|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
תדרי הגל השקט

גל שקט יופעל ברדיו לטובת שומרי השבת

14/05/2021  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   מבצע שומר החומות   |   תגובות

לשומרי השבת באזורים מועדים לפורענות מומלץ להעזר ביישומוני התראה ממוקדים בטלפונים הסלולריים או להדליק מחשב. מי שאין ברשותו אמצעים אלה יכול להפעיל את הרדיו בגל שקט לפני כניסת השבת, אך במקרה שכזה ישמע את כל ההתראות - לרבות את אלה שאינם בתחומי מגוריו - דבר העשוי לגרום טירדה רבה, ולכן במקומות שבהם נשמעת האזעקה היטב לא מומלץ להשאיר רדיו פתוח.

הרב הראשי לישראל דוד לאו אף התיר להשאיר את הטלוויזיה דלוקה על ערוץ 20 המופעל כגל שקט ומציג רק התראות על המסך. השבת תיכנס מעט לפני השעה 7 בערב היום ותסתיים בסביבות 8:10 למחרת (כל עיר לפי זמניה).

בתוך כך, בערים מעורבות ובאזורי חיכוך פרסמו רבנים הנחיות הלכתיות המתירות כל דבר שנועד לצורך פיקוח נפש, לרבות נשיאת טלפונים ניידים וצילום של הפורעים הערבים.

תאריך:  14/05/2021   |   עודכן:  14/05/2021
עידן יוסף
+פגיעה ישירה גרמה לשריפה במחסן סמוך לנמל באשדוד
03:41 15/05/21  |  
שריפה פרצה במחסן הסמוך לנמל אשדוד, בגלל רקטה שפגעה באופן ישיר במחסן. חמישה צוותי כיבוי שהוזעקו למקום פועלים לכיבוי האש ובנסיון לעצור התפשטות האש לחומרים המאוכסנים בחביות.
+פגיעה ישירה בבניין באשדוד, אין נפגעים
03:14 15/05/21  |  
רקטה שנורתה סמוך ל-03:00 לעבר אשדוד פגיעה בבניין באשדוד. אין נפגעים, למעט כמה נפגעי חרדה. הרקטה פגעה בקיר חיצוני בקומה השביעית.
+כפר כנא: נעצר סגן יו"ר הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית
23:15 14/05/21  |  מירב ארד
כוח משטרה גדול הגיע (יום ו') לכפר כנא ועצר את סגן יו"ר הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, השיח כאמל חטיב, לאחר שפעל להסתה והתססה בקרב ערביי ישראל.

המעצר לווה בהתנגדות אלימה של המון תושבים שחסמו צירים, הבעירו חפצים, השליכו אבנים ואף פתחו בירי חי אל עבר השוטרים תוך כדי שהם מנסים לחסום את יציאתם.

כוחות משטרה גדולים שלקחו חלק במעצר חילצו את השוטרים יחד עם העצור ופיזרו את ההמון תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות וירי חי. באירוע נפצעו 9 אנשים: 4 פצועים באורח קשה 1 פצוע באורח בינוני ו-4 פצועים באורח קל.
+נעצרו 8 חשודים בהתפרעויות באום אל פאחם, פורדיס וג'סר א זרקא
21:38 14/05/21  |  מירב ארד
מתחילת הערב (יום ו') עצרו שוטרי משטרת ישראל, לוחמי היס"מ ומג"ב תוך שימוש באמצעים 5 חשודים במעורבות בהפרות הסדר באום אל פאחם שכללו יידוי אבנים ובקבוקי תבערה. בג'סר א זרקא ופורדיס נעצרו 3 חשודים בגין ירי זיקוקים לעבר השוטרים בליל אמש ותקיפת שוטרים.
+המשטרה והשב"כ עצרו חשודים בביצוע פיגוע ירי באזור רהט
21:00 14/05/21  |  מירב ארד
בפעילות משותפת של משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי, נעצרו (יום ו') לחקירה מספר חשודים תושבי הנגב בגין פיגוע ירי שבוצע אמש (יום ה', 13.5) בכביש 264 סמוך לרהט.
+צה"ל איתר ותקף חוליית פעילי נ״ט ושני משגרי נ״ט
20:50 14/05/21  |  מירב ארד
יחידת מגלן וכלי טיס תקפו וסיכלו (יום ו') חוליית פעילי נ״ט ושני משגרי נ״ט של ארגון החמאס בסגעייה. תוך סגירת מעגל מהירה של יכולות מודיעין ואש של אוגדת עזה.
+מטחים על אשקלון ויישובי עוטף עזה
20:32 14/05/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
פגיעה ישירה בבית בשדרות. אין נפגעים, נגרם נזק משמעותי  ▪  אחה"צ רקטה נפלה בסמוך לבאר שבע וגרמה לפציעה של אדם באורח קל  ▪  מהשעה 07:00 בבוקר זוהו כ-140 שיגורים משטח רצועת עזה  ▪  עימותים קשים גם בגדה - הפלשתינים מדווחים על 10 הרוגים
פגיעה בבית בשדרות [צילום: כבאות והצלה מחוז דרום]
הנזר שנגרם לבית [צילום: דוברות עריית שדרות]
+מהומות ביו"ש: עלה ל-8 מספר ההרוגים בעימותים עם צה"ל
20:02 14/05/21  |  מירב ארד
משרד הבריאות הפלשתיני מדווח כי עלה לשמונה מספר ההרוגים בעימותים עם כוחות צה"ל ביהודה ושומרון.
[צילום: וישאם השלמון/פלאש 90]
+צה"ל תקף את ביתם של שלושה פעילי חמאס
19:51 14/05/21  |  מירב ארד
לפני זמן קצר, תקפו מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל את בתיהם של שלושה פעילים בארגון הטרור חמאס המשמשים כתשתיות טרור ומחסני אמל"ח. פירוט הפעילים:
זכריה זרנדח - מ"פ מערב ג'בליא של חמאס. ביתו אשר שכן בצפון הרצועה הכיל תשתית צבאית ומחסן צבאי; שאדי עבד אלהדי - פעיל במערך מצנחי הרחיפה של חמאס. ביתו אשר שכן במרכז הרצועה הכיל ציוד צבאי של יחידת מצנחי הרחיפה;
אסאמה שחאדה - פעיל חמאס בכיר שהחביא בדירתו בצפון הרצועה תשתיות צבאיות.
+גנץ בשטחי הכינוס: "תוקפים ומפתיעים את חמאס כל הזמן"
19:45 14/05/21  |  מירב ארד
שר הביטחון, בני גנץ, ביקר בצק"ח 7 של אוגדה 162, שיושבת בשטחי הכינוס סמוך לרצועת עזה ושחייליה לקחו חלק פעיל במבצע שהתקיים אמש. לגנץ התלוו סגן הרמטכ"ל אלוף אייל זמיר ומפקד עוצבת הפלדה תא"ל סער צור.

בסיום הסיור אמר גנץ: "אנחנו תוקפים ומפתיעים את חמאס כל הזמן, אתמול ביצענו תקיפה משולבת שהפתיעה את חמאס ושפגעה בצורה קשה ברשת המנהרות ובמערך התת קרקעי שלהם.

במקביל אנחנו מסכלים כל יום בכירים בארגוני הטרור, משמידים מחסנים ומפעלי אמל"ח ומנטרלים את מוסדות השלטון שלהם ונמשיך לגבות מהם מחיר כבד. לוחמי צה"ל ימשיכו להילחם: נשלול עוד יכולות, נפגע בעוד ועוד יעדים עד שנביא שקט ארוך טווח וביטחון."
[צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון]
+צה"ל תקף בניין בו נמצא סניף של בנק הייצור הפלשתיני של חמאס
19:36 14/05/21  |  מירב ארד
מטוסי קרב של צה"ל תקפו בניין רב קומות בו נמצא סניף של בנק הייצור הפלשתיני המשמש את ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. התקיפה מהווה פגיעה בהתנהלותו הכספית של חמאס, שכן הסניף היווה כלי לניהול תזרים המזומנים השוטף של ארגון הטרור והזרוע הצבאית שלו.

[צילום: דובר צה"ל]
+דו"צ: צה"ל תקף פיר מנהרה של ארגון הטרור חמאס
19:23 14/05/21  |  מירב ארד
לפני זמן קצר תקפו מטוסי קרב של צה"ל פיר מנהרה השייך לארגון הטרור חמאס אשר הכיל ציוד צבאי בדרום רצועת עזה. פיר המנהרה נמצא סמוך לגן ילדים ומסגד ומוכיח פעם נוספת כיצד ארגון הטרור חמאס ממקם במכוון את נכסיו הצבאיים בלב האוכלוסייה האזרחית. צה"ל נוקט באמצעי זהירות כדי לצמצם ככל הניתן פגיעה אפשרית באזרחים במהלך פעילותו הצבאית.
[צילום: דובר צה"ל]
+"האלימות בערים - זה טרור; נעשה הכל להחזיר את השקט"
19:16 14/05/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הוסיף: "נפעיל את כל הכוח ואנחנו מוסיפים הרבה כוח בחתירה למגע, בטיפול בפושעים ובמפגעים הללו"  ▪  עוצר יוטל בלוד החל מהשעה 21:00, עימותים התפתחו בירושלים, חיפה ועכו
([צילום: מסך])
נתניהו בתום הערכת מצב בעיר לוד
+המלחמה במתפרעים: הפרקליטות הגישה 14 כתבי אישום נגד 52 נאשמים
18:59 14/05/21  |  מירב ארד
הפרקליטות המדינה הגישה עד כה בכל המחוזות 14 כתבי אישום נגד 52 נאשמים, חלקם קטינים, בעבירות שונות ובהן סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, תקיפת שוטרים, יידוי אבנים, התנהגות פרועה במקום ציבורי, הצתה ועוד.

בין היתר, הבוקר הוגש כתב אישום נגד שלושה תושבי מזרח ירושלים בגין ניסיון לבצע לינץ' באזרח יהודי ליד מוזאון רוקפלר בירושלים, ויוחסו להם עבירות של מעשה טרור של פציעה בנסיבות מחמירות, הצתה וחבלה במזיד ברכב ממניע גזעני.

ממלא-מקום פרקליט המדינה, עמית איסמן, הנחה כי תיקי חקירה שיועברו ממשטרת ישראל לפרקליטות ביחס לאירועי ימים אלה יתועדפו ויטופלו מיד ע"י פרקליט ייעודי בכיר בכל מחוז, וכי הטיפול בכלל התיקים ברחבי הארץ ירוכז ברמה ארצית.

ביום ראשון צפויים להיות מוגשים כ-20 כתבי אישום נוספים נגד מפרי חוק מהימים האחרונים. עד כה העבירה משטרת ישראל אל הפרקליטות כ-130 תיקי חקירה, שבחלקם הטיפול הסתיים וחלקם מצויים בבחינה.

במקביל לטיפול במישור הפלילי נגד מפרי חוק, פועלת הפרקליטות גם להסרת תכנים מסיתים מהרשתות החברתיות. מסוף השבוע שעבר עלה פי חמישה מספר הפניות מגופי הביטחון השונים, להסרה של תכנים העוסקים בהסתה לאלימות, הסתה לטרור, תמיכה בארגוני טרור ושבח למעשי טרור ברשתות החברתיות השונות.

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה טיפלה במאות פניות להסרת דפים, חשבונות ותכנים בטוויטר, אינסטגרם, פייסבוק ועוד. לאחר בחינה כי תוכן הפנייה אכן מפר חוק, מהווה סיכון או מפר את תנאי השימוש, פועל צוות המחלקה אל מול הפלטפורמות הרלוונטיות לשם צמצום החשיפה או הסרת התוכן. בין היתר, מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה פעלה לאחרונה להשעיית חשבון הטוויטר של דובר הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי.
(הפרות סדר בשפרעם [צילום: דוברות המשטרה])
+השר אוחנה: "לוחמים עזבו הכל בחיים האזרחיים והתייצבו לדגל"
18:52 14/05/21  |  מירב ארד
השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה סיים (יום ו') ביקור בנקודת הגיוס והחיול של פלוגות מג"ב במילואים ושוחח עם הלוחמים והמפקדים יחד עם מפקד מג"ב ניצב אמיר כהן וסגנו תנ"צ יצחק בריק. "אני נמצא פה יחד עם מפקד מג"ב וסגנו בנקודת החיול של פלוגות משמר הגבול שבאו לסייע למשטרת ישראל במשימה החשובה להשיב את החוק והסדר ולתת ביטחון לאזרחי ישראל במערכה החשובה הזו. תודה גדולה למפקדים ותודה גדולה ללוחמים שעזבו הכל בחיים האזרחיים שלהם, פשוט באו והתייצבו לדגל. הם התייצבו כדי לתת את הביטחון שאזרחי ישראל ראויים לו. יש הרבה שותפים לעשייה, אנחנו אומרים תודה לכולם, בראש ובראשונה ללוחמות והלוחמים שהתייצבו - ואני בטוח שהם יחזירו את החוק והסדר."
+נתניהו: תקפנו מטרות בתת-קרקע;
נמשיך להכות קשות בארגוני הטרור
18:03 14/05/21  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה מזהיר את ארגוני הטרור: "הם שיגרו טילים לערינו, הם משלמים וישלמו על-כך מחיר כבד. זה עוד לא נגמר. אנחנו נעשה הכל כדי להשיב את הביטחון לערינו ולאזרחינו"  ▪  נתניהו מברך על התמיכה הבינלאומית מצד מנהיגים בכירים בעולם ובראשם נשיא ארה"ב ביידן
[צילום: רועי אברהם /לע"מ]
נתניהו, חמאס לא יוכל להסתתר [צילום: רועי אברהם, לע"מ]
+מהומות ביו"ש - 5 פלשתינים נהרגו
17:32 14/05/21  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה
אלפי פלשתינים יצאו בכמה מוקדים ביהודה ושומרון בהפגנות אלימות נגד ישראל  ▪  עימותים קשים עם חיילי צה"ל  ▪  דובר הזרוע הצבאית של החמאס: "כל הכבוד על ההתקוממות שלכם, הציתו את האדמה תחת רגלי הכיבוש"
(התפרעויות ביו"ש [צילום: וישאם השלמון/פלאש 90])
+אזעקות צבע אדום הופעלו באשדוד, אשקלון, גן יבנה וביישובים הסמוכים
17:04 14/05/21  |  
ארגוני הטרור ברצועה חידשו את הירי לאחר הפוגה של שעות. אזעקות צבע אדום הופעלו באשדוד, אשקלון, גן יבנה, באר שבע וביישובים הסמוכים. מירי זה לא נמסר דיווח על נפגעים. נזק נגרם לאספקת החשמל לבאר שבע ולישוב להבים.

+צה״ל תקף אתר אחסנת ציוד סייבר של חמאס
16:01 14/05/21  |  עידן יוסף
במאמץ משותף של אגף התקשוב וההגנה בסייבר, אמ״ן וחיל-האוויר, תקף צה״ל באמצעות מטוס קרב אתר אחסנת ציוד סייבר של המודיעין הצבאי של חמאס בצפון רצועת עזה.
+מטח לעבר הפזורה, חצרים ובבאר שבע; רכב עולה באש
16:00 14/05/21  |  עידן יוסף
בצומת גורל נפגע רכב מרקטה ודווח כי הוא עולה באש. נמסר כי ישנו נפגע חרדה אחד באירוע.
+גנץ לבכירי פייסבוק וטיק טוק: פעלו להסרת מידע שקרי ומסית
15:55 14/05/21  |  עידן יוסף
שר המשפטים בני גנץ קיים פגישת מקוונת עם בכירי פייסבוק וטיק-טוק וקרא להם לפעול להסרת תכנים מסיתים ברשת: "גורמים קיצוניים מפיצים מידע שקרי ומסית. אני מבקש בשם מדינת ישראל שתנקטו פעולות יזומות שימנעו אלימות ופגיעה בחיי אדם".
+לוד נסגרת לכניסת גורמי חוץ
15:46 14/05/21  |  
בשעה 16:00 תיסגר הכניסה ללוד בידי המשטרה למי שאינם תושבים. מהשעה 21:00 ייכנס לתוקפו עוצר.
+כלי טיס של צה״ל תקף חוליית נ"ט נוספת
15:38 14/05/21  |  עידן יוסף
כלי טיס של צה״ל תקף חוליית נ"ט נוספת של חמאס בסג'עיה, בזמן שהייתה בהכנות לירי נ"ט לעבר שטח ישראל. מדובר צה"ל נמסר כי התקיפה התאפשרה באמצעות סגירת מעגלים מהירה, יכולת אש קטלנית ומודיעין מדויק של אוגדת עזה.
+תמונות שוטרים מוסלמים הופצו ברשתות החברתיות
15:36 14/05/21  |  עידן יוסף
ברשתות החברתיות בערבית מופצות חדשות כזב לגבי שוטרים ממוצא מוסלמי אשר הודיעו כביכול על סיום שירותם במשטרת ישראל נוכח האירועים האחרונים תוך שימוש בתמונותיהם מהרשת.

מן המשטרה נמסר כי היא רואה בחומרה רבה את הדברים ומצרה על השיח המסית והמפלג כנגד שוטרים שעושים עבודתם נאמנה אוכפים חוק ושומרים על שלום הציבור וביטחונו.

"כל ניסיון פגיעה והכפשה של שוטרים על-רקע מילוי תפקידם יטופל בהתאם לנסיבות. חלק מהשוטרים הגישו תלונה בגין הדברים והנושא נמצא כעת בבחינת הגורמים הרלוונטיים בפרקליטות ואגף החקירות".
+לוד: נעצרו 3 ערבים במעורבות בפרעות
15:30 14/05/21  |  עידן יוסף
בעקבות מספר אירועי ירי חי לעבר שוטרים והצתת מבנים, לרבות בתי כנסת, שהתרחשו בימים האחרונים בלוד, פעלו הלילה כוחות משטרה רבים, גלויים וסמויים, ועצרו שלושה חשודים ערבים במעורבות באירועים. מדובר במספר נמוך מאוד לנוכח המספר הגבוה של המתפרעים. העצורים הועברו לחקירה והמשטרה מבקשת להאריך את מעצרם בבית המשפט.
+פעילי חיזבאללה הציתו אש סמוך למטולה
15:26 14/05/21  |  עידן יוסף
עשרות פעילי חיזבאללה הציתו אש סמוך לגדר הגבול מול מטולה. הפעילים תועדו מניפים דגלי חיזבאללה, לבנון ואש"ף וקוראים קריאות גנאי. כמה מהם פרצו את גדר המערכת. צה"ל ביצע ירי של טנק ואש מנשק קל לפיזור התקהלות על הגדר.

[צילום: ביטחון מטולה. שימוש לפי סעיף 27 א]
+לופטהנזה משעה את טיסותיה לארץ
15:25 14/05/21  |  עידן יוסף
חברת התעופה לופטהנזה משעה את טיסותיה לתל אביב עד ליום שני הקרוב (רויטרס).
+לפחות 6 עצורים בלינץ' ביהודים
15:01 14/05/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
נמשך גל המעצרים של פורעים ערבים שהשתתפו בשני מעשי שפטים ביהודים בירושלים לפני כשלושה שבועות  ▪  שני המותקפים היו יחיא ג'רדי ואלי רוזן  ▪  החקירות בשב"כ ובמשטרה הובילו למעצרם של חשודים נוספים ומתוכננים מעצרים נוספים בהמשך
(יחיא ג'רדי שנפל קורבן ללינץ' בירושלים [צילום: מן הטלוויזיה])
+ירי רקטי למרכז שפירא ולקרית מלאכי
15:00 14/05/21  |  

+עקב המצב: שינויים בתנועת הרכבות במוצאי שבת
14:28 14/05/21  |  עידן יוסף
עקב המצב הבטחוני, במוצאי שבת 15.5.21, יחולו שינויים בקווי נסיעה. תנועת הרכבות תהיה בשעות 24:00-21:00 בקווים אלה בלבד:
  • בין תחנות קריית מוצקין וחיפה חוף הכרמל.
  • בין תחנות כרמיאל וחיפה חוף הכרמל.
  • בין תחנות בית שאן וחיפה חוף הכרמל.

רכבות אלה תעצורנה בכל תחנות הביניים.
+צה"ל פועל לחיסול בכירים בחמאס
14:14 14/05/21  |  עידן יוסף
בעזה דווח כי בשעה זו תוקף צה"ל את ביתו של רמטכ"ל חמאס בפועל, מרואן עיסא ואת ביתו של הבכיר בגדודי עז אדין אל-קסאם אימן נופל.
+עמית סגל קיבל פרחים מתושבי לוד
14:10 14/05/21  |  
העיתונאי עמית סגל קיבל לביתו זרי פרחים מתושבי לוד. סגל כתב: "תודה לתומכים רבים ולשולחי הפרחים הבוקר. הם מגיעים לתושבי לוד, עכו, שדרות וכל מקום שבו אנשים נאבקים מול הרשע".
+אזעקה בקריית גת במהלך הלוויה של הילד שנהרג מרקטה
13:59 14/05/21  |  עידן יוסף
אזעקה בקריית גת במהלך הלוויה של הילד עידו אביגל ז"ל הי"ד שנהרג מרסיס רקטה מרצועת עזה. הנוכחים השתטחו על הארץ. אזעקות נשמעו גם ביישובי העוטף ובאשקלון.
+פורעים ערבים יידו אבנים לשוטרים בשערי הר-הבית
13:40 14/05/21  |  עידן יוסף
כוחות משטרה המוצבים סמוך לשערי הר-הבית הותקפו בידי פורעים ערבים. עשרות פורעים יידו לעברם אבנים מההר. בתגובה לכך הודפים כוחות המשטרה את הפורעים חזרה לשטח הר-הבית. איש לא נעצר.
+שר הביטחון גנץ מקיים הערכת מצב עם בכירי מערכת הביטחון
13:24 14/05/21  |  עידן יוסף
שר הביטחון גנץ מקיים כעת הערכת מצב ביחד עם הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, מנכ"ל משרד הביטחון אמיר אשל ובכירי מערכת הביטחון, בעקבות התקיפות הלילה ולקראת המשך המערכה.
[צילום: אלעד מלכה]
+צה"ל זיהה ותקף חוליית נ״ט ומנע ירי אל עבר ישראל
13:20 14/05/21  |  עידן יוסף
כלי טיס של צה״ל תקף חוליית נ"ט של חמאס בסג'עיה, בזמן שהייתה בהכנות לירי נ"ט לעבר שטח ישראל.
+השב"כ פועל לסכל פוגרומים
13:15 14/05/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אנשי שב"כ נמצאים בפועל בערים ובאזורים בהם מתרחשת ההסלמה, לצד כוחות משטרה ומג"ב, ופועלים על-מנת לסכל מבעוד מועד כוונות פיגוע ולאתר מעורבים במעשי טרור ואלימות, כך שימוצה עימם הדין  ▪  במסגד בלוד שלהב הדרשן את הצעירים להמשיך לפרוע ביהודים
גמרות שנשרפו במהלך פוגרום בלוד [צילום: היידי לוין/AP]
+‏בפעם השנייה היום: חשש לחדירת רחפן נפץ מרצועת עזה
13:01 14/05/21  |  

+ח״כ יאיר גולן דורש להדיח בחוסר סמכות את בן-גביר מוועדת חוץ וביטחון
12:56 14/05/21  |  עידן יוסף
ח"כ יאיר גולן (מרצ) פנה ליו"ר ועדת החוץ והביטחון הזמנית, ח"כ אורנה ברביבאי, ליו"ר הכנסת ח"כ יריב לוין, וביקש מהם להדיח מחברות בוועדה את ח"כ איתמר בן-גביר (הציונות הדתית), בעקבות הדיווח כי המפכ"ל תדרך כאילו הוא זה שאחראי לאינתיפאדה. לטענת גולן, קיים החשש שבן-גביר ישתמש במעמדו, בתפקידו ובמידע הרגיש שאליו הוא נחשף בוועדה על-מנת להמשיל וללבות את היצרים והאלימות בין יהודים וערבים, ויביא לשפיכות דמים נוספת, כפי שעשה בלוד, בעכו ובירושלים.

על אף בקשתו של גולן, בן-גביר לא יודח מהוועדה, שכן מדובר בבקשת סרק. גם לו סברו יו"ר הכנסת ויו"ר הוועדה כי יש להדיח ח"כ מוועדה, אין להם סמכות חוקית לעשות זאת. הסמכות להחלפת חבר ועדה מסורה בידי המפלגה, אך גולן לא פנה בעניין ליו"ר בצלאל סמוטריץ'.
ח"כ יאיר גולן [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+נעצר תושב אום אל פאחם שהיה מעורב בלינץ'
12:15 14/05/21  |  עידן יוסף
תושב אום אל פאחם בן 19 שהיה מעורב בלינץ' נגד משפחה יהודית שנקלעה בטעות לעיר נעצר הלילה. הוא חשוד גם בהתפרעות על ציר 65 שכללה יידוי אבנים, זריקת בקבוקי תבערה והשחתת רכוש. עם סיום חקירתו החשוד נכלא ובית משפט בחיפה דן בבקשה להאריך את מעצרו.

כוחות משטרה שהגיעו למרפאה שם טופלו בני המשפחה, אב, אם ושני ילדים קטנים מהתענכים, איבטחו את המקום עד להגעת האמבולנס וליוו אותם עד מחוץ לעיר לקבלת טיפול במרכז הרפואי העמק בעפולה.

אבי המשפחה סיפר הבוקר שהפורעים פגעו מאוד ברכב, שאשתו גוננה בגופה כלביאה על שני הילדים ונפצעה בפניה ועל כך שאחד התושבים הצליח לחלץ אותם באמצעות פילוס דרך לרכב בין המון הפורעים. לדבריו, בין הפורעים היה ילד כבן 10 שנשא נשק.
+דיווח זר: ישראל תקפה רכב בגבול לבנון-סוריה
12:06 14/05/21  |  

+עפרה: חוסל מחבל בפיגוע דריסה ודקירה כושל
12:02 14/05/21  |  עידן יוסף
בפיגוע משולב בעפרה שכלל ניסיון לדריסה ולדקירה, מחבל הגיע למוצב צבאי שנמצא בסמוך לשער האחורי של היישוב וניסה לדרוס חייל. החייל ביצע נוהל מעצר חשוד. המחבל יצא מרכבו עם מברג, החייל ירה במחבל, שמותו נקבע בזירה. אין נפגעים.
+טאס: משלחת התיווך המצרית שבה לקהיר בידיים ריקות
11:42 14/05/21  |  עידן יוסף
‏סוכנות הידיעות הרוסית טאס: מקור מצרי מסר כי המשלחת המצרית שבה מישראל לקהיר הבוקר עם סירוב ישראלי להפסקת אש זמנית בעזה כצעד ראשון בדרך לרגיעה עם חמאס.
+בכירי משטרה בדימוס יתנדבו בייעוץ למשטרה
11:20 14/05/21  |  עידן יוסף
פורום רבי ניצבים וניצבים בדימוס פנה למפכ״ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי והציע להתנדב לשורות המשטרה כדי לסייע מנסיונם לחברי סגל הפיקוד הכללי בתפקידי פיקוד ומטה.

בפגישה שנערכה אתמול ביןשבתאי ליו"ר הפורום, רב-ניצב בדימוס משה קראדי, גובש מתווה שיהיה זהה לזה הנהוג בגופי ביטחון אחרים, בו מפקדים ששרתו בעבר בארגון מתגייסים במצב בו נדרשת המשטרה למאמץ מורכב במספר גזרות במקביל לאורך זמן, כדי לסייע לייעץ ולתרום מנסיונם למפקדים בשירות פעיל בד״כ בתפקידים אותם מלאו בעבר.

המפכ"ל שבתאי: ״אני מודה על היוזמה הברוכה ורואה בשילוב הדורות ובנסיונם של דור הוותיקים תרומה למאמץ המיוחד של משטרת ישראל דווקא בעת הזו״.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
גל שקט יופעל ברדיו לטובת שומרי השבת
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מבצע שומר החומות
בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל, נעצרו מספר חשודים בביצוע שתי תקיפות חמורות על-רקע לאומני של אזרחים יהודים בירושלים, וכן בצילום האירועים והפצתם ברשתות החברתיות.
14/05/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
לנוכח התגברות הפוגרומים בימים האחרונים, פועל שירות הביטחון הכללי, מתוקף ייעודו על-פי חוק, לצד משטרת ישראל, לסיכול ולמניעה של התפרצויות אלימות המתרחשות בערי ישראל בין ערבים ליהודים.
14/05/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
נראה כי מוחמד דף, הרמטכ"ל של חמאס, מתוסכל מכך שלא הצליח להפתיע את ישראל בתחילת המערכה הנוכחית. התוכנית הסודית שלו להחדיר כמה עשרות מחבלים מכוח "הנוח'בה" לישראל דרך מנהרות חודרות, אותרה מראש על-ידי המודיעין הישראלי. צה"ל הפציץ את המנהרות האלה, הרג חלק מהמחבלים ואחרים נלכדו בתוך המנהרות שקרסו.
מאז מלחמת השחרור לא היה כזה שילוב: פרעות פנימיות ומלחמה חיצונית אחרי השבוע הזה, בנימין נתניהו חייב ללכת - גם בשל אחריותו בתריסר השנים האחרונות וגם בשל מעשיו ומחדליו הנקודתיים לא צריך לומר כמעט דבר; די להתבונן בתמונות
14/05/2021  |  איתמר לוין  |   כתבות
אחרי ימי הזעם והשנאה של חלק מערביי ישראל, אשר בחרו להזדהות לא רק כפלשתינים אלא הזדהות מוחלטת עם ארגון הטרור של מרצחי החמאס.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
דן מרגלית
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il