חיל-הים האינדונזי הודיע ביום שבת, כי נמצאו חפצים מהצוללת הנעדרת נָנגאלה 402 - כולל חלקי טורפדו, פח גריז לשימון הפריסקופ ומחצלות תפילה - אך אין סיכוי למצוא ניצולים מקרב 53 אנשי צוותה.
לפי החישובים, כבר בשבת בבוקר אזל החמצן בצוללת, שנעדרת מאז יום רביעי. הצוללת הייתה בשיט אימונים מול חופי האי באלי.
אדמירל יוּדוֹ מארגוֹנוֹ, מפקד חיל-הים האינדונזי, מסר במסיבת עיתונאים, כי הממצאים גרמו לחיל לשנות את מעמד הצוללת מ"נעדרת" ל"טבועה".
מטוס-סיורP-8 פוסידון אמריקני הצטרף השכם בשבת לחיפושים אחר הצוללת, שמנהלים כעשרים כלי-שיט אינדונזיים, מטוס-חיפוש אוסטרלי וארבעה מטוסים אינדונזיים. ספינות-הצלה סינגפוריות היו אמורות להצטרף לחיפושים ביום שבת בבוקר, וספינות-הצלה מאלזיות אמורות להצטרף לחיפושים בבוקר יום ראשון. דובר חיל-הים האינדונזי הודיע בשבת, כי ספינות אינדונזיות להידרוגרפיה לא איתרו בינתיים את הצוללת. בתחילת החיפושים אותר גוף מתכתי גדול בעומק 100-50 מטר, וקיוו, שזו הצוללת ננגאלה.
ג'וֹקוֹ וידוֹדוֹ, נשיא אינדונזיה, הורה לעשות את כל המאמצים לאתר את הצוללת, וביקש מבני עמו להתפלל לשלום צוותה. החיפושים אחר הצוללת מתרכזים ליד המקום, שבו צללה באחרונה, שבו נמצא כתם שמן, אך אין ודאות, שהוא מהצוללת. לדעת אדמירל מארגונו, השמן נזל משבר במכל הדלק של הצוללת, או שהצוות שחררו יחד עם נוזלים אחרים כדי להקטין את משקל הצוללת, כדי שתוכל לצוף.
חיל-הים האינדונזי משער, כי הצוללת טבעה בעומק 700-600 מטר - הרבה מתחת לעומק מרבי, שהיא יכולה לצלול אליו (כ-200 מטר). לפיכך, קרס מבנה הצוללת תחת לחץ המים. בינתיים אין השערה מה גרם לתאונה. משערים, כי תקלת חשמל שללה מהצוללת את היכולת לבצע הליכי חירום כדי לצוף.
ננגאלה 402 הנה צוללת דיזל מתוצרת גרמניה, ונמצאת בשירות חיל-הים האינדונזי מאז 1981. משרתים בה 49 ימאים, שלושה תותחנים ומפקד.