בפתח תקוה הותקנה מערכת רמזורים חדשנית המקרינה את אור הרמזור לכל אורך העמוד התומך ברמזור. המערכת הותקנה על-ידי חברת IPI בצומת הושע-ירושלים (כביש 40) ובכך הפכה העיר לראשונה שבה מותקנת מערכת זו בתחומי העיר עצמה.
מטרת הארת המבנה של הרמזור היא להגביר את נראות הרמזור והמודעות אליו ובכך לצמצם את תאונות הדרכים שנגרמות בעקבות חציית צומת באור אדום. מערכות דומות פועלות כיום בהצלחה גם במספר מדינות בעולם.
בשלב זה מדובר בניסוי הרצה. לאחרונה הותקנו בפתח תקוה רמזורי עיתוי (טיימר) עבור הולכי הרגל. גם זה ניסוי שהחל בצומת הרחובות סלומון-רוטשילד. רמזורים אלה עם ספירה לאחור דורשים מערך תכנוני מורכב אשר משקף עבור הולכי הרגל את הזמן הנותר לאור האדום לקראת המעבר לירוק וכן להפך.
ראש עיריית פתח תקוה, רמי גרינברג, אמר כי במסגרת מאבק הרשות בתאונות הדרכים הנחה את גורמי המקצוע לבחון התקנת מערכות טכנולוגיות אשר יסייעו למנוע אובדן בנפש כפי שאירע לאחרונה בכביש 40. בעתיד. לדבריו, "במסגרת התוכנית התחבורתית שתקודם במקביל לבנייה בסירקין צפויים לקום שלושה גשרים להולכי רגל מעל כביש 40. נכון להיום, לאור חוות דעתם של המומחים, נראה כי הארת עמוד הרמזור עשויה להפחית באופן משמעותי את חציית הצומת באור אדום. נקפיד לבחון את הניסוי על כל היבטיו ולא נהסס בהמשך גם להרחיב אותו לצמתים נוספים".