|
מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה, צביקה שווימר
|
|
|
|
|
חברת אלקטרה מוצרי צריכה סיימה את הרבעון הראשון של 2021 בגידול של 5.1% ברווח הנקי. הרווח הנקי של החברה עמד על 35.6 מיליון שקל לעומת רווח נקי של 27.2 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד.
הכנסות החברה עלו ברבעון הראשון של השנה ב-36.5% ועמדו על 657.2 מיליון שקל, לעומת הכנסות בסך של כ-510.8 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2020. העלייה במחזור המכירות נבעה הן מגידול במכירות במגזר מוצרי צריכה חשמליים והן מגידול במחזור המכירות במגזר הקמעונאות.
הרווח התפעולי של אלקטרה צריכה זינק ברבעון הראשון של שנת 2021 בכ-122% והסתכם לסך של כ-45.5 מיליון שקל לעומת סך של כ-20.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
ה-EBITDA ברבעון הראשון של שנת 2021 הסתכמה לסך של כ-67 מיליון
ש"ח, לעומת סך של כ-35 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של
כ-90%.
בשבוע שעבר, ב-5 במאי 2021, חתמה אלקטרה צריכה על הסכמים עם חברת יינות ביתן בע"מ, נחום ביתן, נורית ביתן וחברות מקבוצת הפניקס, לרכישת
השליטה בחברת יינות ביתן. חברת יינות ביתן מפעילה רשת קמעונאות מזון תחת המותגים "שוק מהדרין", "מגה" ו-"יינות ביתן" והינה בעלת כ-150 סניפים בפריסה ארצית.
העסקה תואמת את התוכנית האסטרטגית שאימצה החברה לשנים הקרובות, שבה שמה לה למטרה להמשיך ולבסס את מעמדה כמובילה בתחום הקמעונאות. על-פי הערכת אלקטרה צריכה, העסקה תאפשר לחברה לפעול למימוש תוכנית זו, תוך הרחבת המודל העסקי של החברה לתחומים נוספים בעולם הקמעונאות, שילוב יכולת הליבה של החברה עם נכסיה של יינות ביתן ויצירת הזדמנויות למנועי צמיחה נוספים לחברה.