|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

החלה ההצבעה בוועדה המסדרת

הצבעה שמית על בחירה ישירה

הוועדה המסדרת של הכנסת החלה את הדיון בבקשת הליכוד לפטור מחובת הגשה שורת חוקים ובהם החוק לבחירה ישירה של ראש הממשלה יו"ר הוועדה, ח"כ זוהר: גם בכנסת הקודמת ניסו להעביר חוקי ימנים כי יש מי שלא איפשר ח"כ אלקין הגיב: קוראים לו בנימין נתניהו
04/05/2021  |   איציק וולף   |   חדשות   |   כנסת 24   |   תגובות
יו"ר הוועדה המסדרת, מיקי זוהר [צילום: דוברות הכנסת]

הוועדה המסדרת של הכנסת החלה את הדיון בבקשת הליכוד לפטור מחובת הגשה שורת חוקים ובהם החוק לבחירה ישירה של ראש הממשלה. יו"ר הוועדה, ח"כ מיקי זוהר, משך את הדיון עם פתיחתו, עדות לכך שעד לשעת התחלת הדיון טרם השיגו אנשי הליכוד את הרוב הדרוש להם לאישור ההצעה.

לדברי זוהר, על כל אחת מהצעות החוק יתקיים דיון בנפרד והצבעה שמית. לטענתו, לכנסת ישראל ה-24 הגיעו 65 חכים שהצהירו תחת כל עץ רענן שהם תומכים באידיאולוגיה ימנית. "גם בכנסת הקודמת ניסו להעביר חוקי ימנים כי יש מי שלא איפשר", טען.

בתגובה לדברים הללו אמר ח"כ זאב אלקין (תקווה חדשה): "קוראים לו בנימין נתניהו". על כך השיבה ח"כ גלית דיסטאל-אטבריאן (הליכוד): "נשף המסכות הוא שלך. מדינה שלמה על האגו שלך".

ח"כ אופיר כץ (הליכוד) טען כי מאז שח"כ אלקין עזב את הליכוד, הוא לא מפסיק לזלזל. "אתה ידוע כאיש שחמט, אבל אני מציע לך לצפות במשחקי כדורגל: שחקן שמבקיע גול לקבוצה בה גדל, הוא לא חוגג על חשבון מה שהיה פעם הבית שלו. בושה לראות את ההתנהלות שלך. אתה לא חייב להגחיך", אמר

ח"כ שרן השכל (תקווה חדשה) אמרה לאנשי הליכוד בישיבה כי על-פי הנוהג בכנסת, והתרבות פרלמנטרית, מביאים לדיון בוועדה המסדרת גם הצעות של אופוזיציה. "היה ראוי לאשר גם לנו. מי שמנע מלהעלות אותן היה בנימין נתניהו. עכשיו כשיש ריח של אופוזיציה, אתם מביאים אותן בשניה האחרונה. יכול להיות שישיבה באופוזיציה תעשה לכם טוב", אמרה.

תאריך:  04/05/2021   |   עודכן:  04/05/2021
איציק וולף
+רע"ם התנגדה; חוק הבחירה הישירה נבלם
21:36 04/05/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מיקי זוהר העלה שורת חוקים ימניים רגע לפני שהוועדה המסדרת עוברת ידיים  ▪  בתמיכת בנט וסער: הוועדה הצביעה בעד קידום החוק להסדרת ההתיישבות הצעירה, פסקת ההתגברות וחוקים ימניים כגון ביטול חוק ההינתקות, חוק השפיטה וחוק התובע הכללי  ▪  ההצבעה על החוק לבחירה ישירה נדחתה לאחר שלא הושג רוב
[צילום: דוברות הכנסת]
הוועדה המסדרת [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
כהנא, אלקין והנדל [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+אושר פטור מהנחה להצעת חוק הסדרת ההתיישבות הצעירה ביו"ש
18:17 04/05/21  |  איציק וולף
הוועדה המסדרת של הכנסת אישרה פטור מחובת הנחה לחוק להסדרת ההתיישבות הצעירה ביהודה ובשומרון.

ראש המועצה האזורית בנימין, ישראל גנץ, אמר בתגובה לאישור הפטור מחובת הנחה לחוק מרקם חיים ביהודה ושומרון כי עשרות אלפי תושבים נושאים עיניים לכנסת בתקוה שהחוק יושלם במהרה.

"הסדרת היישובים הצעירים עומדת מעל לכל מחלוקת פוליטית ואני מברך את הסיעות שאישרו את התנעת הליך החקיקה. כשעוול של רבבות אזרחים תלוי ועומד כך, אין מקום לפוליטיקה אלא לתיקון מהיר ונצרך. זה באמת תלוי רק בכם", אמר.
+תקווה חדשה תתנגד להצעה לקידום בחירה ישירה
17:02 04/05/21  |  איציק וולף
מפלגת תקווה חדשה, בראשות ח"כ גדעון סער, הודיעה כי תתנגד להצעת הליכוד לקידום הצעת החוק לבחירה ישירה לראשות הממשלה. מוקדם יותר הודיעה מפלגת ימינה כי תתמוך בהצעה. בכך, הפכה מפלגת רע"ם ללשון המאזניים שתקבע האם ההצעה תאושר או תיפול בוועדה המסדרת.
+ימינה תצביע בעד בחירה ישירה
16:52 04/05/21  |  איציק וולף
מפלגת ימינה צפויה לתמוך בשורת החוקים הימניים שמפלגת הליכוד תעלה בישיבת הוועדה המסדרת שתיערך היום בכנסת.

על-פי הודעת המפלגה, ימינה תצביע בעד החוקים האידיאולוגיים החשובים לימין (התיישבות צעירה, פסקת התגברות וכו׳), בעד חקיקת בחירה ישירה ונגד ביטול הפריטטיות.

גורם בימינה הסביר שמדובר בשלב זה רק בהצבעה על פטור מחובת הנחה, וכי ניתן יהיה לסכל את ההצעות בכל שלב אחר של החקיקה בעתיד. "בעניין הבחירה הישירה, מדובר בשלב זה רק בפטור מחובת הנחה. בהמשך, בהתאם לסיטואציה, נקבל החלטה לגבי המשך קידום החקיקה. נוכל לקדם או לתקוע את זה בכל שלב", אמר.
([צילום: מן הטלוויזיה])
+33% סבורים: בחירה ישירה תביא לסיום הפלונטר
16:27 04/05/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
נשיא המכון הישראלי לדמוקרטיה, יוחנן פלסנר: "ערב פרישתו של ח"כ מיקי זוהר מתפקידו כיו"ר הוועדה המסדרת נעשה ניסיון לקדם שורה של הצעות שתכליתן שינוי המשטר בישראל וריסוק מוסדות הדמוקרטיה - זו עדות לשפל חדש ומסוכן בתרבות הפוליטית בישראל"
([צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אביר קארה / Abir  kara   אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון טל / Alon  Tal   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov   אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי לסקי / Gaby  Lasky   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   חיים ביטון / Haim Biton   חיים כץ / Haim Katz   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon   יוסף שיין / Shain Yossi   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור מגן תלם / Limor Magen Telem   מאזן גנאים / Mazen  Ghanem   מאי גולן / May  Golan   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה (מוסי) רז / Mossi Raz   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   ניר אורבך / Nir  Orbach   נירה שפק / Nira  Shpak   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סימון דוידסון / Simon Davidson   סלאלחה עלי / Salalha Ali   סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   פטין מולא / Patin  Mula   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרן השכל / Sharren Haskel 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 24
לקראת הדיון הצפוי בוועדה המסדרת של הכנסת (יום ג', 4.5.21) סביב קידום מהיר של שורת חוקים ימניים, אמר יוחנן פלסנר, נשיא המכון הישראלי לדמוקרטיה, כי מדובר בשפל חדש ומסוכן בתרבות הפוליטית הישראלית.
04/05/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
יו"ר הוועדה המסדרת, ח"כ מיקי זוהר יכנס היום (יום ג', בשעה 17:30) את הוועדה לדון בקידום מהיר של שורת חוקים שהונחו אתמול על שולחן הכנסת על-מנת שיובאו להצבעה במליאת הכנסת כבר מחר.
04/05/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
יו"ר סיעת הציונות הדתית, ח"כ אורית סטרוק, הצהירה הבוקר (יום ג', 4.5.21) כי ממשלה בתמיכת מנסור עבאס היא קץ הציונות. "קו שחור משחור שלא חוצים", כלשונה. הלילה בחצות יפוג תוקפו של המנדט שניתן לראש הממשלה, בנימין נתניהו, להרכיב ממשלה. הישענות של נתניהו על מפלגת רע"ם בראשות מנסור עבאס, נראית כאחת האפשרויות היחידות שעומדות בפניו, אך גם היא, ככל הנראה, אינה על הפרק.
04/05/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
הרב חיים דרוקמן, מבכירי רבני הציונות הדתית, נפגש עם יו"ר מפלגת רע"ם, ח"כ מנסור עבאס. זאת, בעקבות לחצים מצד סביבת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לנסות ולשכנע את הרב דרוקמן להורות לח"כ בצלאל סמוטריץ' להסכים להקמת ממשלה שתישען על קולות מפלגת רע"ם.
03/05/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
ח"כ מיקי זוהר טוען כי על מפלגת הציונות הדתית לחזור בה מן ההתנגדות לממשלה הנשענת על קולות מפלגת רע"ם. לטענתו, סמוטריץ' וחבריו למפלגה גורמים לכל מצביעי הימין להפסיד פעמיים.
03/05/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   כנסת 24  /  מי ומי  
ישיבת הוועדה המסדרת ננעלה ללא הסכמות  /  עידן יוסף
אשרו עוד היום את הסכם הסיוע לאל-על  /  מירב ארד
ועדת החוץ והביטחון התכנסה  /  מירב ארד
להפסיק לשתוק ולהשתיק  /  אבתיסאם מראענה
נאום השבטים האמיתי  /  שמחה רוטמן
תבונה מנהיגותית יכולה לגשר  /  אפרת רייטן
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
איש העסקים ליאור רייטבלט השיק את ספרו "קראוס" בגן העיר בתל אביב    בלילה לא ישנתי כי לא הצלחתי להינתק ממנו
חיים רמון
חיים רמון
מתוך כ-120 טילים בליסטיים שאירן ירתה לעבר ישראל כ-8 אחוזים הצליחו לחדור את מערך ההגנה הישראלי    לפחות תשעה טילים בליסטיים פגעו במטרותיהם: בסיס נבטים, בו מוצבות כל טייסות ה-F-35 של ...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
"העקרונות המוסכמים" שעליהם מרבים לדבר בשנה האחרונה אינם מגילת עצמאות - הצהרת הכוונות של האבות המייסדים, חוקי-יסוד וחוקים שחוקקה הכנסת הנבחרת על-ידי העם. בארגון דמוקרטי אלה העקרונות...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il