|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
הוועדה המסדרת [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת] כהנא, אלקין והנדל [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
הוועדה המסדרת [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
המסדרת תשוב ותתכנס בבוקר

רע"ם התנגדה; חוק הבחירה הישירה נבלם

מיקי זוהר העלה שורת חוקים ימניים רגע לפני שהוועדה המסדרת עוברת ידיים בתמיכת בנט וסער: הוועדה הצביעה בעד קידום החוק להסדרת ההתיישבות הצעירה, פסקת ההתגברות וחוקים ימניים כגון ביטול חוק ההינתקות, חוק השפיטה וחוק התובע הכללי ההצבעה על החוק לבחירה ישירה נדחתה לאחר שלא הושג רוב
04/05/2021  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   בחירות 2021   |   תגובות
[צילום: דוברות הכנסת]
[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

התחדשה (יום ג', 4.5.21) ישיבת הוועדה המסדרת בכנסת לאחר הפסקה של כשעה וחצי. יושב-ראש הוועדה, ח"כ מיקי זוהר הודיע כי לפי שעה לא תתקיים הצבעה על פטור מחובת הנחה לחוק לבחירה ישירה של ראש הממשלה והיא תידחה למחר. הסיבה לדחייה היא הודעת סיעת רע"ם, שלוש שעות לפני פקיעת המנדט מנתניהו, כי תצביע נגד. ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) אמרה כי "זה מביך"

בדיון על הצעת החוק לביטול ממשלת החליפים, אמר ח"כ זוהר: "הבאתי את ההצעה הזאת כי שמעתי שיאיר לפיד יתמוך בו, גם אם הליכוד יציג אותו. ח"כ מאיר כהן, האם שינה את דעתו או שהיא נותרת בעינה?". אחד הנוכחים בדיון השמיע הקלטה של יאיר לפיד אומר כי יתמוך בהצעת החוק. ח"כ מאיר כהן (יש עתיד): "היחידי ששינה את דעתו בנושא זה נתניהו". ח"כ זאב אלקין (תקווה חדשה): "למה אתה הולך רחוק? רק השבוע הציע נתניהו להפעיל את החוק על בנט". זוהר: "אז אם אתה לא רוצה לעשות מה שנתניהו רוצה, תצביע בעד". זוהר הוסיף: ח"כ זוהר: "אני דוחה את ההצבעה למחר, כי אין היתכנות".

ח"כ כהן: "זה לא מקובל שיו"ר הוועדה לא מעלה חוקים להצבעה כשהוא נוכח שאין להן רוב". אלהרר: "כל הכנסות שהיו נהגתם כשפנים ולא הבאתם את זה, פתאום הכל בהול והיסטרי".

בהצבעה על הצעת חוק השפיטה (שינוי שיטת בחירת השופטים לבית המשפט העליון) הצביעו 20 בעד ו-13 נגד.

ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת): "בואו נצביע על ביטול הכנסת. אתם פאשיסטים, אנטי דמוקרטיים שמחסלים כל שריד של דמוקרטיה. קרקס עלוב". זוהר: "אתה ודומיך רק מרוויחים מזה".

פטור מחובת הנחה להצעת חוק התובע הכללי, המפריד בין התביעה ליועץ המשפטי לממשלה, אושר ברוב של 18 מול 15 נגד. ישראל ביתנו ורע"ם התנגדו, ימינה ותקווה חדשה היו בעד. בהצעת החוק לתיקון פקודת הראיות הצביעו 20 בעד ו-13 נגד. ישראל ביתנו, תקווה חדשה וימינה - בעד. רע"ם וכחול לבן - נגד. כמו-כן הצביעה הוועדה בעד פטור מחובת הנחה לחוק ביטול ההינתקות. אלקין הסביר את מהותו: "זה לא חוק שהוא דקלרטיבי, הוא מבטל את האיסור בחקיקה בהתיישבות בשטח סי. הוא חוקק בזמנו כדי לאפשר טכנית את ההתנקות, והיום מייצר אנומליה מטורפת".

מוקדם יותר אישרה הוועדה מתן פטור מחובת הנחה להסדרת ההתיישבות הצעירה ולפסקת ההתגברות. ימינה ותקווה חדשה תמכו בשתי הצעות החוק.

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
תאריך:  04/05/2021   |   עודכן:  04/05/2021
עידן יוסף
+יו״ר יש עתיד נועד עם נשיא המדינה
11:15 05/05/21  |  מירב ארד
יו״ר מפלגת ״יש עתיד״ נועד עם נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין בבית הנשיא (יום ד', 5.5.21) ושב על בקשתו לקבל את המנדט להרכבת הממשלה.
(חיים צח / לע"מ)
+ח"כ סופר: "מחזק את חברי שיקלי שהחליט להישאר נאמן לערכיו"
10:54 05/05/21  |  מירב ארד
ח״כ אופיר סופר: ״מחזק את חברי עמיחי שיקלי - מפקד ואיש חינוך אמיתי, שהחליט להישאר נאמן לערכיו ולהבטחות הבחירות שניתנו לבוחריו. ממשלה עם רוב שמאלני שנשענת על קולותיהם של התנועה האיסלמית והרשימה המשותפת היא לא ממשלת אחדות גם אם בראשה עומד איש ימין.״
+מרד בימינה: ח"כ שיקלי מתנגד לממשלה עם לפיד
10:30 05/05/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
במכתב נוקט ששלח ליו"ר ימנה כותב ח"כ שיקלי: "מה לנו ולדגלים השחורים, מה לנו ולשנאה?" ומוסיף שממשלה כזו תפגע אנושות בקשר עם "אחינו, בוחרי הליכוד"  ▪  ימינה בתגובה: "מכבדים את עמדת ח"כ עמיחי שיקלי, שהייתה ידועה לנו"
(עמיחי שיקלי. הפרה סיטונאית של התחייבויות מפורשות [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
+סער הודיע: נמליץ על לפיד בפני הנשיא
10:29 05/05/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
אחרי שבפעם הקודמת בחר שלא להמליץ על-אף מועמד - יו"ר תקווה חדשה החליט להמליץ להנשיא להטיל את המשימה להרכבת הממשלה על יו"ר יש עתיד
(סער. תומך בהקמת ממשלה אחדות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+בן גביר: "רק אם בנט מתחייב לא לשבת עם השמאל אמליץ עליו לנשיא"
09:31 05/05/21  |  מירב ארד
יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מתייחס (יום ד') לראשונה לאופציה לפיה ימליץ על נפתלי בנט אצל הנשיא. לדברי ח"כ בן גביר: "לא אתמוך בממשלת שמאל שחברים שם ניצן הורוביץ, מזהה התהליכים יאיר גולן, מירב מיכאלי שרוצה מדינת כל אזרחיה. אם בנט רוצה את תמיכתי לנשיא הוא חייב להתחייב לא לשבת עם השמאל ולהקים ממשלה בראשות נתניהו ועם המפלגות החרדיות וכל השותפים הטבעיים בגוש הימין".
+"נשתף פעולה עם מי שיזכה למנדט מהנשיא"
08:52 05/05/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הוסיף: "עוד לא החלטנו על מי נמליץ בפני הנשיא. אנחנו מעוניינים בהקמת ממשלה"  ▪  "אנחנו אזרחי המדינה, שומרי חוק, ולא תומכי טרור כפי שחלק מנסים להציג אותנו"
(מנסור עבאס. שחקן פוליטי [צילום: פלאש 90])
+הנשיא ייפגש עם בנט ולפיד
08:44 05/05/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
ריבלין יוועד עם יו"ר ימינה ויו"ר יש עתיד במשכן בית הנשיא, זאת לאחר שבחצות פקע המנדט של נתניהו להרכבת הממשלה  ▪  בהמשך היום יקבעו פגישות נוספות בהתאם לבקשת חברי הסיעות
(הנשיא ריבלין. הזמין את בנט ולפיד [צילום: מסך])
+בית הנשיא: נשוחח עם הסיעות בבוקר
00:31 05/05/21  |  עידן יוסף
מבית הנשיא נמסר כי במהלך הבוקר (ד'), יעמוד בית הנשיא בקשר עם הסיעות באשר להמשך תהליך הרכבת הממשלה.

+מנכ"ל הציונות הדתית: לא פקע הסיכוי להקמת ממשלת ימין
00:18 05/05/21  |  עידן יוסף
מנכ״ל הציונות הדתית, יהודה ולד, בתגובה להחזרת הסמכות לנשיא: "המנדט פקע, הסיכוי להקמת ממשלת ימין עדיין לא. גם עכשיו יש רוב לימין בכנסת ישראל ואנו נמשיך לפעול להקמת ממשלה ימין אמיתית. אני מקווה שבנט וסער יחשבו מסלול מחדש ולא ילכו להקים ממשלה עם השמאל. קצת פחות אגו, קצת יותר ערכים ונאמנות, זה אפשרי, עוד יעלה בידינו".
+נתניהו החזיר את המנדט לנשיא
23:59 04/05/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בהודעת הליכוד נכתב כי הדבר נעשה "עקב סירובו של בנט להתחייב לממשלת ימין - דבר שהיה מוביל בוודאות להקמת ממשלה בהצטרפות של חברי כנסת נוספים"  ▪  אם יחליט הנשיא להטיל את הרכבת הממשלה על לפיד, תעבור ראשות הוועדה המסדרת לידי יש עתיד
בנימין נתניהו. נשאר בינתיים כראש הממשלה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+דיווח: בנט יקים ממשלה עם השמאל כמוצא אחרון
20:39 04/05/21  |  עידן יוסף
דיווח: בנט מעוניין לקבל את המנדט כדי לנסות להקים ממשלה בהרכב אחר מזה של ממשלת השינוי. רק אם זה ייכשל - יפנה לממשלת השינוי (חדשות 12).
+הרב דרוקמן לימינה: התנהלותכם שלא להודיע שלא תצטרפו לממשלת שמאל - תמוהה
20:36 04/05/21  |  עידן יוסף
ראש ישיבת "אור עציון" הרב חיים דרוקמן יצא במכתב גלוי למפלגת ימינה וכתב: "במצב הקיים אני מרגיש צורך לפנות פומבית לנפתלי ואיילת האהובים והיקרים לי ולשאר חברי הכנסת מ'ימינה' להודיע בשעות הקרובות שלא תיכנסו לאף ממשלה מלבד לממשלת ימין.

"כפי שאני מכיר אתכם, את דרככם האידיאולוגית ועבודתכם למען עם ישראל, לא יכולה להיות אפילו מחשבה לתת יד להקמת ממשלה שמנוגדת לחלוטין לכל אמונותיכם, ושבוודאי תפגע בענייני עם ישראל, שאתם כל כך פועלים באמת למענו. כל ניסיונות הלחץ לאפשר הקמת ממשלה בתמיכת המפלגות הערביות מבוסס על התנהלותכם התמוהה שלא להודיע שלא תצטרפו לממשלת שמאל.

"ברגע האחרון אני פונה אליכם ממעמקי לב - הודיעו מיד על כך שלא תשבו בשום צורה ואופן עם אבתיסאם מראענה, המפלגה המשותפת תומכי הטרור ושאר חברי הכנסת בשמאל, כפי שאני יודע שזו הדעה האמיתית שלכם, ונתאמץ כולנו בשעות שנותרו להקים ממשלת ימין בקולות המפלגות היהודיות. כל עוד הנר דולק אפשר לתקן. בידכם הדבר. אני יודע בוודאות כי ברגע שתודיעו שפניכם אך ורק לממשלת ימין תימצא הדרך להקים ממשלה טובה ויימצאו האצבעות הנוספות הדרושות לשם כך".
+גנץ לבנט: תמוך היום בהטלת המנדט על לפיד
20:29 04/05/21  |  עידן יוסף
גנץ בפנייה לנתניהו: "תפסיק עם השטיקים והטריקים", ובפנייה לבנט: "חובה עליך להודיע היום כי אתה מצטרף לממשלת השינוי ותומך בהענקת המנדט לח"כ יאיר לפיד".
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אביר קארה / Abir  kara   אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון טל / Alon  Tal   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov   אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי לסקי / Gaby  Lasky   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   חיים ביטון / Haim Biton   חיים כץ / Haim Katz   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon   יוסף שיין / Shain Yossi   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   ישראל ביתנו   לימור מגן תלם / Limor Magen Telem   מאזן גנאים / Mazen  Ghanem   מאי גולן / May  Golan   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   ממשלת ישראל / Israel Government   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה (מוסי) רז / Mossi Raz   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   ניר אורבך / Nir  Orbach   נירה שפק / Nira  Shpak   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סימון דוידסון / Simon Davidson   סלאלחה עלי / Salalha Ali   סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   פטין מולא / Patin  Mula   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רע"ם התנגדה; חוק הבחירה הישירה נבלם
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2021
כמו בימיו של יותם בן גדעון "הלוך הלכו העצים למשוח עליהם מלך". לא העצים - השיחים. לא השיחים - העציצים. אם יקבל נפתלי בנט את הפתיון של ביבי לכהן כראש ממשלה לשנה הוא יהיה מלך העציצים. לא יותר מזה.
04/05/2021  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב (יום ב', 3.5.21) למאמצי הקמת הממשלה וחזר על עמדתו שלא יאשר ממשלה בתמיכתה של מפלגת רע"ם. בדבריו קרא לנתניהו, בנט וסער לפעול יחד לממשלת ימין.
03/05/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
יו"ר תקווה חדשה, ח"כ גדעון סער, אומר (יום ב', 3.5.21) כי בנימין נתניהו טועה כאשר הוא מונה את מצביעי תקווה חדשה בין תומכיו. "מצביעי תקווה חדשה הצביעו עבורנו על יסוד קו הפוך מכך - המחויב לשינוי ולא להמשך שלטון נתניהו. גם תזוזה של נתניהו לשנה לתפקיד ראש הממשלה החליפי המשך הקדנציה כראש הממשלה אינה מה שמצביעי תקווה חדשה הצביעו עבורו. מצביעי תקווה חדשה הצביעו בעד שינוי".
03/05/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
יו"ר ימינה נפתלי בנט הגיב בפתח ישיבת הסיעה להצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו להיות ראשון ברוטציה למשך שנה: "שמעתי עכשיו את הצעתו של נתניהו. אני חייב לומר - הצעה זו אינה מובנת לי. לא ביקשתי מנתניהו את ראשות הממשלה אלא ממשלה. ואת זה, לצערי, אין לו, כי סמוטריץ' שרף את כל הגשרים להקמת ממשלת ימין. זו המציאות. זה לא העניין שיציעו לי עוד משהו.
03/05/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
ראש הממשלה מאיץ את המגעים מול ימינה ומציע ליו"ר ימינה נפתלי בנט להיות ראשון ברוטציה. ברשומה בפייסוק, כתב בנימין נתניהו: "רוב העם מתנגד לממשלה כזו, גם כשמניחים עליה עלה תאנה ימני. 65 מנדטים הצביעו עבור ממשלת ימין. רוב עצום מביניהם הצביע עבורי כראש ממשלה - במישרין על פתק מחל, או בעקיפין למפלגות שהתחייבו מראש לשבת בקואליציה בהנהגתי".
03/05/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   בחירות 2021  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   כנסת 24  /  מי ומי  
"אין שינוי בעמדתנו לגבי הישענות על תומכי מחבלים"  /  מירב ארד
להקים ממשלה בהישענות על רע"ם  /  עידן יוסף
סלעי המחלוקת בין לפיד לבנט  /  עידן יוסף
לא להתמסר לחיבוק הדב הרעיל  /  בצלאל סמוטריץ'
לרגע המנהיגותי הזה פיללו בנט וסער?   /  יעקב ברדוגו
הצבעתי ימינה, קיבלתי שמאלה  /  רון בריימן
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il