חברות התחבורה הציבורית הפרטיות נושאות על גבן את נזקי הקורונה מהשנה האחרונה. הגבלת מספר הנוסעים וההנחיות הסותרות של הממשלה, הביאו לפגיעה קשה בהכנסות החברות. עם זאת הן המשיכו לעבוד כרגיל על-מנת שלא לפגוע בציבור הנוסעים, למרות שטרם גובש עמן הסדר שיאפשר הפעלה תקינה של שירות התחבורה הציבורית לשנת 2021 ואילך.
הפורום כולל בתוכו את החברות אפיקים, קווים, מטרופולין, סופרבוס, נתיב אקספרס, אגד תעבורה, דן בדרום, דן בצפון ודן באר שבע, שמפעילות כיום כ-50% מקווי האוטובוס בכל רחבי הארץ. הנוסעים לא מיהרו לחזור לאוטובוסים וכתוצאה מכך - הפקקים בכבישים מחמירים. התוצאה: ההפסדים ממשיכים להצטבר והחברות חוות קשיים עצומים בהפעלת הקווים.
מנהל פורום חברות התחבורה הציבורית הפרטיות, יער אמיר, מזהיר את שרת התחבורה מירי רגב מתוהו ובוהו תחבורתי: "ללא התערבותך המיידית, מאיים המשבר הנוכחי על יכולתם של המפעילים להמשיך לפעול, עד כדי קריסה של ענף התחבורה הציבורית בישראל".
החברות פנו אל שרת התחבורה לראשונה ביוני 2020 בבקשה שתמצא דרכים להתמודד עם המצב הייחודי שהביאה הקורונה ובעקבות כך הגיעו להסדר. החברות המשיכו לפעול, ובמקביל סוכם כי המתווה יהיה לשנת 2020 בלבד ומתווה לשנת 2021 יידון בנפרד. אלא שאחרי יותר מחצי שנה של הידברות, התברר בימים האחרונים לראשי החברות כי לא קיים בכלל תקציב למהלך שהובטח להן.
מנהל הפורום, אמיר: "לחברות התחבורה הציבורית חסרים כרגע כ-200 מיליון שקלים. עלויות ההפעלה העודפות שנוצרו בשל הקורונה והירידה במהירות המסחרית לצד הפגיעה הקשה בהכנסותיהם מובילים לכך שללא התערבות מיידית של שרת התחבורה והמשרדים הרלוונטיים אנחנו יכולים להידרדר לקריסה של התחבורה הציבורית".