|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

הרב צבי טאו בהכרזה דרמטית:

להקים ממשלה בהישענות על רע"ם

מנהיגה הרוחני של מפלגת נעם קורא לפעול להקמת ממשלת נתניהו גם במחיר של 59 ח"כים בלבד הסביר את הנימוקים להכרעתו: לא דוחים קידוש השם בגלל חילול השם שעלול להיגרם, מדובר במצב זמני וכוחות אחרים בימין עשויים להצטרף באופן שייתר הסתמכות על גויים, ריפוי שנאת החינם בעם, והשמאל הפרוגרסיבי מעמיד בסיכון קיומי את מדינת ישראל כמדינה יהודית
02/05/2021  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   בחירות 2021   |   תגובות
הרב טאו. הוסמך ע"י הרב צבי יהודה בהלכות ציבור

הרב צבי ישראל טאו, מנהיגה הרוחני של מפלגת נעם, מפלגה בסיעת הציונות הדתית, מפרסם הלילה (יום א', 2.5.21), 48 שעות לפני תום הסמכות של ראש הממשלה בנימין נתניהו להקמת הממשלה, מכתב דרמטי בו הוא קורא לפעול להקמתה של ממשלת ימין, המונה 59 חברי כנסת, בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו. משמעות המכתב היא כי הרב סולל לנתניהו את האפשרות להקמת ממשלת ימין המתבססת על הימנעות מפלגת רע"ם.

הרב טאו, מתלמידיו המובהקים הרב צבי יהודה הכהן קוק המנוח והיחיד שהוסמך על ידו לפסוק בהלכות ציבור, מנמק במכתב את הכרעתו בפרוטרוט. בין השאר כתב הרב "בימים אלו, מתוך הזעזוע הנורא מהאסון הכבד שפקד את כלל ישראל בעיצומה של שמחת ההילולא במירון, מתעוררות מחשבותינו להתבונן ולהקשיב לקול השם הדובר בנו, דרך המאורעות, לטהר את ליבנו ולהסיר מעלינו את הנגע הנורא של ליבוי שנאת החינם המאיימת בחרפות ביטויי שנאתה, ותעמולת הטפתה, על חוסן מדינתנו ועל יציבות סדרי השלטון לקידומה ושגשוגה של המדינה".

בהמשך מדגיש הרב כי יש לדחות את השנאה וההכפשה לראש הממשלה נתניהו "וביתר שאת, ומתוך כך, עלינו לדחות בשאט-נפש, את תעמולת השנאה וההכפשה במה שנוגע לכבוד ראש ממשלתנו, בנימין נתניהו. הצלחתו הגדולה של ראש הממשלה בחיזוק חוסנה של המדינה, בעמידה מול אויבי ישראל העומדים עלינו לכלותנו כאן בארץ, בשינוי המשוואה האזורית בעמידת עמי העולם מול המזימה המסוכנת של אירן, בהבאת המזור הרפואי והכלכלי לישראל מול מגיפת הקורונה, גרמה, לצערנו ולחרפתנו, לגורמים שונים המנסים לפגוע בחוסנה של המדינה, ליצור תעמולה שקרית, בלתי פוסקת, רצופה בשנאה אישית וכפיות טובה, שכל מטרתה להדיח את ראש הממשלה על-ידי הפצת פילוג שנאה בקרב הציבור מחד-גיסא, והכנת כתבי שטנה משפטיים נגד ראש הממשלה מאידך-גיסא", כתב הרב טאו.

עוד ציין הרב את הסכנות שהקמת ממשלת שמאל "מזימתם של גורמי השמאל הקיצוני, מובילי 'מדינת כל אזרחיה', אינה רק להדיח את בנימין נתניהו ולהקים ממשלה שמדיניותה המדינית-ביטחונית תהיה מיסודה נטולת זקיפות קומה ועלולה לגרום נזקים כבדים בעמידתנו נגד אירן ובעמידה על שלמות ארצנו, תוך קידום מחשבת הכזב של 'שתי מדינות לשני עמים'" - כלשונו - "אלא, מגמתם מסוכנת וחמורה הרבה יותר, בכל הנושאים הנוגעים להחלשת המדינה כמדינת הלאום של עמנו. השמאל הקיצוני 'הפרוגרסיבי' ערוך לממש את רעיונותיו המסוכנים, כביטול חוק הלאום, והכרזת המדינה כמדינת 'כל אזרחיה', בפגיעה בצה"ל כצבא העם הערוך לנצח את אויבינו, ובקידום רעיונות ה'פוסט מודרנה' בכלל, כבעיוות התודעה האישית והמשפחתית דרך מערכות החינוך, ובהמשך הפגיעה בשבת כיום המקודש במדינה היהודית, בביטול הרבנות הראשית והפרדת הדת מהמדינה, ובכך ליצור ח"ו פירוד בין חלקי האומה, והכל בסדרת חוקים הרסניים שיכללו כמובן את שריון מעמד מערכת המשפט כמכריעה בכל שאלה ערכית ולאומית".

הרב צבי טאו הביא במכתבו את דבריו של רבו הרב צבי יהודה קוק: "מחשבות מסוכנות אלו, תוכניות אלו, הרות אסון הן, ח"ו, היו לא תהינה, והן הן עצמן מהוות חילול השם נורא, ביזוי כבוד השם וישראל עמו, ופגיעה בקידוש השם הגדול של קיבוץ גלויותינו ותקומתנו בארצנו. בשעה גורלית זו, אחריות גדולה מוטלת על כל הנאמנים לשם לתורתו, עמו ונחלתו!" והוסיף: "נזכור כולנו את דברי רבנו, הרב צבי יהודה זצ"ל, אשר היה רגיל להביא בהכרעת עמדתו לתוקף קידוש השם שבמדינתנו, על-אף צללי המחשכים של חילול השם שבמערכות החינוך והמשפט, את דברי ר' אבא בר זימנא בירושלמי (קידושין מ"ב ע"ב): "גדול קידוש השם מחילול השם", וכפירוש 'קרבן העדה' שם: "בדבר שיש בו קידוש השם וחילול השם... לא דחינן מצוה דקידוש השם מפני חילול השם".

וכה היו דברי רבנו: 'כשבאותו ענין יש צד קידוש השם וצד חילול השם, אין אומרים ספיקא ושב ואל תעשה. אלא שצד קידוש השם הוא הגדול, המכריע והמחייב. ועל אחת כמה וכמה בקידוש השם הגדול-האלקי הזה של כלל ישראל ותקומתו'."

לסיום סיכם הרב "נורא הדבר! ההסתמכות על שאינם יהודים להקמת ממשלה, גם ב'שב ואל תעשה', יש בה חילול השם גדול! אולם, ההסכמה לתת יד למזימות ההרסניות להן מצפים אויבי ישראל, בביטול עניינה של מדינת ישראל כמדינה יהודית וכל הכרוך בזה היא חילול ד' נוראי. אדרבה, ההצלחה להעמיד ממשלה שתדאג לטובתם של ישראל, שתדאג לקודשי ישראל, היא הקידוש השם היותר גדול, ו'גדול הוא קידוש השם מחילול השם'.

"ממשלה זו אשר תנהיג את האומה בגאון שם ד' הנקרא עליה, תוסיף עוז לעמנו ותרבה קידוש השם ובמהרה, כעת ממש, יצטרפו אליה כוחות נוספים שישתחררו מרעיונות הכזב, ותוסר ולא יהיה שום צורך להישענות על כאלה שאינם יהודים".

בסיכום דבריו הוסיף קריאה: "על כן אני קורא, לכל מי שהדבר בידו, לפעול ככל יכולתו על-מנת לתת את הכוח בידי ראש ממשלתנו בנימין נתניהו להרכיב את הממשלה, לכנוס אליו את כל הכוחות אשר לב יהודי בקרבם ולהמשיך להנהיג את עם ישראל למען עמו ונחלתו".
לפרשת הימים האלה / אגרת
קריאת הרב צבי טאו, מנהיגה הרוחני של מפלגת נעם ונשיא ישיבת הר המר, להרבות קידוש השם, בסידור ובהקמת ממשלה בישראל בראשות בנימין נתניהו, אפילו במחיר הסתמכות על רע"ם

תאריך:  02/05/2021   |   עודכן:  03/05/2021
עידן יוסף
+סער ובנט נפגשו בכנסת
12:48 03/05/21  |  עידן יוסף
יו"ר תקווה חדשה גדעון סער ויו"ר ימינה נפתלי בנט נפגשו (חדשות 12). אחרי הפגישה, ח"כ חיים כץ (ליכוד) נכנס ללשכתו של סער בכנסת.
+לפיד: עד שבנט לא יחליט להקים איתנו ממשלה - לא נמשיך במו"מ
11:28 03/05/21  |  מירב ארד
לפיד במסר לבנט: לא נקיים מו"מ על תיקים וחלוקת תפקידים כל עוד לא תודיע שהחלטת עקרונית להקים איתנו ממשלה - כך דווח בכאן ב'. במקביל הודיע בנט כי ימסור הצהרה הצהרה לתקשורת בשעה 14:15 בפתח ישיבת הסיעה.
+"אין שינוי בעמדתנו לגבי הישענות על תומכי מחבלים"
08:34 03/05/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בהודעת ההבהרה נמסר: "מי שיעלה על דעתו להקים ממשלה שכזו, שתסכן את המדינה היהודית יישא אות קין עד אחרון ימיו"  ▪  מזכירים כי נתניהו הצהיר שלא יקים ממשלה עם תומכי טרור וקוראים לבט וסער לחדול ממשחקי האגו
(סמוטריץ'. הבהיר בשיחות עם נתניהו [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
+עוצמה יהודית: לא נאפשר הישענות על עבאס
00:12 03/05/21  |  עידן יוסף
מפלגת עוצמה יהודית בראשות ח"כ איתמר בן-גביר, הצלע השלישית ברשימת הציונות הדתית בכנסת, מגיבה לפסיקת הרב צבי טאו ובהודעה מטעמה מסרה: "לשאלת עיתונאים, אין שום שינוי בעמדת עוצמה יהודית. לא נאפשר הישענות על תומכי טרור ולא ניתן כוח למנסור עבאס". עוצמה יהודית כפופה לפסיקותיו של הרב דוב ליאור.

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', שכתב הערב מאמר נגד הסתמכות על רע"ם, טרם הגיב.
+לא להתמסר לחיבוק הדב הרעיל
23:14 02/05/21  |  בצלאל סמוטריץ'   |   לרשימה המלאה
כל מאמר של איש ימין שלמעשה מיישר קו עם הראשונים שהחלו ביצירת הנזק וממשיך אותו תוך שהוא מקבע תודעתית את הלבנת רע"ם בימין, רק מגדיל את הנזק. אולם כל עוד לא נעשה מעשה, ולא הוקמה ממשלה שנשענת על תומכי טרור, לא ניתן לומר שהימין מכשיר זאת. דיבורים לא ייזכרו בעוד כמה שנים, מעשים - כן
מנסור עבאס [צילום: אביר סולטן/AP]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
להקים ממשלה בהישענות על רע"ם
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
באום
3/05/21 00:56
2
בית משיח
3/05/21 07:47
3
יוסס
3/05/21 08:16
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2021
בימים האחרונים אני שומע וקורא אנשי ימין שמבקשים ממני לשקול מחדש את סירובי לממשלה שתישען על תומכי הטרור במפלגת רע"ם. הם לא שינו את דעתם בדבר הטעות שבצעד כזה מלכתחילה, ולא חולקים עלי שמדובר במעשה נורא ואיום, שהשלכותיו ארוכות הטווח יגרמו לנו להצטער עליו בעוד כמה שנים. הם רק סבורים שהשותפות הזו של תומכי הטרור בממשלה כבר הוכשרה גם בימין. הסוסים ברחו מן האורווה והנזק כבר נעשה. את הנעשה, כך לשיטתם, אין להשיב, ואם זה כך אזי מוטב כבר שתקום ממשלת ימין בתמיכת רע"ם ולא ממשלת שמאל.
02/05/2021  |  בצלאל סמוטריץ'  |   מאמרים
ככל שנוקפים הימים, הולכים ונעשים מוחשיים נזקי הפילוג בימין. מנהיגי ימין שחברו לגוש הרל"ב (רק-לא-ביבי) עומדים להקים עבור השמאל את ממשלת אוסלו 2, שבמקום ריפוי - תחזיר את הקרעים הישנים בעם. אבל כל זה לא פוטר גם את נתניהו והליכוד מהאחריות לשיקום המחנה הלאומי - ולחיבורו מחדש.
02/05/2021  |  יעקב ברדוגו  |   יומני בלוגרים
קיימות שתי דרכים להסביר את התנהגותו של הימין בכלל ושל ימינה בפרט בכל הנוגע להקמתה של ממשלה חדשה. דרך אחת היא לראות במתרחש רצף של צעדים שתכליתם לשדר לבנימין נתניהו, ראש הממשלה המכהן, שיש לו רק דרך אחת להמשיך לכהן בממשלה: להיות "ראש ממשלה חליפי" בשנתיים הבאות, שנתיים שבהן יכהן נפתלי בנט כראש ממשלת הימין ושבהן תמשיך איילת שקד במלאכת הקודש שבה התחילה במשרד המשפטים, במטרה לרפא את הרשות השופטת ואת מערכות אכיפת החוק מן הפוליטיזציה המסוכנת שדבקה בהן. נתניהו עדיין יכול להשתמש במנדט שקיבל כדי לעשות את הצעד המתחייב.
01/05/2021  |  רון בריימן  |   יומני בלוגרים
הפקדת ראשות הממשלה בידי איש קש תהיה חיקוי של אחד השליטים המושחתים והרצחניים בעולם רוטציה אינה נראית אפשרית, משום שאיש אינו יכול להאמין לאף מילה של נתניהו בחירתו לנשיא המדינה תהפוך את ישראל למדינה מושחתת חנינה צפויה להיפסל בידי בג"ץ, דווקא בשל תקדים קו 300 הדרך היחידה היא פרישה של נתניהו מהחיים הפוליטיים והצבת אדם אחר בראש ממשלת ימין
30/04/2021  |  איתמר לוין  |   כתבות
כלפי חוץ מתקיים מרתון של פגישות בגוש מתנגדי נתניהו, אך בפועל יש קשיים לא מבוטלים במשא-ומתן ביניהם. בין יו"ר ימינה נפתלי בנט ליו"ר תקווה חדשה גדעון סער אין הסכמות, והשאיפה היא לסכם ביניהם בתוך יומיים, עד מוצאי השבת.
29/04/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
איתמר לוין
איתמר לוין
הממשלה של בנימין נתניהו, שכבר 14 חודשים יורקת בפרצוף של כל מי שאיננו שייך למחנה שלה, עושה זאת כעת ביתר שאת בכל כיוון אפשרי - ומעמידה את המדינה בסכנה קיומית
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
חיקוי כושל של צה"ל את צבאה של גרמניה הנאצית; רב-אלוף חיים לסקוב ואלוף ישראל טל - אבות השריון של צה"ל; מיתוסים על מהלכי השריון של צה"ל במלחמות; השפעה שלילית של צה"ל, האנטי-אינטלקטוא...
הפינוי הגדול בתולדות המדינה [צילום: דוד כהן, פלאש 90]
אריאל היימן, אלון ברקמן
פינוי מאות אלפי תושבים מגבולות הדרום והצפון מאפשר להפיק מספר לקחים למקרה הבא - בין אם הסיבה תהיה ביטחונית ובין אם היא תהיה בשל אסון טבע
חמאס חותר לשמור על שליטה בפועל [צילום: דובר צה"ל]
פרופ' קובי מיכאל
הרשות הפלשתינית לא תוכל לשלוט ברצועה בשל השחיתות והחולשה שלה, וברור שחמאס איננו אופציה    ישראל תצטרך לשלוט בשטח עד שניתן יהיה להכניס כוח זר בשילוב גורמים מקומיים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il