|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
מיכי קסטנבאום
חלוק מגבת לילדים

אילן ישועה מחריף את ביקורתו בהמשך עדותו:

"התנהגות משפחת נתניהו - חצר ביזנטית"

מסביר את התכתבותו עם זאב רובינשטיין: "זה שיח מוקצן לצורך חצר ביזנטית מטורפת, וכך אני מדבר איתם. כמו שהם מטורפים - ככה אני מדבר איתם" "ההתנהגות של גברת נתניהו ונציגיה מולנו היא הזויה ובקשות הזויות" ישועה לחץ על מנכ"ל גלובס דאז, איתן מדמון, לטפל בצורה חיובית בפרסומים בנוגע לבזק
04/05/2021  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   משפט נתניהו   |   תגובות
מדמון. קשר חברי [צילום: תמר מצפי]

מנכ"ל וואלה לשעבר, אילן ישועה, מחריף (יום ג', 4.5.21) את התבטאויותיו לגבי משפחת נתניהו ומכנה אותה "חצר ביזנטית". בהמשך חקירתו הנגדית של ישועה במשפט נתניהו עלה, כי הוא לחץ על מנכ"ל גלובס דאז, איתן מדמון, כדי לסייע בסיקור חיובי לטובת בזק.

סניגורו של שאול אלוביץ, ז'ק חן, הציג התכתבות מאפריל 2012 בין ישועה לבין מדמון (כיום מנכ"ל איגוד הבנקים), כאשר ביקש להוריד ידיעה על בזק מהכותרת הראשית של גלובס. ישועה השיב, כי הדבר נעשה לבקשתו של אלוביץ, והיו בקשות רבות שלו לנצל את הקשר החברי בינו לבין מדמון כדי להסיר ידיעות שליליות כלפי בזק.

מדמון התנצל בהרחבה בפני ישועה על פרסום נגד קבוצת בזק באחד מימי שישי וישועה עדכן את אלוביץ. "אני פועל בכל הכוח לעצור את זה", כתב ישועה לאלוביץ, וביקש לקבל ממנו מידע נוסף לפני פגישתו עם מדמון. ישועה כתב, כי מדובר בתקופה רגישה שצריך לכסות אותה בצורה רצופה, משום שיש "יריב" (כלשונו) שדוחף פרסומים נגד בזק. ישועה פעל לוודא שהמאמר שפורסם באתר לא יפורסם בעיתון המודפס, וגם היה מוכן לנסוע במוצ"ש לביתו של מדמון כדי ללחוץ עליו. לדברי ישועה בעדותו, אלוביץ ביקש ממנו לסייע גם מול ערוץ 10, שגם שם היו קשרים עסקיים וחברתיים, בנוגע לפרסומים נגד בזק.

"זו ממש לא עיתונאות, זו הסתה"

בהתכתבות נוספת באותו נושא עם אלוביץ כתב ישועה, כי מדמון היה מזהיר אותו מראש, אבל "כנראה שהגביר בעסק והוא [מדמון] מחויב לו". לדברי ישועה, ייתכן שהתכוון לאליעזר פישמן, שהיה אז בעלי גלובס, או לנוני מוזס; "הגביר היה הכינוי ששאול נתן, אני לא זוכר למי". הוא הוסיף, כי ביקש מאלוביץ מידע כדי שיוכל לסייע לו. מדמון מצידו הסביר אז, כי הוא מוכן לסייע לישועה בשל חברותם ולאלוביץ בשל "אישיותו החיובית".

במאי 2012 פנה שוב אלוביץ לישועה בנוגע לפרסום בגלובס, ואמר שאם אלוביץ היה פונה אליו קודם - יכול היה לפנות למדמון שהיה מתערב. גם בהתכתבות זו התייחס ישועה ל"גביר" שהוא "בן בית" ואמר שאינו זוכר מיהו. ישועה כתב לאלוביץ: "זה ממש לא עיתונאות, זו הסתה". ישועה הגיב בעדותו: "יש פה שיח ביני לבין הבוס שלי, שטוען כל העולם נגדו, אני נחמד אליו, אני מהדהד אותו ומרצה אותו. האם רציתי לזכות אצלו בנקודות? כן, אני מודה. הסיוע שנתתי לו היה לגיטימי. זה לא היה קורה חמש פעמים ביום, כי איתן לא היה נותן את זה. לאורך זמן זה לא לגיטימי, וזה לא דומה למה שקרה אצלנו".

חן: "למי פונה שאול, הטייקון הגדול, לעזרה? לאילן ישועה. למה שלא ירים טלפון למוזס, לפישמן, למדמון?". ישועה: "הוא לא פעל רק דרכי. הוא פנה אל כל מי שהיה יכול. יש לו מנכ"ל מתחת ליד, מנכ"ל שכיר, הוא יודע על הקשרים עם גלובס וערוץ 10 ופנה שאעזור לו. איך הגעת למסקנה שהוא פנה רק אלי?". חן: "כל הסברות שלך שלא נתמכות בכלום - אתה מתייחס אליהן כאמת ויציב. מה שאני אומר מבוסס בעובדות. את הסברות שלך - תשאיר בחוץ".

"יש תמונות חשובות לעם ישראל"

בפברואר 2013 הודיע ישועה לזאב רובינשטיין, איש התקשורת של שרה נתניהו, כי הוא מוריד מיד ידיעה בנוגע לשמלתה של שרה נתניהו והציע לה להתראיין אצל ינון מגל. "אין לאנשים נשמה", הוסיף ישועה. בעדותו אמר ישועה, כי היה מאמץ לשפר את התדמית האופנתית של נתניהו והופעל לחץ להוריד את הידיעה. את אמירתו "אין לאנשים נשמה" הסביר באומרו, כי מדובר בשפה צינית אופיינית לו ו"כתבתי לזאב את מה שהוא רוצה לשמוע. לכל אורך השנים אני נוקט בשפה שהם רוצים לשמוע".

ישועה הוסיף: "זה שיח מוקצן לצורך חצר ביזנטית מטורפת, וכך אני מדבר איתם. כמו שהם מטורפים - ככה אני מדבר איתם. כלפי מטה אני אומר: יש תמונות חשובות לעם ישראל, תעלו אותן - כאשר הכוונה היא להלוויה של אריאל שרון, כאשר רואים אותה [שרה נתניהו] ולא רואים את נושאי הארון".

בהמשך כתב ישועה לרובינשטיין: "כואב לי עליה ועל הילדים, לא נותנים להם מנוח, כמו חיות טרף". בעדותו אמר ישועה: "לא כאב לי הלב לא עליה ולא על הילדים. מי שלא נותן מנוח זה הם והילדים שלהם. אני כותב לרובינשטיין שהוא חלק מהחצר הביזנטית. הפניות שלו [רובינשטיין] נלעגות ומקבלות תשובות נלעגות. כאשר אני מקבל כל מיני בקשות הזויות, מעבירים לי תמונות שלה מגיל 17, ככה אני עונה". ישועה הוסיף: "עו"ד חן, אתה צריך להביא בחשבון שכאשר אתה זורק דברים בלי ביסוס, תקבל תשובות עם ביסוס".

"שיחות של סריסים בחצר ביזנטית"

בהמשך ההתכתבות הציע ישועה לרובינשטיין לקיים ראיון עם שרה נתניהו, שתקבל מראש את השאלות ותוכל לאשר אותו לפני פרסומו. "זה מתנגש לחלוטין עם מה שהעדת לגבי מה שמקובל ומה שלא מקובל בתקשורת", טען חן.

ישועה: "ההתנהגות של גברת נתניהו ונציגיה מולנו היא הזויה ובקשות הזויות. זה הקונטקסט. הבקשות אלינו היו תמיד בין הזויות למטורפות. הכל נאמר בהקצנה בתוך החצר הביזנטית. הצעתי את הראיון שאולי מעז ייצא מתוק, אולי נקבל ראיון בלעדי איתה, היה לי ברור באיזה תנאים הוא צריך להיות ואני ארוויח קצת רייטינג. זה לא פוליטיקאי, זה לא ראש ממשלה, שלכתבים צריכה להיות עצמאות. זו הזדמנות לרייטינג. אולי מכל החרא הזה ייצא משהו".

את רובינשטיין הגדיר כ"קצין בכיר בחצר הביזנטית". חן: "ואתה חוטב עצים ושואב מים בחצר הביזנטית הזאת?". ישועה: "לא יודע לענות ככה". לאחר מכן הגדיר את עצמו כ"משרת בחצר ביזנטית" והשיחות היו "ירודות, של סריסים בחצר ביזנטית". הוא סיפר, כי שאול ואיריס אלוביץ הורו לו לבצע כל מה שרובינשטיין מבקש, ואילו רובינשטיין שלח לו "פניות דביקות: 'אם לא תפרסם, יתלו אותי'. כמה פעמים הוא [רובינשטיין] רצה לעזוב אותם [משפחת נתניהו] והם שכנעו אותו להישאר".
ת"פ 67104-01-20, מדינת ישראל נ' בנימין נתניהו ואח' / פרוטוקול, 4.5.21
פרוטוקול משפט נתניהו, 4.5.21: תחילת החקירה הנגדית של אילן ישועה בידי עו"ד ז'ק חן

תאריך:  04/05/2021   |   עודכן:  10/05/2021
איתמר לוין
+הפוליטיקה של אילן ישועה
18:44 04/05/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
תחילת החקירה הנגדית של מנכ"ל וואלה לשעבר: עמדותיו הפוליטיות וחלקו בסיקור המוטה תפסו מקום נרחב  ▪  עוד התברר, שהוא ניצל את חברותו עם מנכ"ל גלובס כדי להשפיע על סיקור בזק בעיתון הכלכלי
ישועה. אווירה רגועה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+ראיון עם נתניהו - בהסכמת שרה נתניהו
16:06 04/05/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ניר חפץ דיווח לישועה ב-2016, שהוא פועל לשכנע את אשת ראש הממשלה שתסכים שבעלה יתראיין לוואלה  ▪  עו"ד חן: אתה הבנאי של הפלטפורמה הזאת, אתה יוזם, אתה עושה מניפולציות; ישועה: הבנאים היו שאול ואיריס אלוביץ  ▪  מתאר את לחציו של אלוביץ לפרסם את הידיעה נגד גילת בנט בתחילת 2013
(בני הזוג בנט [צילום: גילי יערי, פלאש 90])
+ישועה: נתניהו הורס את המפעל הציוני
10:31 04/05/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מנכ"ל וואלה לשעבר אומר שהוא עומד מאחורי דבריו לאנשי האתר  ▪  ישועה העיד במשטרה, כי כל אנשי האתר ידעו שהוא מתנגד לנתניהו ותומך ביצחק הרצוג  ▪  טוען בבית המשפט שהיה במענה לסיקור המוטה במטרה להסביר שהוא לא בא מההנהלה  ▪  מגדיר את הסיקור המוטה כ"inferno"; מאשר שהתערב בתכני וואלה, אך טוען שתחקיר מיולי 2013 לפיו כל ההתערבויות היו מסיבות מסחריות ולא מסיבות פוליטיות - נובע מהצלחתו להסתיר את הסיקור המוטה
(ישועה. "לא מתבייש להודות" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"התנהגות משפחת נתניהו - חצר ביזנטית"
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
רוני1234
4/05/21 15:36
2
סניל
4/05/21 15:42
3
אביחי
4/05/21 16:06
4
יהושע רזניק
5/05/21 13:58
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט נתניהו
ההתערבות הפוליטית בתכני וואלה הייתה "inferno" (תופת), אומר המנכ"ל לשעבר, אילן ישועה, בתחילת חקירתו הנגדית במשפט נתניהו. הוא אישר שהתערב בתכני האתר בשנת 2013, אך טען שההתערבות משיקולים מסחריים "הייתה אחוז אחד" לעומת הסיקור האוהד של בנימין נתניהו ומשפחתו. עוד אומר ישועה, כי הוא סבור שנתניהו הורס את המפעל הציוני.
04/05/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
שופט בית המשפט העליון, יוסף אלרון, מותח ביקורת חריפה (יום ב', 3.5.21) על עו"ד אביעד ויסולי (ראש פורום נאמני ארץ ישראל בליכוד - אחד הסמנים הימניים של המפלגה) בשל קשותיו החוזרות ונשנות בנוגע למשפט נתניהו.
03/05/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
בידי הפרקליטות אין הודעה של ראש המוסד לשעבר, תמיר פרדו, בתיקי בנימין נתניהו, אלא מזכרים בלבד שנרשמו בדיעבד. כך התברר (יום ב', 3.5.21) בדיון בבקשת סניגוריו של נתניהו לקבל הודעה שמסר פרדו בחקירה אחרת, אשר הוצגה לעיונם של השופטים. סניגורו של נתניהו, עמית חדד, טען, כי לפי פסיקת בית המשפט העליון - יש למסור להגנה הודעות כאלו. "אם יש שם עניינים של ביטחון המדינה - צריך להוציא תעודת חיסיון", הוסיף.
03/05/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
גידי וייץ, עיתונאי חוקר מעולה, בהארץ עשה זאת שוב. הוא פרסם תחקיר על מערכת היחסים המורכבת בין המיליארדר ג'יימס דאגלס פאקר לבין בני משפחת נתניהו וראש המוסד יוסי כהן. זו עבודה מעולה המעלה תהייה באשר לשימוש שעושה ביבי בבית שכנו הצמוד פאקר בקיסריה, ומה אירע כאשר המשטרה עמדה לחקור את פאקר, ובין השאר שהמיליארדר האוסטרלי העניק לכהן מתנה בשיעור 20 אלף דולר במזומנים לרגל חתונת בתו. גיא רולניק הוסיף בסרקאזם שאלה אם כהן נקרא בו-בלילה לחקירה במשטרה.
02/05/2021  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
לעולם לא אשכח את הרגע ההוא, כאשר בשעות אחר-הצהריים ירושלים של זהב אינה רק סיפור היסטורי על רבי עקיבא ורעייתו רחל ושל ההמנון-בפועל שכתבה נעמי שמר אלא מציאות זוהרת וצהובה ומלכותית. זה היה, לערך, בארבע או חמש אחר-הצהריים בחניון הכנסת הבלתי מקורה, ודן מרידור - פלס מים ליושרה ולערכים - אמר לי כי ישוחח עם ראש השב"כ אברהם שלום על סיום החקירה על עבירותיו בפרשת קו-300.
29/04/2021  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
רשימות נוספות   /   משפט נתניהו  /  מי ומי  
נתניהו: מנדלבליט פועל בעריצות  /  איתמר לוין
תיעוד עדותו של סגל ישודר  /  איתמר לוין
הפסקה של שבועיים במשפט נתניהו  /  איתמר לוין
הבשורה על-פי ישועה  /  דוד ארגז
נגד מי באמת נאבק נתניהו  /  איתמר לוין
לקראת החקירה הנגדית של ישועה  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
בלפור חקק
בלפור חקק
הזמנתי את ההורים לשיחה. סיפרתי להם שהמצב בכיתה נואש, המורה פרישטיק אדם עדין מאוד, ואינו יכול ללַמד כאשר בנם בכיתה    הם נראו מתוחים, התייעצו ביניהם והיו במבוכה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il