19/04/2021  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   משפט נתניהו   |   תגובות

שאול אלוביץ הורה לאילן ישועה, בתחילת 2014, להעמיד פנים שהוא מנהל מו"מ למכירת וואלה לג'יימס פאקר, מקורבו של בנימין נתניהו - כדי שלא להרגיז את נתניהו בעודנו זקוק לאישוריו הרגולטוריים. כך טוען ישועה (יום ב', 19.4.21), בהמשך עדותו במשפט נתניהו.

לדברי ישועה, היו שלושה אירועים מול קונים פוטנציאליים של וואלה: בסוף 2013 בהקשר של שלדון אדלסון, בסמוך לכך מול ג'יימס פאקר ("אירוע בולט יותר") ושנה מאוחר יותר מול פול מרינלי, נציגו של לארי אליסון, בעלי חברת ההיי-טק אורקל. בכל המקרים יצר אלוביץ את הקשר, למרות שהוא מעולם לא אמר לישועה שברצונו למכור את וואלה. המגעים מול אדלסון התנהלו באמצעות עו"ד דוד שמרון, בן-דודו ופרקליטו של נתניהו. בשיחות עם אדלסון הוצג המחיר של 400 מיליון שקל לוואלה לבדה; "חשבתי שהוא בקצה הגבוה", אמר ישועה, שכן וואלה לבדה, בלי חברות-הבנות, הייתה אז הפסדית.

אלוביץ אמר לישועה שנתניהו הפנה את פאקר, שיעקב נאמן [גם הוא פרקליטו של נתניהו ומי שכיהן כשר המשפטים בממשלתו] ייצור איתו קשר ויוביל את התהליך מאותו שלב. "השיח היה שנתניהו מעוניין שפאקר יקנה את האתר, אלוביץ לא רוצה למכור, פאקר עצמו לא כל כך מעוניין, נתניהו לוחץ עליו שיקנה". אלוביץ הנחה את ישועה להעמיד פנים כאילו יש ניסיון מכירה רציני, אך לדרוש מחיר גבוה - כך שהעסקה לא תצא לפועל.

"אולי הרצון היה שייענה לכל הדרישות"

התובעת, יהודית תירוש: "עולה הטענה שיוזמת המכירה מלמדת, כי וואלה פעל נגד נתניהו ולא נענה לדרישות התערבות". ישועה: "האתר נעשה לדרישות הסיקור, ולעיתים רחוקות לא. אולי הרצון היה שייענה לכל הדרישות". ישועה הוסיף: "ההנחיות [של אלוביץ] היו ברורות: הם לוחצים, הוא רוצה לקנות, אני לא רוצה למכור, תעשה מה שאתה יכול כדי לקרר את התהליך, לדחות פגישות, לתת מחיר לא סביר".

בהתכתבויות בין אלוביץ לישועה ב-26.1.14 עלה, כי אלוביץ מבקש מישועה להמשיך לנהל את המו"מ עם פאקר באמצעותו של נאמן, משום שבמקביל היה זקוק לקבלת אישורים מנתניהו - אך לוודא שהמו"מ לא יעלה יפה. "נתניהו שולח את פאקר לקנות את וואלה, פאקר לא כל כך רוצה, שאול מבקש ממני להתנהל בחוכמה, כי לא נעים להגיד 'לא' לראש הממשלה. אמרתי לו בציניות שהכי גרוע - ישלמו את המחיר שאנחנו מבקשים. הוא מבקש ממני להמשיך את המשחק הזה. שאול היה צריך להגיע להחלטות רגולטוריות של ראש הממשלה".

ישועה הסביר מדוע כינה את המהלך "בלתי רציונלי": "מיליארדר אוסטרלי שאין לו עסקים בישראל מגיע לקנות אתר חדשות בישראל - זה רציונלי? אנחנו תוקעים מחיר בשמים - זה רציונלי? כשאתה נמצא מול קונה לא-רציונלי, אתה לא בטוח שאם אתה מעלה את המחיר - זה יספיק כדי למנוע את העסקה. שאול לא רצה למכור את וואלה, כי היא סיפקה סיקור חדשותי לטובת נתניהו". הוא גם ציטט את דבריו של אור אלוביץ, לפיהם דרישה זו לעולם לא תיפסק.

פאקר יצטרך לעבור "מסז' בירושלים"

אלוביץ כתב לישועה, כי פאקר יצטרך לעבור "מסז' בירושלים" - דהיינו, נתניהו ילחץ עליו כדי שיסכים לרכוש את וואלה. אלוביץ אמר לישועה מספר פעמים, כי פאקר אינו רוצה לרכוש ונתניהו לוחץ עליו. ישועה אומר, שהרגיש שהוא מצוי בהליך הזוי: מיליארדר אוסטרלי שאינו רוצה לרכוש את האתר שבעליו אינם רוצים למכור.

המו"מ עם אליסון באוגוסט 2015, אמר ישועה, זה היה שידור חוזר של מה שהיה בעניינו של פאקר: "מיליארדר שהופנה לרכוש את האתר ובעצם לא רוצה לקנות, שאול לא רוצה למכור. הטקטיקה היא להראות שאנחנו רוצים למכור, האסטרטגיה היא שלא מוכרים".

ישועה דיבר גם על יד2 - אתר לוחות בו שלטה וואלה, לאחר שרכשה 75% ממנו לפי שווי של 150 מיליון שקל; היא רכשה את יתרת המניות לפי שווי של 200 מיליון שקל. באפריל 2014 נחתם הסכם עם אקסל-שפרינגר למכירתו תמורת 800 מיליון שקל, והתנאי המתלה היחיד היה קבלת היתר של ראש הממשלה (נתניהו) ושר התקשורת (גלעד ארדן); הוא היה נחוץ משום שמדובר בחברה-נכדה של בזק. ישועה הזכיר, כי הוא קיבל בונוס של 15 מיליון שקל על העסקה, מנכ"ל יד2 קיבל 10 מיליון שקל ובכירים נוספים קיבלו בונוסים גם הם.

בהתכתבויות בין אלוביץ לישועה באותה עת, ציין אלוביץ ש"הכל תלוי ב-ינון", דהיינו ינון מגל, שהיה אז העורך הראשי של וואלה. ישועה כתב בהמשך לאלוביץ: "חסר לגדול שהוא לא יספק הסחורה אחרי כל מה שעשינו בשבילו". אלוביץ: "הוא חותם בשנייה". בעדותו הסביר ישועה, כי מדובר בעסקה שזקוקה לכל היותר לאישור פורמלי - וואלה נתקלת בקשיים מצד מי שהיא מספקת לו סיקור מוטה. במקרה אחר כתב: "אני כל היום עושה לו [לנתניהו] קמפיין וזו התמורה".

"הגדול חייב לך הרבה"

הדיון החל בששת האירועים הראשונים המתוארים בנספח לכתב האישום - שורה של פרסומים בינואר 2013, ערב הבחירות, שרובם כוונו נגד נפתלי בנט. ישועה הסביר, כי פניותיו של אלוביץ אליו בנושאים אלו היו ביוזמתו של זאב רובינשטיין - איש הקשר מצידה של שרה נתניהו. באחת ההודעות כתב רובינשטיין, כי "זה חשוב לו ולה בהיסטריה, ואם זה לא מתפרסם - אני תלוי הפוך". ישועה הסביר: "זה התחלת הניהול שלנו. אלו שלושה ימים שאנחנו מקבלים הוראות מדויקות: תתקוף מישהו. ואם אנחנו לא מבצעים, אנחנו מקבלים דרישה לתיקון".

ב-16.12.13 כתב ישועה לאלוביץ: "תראה את הראשית בוואלה, הגדול חייב לך הרבה"; הכוונה הייתה לנתניהו, הבהיר. הוא גם הפנה את תשומת ליבו של רובינשטיין לפרסום, שאמר שהוא מעביר זאת הלאה. מדובר היה בידיעה על ההוצאות הגבוהות של משכן הנשיא בתקופת כהונתו של שמעון פרס. ב-26.1.14 העביר אלוביץ לישועה הודעה, לפיה עליו לצפות לטלפון מנתניהו עצמו, בעקבות פרסום תמונתו של יאיר נתניהו מתנשק עם חברתו. "אילן, תמנע זאת בכל מחיר. זה תפס כיוונים הזויים. מחר הוא אמור לחתום על האישור להנפקה", כתב לו אלוביץ מאוחר יותר.
ת"פ 67104-01-20, מדינת ישראל נ' בנימין נתניהו ואח' / פרוטוקול, 19.4.21
פרוטוקול משפט נתניהו, 19.4.21: המשך עדותו הראשית של אילן ישועה

תאריך:  19/04/2021   |   עודכן:  25/04/2021
איתמר לוין
+מנדלבליט מציג: מפת דרכים לביצוע פוטש
21:13 19/04/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
חוק יסוד הממשלה אינו אומר מי קובע שראש הממשלה נמצא בנבצרות  ▪  סביר להניח שהסמכות היא בידי הממשלה ואולי בידי הכנסת; ברור שהיא איננה בידי היועץ המשפטי לממשלה ובית המשפט העליון  ▪  אבל מנדלבליט סבור שיש לו סמכות כזאת, ובכך מלמד שאין לו בעיה לבצע הפיכה - שתהיה חמורה בדיוק כמו מצב בו היועץ הביטחוני לממשלה (הרמטכ"ל) יחליט על נבצרות של ראש הממשלה
(אין חוק שקובע מי בעל הסמכות [צילום: פלאש 90])
+דיברו אבל לא התכוונו
20:27 19/04/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ישועה מספר על שיחות פיקטיביות למכירת וואלה למקורבים לנתניהו, שנוהלו רק כדי שלא להרגיז את ראש הממשלה  ▪  הבונוס שלו בעסקת יד2 יככב בחקירה הנגדית  ▪  השופטים מאבדים את הסבלנות להתנגדויות
שניים שהם אחד? [צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90]
+נתניהו: לאיש אין סמכות להכריז על נבצרותי
18:01 19/04/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
טוען בתגובה לעתירה לבג"ץ, כי סמכות כזו אינה מצויה בידי היועץ המשפטי לממשלה או בית המשפט העליון; מזכיר שהכנסת נתנה בו את אמונה לאחר הגשת כתב האישום נגדו
(נתניהו. "ניסיון חמור ביותר" [צילום: אוריאל סיני])
+לשם לישועה: זכותו של בעל עיתון לא להרגיז את רה"מ
14:32 19/04/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מנכ"ל וואלה לשעבר התייעץ עם עורכי דינו לאחר פרסום התחקיר בעיתון הארץ על יחסי האתר עם נתניהו  ▪  אומר שתגובתו לתחקיר תואמה עם אלוביץ וחפץ ו"לא הייתה נכונה"
(לשם. "תשתדלו לא לעשות")
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
דיברנו עם פאקר כדי שנתניהו לא יתרגז
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט נתניהו
במדינת ישראל מכהנת הנהגה, אותה מנווט ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לקראת אפשרות של עימות צבאי עם אירן. מדובר בעימות גרעיני על כל התוצאות ההרסניות והאימתניות הכרוכות בו.
1. על-פי דבריו של שאול אלוביץ שהוצגו היום (יום ג', 13.4.21), הוא הרגיש מחויב לגמול לבנימין נתניהו בסיקור חיובי. בהסתייגות הברורה שאנחנו רק בעדות הראשית של אילן ישועה, ציטוטים אלו עשויים להוות הוכחה לכוונת השוחד של אלוביץ. חשוב לזכור, כי עבירת השוחד אינה מחייבת הוכחה של שני צדדיה: מאחר שהמעשים הם תלויי הלך רוח, ייתכן מצב שבו יש נותן ואין מקבל - וגם להפך. לכן, התביעה מן הסתם תטען שאלוביץ לכל הפחות התכוון לשחד את נתניהו. את הצד של נתניהו היא תבקש להוכיח בהמשך, במיוחד בעדותו של ניר חפץ.
13/04/2021  |  איתמר לוין  |   כתבות
אתר וואלה התנהל בשנת 2015 כאילו הוא מצוי בשליטתם של אנשי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולא הייתה לו כל עצמאות עיתונאית בנוגע לסיקורו של נתניהו. כך אומר (יום ג', 13.4.21) מנכ"ל וואלה לשעבר, אילן ישועה, בהמשך עדותו במשפט נתניהו.
13/04/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
1. האם נמצא האקדח המעשן העלול להפליל את בנימין נתניהו בקבלת שוחד משאול אלוביץ, או לכל הפחות את אלוביץ במתן השוחד? במוצאי יום הבחירות במארס 2015 הביע שאול אלוביץ את התקווה, שנתניהו יידע להעריך את הסיוע שקיבל מאתר וואלה לקראתן. בנו, אור אלוביץ, הגיב: "לא נקווה, נדרוש". לכאורה, אמירה מפורשת מלב-ליבה של קבוצת בזק: נתניהו יידרש להעניק תמורה לסיקור החיובי בוואלה במועד החשוב ביותר מבחינתו - ערב הבחירות.
12/04/2021  |  איתמר לוין  |   כתבות
"הדברים שהיו קשורים לשרה [נתניהו] היו לפעמים יותר לחוצים מאשר אלה שהיו קשורים לראש הממשלה", אומר (יום ב', 12.4.21) מנכ"ל וואלה לשעבר, אילן ישועה, בהמשך עדותו במשפט נתניהו. עוד אמר כי למערכת "היה ההפך מחופש" לכתוב על בנימין נתניהו ומשפחתו. "היא הייתה משועבדת".
12/04/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il